Skip to content


       Szűrés lista

Zsiga közlegény megmentése

Egy kutya, másik eb ... még jó, hogy tényleg véget ért az "elmúltnyolcév".

Emlékeztek az előző ciklus emblematikus vagyonnyilatkozati ügyére? Akkor az MSZP-s Boldvai László borzolta egy kicsit a kedélyeket, aki a nettó 250 ezer fizetéséből épített egy szerény, 1050 nm2-es palotát házat a salgótarjáni lakótelep szomszédságában, nyilván így közvetítette a szocialisták üzenetét, hogy ők a kisemberek pártján állnak. A szakértők szerint csak a ház rezsije kb. 200-300 ezer forint havonta (milyen jól jön a rezsicsökkentés), így teljesen nyilvánvaló volt, hogy a képviselő úr nem fejtette ki az igazság minden rétegét a vagyonnyilatkozatában. Szegény Boldvait bepanaszolták a mentelmi bizottságnál, ám annak szocialista elnöke közölte, el sem rendeli a vagyonosodási vizsgálatot, mivel "áttanulmányozta a képviselő határidőn belül megküldött válaszát és vagyonnyilatkozatait" és "világosan kiderült" számára, hogy minden rendben van. Boldvait ezóta elő sem vették, pár hete ebből a palotából szerény szocialist hajlékból indult a nógrádi éhségmenethez ...

Aztán fordult a kocka, NER, kétharmad, "szakítás az elmúltnyolcévvel". Zsiga Marci meg házat vásárolt Miskcoltapolcán. Zsiga kétségkívül az az ember, aki még ahhoz is hülye, hogy képviselő legyen. Százasával vannak olyan képviselők, akik beleolvadnak a mocsárba, nem nyilatkoznak hülyeséget (egyáltalán, meg sem szólalnak), nem csinálnak hülyeséget, nem is csinálnak semmit, azt sem tudjuk, hogy léteznek. Zsiga Marci viszont hülyeséget nyilatkozik, hülyeségeket csinál, mindezt rendszeresen. Kettős költségtérítés. "Meg lehet 47 ezer forintból élni". Egy kis aszfaltozás. De mivel a Fidesz-KDNP élménykoalíció tagja, így megvédik, mert a szervezet megvédi a tagjait.
Több képviselő is vásárolt házat, csak nekik volt annyi eszük, hogy nem aszfaltoztatták le az utcát az önkormányzattal és odafigyeltek, hogy úgy-ahogy megálljon a vagyonnyilatkozatuk a lábán. 
Nem úgy Zsiga Marci ... aki tavaly 40 milliós házat vásárolt, miközben az egy évvel ezelőtti vagyonnyilatkozatában a megtakarításai csak 10,5 milliót tettek ki.
Miután a Blikk kiszúrta és megpiszkálta az ügyet, egy csodálatos magyarázkodás-cunami vette a kezdetét, a magyarázkodás meg nem Zsiga Marci erőssége:
- "A ház felét a feleségem fizette" - Aki bírósági fogalmazó és olyan 150 ezret kereshet.
- "Az októberben vásárolt ház feléhez a hiányzó 10 milliót összespóroltam a fizetésemből" - Bruttó 1,2 milliót keres, aminek a 10 havi nettójából sehogy sem jön ki az a 10 millió.

A Blikk ezután vagyonnyilatkozatai eljárást kezdeményezett a Mentelmi Bizottságnál.
A Mentelmi Bizottság ülése tegnap le is zajlott, és az elmúlt húsz év egyik legszebb mentőakcióját hajtotta végre a Fidesz-KDNP.

A Mentelmi Bizottságban a helyek 50%-a a kormánypártoké, 50% az ellenzéké. Az LMP osztódása miatt az LMP-s bizottsági tagokat "kitették" a bizottságokból, mivel a kormánypártok szerint ezeket a helyeket "újra kell osztani".
A Mentelmi Bizottságól így kitették az LMP-s Szilágyi Pétert február 11-én, ezzel viszont felborult az egyensúly, mivel az ellenzék 1 fős hátrányba került.
A Zsiga Marci ügyét megtárgyaló ülésnap eredetileg ma, kedden lett volna, ám időközben kiderült, hogy a bizottsági helyeket hétfő délután osztják újra, vagyis keddre újra döntetlen lett volna a bizottságban. A döntetlen pedig nem elég a "győzelemhez".

Mit lehet ebben a kiélezett helyzetben tenni? Hogy védjék így meg Zsiga Marcit? A megoldás egyszerű volt, mint a faék: előrehozták a bizottsági ülésnapot hétfőre, amikor még megvolt az egyfős kormánypárti többség.
Megkérdezték a bizottság elnökét, a fékek és ellensúlyok egyik legnagyobb rajongóját, a KDNP-s Rubovszky Györgyöt (akinek egy év alatt 27 millióval nőtt a vagyona), hogy miért hozták egy nappal előbbre az ülést? A választ akár pólóra is lehetne nyomtatni:
"Mert így döntöttem" - nyilatkozta Rubovszky.

Az ülés zárt volt, így a jegyzőkönyv nem nyilvános.
Ha a vagyonnyilatkozat nyilvános, a "téves" / "hamis" vagyonnyilatkozatra adott magyarázat miért nem nyilvános? Hogy valósul meg így a vagyonnyilatkozat szerepe-funkciója, az átláthatóság?

A résztvevők: Dr. Rubovszky György (KDNP), Dr. Simon Gábor (MSZP), Dr. Cser-Palkovics András (Fidesz), Göndör István (MSZP),  Németh Szilárd István (Fidesz)  helyettessel, Szabó Gábor (Jobbik),Dr. Varga István (Fidesz).

Zsiga Marci amúgy nem jelent meg ülésen, hanem papírokat küldött..
A következők szivárogtak ki:
- Nem derült ki, hogy Zsiga pontosan mennyiért vásárolta a házát, mivel kisatírozta a számokat a szerződésekből. Vajon miért is tett ilyet, ha a ház ára megegyezne a becsült 40 millióval?
- Zsiga fizetési papírokkal és banki átutalásokkal próbálta bizonyítani, miből lehetett pénze a házvételre. Az átutalásokban azonban benne van a választókerületi pótlék és a lakhatási támogatás is, így Zsiga ezeket is beleszámolta a jövedelmébe, pedig ezeket a képviselők a budapesti lakhatásra, utazásra, benzinpénzre, irodafenntartásra kapják. Kár, hogy nem azzal állt elő, hogy Ő valóban havi 47 ezerből élt ...
- Édesapjától kapott egy több millió forintos támogatást. Ezt nem tüntette fel a vagyonnyilatkozatában.
- A felesége vagyonnyilatkozatát nem is vizsgálták.

Végén szavaztak, és a bizottság kormánypárti szavazatokkal úgy döntött, hogy nem rendel el vagyonnyilatkozati eljárást.

Zsiga Marci megmentve, pedig akár a mandátumát is elveszíthette volna.
Reméljük egy-két profi képviselő korrepetálja majd hogyan kell a vagyont eltüntetni, és hogyan kell kitölteni a vagyonnyilatkozatot, hogy ne legyenek benne kérdőjelek. (A Fidesz nem kedveli az ingatlanadót, mert a házat nem lehet eltüntetni a svájci vagy a kajmán-szigeteki bankszámlára.)

Holló hollónak nem vájja ki a szemét, még csak az kellett volna, hogy Zsiga Marciból precedens legyen.
Mert ezzel felrúgnák ezt a cinkos nagykoalíciót, és utána minden oldal elkezdené előszedni a nehezen megmagyarázható vagyonnyilatkozatokat....
Szijjártó. Varga. Papcsák. Halász ...

Címkék: fidesz kdnp országgyűlés

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr575105458

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.27. 09:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2013.02.27. 15:01:59

és az a szép, hogy ilyeneket a fidesz az elmúttnyócév alatt is simán megcsinált, még ennél sokkal jelentéktelenebb alakokkal is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:03:29

@apanna: Én viszont ismerek olyant, akiről ez kiderült, és megbüntette az akkori APEH, a jelenlegi NAV elődje.

Erről ennyit, azóta tudom, hogy be kell jelenteni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:03:59

@Jani haverja: @Mészáros Laci: @apanna:

Szerintem akkor pont ezen a ponton fulladt ki a téma, és nem csak Zsiga Marcellre, hanem az egész vagyonnyilatkozatra vonatkozóan. Eddig is erősen sejtettem, hogy szarra se jó, mostantól meg tudom. Kösz mindenkinek.

Ha ugyanis egy törvényben egy akkora joghézag van, hogy a vagyongyarapodás részben nem kell nyilatkozni a magánszemélyként megszerzett pénzekről, akkor innentől a vagyonelemek felsorolása önmagában értelmetlen, hiszen bármelyik képviselő előadhatja titkosított zárt ülésen, hogy "a szüleimtől / gyerekeimtől kaptam", aminek nem mondhat a bizottság sem ellent, mert az ő vagyoni helyzetüket nem vizsgálhatja! Maximum a NAV kötözködhetne az ajándékozás bejelentési kötelezettségének elmulasztása miatt, de annak is úgy hiányozhat egy újabb felesleges, értelmetlen papír a hivatalból, mint köröm a farkuk hegyére. Vagyis a vagyonnyilatkozat SEMMIFAJTA bizonyításul nem szolgál arra, hogy ki szerezte törvényes és ki törvénytelen forrásból a vagyonát!

Javaslom, hogy innentől inkább az legyen a téma, hogy miért nincs akkor még az egész értelmetlen pénz-, energia- és papírpocsékolás, ez a bolhacirkusz beszántva sóval!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:11:32

@Vombatus Ursinus:
Bocs, de arról szól. A 2012. évi XXXVI. tv. 80-94. paragrafusai tartalmazzák a képviselői vagyonnyilatkozat és az összeférhetetlenségek szabályozását, konkrétan a 89. pedig a vagyonnyilatkozatban felsorolni rendelt jövedelmeket. "Apuci ajándéka" nincs köztük.

Vombatus Ursinus 2013.02.27. 15:12:15

@Rufus78: "Szerintem akkor pont ezen a ponton fulladt ki a téma, és nem csak Zsiga Marcellre, hanem az egész vagyonnyilatkozatra vonatkozóan. Eddig is erősen sejtettem, hogy szarra se jó, mostantól meg tudom. Kösz mindenkinek."

Teljesen igazad van, az egész egy kidobni való kalap szar. Kezdve attól, hogy a első benyújtáskor kell jó nagy vagyont hazudni (a kutya sem ellenőrzi), mert onnantól bármit be lehet vallani, amit fedez a korábbi vagyonbevallás.
Folytatva azzal, hogy a lelépéskor sem kell vagyonnyilatkozatot benyújtani, tehát az utolsó évben bármennyit lehet lopni-csalni, soha, senki sem fogja a vagyonnyilatkozat alapján számon kérni, mert nincs is vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.

Így megy ez ebben a lángokbanöleltben. Az meg,hogy Zsiga Marcell akkora suttyó, hogy még ebbe is belebukik, az valami félelmetes.

apanna 2013.02.27. 15:13:25

@Rufus78: Mióta képviselői nyilatkozat létezik, ez sajnos így megy.S igény sincs ennek megváltoztatására. Amikor megemlítem Izlandot mint példát, akkor az maga a banánköztársaság. NA, ebből is látszik, mekkora az az igény a változásra. Nulla....

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:19:06

@Rufus78: Teljesen igaz a felháborodásod.

VISZONT: Valószínűleg azért titkosították az egészet, mert ha nyilvánosságra kerül, akkor a NAV-nak hivatalból eljárást kellene indítania a Hopptezsiga ellen, amennyiben ez a tudomásukra jut. Ez pedig biztosan a NAV tudomására jutott volna, lett volna egy talicskányi bejelentőlevél különböző magánszemélyektől, pártoktól, és egyéb szervezetektől...

Mészáros Laci 2013.02.27. 15:21:12

@Vombatus Ursinus:

"Az általad citált törvény NEM a vagyonnyilatkozatról rendelkezik."

attól tartok, egyikünk diszlexiás, és nem én vagyok az.

www.complex.hu/kzldat/t1200036.htm/t1200036_10.htm
89.p: bejelentési kötelezettség alá eső tevékenységek és jövedelmek
90.p: vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
91-94.p: eljárási szabályok.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:21:42

@Vombatus Ursinus: Pontosan.
Az utolsó mondatod meg nagyon ott van, még humoros is, pedig sajnos sírni kéne rajta, de hát ilyen Magyarország, a magyar emberek sírva mulatnak :)

Mészáros Laci 2013.02.27. 15:23:48

@Rufus78:

"Szerintem akkor pont ezen a ponton fulladt ki a téma, és nem csak Zsiga Marcellre, hanem az egész vagyonnyilatkozatra vonatkozóan."

valóban, fügefalevél, parasztvakítás. érdemi transzparenciáról szó sincs.

apanna 2013.02.27. 15:24:35

@Jani haverja: " Ez pedig biztosan a NAV tudomására jutott volna, lett volna egy talicskányi bejelentőlevél különböző magánszemélyektől, pártoktól, és egyéb szervezetektől... "
A vizsgálóbizottságban ellenzéki képviselők is ültek, mégsem tettek feljelentést, de elhintették a csalásról szóló legendát, ami itt is lecsapódott. Vajon miért?

Mészáros Laci 2013.02.27. 15:24:42

@Jani haverja:

önellenőrzési pótlék befizetésével utólag bármikor bevallhatja.
nem tudom, most mennyi ez a pótlék, pár éve ötszáz forint volt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:26:04

MINDENKINEK!!!

Van új Vastagbőr poszt is!!!

Ha valaki kíváncsi arra, hogy Vidéki milyen csúnyán megszopatta magát benne, akkor olvassa el a kommenteket ott!!! Nem sok, eddig összesen 12 hozzászólás van benne, de nagyon jó!!!

NAGYON TANULSÁGOS!!!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.27. 15:29:01

@Vidéki: Mivan? Húzzálmár! Válaszra sem vagy érdemes.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:30:31

@Jani haverja:
Felháborodás?! Ugyan. Apátia :).

Oszt' ha nagyon érdekelné a NAV-ot (de egy kormánypárti politikus esetében miért érdekelné?), hogy van-e náluk Zsigától bejelentés, és mondjuk kiderül, hogy nincs (de egyébként addigra pont lenne, visszadátumozva, effelől ne is legyen kétséged...), akkor mi van? Zsiga kifizet esetleg egy 100.000 forintos bírságot, az ő jövedelméből röhögve, és ezzel meg is váltotta magát. Pofa súlyba.
Ettől persze még nem derül ki, hogy miből lett háza, de mert az viszont kiderült, hogy ezt - vagyonnyilatkozat ide, vagyonnyilatkozat oda- igazából nem is tudHATjuk meg soha, innentől az egész energiapazarlás. A rajta való pörgés is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:31:02

@apanna: A vizsgálóbizottságban ülők azért nem tettek feljelentést, mert a titoktartási kötelezettségük ellen vétenének!!! Zsiga Marcell HIVATALOS indoklása ugyanis titkos!!! Ezt is megoldotta a bizottság Fideszes többsége!!!
Az csak pletyka, hogy azzal indokolta Zsiga a házvásárlást, hogy az apjától kapott ajándékot!!!
De HIVATALOSAN semmi forrása nincs!!!

bioLarzen 2013.02.27. 15:31:21

Haha, a Tárki szerint növelte "népszerűségét" a fidesz :D :D :D

Ha így megy tovább, ilyen szépségekkel örvendeztetnek meg minket naponta, akkor 2014-re a Tárki ismét 2/3-ra tornássza fel őket :D

bio

kewcheg 2013.02.27. 15:32:02

Komolyan megdöbbentő hogy ennek a márton gyereknek az ügye mennyire leköti a közvéleményt, holott annyira azért ez a házvásárlás nem volt durva szerintem, kicsit gázabb volt az utca megcsináltatása. Szerintem az okára jól rámutatott mzs topiklakó, amikor azt írta hogy a fiatalembert félkegyelműnek hitték, mert úgy néz ki. Szerintem az veri ki a biztosítékot, hogy nem egy borostás, tetkós mácsó csinált stikliket, hanem egy ilyen ártalmatlan küllemű fiatalember....a magyar mentalitás olyan, hogy a tápos, kissé bárgyú kinézetű politikusoknak kevesebbet néznek el mint a dörzsölt nagyfa..oknak....

Mészáros Laci 2013.02.27. 15:33:48

@Jani haverja:

"De még ezt sem tette meg."
nekem nincs ismerősöm olyan helyen, hogy ezt "per baráti" alapon ellenőrizni tudnám.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:34:45

@Rufus78: Sajnos igazad van. Én csak a Zsiga védőit okosítottam ki.

Viszont ha jót akarsz röhögni, akkor olvasd el a következő Vastagbőr poszt kommentjeit, mert Vidéki elég nagyot kapott benne tőlem, meg Virág et-től, akkorát, hogy azóta se tud mit írni oda :)

apanna 2013.02.27. 15:35:36

@Jani haverja: Ezek szerint te ott ültél a bizottságban, és most a titkosított anyagot itt publikálod?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:37:29

@kewcheg: Szerintem a közvéleményt a "macsó" ember stiklijei is éppúgy bosszantják, mint ennek a "tápos" Marci gyereknek. Feltéve, ha a "macsó" ember is olyan alávaló féregségeket követ el, mint a Marci gyerek.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:38:41

@apanna: Nem én találtam ki, hogy az apjától kapta a lóvét, a média írta valahonnan. Elég nehéz lett volna elmennem innen Tiranából a bizottsági ülésre, meg gyorsan haza is jönnöm :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 15:40:42

@Rufus78: @Jani haverja: Jaj, de hülye vagyok, látom, hogy oda is kommenteltél egyet, igaz, hogy éppen Vidéki saját kardjába dőlése előtt.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:42:04

@Vombatus Ursinus: @Jani haverja:

"Így megy ez ebben a lángokbanöleltben. Az meg,hogy Zsiga Marcell akkora suttyó, hogy még ebbe is belebukik, az valami félelmetes.".

Szerintem a lényeg máshol van. Nem bukott bele semmibe, mert nincs mibe belebuknia!

Az egész vagyonnyilatkozat tükörsimára van vajazva a magánszemélyként szerzett vagyon be nem vallandóságával, így ha van bármelyik politikusnak van egy darab külön élő, kellően vagyonos egyenesági rokona, akkor "hivatalosan" annyi pénzt kaphat tőle, amennyit nem szégyell. Gyakorlatilag a képviselőket semmi sem akadályozza, hogy (ahogy egyes szavazók kidekorálják a szavazólapokat) a törvényben részletezett jövedelmein felül odaírja, hogy "Amekkora vagyonváltozásra ez a pénz nem nyújt fedezetet, azt pont mind aputól/kisunokámtól/nagyitól kaptam!".

Ebben a vonatkozásban pedig sokkal több hasonlóságot fedezek fel Zsiga és Győzike, mint Zsiga és Széchenyi között...

kewcheg 2013.02.27. 15:43:34

@Jani haverja: a házvételben mi a féregség szerinted? Nincs neki joga? Vágyott egy házra nejével Miskolc legszebb részén, fizetése nélkül is megtudta volna neki venni az apja, mert tehetős ember.Mit követett még el a szerencsétlen, jó, rendben az utca megcsináltatása nem volt valami szép, de azt is el tudom képzelni, hogy ezt Krizsa úr (polgi) intézte mártonnak külön kérés nélkül....

Vombatus Ursinus 2013.02.27. 15:44:58

@Mészáros Laci:
Attól tartok, hogy ha elolvasnál egy vagyonnyilatkozatról szóló nyomtatványt, akkor magad is elismernéd, hogy Zsiga Marcellnek be kellett volna vallania a papa ajándék-pénzét. Ha egyáltalán az volt, mert gyakorlatilag senki sem tudja, hogy miből sikerült a Rubovszky-féle bizottságnak 20-40 millió forintot találni Zsiga Marcell számlájára.

Elég beszédes ez abból a szempontból, hogy el sem ment a bizottsági ülésre, maga helyett egy olyan adásvételi szerződést küldött, amin ki volt satírozva a vételi-eladási összeg.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700152.TV

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:45:07

@Jani haverja:
Figyelem én azt is :). Már rajtatok tartom a fél szemem :).

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.27. 15:45:12

@Balibgeczyk: Ma már a 20. blogra írod be ezt te kis pártpropagandista bunkódroid.

Hát mennyél aztán olvassál bammeg!

kewcheg 2013.02.27. 15:47:45

@Vombatus Ursinus: arra nem gondoltál, hogy a kisatírozott adásvételi összeggel az orvos eladót is védeni akarta, netán?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:50:00

@kewcheg:
Egy zárt, titkosított bizottsági ülésen :DDD?!

Mészáros Laci 2013.02.27. 15:50:35

@Vombatus Ursinus:

szerintem bele kellett volna írnia. a törvény azonban nem azt írja, hogy MINDEN pénz, vagyon és vagyoni értékű jog mozgását fel kell tüntetnie, hanem felsorolja a feltüntetendő jövedelemtípusokat, és a szülőktől kapott zsé nincs rajta a listán. szar a törvény. sok ilyen van.

kewcheg 2013.02.27. 15:54:02

@Rufus78: nem értem én ezt a zárt, titkosított izét. Tudtommal ültek ott más pártbeliek, akik édekellentétben állnak Zsigmonddal.Ők simán elmondanák, ha lett volna valami stikli, nem?Vagy te feltételezel egy ogy. képviselőről annyi tisztességet, hogy nem mondja el, ha ezzel árthat? Mi baja lehet? Ezek nem lovagok, soha nem is voltak,lesznek, simán kiszivároghat bármi, úgyse derül ki hogy kitől....

Bee-zony 2013.02.27. 15:58:21

Megnéztem a paragrafusgyár termését, és ez jutott eszembe róla: "A foktonos dünterben handolál a mekon..." "Látják kedves szülők, itt nutellás az andakókuszban a moltovon és a riha redaktált csak taktazundiszfortolon..."

2012. évi XXXVI. törvény az Országgyűlésről

22. Az országgyűlési bizottsági ülés nyilvánossága

58. §
(1)
Az országgyűlési bizottságok ülései nyilvánosak. A nyilvános ülésen a hallgatóság az országgyűlési bizottság elnöke által megjelölt létszámban, az általa kijelölt helyen foglalhat helyet, és a véleménynyilvánítás bármely formájától tartózkodni köteles. Az ülés rendjének megzavarása esetén az országgyűlési bizottság elnöke a hallgatóságot vagy annak egy részét az ülésről kiutasíthatja. A nyilvánosság – ha azt az országgyűlési bizottság tevékenységével kapcsolatos megnövekedett érdeklődés indokolja – az 59. §¬ban meghatározottak szerint is biztosítható. Ha minősített adat, személyes adat, üzleti titok vagy törvény által védett más adat védelme érdekében szükséges, az országgyűlési bizottság zárt ülést tart.

(2)
Zárt ülés tartását az előterjesztő vagy bármely bizottsági tag kérelmezheti, arról az országgyűlési bizottság határoz. Egy vagy több napirendi pont tárgyalása céljából zárt üléssé nyilvánítható a nyilvános ülés egy része is. Nem rendelhető el az országgyűlési bizottság zárt ülése, ha a javaslattevő nem nevezi meg konkrétan azt az (1) bekezdés szerinti adatkört, amelybe tartozó adat vagy titok védelme indokolja a zárt ülés elrendelését.

VIII. Fejezet
Összeférhetetlenség és vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség

34. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
90. §
(1)
A képviselő a megbízatása keletkezését követő harminc napon belül, majd azt követően minden évben január 31-ig, valamint a megbízatásának megszűnését követő harminc napon belül vagyonnyilatkozatot tesz az 1. melléklet szerinti formában.

(2)
A képviselő a vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, gyermekeinek (a továbbiakban együtt: családtag) a képviselő vagyonnyilatkozatával azonos tartalmú vagyonnyilatkozatát.

(3)
A vagyonnyilatkozat-tétel elmulasztása esetén – a vagyonnyilatkozat benyújtásáig – a képviselő a képviselői jogait nem gyakorolhatja, javadalmazásban nem részesül. A vagyonnyilatkozat-tétel elmulasztásának tényét az Országgyűlés állapítja meg.

94. §
(1)
A vagyonnyilatkozatokról és a bejelentési kötelezettség alá tartozó tevékenységekről a nyilvántartást a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság vezeti.

(2)
A családtag vagyonnyilatkozata kivételével a vagyonnyilatkozat nyilvános, oldalhű másolatát – a családtag személyes adatai kivételével – a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság az Országgyűlés honlapján haladéktalanul közzéteszi. A vagyonnyilatkozat a honlapról a képviselő megbízatásának megszűnését követő egy év elteltével távolítható el. A családtag vagyonnyilatkozatát a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság őrzi.

(3)
A családtag vagyonnyilatkozatába csak a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság tagjai tekinthetnek be a képviselő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás során.

(4)
A képviselő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárást a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnökénél bárki kezdeményezheti a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó olyan tényállítással, amely konkrétan megjelöli a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát. Ha a kezdeményezés nem felel meg az e bekezdésben foglalt követelményeknek, nyilvánvalóan alaptalan, vagy az ismételten benyújtott kezdeményezés új tényállítást vagy adatot nem tartalmaz, a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést. A vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmát a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság ellenőrzi.

(5)
A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság felhívására a képviselő köteles a saját, illetve családtagja vagyonnyilatkozatában feltüntetett vagyoni, jövedelmi és érdekeltségi viszonyokat igazoló adatokat haladéktalanul, írásban bejelenteni. Az adatokba csak a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság tagjai tekinthetnek be. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnöke tájékoztatja a házelnököt, aki a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság által megállapított tényekről a soron következő ülésen tájékoztatja az Országgyűlést.

(6)
Ha a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság azt állapítja meg, hogy a képviselő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét szándékosan mulasztotta el, vagy a vagyonnyilatkozatban lényeges adatot, tényt szándékosan valótlanul közölt, akkor a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnöke köteles kezdeményezni a képviselő összeférhetetlenségének a kimondását.

(7)
A képviselő által benyújtott igazoló adatokat a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lezárulását követő harmincadik napon törölni kell. A volt képviselő családtagja vagyonnyilatkozatát a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság a képviselő megbízatásának megszűnését követő egy évig őrzi.

Ezek szerint zsebbe akármennyi pénz mehet, mert arról nincs szerződés.
Tehát apám adott nekem 10 millió forintot, amit X. cégtől kapott azért, mert elintéztem nekik egy számukra kedvező törvényt. Tehát minden rendben van.
Ez még fügefalevélnek se jó...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 15:58:31

@kewcheg:
Mit árthat? Befizettethet Zsigával párezer forintnyi önellenőrzési illetéket?

Sokkal nagyobbat ártana saját magának, nem véletlenül hallgatnak róla a nyilvánvaló érdekellentét miatt is az ellenzékiek. Azért ugyanis nagyon csúnyán megbaszhatják őket, ha a törvényi titkosítást megsértik.

kewcheg 2013.02.27. 16:01:18

@Rufus78: pl. mivel? Leordítja a fejüket a házelnök? Szerintem csak egyvalamitől félnek, ha fizetniük kell....mivel a pénz az istenük

Mészáros Laci 2013.02.27. 16:04:40

@Bee-zony:

viszont olyan álszent ország vagyunk, ahol a pékviselők fizetése egy átlag multi kezdő diplomás alkalmazottjáét sem éri el, aktívan nyüzsgő képviselők fizetése az összes bizottsági pótlékkal nagyjából multi cég középvezetői szintjén mocorog. minisztereké ehhez hasonlóan.

és az átlag multi középvezetője nincs kitéve annyi stressznek, mint egy politikus, nem rakják óriásplakátra legrosszabb fényképeit, nem köpik le a gyerekét az iskolában. és nem vegzálják, hogy honnan volt pénze családi házra :-]

nem tartom sem elfogadhatónak, sem érthetőnek, hogy a pékviselőknek jólesik a munkájukért kapott extra juttatás, csak felhívom az álszentek figyelmét, hogy maguknak ásták a vermet.

apanna 2013.02.27. 16:05:07

@Jani haverja: " A vizsgálóbizottságban ülők azért nem tettek feljelentést, mert a titoktartási kötelezettségük ellen vétenének!!! Zsiga Marcell HIVATALOS indoklása ugyanis titkos!!! Ezt is megoldotta a bizottság Fideszes többsége!!!"

Fogalmad sincs, hogy a bizottságban ülők miért nem tettek feljelentést.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 16:12:42

@kewcheg:
Nem. Benne van a BTK-ban.

221. §552 (1) Aki a minősített adat védelméről szóló törvényben meghatározott titkos minősítésű adatot
a) jogosulatlanul megszerzi vagy felhasználja,
b) jogosulatlan személy részére hozzáférhetővé, vagy jogosult személy részére hozzáférhetetlenné teszi,
bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

lesly &jerry 2013.02.27. 16:12:46

@mzs: Nagyon intelligens vagy , ezentúl irigy, rosszindulatú! Te mit tudsz felmutatni,végeztél valami iskolát? Tettél valamit az asztalra vagy csak a markodat tartottad eddigi életedbe? Próbáld ki hátha lehetsz őrsvezető az mszp miskolci szervénél! és ne feled "a jót nem elég akarni a jóért tenni, tenni kell". Ha egyáltalán érted!

indapass90210 2013.02.27. 16:18:38

Az volt már, hogy

"Zsiga Marci feleségét sunáznám!"?

Igen király csávó lehet, aki egy év alatt 30 milkát (mer' 10 már volt neki, a felesége pénzével meg csak szerény próbált lenni) összeszed, és az ilyeneknek általában igen jó csaja van!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:24:27

@Rufus78: Az utolsó mondatodban van a legnagyobb igazság sajnos :(

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:26:23

@kewcheg: A féregség az, hogy nem indokolta meg kérdésre, hogy honnan van a pénz. Amikor meg megindokolta, azt meg titkosították, ezért BIZTOSAN nem tudhatja senki sem. EZ A FÉREGSÉG! (Meg a meg lehet élni 47.000 Ft, ból, és a többi.)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:29:20

@kewcheg: Akkor ÁLLAMTITKOT sértenének. Volt ilyen ügy is pl. az UD ZRT ügye, ahol a tettesből lett végül is a sértett, és a sértettből a tettes, vagy majdnemhogy így, olvass utána!

indapass90210 2013.02.27. 16:31:59

@Rufus78: Győzikét csak hagyjuk ki a dologból! Valaki valahol írta itt a bloghun, hogy ő olyan rendes takarékos családból származik, akinek még a nagymamája is 400 milkát összespórolt a Sálgótárjáni síküveggyári fizetéséből! Ehhez képest Zsigáné 20 millere picsafüst!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:32:01

@kewcheg: Nem, akár börtönt is kaphatnak a titkosított iratok, valamint a zárt ülésen elhangzottak nyilvánosságra hozásáért. Ezért nem teszik.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:33:25

@Mészáros Laci: Viszont egy átlag multinál egy középvezetőnek nagyon sokat kell TERMELÉKENYEN dolgoznia, és esélye nincs lopni!!!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 16:35:34

@apanna:
"Fogalmad sincs, hogy a bizottságban ülők miért nem tettek feljelentést."

Hogy ki miért (milyen más okok miatt SEM) tett feljelentést, azt nem tudom.

De ÖNMAGÁBAN EZ AZ EGY OK (a titkosítás) elég arra, hogy ne tegyenek feljelentést, mert akkor titkot sértenek, ami börtönnel is büntetendő!

Mészáros Laci 2013.02.27. 16:46:08

@Jani haverja:

ez megint egy álszent és vérpopulista dolog, kb mint az orvosok fizetése: ne kapjanak többet, mert úgyis zsebreteszik a hálapénzt. na ez pont lehetetlenné teszi a kitörést a hálapénzrendszerből, a képviselők álszent módon alacsonyan tartott fizetése meg arra jó, hogy azok az emberek, akik szaktudás, munkabírás és képességek alapján megfelelőek lennének képviselői pozícióra, inkább a magánszektorban maradnak, sokkal kevesebb stressz, magasabb fizetés, és nincs leköpködés, nincs vagyonvizsgálat. csak így tovább.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 17:03:31

@Mészáros Laci: Az lehet, hogy Magyarországon az orvosok, meg a képviselők keveset keresnek.

DE:
1./ Nem muszáj egyiknek sem menni.
2./ A többi ember is keveset keres.
3./ Ha elvállalta az adott munkát (nem kényszerből!!!) akkor végezze is el, becsületesen, és eredményesen!
4./ Orvosoknál előfordul, hogy ha nem tetszik a fizetés elmennek külföldre. A Zsiga Marcinál ez azért nem fordulhat elő, mert alkalmatlan lenne a magánszektorban még egy 200.000 Ft-os bruttó fizetésre is, nemhogy egy 1,6 Milliósra.
5./ Szerintem a magánszektorban SOKKAL TÖBB STRESSZ van, mint a Zsiga Marci két munkahelyén.
6./ Az ilyen gennyzsákok akkor is lopnának, ha 20 milliót keresnének havonta.

Ez a tömör véleményem.

Bee-zony 2013.02.27. 17:18:37

@Mészáros Laci: A képviselők szavazták meg a saját fizetésüket, nem a nép.
Szocialista attitűd, hogy kicsi a fizetés, de viszont lopunk mellé... Miénk a gyár, és miénk az ország, vigyük haza.
Szingapúrban is volt néhány éve köztisztviselői fizetésemelés, és jött a riporteri kérdés, hogy nem becsületből-hazaszeretetből dolgoznak-e az illetők?
A válasz az volt, hogy ők is pénzből élnek, és ha nincsenek rendesen megfizetve, akkor átmennek a versenyszférába, és nem az az állam érdeke, hogy elveszítse a legjobb dolgozóit, ezért versenyképes fizetést kell hogy kapjanak.
Nem lehet minden országot Gandhikra alapozni, mert nincsenek annyian.
Afelől viszont vannak kétségeim, hogy ha a a képviselők versenyképes fizetést kapnának, nem lopnának-e továbbra is, telhetetlenségből, mert anyagilag így is bőven a magyar átlag felett vannak, és ha ennyi nem elég...
A szingapúri sztori itt is lehetne, hogy ha kevés a pénz, átmennek a versenyszférába, de nem teszik. Vajon miért? Csak nem azért, mert ott szakértelem és teljesítmény is kell? Így viszont bejárogatnak, gombokat nyomogatnak, és hülyeségeket beszélnek... Bármelyik melós a szalag mellett többet teljesít kevesebb pénzért, úgyhogy én sajnáljam a képviselőket, hogy még a saját szűkebb köreikben sem tudják rendesen megcsinálni a dolgokat? Legfeljebb le vannak sajnálva...
Érdekes módon a halálra ítélt nem hivatásos politikus Göncz tata meg tudta mutatni, hogy így kell csinálni a köztársasági elnökséget, és ehhez képest, vagyis hozzá képest az összes utána következő sokkal rosszabbul abszolválta a dolgot, elvileg sokkal jobb háttérrel. Vagy van tehetség, vagy nincs, ha nincs, azt nem pótolja semmi, se pénz, se iskola, sem semmi más.
Most van egy legerősebb klán, a Fidesz, ami arra elegendő, hogy hatalmon maradjanak, arra viszont nem, hogy valóban jól csinálják a dolgokat. Ez van, Magyarország ennyit tud.

Mészáros Laci 2013.02.27. 17:27:34

@Bee-zony:

nem, ne sajnáld a képviselőket. de amíg álszent módon viszonyulunk a fizetésükhöz, addig konzerváljuk ezt a helyzetet. ha ki akarunk lépni a korruptokráciából, akkor tudomásul kell vennünk, hogy a színvonalas munkát meg kell fizetni, és hogy a demokrácia, ezen belül a pártok működése költséges, és jobban járunk ha a képviselőket és a pártokat megfizetjük (transzparenciáért cserébe), mint ha álszerény fizetéseket adunk nekik.

tehát ha fikázod a képviselőket hogy nem dolgoznak és ezért nem érdemelnek több pénzt, akkor ezzel megszerezheted sok ember bólogatását, és megakadályozod, hogy javuljon a helyzet.

egyébként meg pont azért tart ez az ország ott, ahol tart, mert sok olyan ember van, aki úgy gondolkodik mint te. minden országnak olyan kormánya van, amilyet megérdemel. Q.E.D.

fchris82 2013.02.27. 17:42:40

@Vidéki: "Neked nyilvánvaló, mert azt képzeled, hogy amit a Blikk leír, az mind maga a színtiszta igazság, és aki a Blikk állításaira támaszkodik, az sohasem csalatkozhat."

Őőő, figyu. Ugyebár szerencsére számokról beszélgetünk, ráadásul jelen helyzetben a 4 alapművelet kell. De persze javíts ki, ha tévedek.

A Blikk számolt, és a kiadási oldal sehogy sem összeegyeztethető a bevételi oldallal. Nem bonyolult dolog ez. Ismert a keresete, felszorozták 12-vel, ismert a vagyonnyilatkozata, ismert az előző is, és elég feltűnő hiány mutatkozik. Nem azt kérték, hogy csukják le, mert bűnös, hanem, hogy adjon magyarázatot erre az elég látványos logikai bukfencre.
Szerinted adott magyarázatot? :D Ez neked magyarázat, hogy titkosítottak mindent, ahol ő megpróbált bármit is prezentálni? Jaj, ne már :D Mi kellene neked, hogy belásd, bűnös? De tényleg! Mert ez az egész színjáték felér egy beismerő vallomással. Azt elhinnéd, hogy belemondja a kamerába, "Oké, loptam"? :D

Tudod, elhiszem, hogy szerinted a Fidesz a lehető legjobb válasz a világ és az ország, legfőképpen a te problémáidra, de minden szervezetben előfordulnak fekete bárányok, főleg, ha nagy. Most Zsiga vagy tök hülye, hogy nem tudja, hogyan is kellene bizonyítani ártatlanságát a köz előtt, vagy nem ártatlan. De bármelyik, már önmagában is elég indok, hogy távol legyen tartva a közpénzektől, nem létező szakmai tudásából próbáljon megélni a versenyszférában.

CyberDog 2013.02.27. 18:10:06

Nem tudom elhinni , hogy nincs Miskolcon egy tisztességes, becsületes, igaz ember aki rágyujtaná egy este a házát a zsigabubusra. Oszt ha meg nem ég benn akkor még feljelenthetné valaki utánna biztosítási csalásért.

Bee-zony 2013.02.27. 18:51:35

@Mészáros Laci: „...jobban járunk ha a képviselőket és a pártokat megfizetjük (transzparenciáért cserébe), mint ha álszerény fizetéseket adunk nekik.”
Te melyik országban élsz? Mert Magyarországon eddig még nem volt népszavazás arról, hogy mennyi legyen a képviselők fizetése.

„...egyébként meg pont azért tart ez az ország ott, ahol tart, mert sok olyan ember van, aki úgy gondolkodik mint te. minden országnak olyan kormánya van, amilyet megérdemel.”
Persze, én vagyok a hibás.
Hazudj talán valami mást.
Nem vagy te „véletlenül” képviselő?
Pofátlanságban legalábbis ott tartasz, ahol a Zsiga.
Térjél már magadhoz.
Nincs érdemi ráhatásom arra, hogy mennyi a képviselők fizetése. Ez sem rajtam múlik, hanem rajtuk. Valamint nem én szavaztam a Fideszre, és nem miattam vannak ott, ahol vannak.
Ha úgy gondolod, hogy fikázom őket, akkor az egyértelműség kedvéért leírom, hogy egy tolvaj banda, és lehet hogy 12 becsületes asztalos jobban kormányozná az országot mint ők, és hogy érdemes lenne megpróbálni, mert a szakértelmet könnyebb megszerezni, mint a jó erkölcsöt.
Nálam az egész MSZP-Fidesz bagázs bojkottálva van, és azt mondom, hogy aki teheti, az vándoroljon ki, és addig ne is jöjjön vissza, amíg ezek vannak hatalmon.
Ha sok ember gondolkodna úgy ahogy én, akkor egész más szellemű ország lenne itt, szigorú de igazságos, 0 felé tartó bűnözéssel. De Magyarországon nem ilyen a többség... de majd a soron következő polgárháború után közelebb kerül hozzá. Viszont nem nekem van szükségem a polgárháborúra, és addig jobb, ha máshol vagyok, és azok is, akik úgy gondolkodnak, ahogy én.
Az a kb. 200 ezer ember, aki mostanában kivándorolt, még nem a többség, de ilyen „csodálatos” és „mesés” kúrmány-teljesítmény mellett, az is lehet, hogy a lábbal szavazók kerülnek többségbe előbb-utóbb (állítólag a diákok fele akar kivándorolni), és ha ők jól csinálják, ez jól van így.

kewcheg 2013.02.27. 19:53:05

nem rossz az a képviselői fizetés.még becsületesség fennforgása esetén is szépen meg lehet belőle élni.....

kewcheg 2013.02.27. 19:57:45

@kewcheg: ha hozzávesszük hogy egy bíró/ami lesz a nejéből/ bruttó 5-600 körül keres és semmi nem jön ehhez,semmilyen költségtérítés.apjafasza, lopás kizárt, korrupció kizárt , csak a munka gebedésig, akkor miért rossz a márton br. 1.7 milliós fizetése?

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.02.27. 20:01:17

@hot-spot:
Hova menjen feljelenteni ha a kormány egybeforr az igazságszolgáltatással?

"A teljhatalommal járó torzulások elkerülhetetlenül felütik a fejüket apró szekták vezetésében is, nemhogy egy állampárt káderállományában. Nincs feedback, nincs korrekció – ennek egyenes következménye a degeneráció, annak pedig Zsiga Marcell."

hvg.hu/w/20130227_Miert_legyen_Zsiga_Marcell_tisztesseges

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.02.27. 20:09:36

@Vidéki:

Te meg elhiszed mert a kewcheg írta!
Ha azt írja, hogy a Föld lapos és sajtból van a Hold azt is elhiszed?! X-DDD

U.i.: A "megvan ígérve" szintű helyesírásért nálunk még anno akkora karó járt, hogy kilógott a naplóból. X-DDD

kifordított nagyanyó 2013.02.27. 20:15:00

És itt még van aki védi ezeket a tetveket.
Te jó ég!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.02.27. 20:21:53

@Balibgeczyk:
www.parlament.hu/kepviselo/elet/o320.htm
"1988. áprilistól a Soros Alapítvány támogatásával mûködõ Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa. 1989. szeptembertõl a Soros Alapítvány ösztöndíjával az oxfordi Pembroke College-ban az angol liberális politikai filozófia történetét tanulmányozta;"

Vadász, vadász te szopni jársz ide... X-DDD

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.02.27. 20:27:11

@Ironfist:
"Na, itt ez a Balibgeczyk is, aki még csak azt sem tudja, hogy a ballib két L-betűvel írandó?"

Kéri László mondta nemrég. Idáig a félkegyelműek és fél-idióták korszaka volt.
Most a kétharmad-kegyelműek és kétharmad-idióták korát éljük. X-DDD

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2013.02.27. 20:35:21

@Rufus78:
"A '96-97-es időszak nekem kiesett, akkor még alig fejeztem be a középiskolát :). "

en.wikipedia.org/wiki/Albanian_Rebellion_of_1997

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 20:37:17

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Neked is ajánlom, nézd meg az újabb posztot, és nevessél egy jóízűt, hogy Vidéki hogy beszopatta saját magát! :)

Tényleg érdemes megnézni :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 20:41:17

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Igen, a pilótajáték tette be itt végleg a kulcsot, de azért előtte is látni lehetett a bajokat a helyiek szerint.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 21:24:16

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Mindenesetre kimondottan jót tett az országnak, a politikusok is tanultak belőle (a Berisha is!!!) sokat, meg a nép is. Azóta van itt jó világ. A nép megtanulta az önállóságot, meg hogy ne mindent az államtól várjon el, a politikusok meg megtanulták azt, hogy nem lehet elmenni a végtelenségig, ert esetleg a bőrük bánja. Egyébként a politikusok is nyakig bent voltak a pilótajátékban, meg az olasz maffia is.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 21:26:27

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!: Jaj, ezt meg a másik poszt kommentjeire írtad? :)
Hát Vidéki tényleg beszopatta magát rendesen :)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 21:48:09

@Jani haverja: @OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:

Államilag fenntartott pilótajáték?! Azért az se semmi...

Bár mit is beszélek! Az előző generációk eszközparkjának és a jövendő generációk erőforrásainak felélése, rövid távon is fenntarthatatlan, igazságtalan és esztelen juttatások, kedvezmények beültetése a köztudatba, ahonnan az Isten se tudja már kiverni azokat, hektikus és/vagy dilettáns döntésekkel általános bizalmatlanságot generálni, stb.... ez se nagyon más, és csak ki kell néznem érte az ablakon...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 22:02:17

@OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty!:
Na de várjál, nézd meg még egyszer, hogy szól az a komment :):
"Apukája tehetős vállalkozó, még a zsigmond illetménye nélkül is meg tudták venni, mint ahogy más tehetős ember is megveszi a gyerekének, főleg ha már családot alapít."

Na, így ki veszi észre, hogy kewcheg lezsigmondozta Zsiga Marcellt :D? A csávó annyira tisztában van az eseményekkel, hogy azt hiszi, a Zsiga itten keresztnév...

Gyerekek, ez egy igazán vidám nap volt :)! Vidéki Széchényihez hasonlította Zsigát (ja, és a másik posztot se hagyjuk ki, ahol szintén rákozmált a nagyotmondó hülyesége:)), aztán a másik észkombájn meg Zsigmondot csinált belőle. Közben megtudtuk, hogy a vagyonnyilatkozat törvényileg sem ér szart se... Hej, köszi mindenkinek :)!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 22:19:27

@Rufus78: Írtam Neked előzőleg, hogy itt (Albániában) is azt csinálták a politikusok, mint Magyarországon, csak sokkal furmányosabban, brutálisabban, gyorsabban és hatásosabban. Meg tetejében egy sokkal szegényebb ország volt a kiindulópont. Gyorsabban is lett polgárháború a vége. Viszont azóta szinte mindenki hálás ezért a polgárháborúért. Azóta van itt fejlődés, meg rend.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.27. 22:26:32

@Rufus78: Ezt a Zsigmondot én sem vettem észre :)
Maximális DDDD

Második jó poén a nap folyamán itt a Vbőrön :)

A másik poszt miatt meg szegény Vidékinek valószínűleg felmondott a Habony Árpi :) Most szegény marad tényleg Nyugdíjas Tanár :) Majd Zsiga Marcitól megkérdezi, hogy hogyan kell megélni 47.000-ből :)

Ezt meg nem tudom, hogy ki linkelte be még itt jóval feljebb valahol, de azóta ezen röhögök, amikor van egy kis időm, és nem éppen itt kommentelek, akkor ezt olvasgatom, nagyon jó:
zsigamarcellmegel47ezerforintbol.tumblr.com/

Aki csinálja az álblogot, annak őszintén gratulálok!!! :)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.27. 22:26:39

@Jani haverja: Emlékszem, csak akkor még nem tudtam, hogy ez pontosan mit is jelent...

kewcheg 2013.02.27. 23:10:13

@Rufus78: attól hogy Ti tiszteletlenül lezsigamarcizzátok,attól még van neki rendes neve is. Zsiga az Zsigmond,nem? Marcinak is csak kisfiúkat szoltak hívni, azért ez a fiatalember csk megérdemli már hogy márton, szerintem...

Bee-zony 2013.02.27. 23:53:30

@Jani haverja: Egyrészt meggyőztél a polgárháború népnevelő hasznosságáról, másrészt viszont nem lehet kierőltetni a polgárháborút. Ha valaki most azt mondja, hogy polgárháborút hirdetek, a többiek azt mondják rá, hogy mi van, hülye vagy? Kell néhány tízezer ember legalább, akik azt mondják, hogy elég volt, és nem érdekli őket se a börtön, se semmi. Gyűlnek a disznóságok, de még nem érték el ezt a szintet. Magyarországon a lázadások, felkelések, forradalmak kivétel nélkül elbuktak, viszont néhány évtizeddel később el lett érve az a cél, amiért a lázadás, felkelés, forradalom volt. Pl. '56-ban bejöttek a tankok, 40 év múlva kimentek, és következett az újabb megoldandó probléma, hogy bejöttek a bankok, a gazember politikusok, és a zsidójárás és a cigányjárás. Az a legnagyobb baj, hogy Magyarországon minden probléma a háborúig nő, ahelyett hogy azon nyomban meg lettek volna oldva, amikor még kicsik voltak. De Magyarországon minden a végső tarthatatlanságig van görgetve, addig, hogy mindegy mi lesz, de most már ölni kell, és következik a tömeghalál.
Nekem más stratégiám van, az életet kell megnyerni, mobilitással, összetartással és szaporodással, és ez sem könnyű, mert ennek a háromnak vannak híján a magyarok, a cigányok viszont nem, úgyhogy vannak gondok... Aki ennek a háromnak híján van, az lehet akármilyen kiváló a munkájában, lehet akármennyi pénze, az csak hiszi, hogy jól csinálja a dolgokat, valójában egy zsákutcába tért le az élet útjáról, és ha még idejében tud korrigálni, mert még van hozzá felismerése, petesejtje, spermiuma, és életideje, akkor szerencséje van. Máskülönben marad a kihaló ág, és az értetlenkedés, hogy hol rontotta el.
A mobilitás, összetartás, szaporodás hármasa nem könnyű, de ez a helyes az élet fennmaradása szempontjából, és ez minden további célt illetően is alapvetően teljesítendő, mert ez az az alap, amire a további célok épülni tudnak. Ha valaki elveszíti az építkezési fonalat, rosszul jár...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.28. 00:25:32

@Bee-zony:
"Egyrészt meggyőztél a polgárháború népnevelő hasznosságáról, másrészt viszont nem lehet kierőltetni a polgárháborút."

Dehogy akarom én kierőltetni!!! Ez áll tőlem a legtávolabb. Csak sajnos látok néhány párhuzamot, és tudom, hogy rossz vége lesz ennek Magyarországon is. Azt meg nem tudom, hogy mi lenne a legjobb megoldás, mi, és mikor. Én csak azt tudom, hogy Albánia meglehetősen gyorsan úszta ezt meg, és azóta lett jó itt.

Hogy mennyire nem kívánok én polgárháborút, itt egy személyes élményem:
Itt ismerek egy olyan embert, akinek 1997 tavaszán öngyilkos lett a fia. Ez így nem is lenne meglepő, sokan lettek már öngyilkosok Magyarországon is, meg itt is, igaz itt kevesebben. Csakhogy ennek az embernek a fia 10 évesen!!! lett öngyilkos!!! A történet a következő: Ennek az embernek már akkor is volt pénze, az igaz, hogy nem piramisjátékból, hanem gyógyszertára volt, de akkor is volt pénze. Mivel a polgárháború alatt a rendőrség se állt a helyzet magaslatán, elszaporodott a bűnözés, nem is csak a helyiek részéről, hanem a szomszédos országokból (a jelenlegi Koszovó területéről, és Macedoniából) is átjöttek bűnözők, mert itt nem sokat kockáztattak, legalábbis ami a rendőri intézkedést illeti. Épp ezért mindenki fegyverrel járt mindenhova, ez az ember is, önvédelemből. Egyszer hazament, és a nappaliban levetette a zakóját, benne volt a pisztoly, és bement a fürdőszobába. A 10 éves kisfia meg az éppen ott játszó szomszéd gyerekkel kivették a pisztolyt, és mivel fel volt húzva, csak ki kellett biztosítani, így kibiztosították, és házigazda kissrác véletlenül lelőtte a szomszéd gyereket. Ekkor rdöbbent, hogy most nagyon rosszat csinált, és fejbelőtte magát is.
Én nagyon sajnálom ezt az embert, főleg úgy, hogy az egyetlen fia volt (egy lánya van most, értelemszerűen már felnőtt).

Szóval nem egy jó dolog egy polgárháború, még akkor sem, ha nem is bántanak esetleg.
Meg valószínűleg azok sem örültek a polgárháborúnak, akiknek a rokona azért halt meg, mert napokig nem volt áram abban a kórházban, ahol éppen az illető feküdt.

Ettől függetlenül fogalmam nincs, hogy máshogyan mi módon kerülhetne ki Magyarország az anyagi és erkölcsi fertőből. Mert amíg a legutóbbi közvéleménykutatások szerint a rezsicsökkentés hatására erősödött a fidesszimpatizánsok tábora, addig itt nem a politikusokat kellene megnevelni, hanem azokat a birkákat, akik már megint beszopták ezt a maszlagot.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.28. 07:00:20

@kewcheg:

Ne fokozd :)!

a) Nem nagyon szokásom az urat, és egyébként senki politikust becézgetni (nyugodtan visszaolvashatsz), nem a tiszteletlenség, hanem a közvetlen viszony hiánya miatt, úgyhogy a többes számot visszautasítom. Azt hiszem, Selmeczi Gabriellával kapcsolatban mondtam párszor, hogy Lady Kiflicsücsök, Giró-Szászt egyszer lebandiztam, de Orbán Viktort nem hívtam soha OV-nek, és Matolcsyt se Kuszaszemnek... "jobbagyféltekés kreténnek" igen, de Kuszaszemnek soha:)...

b) Ha már védesz valakit, akkor illik tudni annak a nevét, és szerintem a "haverkodós", gúnyolódós becézgetésnél sokkal nagyobb tiszteletlenség, ha nem teszed. Zsiga Marcit a legnagyobb tisztelettel is legfeljebb Zsiga Marcellnek hívhatja bárki, azért, mert ez a neve! Így anyakönyvezték, baszod :)! Úgy van, tehát még csak nem is Márton...

Úgyhogy szerintem állj le ezzel, mert ha folytatod a Zsigmondozást, akkor magad teszed (feleslegesen) nevetségessé, úgy tűnve, mintha a Maci Laci rajzfilmet is csak úgy lennél hajlandó megnézni, ha az MTVA az alkotmányban nevezteti át Medve Lászlóra...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.28. 07:43:20

@Jani haverja:
De most mit lehet erre mondani :D? "Nomen est omen"? Abból is az agresszívan hiperaktív, de-én-csakazértis-beszaladok-a-faszerdőbe fajta :)...

Oké, OFF, de nem hiszem el, hogy még ez sem éri el a trolltartó küszöbértékét :).

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.28. 07:52:58

@Rufus78:
Bocsánat, visszavontam. Elolvastam pár korábbi kommentjét, egész normális arcnak tűnik, csak erről a Zsigmond Mártonról nem bír leszokni :)...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.28. 08:22:06

@Rufus78: Szerintem viccből írogat :)
Igaz, ez nekem is csak a Zsigmond Mártonnál esett le :)

Mészáros Laci 2013.02.28. 10:13:28

@Bee-zony:

"Magyarországon eddig még nem volt népszavazás arról, hogy mennyi legyen a képviselők fizetése."

amíg sokan gondolkodnak úgy, hogy "minimálbért a képviselőknek", és amíg a mindenkori ellenzék sikeresen kampányolhat azzal, hogy X milliót keres a képviselő, Y milliót a miniszter, Z millió költségtérítést vesz fel, addig ez erősebb, mint bármilyen népszavazás. szarrágó nép vagyunk, na.

"Persze, én vagyok a hibás." - nem vagy hibás, csak felelős :-D

"Nincs érdemi ráhatásom arra, hogy mennyi a képviselők fizetése."
- meg arra sincs érdemi ráhatásod, hogy ki nyeri a választást. de a sok kicsi sokra megy.

"nem én szavaztam a Fideszre, és nem miattam vannak ott, ahol vannak."
- meg 2002-ben az mszp-re, stb, de valahogy mégis ez vagy az a csapat nyert.

"lehet hogy 12 becsületes asztalos jobban kormányozná az országot mint ők"
- a becsületes asztalosokat tíz perc alatt átverik a minden hájjal megkent vállalkozók (külföldiek és belföldiek egyaránt). elhinnéd a becsületes asztalosoknak, hogy nem kaptak kenőpénzt?

"azt mondom, hogy aki teheti, az vándoroljon ki"
- a bevándorlóknak mindenütt keserű a kenyér.

"Ha sok ember gondolkodna úgy ahogy én, akkor egész más szellemű ország lenne itt, szigorú de igazságos, 0 felé tartó bűnözéssel."
- végtelen naivitásodra leginkább a kétfarkú kutya párt híres képe világít rá:

vicces-kepek.blogspot.hu/2010/05/kiveve-gonosz-gazdag-emberek-nagy.html

szóval, mindenütt, ahol a szigorú törvényekkel próbálnak rendet teremteni, pontosan ez az eredmény: a kisembereket megfingatják, de azokat, akik (pénzük, befolyásuk, pozíciójuk révén) a törvények fölött állnak, sosem lehet utolérni, és ez a kettősség erkölcsileg lenullázza az egész közösséget. lehet ez ellen lázongani, de ez a helyzet. a szigor NEM megoldás, és ez bizonyított tény.

Ironfist 2013.02.28. 12:06:14

@apanna:
"A vizsgálóbizottságnak elszámolt vele, ők elfogadták. Pont."

Igen? Tehát ezen logika alapján minden fideszes szentül hiszi, hogy Gyurcsány Ferenc mindenben ártatlan, mert a bíróság kimondta róla, hogy az. Pont. Igaz?

apanna 2013.02.28. 12:11:12

@Ironfist: Jogorvoslattal élhetsz. Felemeled a hátsódat, és feljelentést teszel.
Nem tudom mit hisznek szentül a fideszesek, sem az mszp sek, vagy a liberálisok.

De te megmondod a frankót, mert tudod. Jó neked.

Ironfist 2013.02.28. 12:21:18

@apanna:

Szövegértelmezés először, aztán kapsz választ is! ;)

apanna 2013.02.28. 12:29:43

@Ironfist: "Támadd csak az ellenfelet, bármilyen nyilvánvaló hazgusággal, és akkor nem azzal foglalkozik, hogy neki legyen jó, hanem kénytelen lesz védekezni - na, "

Tűnés........

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.02.28. 12:44:54

@apanna:
"Nem érdekel ki fideszes és ki nem. A zigazság, az annál inkább. S hogy lehetne a legfőbb ügyész fideszes, amikor az igazságszolgáltatás külön hatalmi ág, s köti a legfőbb ügyészt is a jog, törvény?"

Ez csak most bugyogott fel a legfrissebb 100 komment tetejére, de nem szeretném megjegyzés nélkül hagyni.

Magyarországon nagyon régóta nem igazságszolgáltatás van, hanem jogszolgáltatás. Ezt mindenki pontosan tudja, aki nemhogy megpróbálta volna egyszer is összeszedni, hogy rá milyen törvényi előírások vonatkoznak, de akár csak végigkövetni, hogy egy jogszabály hányszor és hogyan változott, és abban az egyes paragrafusok mit is jelentenek. Még jogrendszerről sem lehet beszélni, egymással nemhogy összhangban nem levő, de egymásnak ellentmondó szabályok között, amelyek egy jelentős része definiálatlan, túlbonyolított (kutya)gumi, leginkább a jogászok és a kodifikátorok önfoglalkoztatásának, a "kiskapuk" minél jobb elrejtésének, a zavarosban való halászás elősegítésének elősegítésére, kb. pont ebben a sorrendben.

És akkor azt meg épp csak érinteném, hogy minden törvény pontosan annyit ér, amennyire betart(tat)ják...

Azt meg, hogy bárki is független, semleges lehet egy demokráciában, álnaivitással kevert hülyeség. Mindenkinek van szavazójoga, nem? Akkor azt jelenti, hogy van pártpreferenciája is, ugye? Akkor lehet semleges? Igen, valaki gyakorolhat önmérsékletet azzal, hogy az elé kerülő ügyeket, feljelentéseket az elvárható objektivitással kezeli... csak ehhez olyan ember és jellem is kell... Bár egy ilyen, végletekig átpolitizált országban majdnem mindegy is, ahol a "semlegesség" ott kezdődik, amíg számára az kedvező döntéseket, véleményeket jelent...

Ironfist 2013.02.28. 14:20:27

@apanna:
Mi van? Magadra ismertél, fideszbuzzancs? De mint mondtam, értelmes választ akkor kapsz, ha megtanulsz szöveget értelmezni.

Bee-zony 2013.02.28. 21:22:09

@Jani haverja: Igen, a polgárháború tömeglélektani társadalmi esemény, és nem az egyes egyén döntésének kérdése és eredménye.
A magyarok mindig nyavalyognak, de egyébként fát lehet vágni a hátukon, ahogy ezt már valaki megállapította. Viszont a „favágásnak” is van egy határa. A történelmi pálya a polgárháború felé lejt, a disznóságos halmozódása, és a bűnözők szaporodása miatt.

Rossz a magyar társadalom összetétele, sok a lepusztult arc és agy, az egymillió szenvedélybeteg országa... Kisebbségben vannak a normális, és produktív korban lévő emberek, súlyosbítva azzal is, hogy a többségben lévő agykárosodottak akarják megmondani, hogy ki és mi a normális... az olyanok, mint ők, naná.

Kösz' a történet megosztását. A fegyver és a kiskorúak problémájának megoldása: egyrészt az, ha valakinél lőfegyver van, akkor azt vagy mindig vigye magával, a WC-e is, vagy azonnal tegye be zárható szekrénybe, trezorba, a lőfegyvertartás szabályainak megfelelően, másrészt pedig tanítsa meg a gyermekeinek a használatát, ellenőrzött körülmények között, és akkor tudni fogják, mi az hogy csőre töltött, kibiztosított pisztoly, és akkor nem fog vele a gyermek tudatlanságból gyilkolni, a szándékosság pedig ilyen korban nem jellemző. Engem apám 10 éves koromban vitt lőtérre, megmutatta mit hogyan, és csináld. A sorkatonaság után hagytam abba ezt a tudományt, gondolva, hogy nincs szükségem rá. Mostanában kellett rájönnöm, hogy ebben tévedtem. Ha békét akarsz, készülj a háborúra, hogy a csak erőből értők megkapják azt, amiből értenek, máskülönben gond lesz az önvédelemmel.
Azon is gondolkodtam, mennyivel lett jobb, hogy kimentek az oroszok. Szubjektíve úgy érzem, hogy még egy árnyalattal rosszabb lett. Tehát ennyi erővel akár maradhattak is volna – és a másik, hogy az alapvető hiba a többségi társadalomban van, abban amit tesz, és amit eltűr. Aztán persze hogy tenyésznek a bűnözők, a paraziták, a mindenféle kártékonyak, és nem csak Magyarországon, hanem szerte a judeonácik által uralt Nyugaton.
Vegyük észre a rosszban a jót, a judeonáci rendszer a saját rosszasága miatt hanyatlik és végül összedől, pusztulás és káosz kíséretében, viszont utána már rendpárti rendszer következik, logikusan, mivel a judeonáci rendszer nem vált be; és persze hogy nem vált be, amikor soha nem volt jó, 0 összegű játszmás (amennyit nyer az egyik, annyit veszít a másik) a nyer-nyer helyzet helyett.
Akkor következik Cion bölcseinek igazsága:
„Itt egész világosan megmutatkozik elméletünk diadala: a kormány meglazult gyeplőit - az élet törvényénél fogva - azonmód új kéz veszi fel és ragadja meg, a nemzet vak hatalma ugyanis egyetlen nap sem lehet meg irányítás nélkül, és az új hatalom elfoglalja a liberalizmus által legyengített réginek a helyét.”
Ez az a pont, ahol a zsidó kígyó a saját farkába harap, és felfalja saját magát, mert ők maguk a „liberalizmus”, a szabadjára engedett bűnözés, Szodoma, stb.
Az új hatalom nem zsidó, mivel a régi volt az.
Csak a gójok tudnak valóban igazságos rendszert létrehozni, nem a Talmud és a Tóra által aljasságokra, rombolásra, pusztításra programozott zsidók.
Meg lehet nézni Izrael államot: amerikai pénzügyi és haditechnikai köldökzsinóron lógó állandó háborús tűzfészek és háborús uszító, warmonger, akik az ősi szemita ellenségeik mellé most már önerőből megkapták Iránt is, úgyhogy a zsidóbirodalom kockája fordulóponthoz érkezett.
Rá tud-e venni kb. 20 millió zsidó kb. 200 millió amerikai gójt arra, hogy meghaljanak a zsidó érdekekért, illetve pénzt áldozzanak rá? Ha igen, akkor még nincs vége a történetnek, mert meg is kell nyerni a háborút, és ha valamelyik másik nagyhatalom is belép a háborúba, már össze is állt a III. vh., aminek a része lehet a magyarországi polgárháború, pl. ha a zsidók ide akarnának menekülni.
Mindezek miatt kizárt, hogy Magyarország rövid és középtávon jó, élhető, békés és kellemes hely legyen.
Ez itt az élettér helyett harctér...
Ebből kell gondolkodni és gazdálkodni; mi az a legjobb, ami itt elérhető?
Kikkel lehet építeni, mennyien vannak, mi érhető el...
Van róla elképzelésem – a részleteket majd máskor.

Bee-zony 2013.03.01. 13:18:53

@Mészáros Laci: »Magyarországon eddig még nem volt népszavazás arról, hogy mennyi legyen a képviselők fizetése.«

„amíg sokan gondolkodnak úgy, hogy "minimálbért a képviselőknek", és amíg a mindenkori ellenzék sikeresen kampányolhat azzal, hogy X milliót keres a képviselő, Y milliót a miniszter, Z millió költségtérítést vesz fel, addig ez erősebb, mint bármilyen népszavazás. szarrágó nép vagyunk, na.”

Ha szerinted egy ellenzéki kampány – amiről nem tudok, hogy lett volna ilyen – többet számít, mint egy kötelező érvényű népszavazás, akkor te egy másik világban élsz.

»Persze, én vagyok a hibás.« „- nem vagy hibás, csak felelős :-D”

Szerinted, ha az Északi-sarkon, vagy a Holdon élnék, akkor is felelős lennék, mert mindenki felelős mindenért (mint pl. Ruanda, Mali, és a többiek). Így már csak az a két kérdés maradt, hogy hányadsorban, és hogy a te felelősséged mennyi?

»Nincs érdemi ráhatásom arra, hogy mennyi a képviselők fizetése.«

„- meg arra sincs érdemi ráhatásod, hogy ki nyeri a választást. de a sok kicsi sokra megy.”

Főleg akkor, ha nem rájuk szavazok, ugye?

»nem én szavaztam a Fideszre, és nem miattam vannak ott, ahol vannak.«

„- meg 2002-ben az mszp-re, stb, de valahogy mégis ez vagy az a csapat nyert.”

Ha annál az óvodai szintnél tartasz, hogy „valahogy”, akkor inkább keress egy gyógypedagógust.

»lehet hogy 12 becsületes asztalos jobban kormányozná az országot mint ők«

„- a becsületes asztalosokat tíz perc alatt átverik a minden hájjal megkent vállalkozók (külföldiek és belföldiek egyaránt). elhinnéd a becsületes asztalosoknak, hogy nem kaptak kenőpénzt?”

Ha át lehet verni őket, az baj, mert akkor csak olyanok, mint a választók többsége. Trükkökön átlátó, átverhetetlen és becsületes – kritériumok köre bővítve. Ha viszont elfogadnak kenőpénzt, akkor már nem becsületesek, és nem teljesült az elvárás, mert nem 12 megkenhető asztalosról volt szó.

»azt mondom, hogy aki teheti, az vándoroljon ki«

„- a bevándorlóknak mindenütt keserű a kenyér.”

Mérlegelni kell, hogy mi a kisebbik rossz, menni vagy maradni. Ha az jön ki, hogy maradni rosszabb, akkor menni kell, vállalva minden nehézséget és kényelmetlenséget, ami ezzel jár.
A magyarok népvándorlásáról biztos hallottál már... Vállalták.
Inkább az szokott lenni a probléma, amikor nem vállalják, és rosszabb megoldásokkal próbálkoznak helyette. Ha pl. Koppányék a polgárháború helyett elhúztak volna Északra, valahova a finnekhez, akkor most ők lennének a jó magyarok.
Az első bevándorlók is bevándorlóként kezdték a civilizálatlan vidékeken, és pl. a marslakók is így fogják kezdeni. Azt nem mondta senki hogy könnyű, legfeljebb azt, hogy érdemes. Lakatlan, de lakható(vá tehető) bolygók benépesítése az érdemes kategóriába tartozik, mert javítja a faj fennmaradásának esélyeit, és az életképességét. Akik ilyen kemény helyeken meg tudnak élni, azok tényleg életképesek. A Kárpát-medence viszont pont az ellenkező irányba hat, az elkényelmesedés és elhülyülés irányába (és nem csak Matolcsyra gondolok most). Kényelmes, jaj de jó... egészen addig, amíg nem jelentkeznek a kényelem káros mellékhatásai, a csökkent életképesség, a versenyképességben alulmaradás, és a többi.

»Ha sok ember gondolkodna úgy ahogy én, akkor egész más szellemű ország lenne itt, szigorú de igazságos, 0 felé tartó bűnözéssel.«

„- végtelen naivitásodra leginkább a kétfarkú kutya párt híres képe világít rá:
szóval, mindenütt, ahol a szigorú törvényekkel próbálnak rendet teremteni, pontosan ez az eredmény: a kisembereket megfingatják, de azokat, akik (pénzük, befolyásuk, pozíciójuk révén) a törvények fölött állnak, sosem lehet utolérni, és ez a kettősség erkölcsileg lenullázza az egész közösséget. lehet ez ellen lázongani, de ez a helyzet. a szigor NEM megoldás, és ez bizonyított tény.”

“Csak két dolog végtelen: a Világegyetem és az emberi butaság, bár az elsőben nem vagyok egészen biztos.” (Albert Einstein)
Magyarországon, Mexikóban, Ukrajnában, stb., és az Állatfarmon vannak az egyenlők, és a még egyenlőbbek, a kettősmércések, Jupiter és a kisökör, stb. Minden olyan országban, ahol korruptak és kriminálisok vannak hatalmon, pláne többségi támogatottsággal, ez van.
Svájcban viszont már nem igazán van ez így, pl. emlékszem egy hírre, hogy Zürichben volt valami luxuskocsis gyorshajtós néger (Amerikában már csak fekete), és vagyonarányos büntetést szabtak ki rá ezért, néhány százezer svájci frankot. Valamint volt ott valami Kadhafi nagyarcú kölyke is, aki úgy gondolta, hogy ő a törvények felett áll, aztán a franciák Sarkozy vezetésével (az egyetlen normális zsidó, akiről tudok) besegítettek a Kadhafi-probléma megoldásába, és már nincs probléma.
Ugye hogy meg lehet oldani a problémát, ha van rá szándék?
Valamint van egy Szingapúr nevű ország, egy miniállam, és az sem arról ismert, hogy ott törvényen felül állók lennének, hanem a szigoráról ismert, és egész jól működik, és mindezt önkéntes többségi támogatottsággal, mert nincsenek megzsarolva, hogy ha nem erre szavaznak, akkor mehetnek átnevelőtáborba kényszermunkára... és Kínában és Iránban is egész jól letörik a „törvényen felül állók” próbálkozásait.
Az a kérdés, hogy korrektek és határozottak-e a kormányon és a többségben lévők, vagy nem. Ha nem azok, akkor Állatfarm van, egyébként viszont nem.
Hogy Magyarországon jelenleg mi van és miért, az egyre többeknek világos.
Hogy minek kellene lennie és hogyan, azt is kapizsgálják már néhányan.
A normálisan és jól működő országokat azok hozzák össze, akik szerint ez nehéz, de nem lehetetlen. Akik szerint lehetetlen, azoknak nincs esélyük, értelemszerűen.

Neked is „tényeid” vannak, mint Lencsés Istvánnak. :)

Mészáros Laci 2013.03.01. 14:24:41

@Bee-zony:

hú, ez nagyon sok egyszerre.

1. képviselők fizetése. *minden* párt fikázta már a kormányon levőket azzal, hogy mennyit keresnek a miniszterek, a minap a fakebookon kaptam "milliomosok klubja" címmel fényképalbumot. az összes ilyen kampány az irigységre játszik és arra, amit a kispénzű de emberek hisznek, hogy a sok pénz mindenre megoldás (pedig nem az).

2. a felelősség alól nem lehet kibújni, a demokrácia már csak ilyen. tulajdonképp filozófiai kérdés, de ha a többség úgy véli, hogy nem rajta múlik az eredmény, annak a következménye az egész társadalom erkölcsi züllése. ennek a kérdésnek "tanult tehetetlenség" témájában elég széles szakirodalma van, angolul en.wikipedia.org/wiki/Learned_helplessness; magyarul legutóbb Mérő László Az érzelmek logikája c könyvében olvastam kiváló összefoglalását (sok egyéb dolog mellett, amivel Mérő ebben a könyvben foglalkozott).

3. tizenként becsületes asztalos: sajnos nincsenek tökéletes emberek. Aki talpig becsületes, annak meg sem fordul a fejében az a temérdek mód, ahogyan csalni lehet, így lazán belefut a neki állított csapdákba. A magyar belpolitikában temérdek olyan esetet lehet felsorolni, amikor az aktuális kormány igazságos, becsületes és előremutató elképzelését az aktuális ellenzék (rövidtávú politikai érdekből) populista kampánnyal a kormány ellen használta. A tizenkét becsületes asztalos, még ha tökéletesen ravaszak is, meg lehet fingatni. Mindig vannak olyan részérdekek, amelyek a közösség érdekével ellentétesek, a konfliktusokat lehet dramatizálni, torzítani, a politikai PR szakemberei évtizedes tapasztalatokkal bírnak ebben.

4. Új Zéland szép ország, több ismerősöm költözött oda, mások Ausztráliába. Van egy csomó dolog, amivel ott kellett szembesülniük, mert messziről a szeplők nem látszanak. Persze, lehet kivándorolni, csak ne feledjük, hogy a többségnek nem jön be. Ahová érkezik, ott is vannak (például a bevándorlókra specializálódott) szélhámosok, helyi nacionalisták, akik az ottani munkanélküliek előtt a bevándorlókat festik le bűnbakként, stb. Álmodni jó, de kivándorolni ébren kell.

5. A szigorral való példálózásodon azért akadtam fenn, mert a fidesz pár rövidlátó figurája (Lézer Jánost talán nem kell bemutatnom) régóta a szigorban véli megtalálni a társadalom nevelésének eszközét, pedig _önmagában_ a szigor pontosan az ellenkező hatást váltja ki. Az erkölcsi nevelés terepe a gyerekkor és a fiatalkor (14-16 éves korig a gyerekeknek el kell érniük a csoportnormák felismerésének és követésének szintjét, bár a tanárok ezt eléggé utálják), ezután már nagyon-nagyon leszűkülnek a lehetőségek. Bővebben itt: www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=27

Bee-zony 2013.03.03. 21:16:09

@Mészáros Laci:

1. Képviselői fizetés: nem gondolom úgy, hogy a magasabb fizetés megoldaná az erkölcsi deficit problémáját. Az olasz képviselők több fizetést visznek haza, mégis korruptak...
Úgy gondolom, hogy a magasabb fizetéstől nem lenne jelentős változás, fordulópont. De ezt majd ők eldöntik egymás közt, ahogy eddig is.

2. Olvasgatom és emésztem a hosszú szövegeket... A tanult tehetetlenség az inkább kondicionált tehetetlenség, lévén hogy kényszer(ek) hatására lett ami lett, nem önkéntes tanulás által és hatására.
Az látszik, hogy a diktatúrák sok tehetetlent hagynak maguk után, akiknél nem csak a szakértelem, hanem a motiváció is hiányzik a változtatásra, és még mindig az elnyomók vannak kedvezőbb helyzetben, és ebből lesz a rendszerváltás helyett a hatalomátmentés.
„– Ha nem lett volna rendszerváltás, ki lett volna a miniszterelnök?
– Gyurcsány Ferenc.”
Látszik, hogy nem rendszerváltás volt, hanem csak módszerváltás. A kondicionált tehetetlenek nem képesek a valódi rendszerváltásra, a hatalom csúcsain jelenleg lévőknek pedig jó így ahogy van.
Én nem értek hozzá – mondhattam akkor. Csakhogy mások se, és ebből lett az a nagy probléma, ami jelenleg is tart, és úgy néz ki, hogy ki kell halnia a „homo kádárikusz” többségi generációnak a valódi változáshoz. Csak a Jobbik jelent tényleges változást, nem épp kifinomult módon, és sajnos a szélsőség másik oldali tükörképét is jelenti, amiből aztán megint nem a normális és jól működő ország lesz, hanem csak a másik oldali szélsőség.

3. A tizenkét becsületes asztalos nem lenne könnyű helyzetben a sok rafinált gazember között, az biztos... De már az is nagy javulást jelentene, ha lennének a hatalmat megszerezni akaró ilyen emberek.
A kínai vezetők sincsenek könnyű helyzetben, állandóan a korruptak ellen kell küzdeniük, de győzik, és a vezetésben a nem korruptak vannak többen. Kína fejlődik, Magyarország hanyatlik, és nem véletlenül.

4. „Álmodni jó, de kivándorolni ébren kell.”
A repülőn még lehet álmodni és aludni, de az érkezési országban már nagyon észnél kell lenni, mert egy vagy pár rossz húzással a szabadesés gyorsaságával a hajléktalanok között találhatja magát az ember, a lassú lecsúszásról nem is beszélve. A szociális háló csak arról szól, ha van egyáltalán, hogy nem halsz éhen, nem maradsz ruhátlanul, esetleg van helyed is valamilyen tömeg(nyomor)szálláson... Ha nincs pénzed, nem lesz kényelmes az életed, és az is lehet, hogy egy év alatt kettőt fogsz öregedni a magyarországi viszonyokhoz képest. Viszont aki megpróbálja a kivándorlást, ha mást nem, legalább tapasztalatot fog szerezni, megismer egy másik országot, egyébként kétesélyes, vagy bejön a dolog, vagy nem.
A többségnek nem jön be a kivándorlás? Igen, viszont a legjobb fejű kisebbségnek nem jön be Magyarország; és mivel ők mennek el, tovább kontraszelektálódik az ország, és polarizálódik a világ.
A vándorlás, és az új helyre beilleszkedés a helyben maradáshoz képest nehezebb. Arról van szó, hogy érdemes-e, vagy nem. Ahogy züllik lefelé Magyarország, egyre inkább érdemes. Eljut az ember oda, hogy ez már vállalhatatlanul rossz, és megváltoztatni nem tudom. Akkor mit tudok tenni? Kivándorolni.

Minden idekötne, de... válasz a kormánypropaganda videóra
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2dS-Am-DSII

5. Lézerjani a szigorú de igazságtalan tárgyában lehet mérvadó... A szigorú de igazságos témájában az általam említett országok vezetői és többsége az.
Vannak jó dolgok külföldön, csak át kellene venni...

Kanadából pl. így hirtelen 2 dolog jut eszembe:

A munkaügy olyan, hogy eset menedzserek vannak (case manager) és mindenki egy (egyedi) eset. Az eset menedzser pedig felteszi azt a kérdést is, hogy „mi a munkaterved”? Ha nincs, akkor ad, persze lehet hogy az nem fog tetszeni, úgyhogy jobb ha van munkaterved; és ha úgy látja, hogy az reális, akkor segít abban az irányban.
Kanadában elvárják, hogy legyen ötleted, és hogy illeszkedj be a társadalmi láncolatba valamilyen hasznos dologgal.
A legüresebb hivatalok azok, ahol a munkanélküli segélyt osztják. Az is úgy van, hogy ahol le van írva, hogy jár, ott is oda van írva, hogy esetleg (may be) tehát nem garantáltan és nem automatikusan. Ebből aztán vannak európai szemmel nézve hajmeresztő dolgok és konfliktusok, és időnként biztonsági őrök, amikor variálnak a dolgokon.
Aki az angolszász világba megy, az valódi kapitalizmussal fog találkozni, ahol lehet valaki nagyon szegény és nagyon gazdag, és ha esik, nem puhára esik, hanem a földre, úgyhogy bírni kell a gyűrődést. Ott jobban kiszelektálódik a gyenge és életképtelen, mint Magyrországon. Ennyivel jobb a megmaradtak társadalma, amit viszont erősen befolyásolnak a bevándorlók, hogy éppen milyen irányba tart, és jelenleg az a trend, hogy romlik.

A házak és a telkek rendben vannak tartva, nem teljesen önként, hanem akinek háza és telke van, annak ez kötelessége, és ha nem teljesíti, törvényt sért, és jön a büntetés. Nem tudom, hogy milyen vonatkozó törvények vannak pontosan, utána kellene nézni, csak az eredménye látszik, a házfalfestés, a rendszeres fűnyírás...
A leglátványosabb különbség a két ország között, hogy amikor bemegy az ember a repülőtérről a városba, mit lát. Magyarországon a sok lepusztult épületet, és a koszos-poros utakat... Az első negatív benyomás így megvan, és ezt már nehéz ellensúlyozni.
Kanadában pedig az ázsiaiak szemetelnek nagyon, ott meg ezzel vannak mínuszban, pl. Vancouverben a reptéri SkyTrainen már dolgozók szedik a szemetet, mint az indiai vasúton...

Amire én azt mondanám, hogy a lehető legjobb társadalom és hely, az még nincs összehozva – van még hova fejlődni.

Jelenleg azt mondhatom, hogy közérzetem pocsék, és van mire.
Jobb is, ha megvan az elégedetlenség, mint jó irányba ható hajtóerő.

kifordított nagyanyó 2013.03.04. 19:58:56

@Mészáros Laci: Te nem adod fel.Azért az első kommentednél olyanom volt,hogy jaj szegény politikusok.

@Bee-zony: Ott a pont.

süti beállítások módosítása