Csütörtökön írta meg az Átlátszó, hogy a "Magyarország jobban teljesít" - kampány 256,7 millió forintba került. Mármint a nyomtatott és online sajtóban való, valamint a közterületi megjelenés költsége ennyi, a tévéspotokra és a postaládákba dobált füzetkékre vonatkozó adatokat ugyanis nem közölte a Miniszterelnökség, tehát az önfényezésre csak ebben az akcióban elköltött összeg még ennél is nagyobb.
Pénteken pedig megírta a Kreatív, hogy 1 milliárd 330 millió forint értékű közbeszerzést írt ki a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a 2013-2014 évi kommunikációs feladatai ellátására. A keretösszeg nettó 700 millió forint, amelytől 90 százalékban el lehet térni igény esetén, így jön ki az 1,33 milliárd. A tervek szerint 2013. július 22-től induló és 2014 június végéig szóló megbízás során a nyertesnek médiatervezést, médiavásárlást, reklámtevékenységet és btl-munkákat kell végeznie, valamint kommunikációs stratégiát kell kidolgoznia és rendezvényeket kell szerveznie.
Rég készítettünk már dumagyűjteményt, de a két egymást követő hír kapcsán egyszerűen muszáj volt. Most különösen érdemes visszaolvasni, hogy vélekedett a Fidesz ellenzékben a hasonló kampányokról.
2005.december 2.: Dumakalkulátor méri a kormány propaganda kiadásait
"Egyetlen egy kormány sem költött annyi pénzt maga népszerűsítésére, mint a jelenlegi. Ezen változtatni kell. Nem lehet közpénzből rekordösszegeket fordítani a nemlétező kormányzati tevékenység népszerűsítésére. A budapesti közlekedési csomópontban ma elhelyezett számláló segítségével percről percre nyomon követhetőek a kormány kommunikációs kiadásai - mondta Dobó László és Szijjártó Péter pénteki sajtótájékoztatón.(...)
Naponta lehetne egy mentőautót venni abból a tízmillió forintból, amelyet propagandára fordítanak. Egyetlen egy kormány sem költött ennyi pénzt maga népszerűsítésére, mint a jelenlegi. Ennek a véget kell vetni. Változásra van szükség!"
2008. január 29.: A kormány ne közpénzből terjessze a hazugságait
"Cser-Palkovics András felszólította a miniszterelnököt és kormányát, hogy állítsa le a közpénzből folytatott propaganda-hadjáratot.(...)
A választások óta eltelt másfél esztendő a megszorító csomagokról szólt - szögezte le(...). Mint mondta, a kormány, amely eddig semmibe vette az embereket, most hirtelen óriási kampányolásba kezdett, sajnos - tette hozzá - közpénzen.
2008.június 7.: Újabb kidobott milliók kormánypropagandára
"A Fidesz felszólítja a kormányt, hogy állítson le minden propaganda, PR-kiadást az emberek pénzéből - jelentette ki Ágh Péter szombati sajtótájékoztatóján az újabb 130 millióba kerülő kiadványával kapcsolatban. (...)
Szórják az emberek pénzét. Olyan célokra fizetnek ki milliárdokat, milliókat, amelyek nem szolgálják az emberek érdekét - tette hozzá.(...) Semmi oka a kormánynak a büszkeségre, semmi oka arra, hogy propaganda kiadványokban sztárolja a nem létező eredményeket - fűzte hozzá a Fidelitas alelnöke.(...)
Ez az anyag tele van hazugsággal, nem szolgálja az emberek érdekét, nyilvánvaló, hogy az ország jelenlegi állapotában semmi szükség ilyen füzetekre - szögezte le a képviselő. Ennek a 130 milliónak jobb helye is lehetne, gondoljunk csak a koraszülött ellátásban jelentkező súlyos problémákra, és nincs elegendő ágy a kismamáknak sem - sorolta a politikus. Folyamatosan szórják az emberek pénzét, olyanokra fizetnek ki nagy pénzeket, amelyek nem szolgálják az emberek érdekeit. Visznek mindent, ami mozdítható, fizetik ki a kádereket - hangsúlyozta Ágh Péter."
2008.október 27.: Újabb 100 milliók üres kormánypropagandára?
"Tudjuk, hogy mára a kormányzati politika szinte divatot csinált abból, hogy 100 milliókat költenek el soha meg nem valósuló beruházásokra, kommunikációra, valamint üres kormánypropagandára - szögezi le Cser-Palkovics András. Hozzáteszi: a sajtóban megjelent hírek alapján egyértelműen látszik, hogy a kormány még a legnagyobb válság idején - miközben újabb gigantikus megszorításokon dolgozik - sem mond le a pénzkidobásról."
2008.november 14.: 1,2 milliárdot dob ki a kormány kommunikációs célokra
"Valóban azt gondolja Gyurcsány Ferenc, hogy ma Magyarországon a válságot kommunikációs kampányokkal, propagandakiadványokkal, meg reklámügynökségi szolgáltatásokkal lehet kezelni?" - tette fel a kérdést.(...)
A válságon nem lehet túl lenni úgy, hogy a kormány propagandakiadványokkal és reklámügynökségi szolgáltatásokkal megpróbálja elhitetni az emberekkel, hogy kijutott az ország a válságból - húzta alá. Hozzátette: Gyurcsány Ferenc személyesen felelős azért, hogy az ígéretével ellentétben a brutális megszorítások mellett a kormány most 1,2 milliárdot kidob kommunikációs- és propagandacélokra. Ez szégyen, ezt azonnal le kell állítani - jelentette ki."
2008.december 2.: Kormányzati kommunikáció helyett koraszülöttmentést!
"Kormányzati kommunikáció helyett a koraszülöttmentés támogatását emelné a Fidesz és a KDNP a jövő évi költségvetésben. Kapcsolódó módosító javaslatukban a mindössze 287 millió forintos állami finanszírozás 30 százalékos növelését kezdeményezik a biztonságos ellátás érdekében."
2009.augusztus 25.: 200 milliós hazugsághadjáratra készül a kormány
"Minősíthetetlen, hogy 200 millió forintot akarnak elkölteni a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) kommunikációs akciójára, miközben a kormány újabb megszorításokkal keseríti meg az emberek életét - húzta alá Ágh Péter keddi sajtótájékoztatóján. (...)
"Ha a kormány mindenképpen újabb hazugsághadjáratot akar kezdeményezni, akkor azt ne az emberek pénzén tegye. Ne az emberek pénzén etesse az országot, hanem dobják ők össze saját maguk, dobják össze a miniszterek" - jelentette ki Ágh Péter."
2009.augusztus 30.: A 100 milliós MÁV-reklám leállítását kéri Bajnaitól a Fidesz
"A Fidelitas elnöke az elmúlt napok hírei alapján úgy vélte, hogy amíg az MSZP és Bajnai arról egyeztetnek, miként lehet az emberek utolsó 10 és 20 ezer forintjait elvenni a megszorításokkal, addig a haveroknak és fölösleges kiadásokra mindig van pénz. (...)
A választópolgároknak dönteni kell, hogy mi az, amit választanak: a felelőtlen pénzpocsékolást vagy egy olyan kormányt, amelyik végre határozottan megálljt parancsol ezeknek az állandó pénzköltéseknek - mondta Ágh Péter."
2009.december 30.: Kétszázezer adag étel ára a kampány költsége
"A Fidesz szerint kétszázezer adag meleg ételt oszthattak volna szét a hajléktalanok között abból a pénzből, amit a Szociális és Munkaügyi Minisztérium a "szegénység éve" program ügyében "saját maga fényezésére" költ - közölte a párt helyettes szóvivője szerdán az MTI-vel.
Cser-Palkovics András közleményében "pofátlanságnak" nevezte, hogy a kormány 47 millió forintot költ kormányzati kommunikációra, miközben a hajléktalanszállók telítettsége Korózs Lajos államtitkár szerint is sok helyen 100 százalék feletti és sorok kígyóznak az ingyen ételt osztó sátrak előtt.
A Fidesz úgy látja, ez egy újabb bizonyíték arra, hogy a kormány semmibe veszi az embereket."
2010.január 13.: Burkolt pártfinanszírozásra készül a kormány
"Tiltott pártfinanszírozásra készül az MSZP-kormány azzal, hogy az uniós pénzekből megvalósult fejlesztéseket a tavaszi kampányidőszakban reklámozná. Erről Balsai István fideszes politikus beszélt szerdai sajtótájékoztatóján."