Skip to content


       Szűrés lista

V. István, a gyanúsított terézvárosi polgármester megszólalt

Vajon hol a sor vége? Tavaly robbant az erzsébetvárosi ingatlanpanama, melynek kapcsán azóta már van 9 gyanúsított, sőt jó páran már előzetesben ülnek. Viszont a szomszédos kerületben, a Terézvárosban sokkal durvább ingatlanüzletek történtek, de a rendőrség csak a nyomozati szakaszig jutott. Egészen tegnapig, mikor is a 2002-2006 közötti MSZP és SZDSZ frakció valamennyi tagja (köztük a polgármester is) levelet kapott a rendőrségtől, mégpedig gyanúsítotti idézést, "különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének megalapozott gyanúja" miatt. Ilyenkor de imádom a Postát és a Rendőrséget, remélem egyre több ilyen levelet kézbesítenek!

A Heti Válasz több remek cikkben (itt és itt) rágta át magát a témán (ebben az ügyben le a kalappal az újságírók előtt, sajnálatos, hogy ezek az oknyomozó írások nem keltettek nagyobb hullámot), így csak röviden érinteném, hogyan is ment a ingatlanbiznisz Terézvárosban.

A legdurvább sztori szerintem a Balettintézet eladása. Az Operaházzal szemközti Drechsler palotát adta el az önkormányzat, kissé áron alul. Az MTV-székház eladása után ismét milliárdok fognak röpködni....

Az önkormányzat még 1996-ban szerződést kötött a Trivest Kft.-vel (ügyvezető Márton István ügyvéd). A kft. értékbecslést készített a Balettintézetnek helyet adó Andrássy úti Drechsler palotáról. A "becslés" csupán egymondatos volt és a műemlék értékét mindössze 554 millió forintban állapította meg.
A szocialista többségű testület viharos gyorsasággal megszavazta az eladást, de a határozatban már csak 220 milliós ár szerepelt, a vevő pedig az Andrássy 25 Ingatlanhasznosító Kft. lett. Az árcsökkentést azzal indokolták, hogy a bérlők – köztük a Balettintézet – kiköltöztetését, költséges elhelyezését a vevő állja. 
Én még ilyenről nem hallottam, hogy az értékbecslő megállapít egy összeget, de én inkább csak a feléért adom el. Ráadásul az így kijött 20 ezer forint / négyzetméter ár is teljesen rendben volt, gondolom. Andrássy út, Világörökség része. Operaházzal szemben, 3 szintes palota. 20 ezer forint/nm2.

Ja, kis érdekesség: az  Andrássy 25 Ingatlanhasznosító Kft.-ét a Trivest Kft. alapította. Aki az értékbecslést végezte. Gondolom szintén rendben van és normális, hogy a vevő határozza meg a vételárat - amit a derék szocialista-szabaddemokrata frakció még nagyvonalúan meg is felezett...
Andrássy 25 Kft. kétéves fizetési haladékot kapott, még a roppant szánalmas 220 millió forintot sem kellett neki kifizetnie azonnal, de a palota már az övé volt. Kísérteties a hasonlóság az erzsébetvárosi módszerhez: Andrássy 25 Kft.-ét eladták 1 hónappal később az Elbit Medical Imaging izraeli cégnek és az Red See Hotels szállodaláncnak, 50-50%-os alapon. Sőt! 1998-ban az új FIDESZ-es polgármester tárgyalt az új tulajdonosokkal, mivel még nem fizették ki a vételárat, de még nem telt le a 2 éves határidő. És sikerült feltornásznia a vételárat a dupljára, így 440 millió forintot kapott az önkormányzat.

Akkor jöjjön a feketeleves: Az Elbit-Red eladta 2007-ben az Andrássy 25 kft.-ben lévő 50-50%-os tulajdonrészeket a portugál Aqua Bura Hotels-nek 30 millió euróért. 7,5 milliárd forintért.
Ki járt jól a buliban? A Trivest kft. meg a 2 külföldi cég. Ki járt rosszul? Terézváros.
Márton Istvánnak a Trivest igazgatójának (még 15 hasonló ügyletet bonyolított le Terézvárosban!) volt pofája azt nyilatkozni 2001-ben, hogy "az üzleti eredményeim jelentették az anyagi alapot ahhoz, hogy a New Orleanst társaimmal közösen ne csak elgondoljam, hanem meg is valósítsam".


Terézváros jelenlegi országgyűlési képviselője, Kékesi Tibor például értékbecslői végzettséggel, emellett 1994-től önkormányzati mandátummal is rendelkezik (első periódusában az „ingatlanhasznosításokról" döntő vagyonbizottságot vezette, valamint a Terézvárosi Vagyonkezelő Rt.-t elnökölte). A 2002 óta polgármesteri stallumot viselő Verók István a '90-es évek közepétől a kerület egyik épülethasznosító kft.-jét irányította, majd az 1998-2002-es ellenzéki időkben átpártolt a szocialista fennhatóság alatt maradt Erzsébetváros vagyoncégéhez (zero: biztos átment továbbképzésre Gál Györgyhöz). A 2006-tal végződő ciklus gazdálkodásért felelős alpolgármestere, Fürst György ugyan kikopott a politikából, neve mégsem merülhet feledésbe: 1994-98-ban polgármesteri tanácsadóként ő jelenítette meg Terézváros ingatlanpolitikáját, 2002 után pedig majd' minden kétes előterjesztésen az ő szignója szerepelt. Jelenleg a Centrum Parkoló Kft. első számú vezetője." 

És akkor végre eljutottunk a gyanúsított szocialista polgármester tegnapi sajtótájékoztatójához. A következő mondatok Verók István saját szájából hangoztak el, 2009. január 20-án:

"Az ellenzékben lévő FIDESZ és KDNP önös pártérdekből példa nélküli orvtámadást intézett képviseleti demokráciánk legalapvetőbb intézménye ellen. Feltehetően erős politikai nyomásra – az  ügyészség utasítására  – a Budapesti Rendőr-főkapitányság egy három éve folyamatban lévő ügyben önkormányzati képviselők ellen indított nyomozást, amelyet büntetőügynek álcáztak, de valójában gátlástalan és nagyon veszélyes precedenst teremtő politikai bosszú. Terézváros vezetése visszautasítja a cinikus és a jogállami normákat semmibe vevő lépést és felszólít minden jó szándékú polgárt, támogassa az önkormányzat harcát a demokratikus intézményrendszer védelmében.

A 2002 óta ellenzékben lévő pártok azzal, hogy politikai nyomás alá helyezték az ügyészséget, elérték, hogy az Andrássy út 47. számú ingatlan elidegenítése ügyében a testületi ülésen igennel szavazó képviselőket gyanúsítottként idézzék be és hallgassák ki rendőrségi eljárás keretében." - teljes szöveg erre.

A Heti Válasz szerint "ez volt az a pont, ahol tegnap egyszerre röhögött föl a sajtótájékoztatón jelenlévő tudósítói kar, irányultságtól, munkahelytől függetlenül." Stand-up comedy, sajtótájékoztatónak álcázva.
Fővárosi ügyészséget mozgató Fidesz, akik még sose voltak hatalmon Budapesten! Büntetőügynek álcázott orvtámadás! Veszélyes precedens! Íme a hónap legpofátlanabbja: Verók István!

Verók szerint a fideszes nyomásgyakorlásra az a bizonyíték - kapaszkodjatok meg!-, hogy Illés Zoltán egy Király utcában tartott sajtótájékoztatón néhány hete felszólította az ügyészséget, hogy az erzsébetvárosi ingatlanpanamák után aktívabban nyomozzon a Terézvárosban is.

A Vastagbőr pedig ezúttal felszólítja az Ügyészséget, minden korrupció gyanús ügyben aktívabban nyomozzon! A Vastagbőr nyomást gyakorol az Ügyészségre! PÉL-DÁT-LAN! ez a nyomásgyakorlás! A szemétmocskosfideszügyészség! Hogy merik?!

Verók nem kispályás, még le is vezette a sajtótájékoztatón, hogy ha akarnának, sem tudtak volna ilyen bűncselekményt elkövetni:
"A képviselők politikai felelősséggel tartoznak választóiknak, a képviselő-testületi üléseken leadott szavazataik miatt büntetőeljárás alá vonni őket nem lehet. Ráadásul nem idegen vagyonról, hanem tulajdonosi testületként a kerület, az önkormányzat saját vagyonáról döntöttek.
A képviselők leadott szavazatai miatt indult büntetőeljárást, mint a demokratikus intézményrendszer elleni cinikus orvtámadást, a VI. kerületi Önkormányzat vezetése határozottan és felháborodással visszautasítja, mert ez a megfélemlítési eljárás beláthatatlan következményekkel fenyegeti a képviseleti demokrácia intézményrendszerét. Jogaink védelmére haladéktalanul az Alkotmánybírósághoz fordulunk annak érdekében, hogy az a teljesen megalapozatlan büntetőeljárás alkotmányellenességét megállapítsa."

Kemény az öreg Verók, mi?! Nem semmi retorikai érzék kell egy mondatba belezsúfolni a "cinikus orvtámadás" és a "megfélemlítési eljárás" szókapcsolatokat. Ügyészség kizárása? Alkotmánybíróság? Tényleg igaz, hogy a sarokba szorított patkány durván támad. Egy jó ügyvéd kellene inkább, Verók. Magyar György ügyvéd például imádja az ilyen ügyeket és médiafigyelmet, nyugodt szívvel ajánlom!

A legvégén Verók mester mindent megfejelt egy csodálatos fináléval:
"Önmagában értelmezhetetlen, hogy hűtlen kezeléssel gyanúsítsák meg a képviselőket, amikor ők tulajdonosi testületként gyakorolják jogaikat, míg  hűtlen kezelő csak az lehet, aki más vagyonával sáfárkodik rosszul."

V. István polgármester és brancsa saját tuljadonaként tekint Terézváros minden ingatlanjára. Meredek!
Vagyis mivel a saját vagyonukat adták el áron alul haveroknak, így nem lehetnek hűtlen kezelők. Zseniális logikai levezetés. Ezzel minden rendben Terézvárosban, mindenki megnyugodhat!

Ügy?
Nem ügy!

Csak egy valamit nem értek! Miért nem tette fel senki a sajtótájékoztatón a világ legnyilvánvalóbb kérdését: Miért nem az önkormányzat adta el közvetlenül 7,5 milliárdért az épületet? 

A blog szerzői azért egy kicsit aggódnak, hogy van-e elég hely a Gyorskocsi utcai fogdában? Nehogy aztán ebből is probléma legyen ... 

Címkék: politika mszp szdsz pofátlan verók

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr85891973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jozicsenko 2009.01.21. 20:55:24

hi!

valami jogász ugyan mondja már el a végén, bitte, hogy ha

1. eladom a parlamentet holnap a JoeShie bt-nek, 300 millió Ftért
2. a joshie bt holnap után eladja Dr. Sir Wintson Church Hillnek, 30 MRD Ft-ért
3. aki fontos külföldi befektető, látja hogy szép épület, biztos költ a felújításra, csinál belőle egy 1001 szobás Duna-parti hotelt. kormányváltás van és jönnek a Szabad Inutiok Szervezetétől, akik

I, (ami valószinű):
1.hagyják az egészet a fenébe
2. építenek újat, PPP-ben, tizszeres áron
II. (nem nagyon valószínű)
3. államosítják, most azonnal (iszonyatos nemzetközi médiaellenszéllel, a Thimes megírja hogy itt mindenki antibritt, fasiszta, tőkellenes, már a Lettmann Sisters sem vásárol állampapírt, a JP Jordan leminősít, a HPLC bank szerint Z- az értékünk stb)
4. egy alig húsz éves per jön, ahol megpróbáljuk visszaperelni, de közben eladják Prof Comerade St. Alin-nak, húzodik minden mint a rétes, a végén Strassbourg kimondja, hogy jogellenes volt, fizessünk kártérítést, évi 1 mrd Dollárt

szoval
lehet visszaállamosítani, vagy azt mondani: az ár 2-3%áért eladni nem volt szép dolog, tehát érvénytelen minden, menjenek anyjukba???

Perverzsrac 2009.01.21. 21:07:21

@korrekt bundáskenyér: kell a pénz a haveroknak... ennyi. Láttuk hogy mi lesz belőle. TB több napi leállás, az adatállomány sérült. APEH 1 napi leállás pedig nem most indult a dolog...

Perverzsrac 2009.01.21. 21:10:44

@Véraláfutás: nem bizonyos, hanem SZDSZ-es arcoktól...nincs már rájuk szükség, hát bukjanak és ha pár alsóbbszintű mszps bukik velük az annyira nem baj. MDF pótolja az SZDSZ helyét...

Perverzsrac 2009.01.21. 21:16:08

@derelyegrádi szellem: A legjobb mikor tegnap Keller kijelentette a pm-es tájékoztatón, hogy biza kb ők sem tudják hogy mi a jó megoldás a válságból kfele. Azon felbasztam magam. Akkor mondjanak le és húzzanak a picsába. Negyedéves előrejelzést nem készít a pm??? MI a FASZ????????????????? Annyira nem beláthatatlan a dolog, csak nem 1 hanem 2-3-5 modell kell és azokat kommunikálni, de az nem megy. Mert ugye egy költségvetést is 3x kellett átírni, hogy 2 hét alatt megbukjon. Ennyit tudnak.

Perverzsrac 2009.01.21. 21:17:39

@Nanehogymá: ez jó:) Müdosíttassuk a btk-t közmunka, pénzbírság, elzárás vagy "előzetes villamosszékben" :)))) történő büntetésvégrehajtás:)

Perverzsrac 2009.01.21. 21:19:09

@Rwindx: tehetnék, csakhogy az eredeti állapotot nem lehet visszaállítani és a végén így is úgy is az állam szívná meg kb. Lásd csillebérc esetét, hogy ugye bebukták a szocik az eladást. Csakhogy ott időben került bíróságra az ügy mielőtt még továbbjátszották volna az ingatlant...

Perverzsrac 2009.01.21. 21:20:22

@more: ennek egyetlen módja az orosz módszer. Szépen adóhiány megállapítása, Apeh végrehajtás és máris az államé. Hőbörögni meg brüsszelben lehet. azt csá.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.01.21. 21:22:50

A fidesz most eppen nem tud lopni, de ha loptak is az 7 ev alatt elevült - viszont az elvtarsak ennyi idö alatt mar kikaparsztak volna, ha akarjak, de valami miatt nem nagyon akartak

Perverzsrac 2009.01.21. 21:27:20

@Nyakravaló: a felsőoktatás eladását valóban megindították. erről volt cikk nemrég...

Perverzsrac 2009.01.21. 21:37:56

@Nyakravaló: és hol is nyilatkozhatott ez a fasz? Na hol? persze az M1-en túl egyértelmű lett volna a kormánypárti hozzáállás, így benyomták a kormány ker tévéjébe: TV2. ennyi. Köszönöm. Kapcsolja ki.

Perverzsrac 2009.01.21. 21:41:41

@Mj: hát peeeeeeeersze. Teljesen életszerű.
V.István - Gyerekek, holnap veszünk egy házat ausztriában
Gyerekek _ Váááááóó APA! Az fasza. De mondd csak apa, te polgármesterként hogy engedheted ezt meg magadnak?
V. István - Gazdag (volt) az önkormányzat.

Tényleg nem tudott róla senki...

Perverzsrac 2009.01.21. 21:47:22

@kornelia: mert mindenki fogja a másikét valamivel. A Tocsik ügyből is azért lett ügy, mert a maszop nem akart tejelni a fityesznek a zséből..és ezt történetesen biztos forrásból hallottam:)

reKorrekt 2009.01.21. 21:59:21

Tényleg kéne egy szervezet ami ellenőrzési tejhatalommal bír minden képviselő és kormányszervezet fölött. Bármikor bemehetnek egy államtitkár irodájába és kotorászhatnak a szekrényében, az meg egy kurva szót sem szólhat. Bárkit lehallgathatnak, hisz elhallgatnivalójuk úgysincs. Nem tudom így hányan szeretnének képviselősködni...

Higany 2009.01.21. 22:12:47

Verók a koncentrációs táborba küldésükről is vizionált a sajttájon, azt hittem kiesek a fotelből.
Plutóniumos napalmot az összes ilyen féregre, szó szerint kerületeket loptak el, "kerületeket basszájba"!

Nyakravaló 2009.01.21. 22:28:55

@Mj:

A családtagokat? Nem csak, még a rokonokat is! Te hol élsz? Minden bűnöző azzal kezdi, hogy a saját tulajdonában semmilyen értéket nem hagy. Felességtől elválni papíron - ez a legjobb. Gyerek nevére - még jobb. A szemét ügyészég és bíróság. bántja a szegény gyereket, mi? Távoli rokonok, bizalmas barátok - mindtől vissza a lopott pénzt!!!!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:31:13

@Roxvox:

Ötödik István csak két évig uralkodott.:P

Nyakravaló 2009.01.21. 22:32:59

@Perverzsrac:

Pont ezért írtam. Igen, a felsőoktatási intézmények nem lebeghetnek ám csak úgy a vakvilágba és nem képezhetnek munkanélküli diplomásokat. Majd a piac!!!! Ja, hogy Magyarországon nincs igény ennyi diplomásra? Majd szépen elmész Ausztriába kocsit mosni! Ja, hogy túl sok épület van az egyetemek tulajdonában? Majd jól eladjuk, tanulni fáskamrában is lehet. Én meg majd jól beköltözöm, a falak vastagok, a nemzet "huhogása" meg úgysem hallatszik be...

Nyakravaló 2009.01.21. 22:36:42

@Mj:

Miért ne tudnának eladni? Kormányrendelettel is lehet törvényeket hozni... Hát istenem, sok itt a bürokrata, le kell őket építeni. Nincsen pénzünk az épületekte figyelni. Majd a magántőke. Acquinqum: jó lesz az a sok kő a hétvégi házam alapjába. Érdekel valakit? Másképpen szólva? Közöd? Mi az hogy! Nagyon is! Törvényesen és tisztességesen! Bizony!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:37:50

@Perverzsrac:

Ez nem a gyerekek felelőssége. Jól is néznénk ki, ha apám pénzügyi hülyeségeiről én is tehetnék, akinek egy szót sem szólt. Inkább képzeld magad Verók gyerekeinek a helyzetébe, tudom, hogy nehéz, de csak fél percre tedd meg. Ha hobbiból meg őszinteségi rohamból csak úgy kitálalt volna nekik az apuka - még mielőtt elköveti a hűtlen kezelést -, akkor a gyerekek fogják magukat és megtiltják az apjuknak, hogy megtegye, vagy jelentsék fel az apjukat, mint a sztálini időkben?

Nyakravaló 2009.01.21. 22:40:40

@Perverzsrac:

TV2. Te kikapcsolod. Én is. És a többi milliók? Ők nem. Na ezért is kellene valamit tenni. Egy pártelnökről tudok, aki kinyilatkoztatta, hogy első dolga lenne lerombolni a két országos földi sugárzású kereskedelmi tévé épületét. Persze nem lesz belőle semmi, de minden érintettnek be kell látni, hogy azért nem miondenki teljesen hülye...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:42:12

@Nyakravaló:

A fenét. Nekem van egy nem olyan közeli, a családból meglehetősen kilógó rokonom, aki nem is él már az országban a stiklijei miatt, még a gyerekeit is leszarja. De mivel ugye a rokonságba tartozom, bűnhődjek miatta én is? Vagy a szülei, akik rohadtul nem erre nevelték? Vagy a testvére, aki végre családot alapított? Inkább én kérdezném, hogy hol élsz, remélem a válasz az lesz, hogy családban.

Nyakravaló 2009.01.21. 22:44:05

@Mj:

Ne jelentsék fel. De ne is élvezzék egy bűnöző lopásának a gyümölcsét. Természetesen senki nem akar rosszat. De ha itt élsz, akkor biztos látsz érdekes dinasztiákat. Hát azért hadd ne sajnáljam őket túlságosan,. Amiért sok ember vért izzad, az nekik csak úgy jön. Meg csak úgy jár. Nagyon érdekes...

Nyakravaló 2009.01.21. 22:46:29

@Mj:

Valami megoldást azért mégis kellene találni arra, hogy miután szétlopta verók a fél kerületet, ne tárhassa szét a két kezét azzal, hogy barátaim: nekem nincsen semmim sem. Vagyonelkobzás, vagyongyarapodás-ellenőrzés a teljes családra és rokonságra. Ez csak nem elítélendő, nem?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:46:42

@Nyakravaló:

Lehet mindenféle rémségről vizionálni, csakhogy ilyen alapon Magyarország egész kulturális és történelmi turisztikáját ki lehetne végezni, ennek meg éppen az ellenkező tendenciája tapasztalható szerencsére. Kivétel a budai vár délnyugati várfalrészletének macerálása, de egyelőre most ez is patthelyzet. Van elég valós bajunk, hogy azokon dühöngjünk, nem kell hozzá rémeket látni.

Perverzsrac 2009.01.21. 22:48:46

@korrekt bundáskenyér: nem kell lehallgatás, csak az ÁSZ (gy.k. Állami Számvevőszék) részére sokkal több jogot kéne juttatni, mint most. Jelenleg kb ejnye bejnyézhet oszt csókolom. Mindenki magasról szar rá.

Perverzsrac 2009.01.21. 22:50:51

@Mj: nem. De ha apa adta és az lopott zsé volt, akkor igenis vissza a gyerektől is. Mindent. Nem csak pénzt lehet örökölni hanem kötelezettséget is...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:51:06

@Nyakravaló:

Ez Vona Gábor egyik legidiótább beszólása volt október 23-án. A hülyéket mindig meg fogja találni valamelyik csatorna, akár vannak kereskedelmi adók, akár nincsenek. Egyébként a TV2-n filmeket kell nézni - szombaton pl. megnéztem az Alatriste kapitányt, és tetszett -, nem pedig idióta riportokat vagy valóságshow-kat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:52:35

@Nyakravaló:

Én az általánosító kijelentéseddel nem értettem egyet, és nem azzal, hogy aki lopott pénzből él, azt ne vonják felelősségre. De, igenis szankcionálják megfelelően.

Perverzsrac 2009.01.21. 22:53:12

@Nyakravaló: csak az emberek 80-90% az. Nem látja be mi folyik vagy nem is akarja látni. És ők szavaznak...

Nyakravaló 2009.01.21. 22:56:30

@Mj:

Biztos vagy te ebben? Sok minden olyan hihetetlen dolog történt az elmúlt években, melyre nem is mertél gondolni... Miért adják el az állami cégek az ingatlanjaikat? Ez csak az első lépés. Eldöntik és megtörténik. Soroljam? Felesleges. Az a műemlék, amit én meghatározok. Tokaji világörökség? Mi kell még?

Perverzsrac 2009.01.21. 22:57:12

@Mj: nem kell bűnhődnöd, csak ha kaptál tőle valamit akkor annak az árát add vissza az államnak. Ennyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:57:16

@Perverzsrac:

Azért az ÁSZ-nak is bizonyos értelemben könnyű a dolga addig, amíg politikailag felelőtlen szerv, hiszen nyugodtan tehet úgy ajánlásokat, hogy a következményeket már nem neki kell viselnie. Félreértés ne essék, minden tiszteletem Kovács Árpádé, és elegem van abból, hogy évek óta magasról tesznek az ÁSZ-ra - más esetben ez utóbbiakat szoktam kizárólag hangoztatni -, csak ugye van másik oldala is az érmének.

Nyakravaló 2009.01.21. 22:57:53

@Mj:

Le sem írtam a nevét, mert nem akartam semmilyen kapcsolatban kerülni vele. Ez csak egy gondolat volt, de tudod, hogy mennyien támogatják? És mondd meg: okkal, vagy ok nélkül?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 22:59:46

@Perverzsrac:

Speciel egy fillért sem örököltem, másrészt tőle loptak, nem ő mástól, de attól még pénzügyi hülyeség, mert mégis őt vonják felelősségre. Viszont már így is sokat írtam erről, úgyhogy innentől kezdve hanyagolom a témát.

Nyakravaló 2009.01.21. 23:03:58

@Nyakravaló:

De látni kell: senki ne csodálkozzon azon, ha az elkeseredettség folyamatosan nő. És ez csakis a választók radikalizálódásához vezethet. És joggal. Itt van ez a verók. Ahelyett, hogy fülét-farkát behúzva bocsánatot kérne, képes ilyeneket mondani. Talán nem kéne... Hát hogy lehet az, hogy a nyilvánvaló bűncselekményeket elkövetők BÜSZKÉK arra, amit tettek. Ha erre nincsen azonnali válaszuk a parlamenti pártoknak, nem érdemes csodálkozni azon, hogy a parlamenten kívüli pártok befolyása nőni fog. Igen. Ezt mondta. Lehetetelen? Annak tűnik. Na de képvisel valamilyen értéket ez a két tévé? Igen, általában éjszaka, amikor alig nézi valaljki...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:04:04

@Nyakravaló:

Azért vagyok benne biztos, mert egy hete ötösre vizsgáztam műemlékvédelemből. Amit leírsz, elvileg megtörténhet akármikor, ahogy az is, hogy Gyurcsány lemond, csakhogy nem túl valószínű, mert pont nem ez a tendencia. A műemléklistás poszttal például kifejezetten nem értettem egyet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:07:42

@Nyakravaló:

A cigányok kiirtását is okkal támogatják, de ettől még nem kell egyetérteni vele.

Perverzsrac 2009.01.21. 23:08:35

@Mj: ebben én annyira nem vagyok biztos:) de rögtön el is határolódnék...valaki más ír a nevemben...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:09:26

@Nyakravaló:

Az ominózus film este 7-től ment, gyakorlatilag főműsoridőben. Egyébként meg a legelbutítottabb emberek szoktak a legkevésbé informálódni a neten, úgyhogy a nagy tömegek radikalizálódására ez alapján ne számíts.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:10:33

@Perverzsrac:

Akkor ereszd le gyorsan a guminődet, és ragadd vissza a billentyűzetet.:P

Perverzsrac 2009.01.21. 23:11:25

Amúgy meg én azt mondom...kell egy szép nagy tábor -kifejezetten NEM "konspirációs tábor" (c) Tüncike - hanem olyan börtönféle. Lehet odamenni aki lop csal hazudik. Kurvanagy a fal, ott őrök. Kaja nincs csak amit megtermelsz, víz a kútból, wc ha ásol árkot, pottyantós. Néhány állat hogyha ápolják, etetik legyen nekik is kajájuk. Olcsó megoldás és még szokják is a dolgot. Vagy csereüdülés szibériába. Nem kell több ide. Rend lenne. Olyan meg hogy megélhetési bűnözés, hát nincs többé. Oszt csókolom.

Perverzsrac 2009.01.21. 23:12:34

@Mj: sziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Most miért kellett elrontani a játékomat? Te galád! Jössz egy guminővel, vagy pótlod te a hiányt. Válassz!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:17:29

@Perverzsrac:

Ez a hang inkább valami kígyóra emlékeztet, kezdek rosszat sejteni...:) Ezért inkább adok neked egy guminőt meg hozzá egy vibrátort is - az esélyegyenlőség és a liberalizmus jegyében -, ha netalán összefutnánk valami vastagbőrös találkozón, ugyanis lassan kezdem tőled félteni a testi épségemet...:)

Perverzsrac 2009.01.21. 23:18:41

@Mj: igen:) megtaláltam...régi poszt:)

Perverzsrac 2009.01.21. 23:20:40

@Mj: Szavadon foglak:) Kiváncsi leszek, hogyha netán lesz ilyen tali, ki fog rájönni arra, hogy ki vagyok én:) mmint ha nem lesz rajtam nagy perverzsrac felirat:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:20:52

@Perverzsrac:

Mi van, nem olvasol Vasgatbőrt?:P Hadd ne keressem ki a linket.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:21:36

@Perverzsrac:

Köszi, levetted a vállamról a terhet.:)

Perverzsrac 2009.01.21. 23:23:29

@Mj: akkor még nem sűrűn olvastam:) tudod felelős önkormányzati poszton voltam:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:24:11

@Perverzsrac:

Hát, ha egy 120 kilós, oldalrafésült, esztékászemüveges, kötöttpulcsis, térdzokniszandálos, hasközépig felhúzott rövidgatyás jelenség vagy, akkor nem biztos, hogy rájövünk.:) Vagy lehet, hogy pont emiatt mégis?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.21. 23:25:00

@Perverzsrac:

Ez egy kicsit tág fogalom, takarhat vécésbácsit meg jegyzőt is.:)

Perverzsrac 2009.01.21. 23:28:22

@Mj: fogadok hogy nem fogod tudni. én felismerlek kezedben a guminőről és vibriről:) de nem ám valami gagyi szart vegyél! :)

Nyakravaló 2009.01.21. 23:30:49

Ami gyalázat, az gyalázat. Bármilyen politikai meggyőződésed is van, ki kell mondani. Nem vitatom a műemlékvédelmi ismereteidet. De az elmúlt évek megmutatták: minden relatív. Ha valami ezeknek nagyon megtetszik (mert jó üzlet), nem ismernek se istent, se embert.

Azt azért beláthatod: egy jelentős réteg most azt mondja: de kár, hogy nem mi tudtuk ezt a BIZNISZT megcsinálni. Egy másik jelentős réteg már holnap létrehozza az új projectcégét. Nos, ezért mondom, hogy elég volt ebből.

Nyakravaló 2009.01.21. 23:32:00

@Mj:

Én ezzel nem azonosulok. De a törvények mindenkire vonatkoznak.

Nyakravaló 2009.01.21. 23:33:45

@Mj:

Előbb-utóbb az internet-penetráció közel 100%-os lesz. És van az az ingerküszöb, mely még a legsötétebb réteg agyáig is leér. Csak az a kérdés, hogy mikor.

Perverzsrac 2009.01.21. 23:46:04

@Mj: na meg zero: amúgy ezt a cikket frissíteni kéne vagy újat írni. Múltkor hallottam a tvben hogy már a magánbörtönben is lopnak. MMint a vezetőség. Mindenkit 8 osztályos végzettséggel írtak fel, azokat is akiknek érettségije volt... hogy utána az iskoláztatásukat az állam megtérítse a börtön tulajainak...

Perverzsrac 2009.01.21. 23:47:00

@Nyakravaló: az nem most lesz. és az emberek java része agyhalott, ergo nem ezt olvassa majd hanem a feri blogját...

Nyakravaló 2009.01.22. 00:10:54

@Perverzsrac:
Már aki nem funkcionális analfabéta... :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 00:13:02

@Perverzsrac:

A mostani anyagi helyzetem alapján nem ígérem, hogy lesz pénzem ilyesmikre csak úgy ajándékba.:P Inkább majd rajzolok helyette női aktot.:) (Bár eddig csak férfi modellem volt.:))
Mondjuk ha a valóságban nő vagy, akkor tuti nem találnám ki, hogy te vagy Perverzsrác.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 00:17:13

@Nyakravaló:

Ha azt akarod, hogy kimondjam a meggyőződésemet, akkor én is azt mondom, hogy gyalázat. Főleg úgy, hogy nem akarok semmilyen "hűtlen kezeléses" bizniszben benne lenni, mert előbb ki kéne műteni a gerincemet.:-/ Ami a műemlékvédelmet illeti, mostanában éppen abból divat üzletet csinálni, hogy ki nyerje el a romok konzerválásának és helyreállításának a pályázatát, vagy hogy ki újítsa fel például a Parlament burkolatát. Szóval vannak csúnya dolgok, de ezek nem a műemlékek tönkretételéről vagy megsemmisítéséről szólnak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 00:17:45

@Nyakravaló:

A második mondatoddal viszont én azonosulok.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 00:19:12

@Nyakravaló:

Ahhoz mondjuk az kellene, hogy ne lapostévét, hanem számítógépet vegyenek, tudjanak írni-olvasni, ne legyenek funkcionális analfabéták, érdekelje őket a politika, legyen erkölcsi érzékük, rendelkezzenek jövőképpel, és még sorolhatnám...

Perverzsrac 2009.01.22. 01:00:21

@Mj: rajzolj aktot magadról nekem:) tükörből rajzolj és valósághű legyen! csak semmi photoshopos mellnagyobbítás a rajzodon:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 01:15:00

@Perverzsrac:

Magamat sose tudtam lerajzolni.:( Egyébként nincs szükségem mellnagyobbításra, mivel 2 centi híján háromjegyű.:P (Amúgy nem, nem vagyok kövér, és nem is akarok fogyózni.:P) Viszont a blogon, ahova én is írok, és ami a nickem mellett van, fent van egy 5 óra alvás után készült mostani kép az arcomról, ami még kicsit torz is a kicsinyítés miatt, úgyhogy ennyi a maximum, amit nyújtani tudok.:)

jozicsenko 2009.01.22. 08:12:42

reggelt, kv-t!


sajnos ügyvédek nem járnak erre, nem tudtam meg, visszaveheti e kormányváltásnál kártérítés nélkül az új garnitura

jpmjpm 2009.01.22. 08:19:22

Verók ma reggal a napkeltében magyarázkodott, sajnos csak az utolsó 30 másodpercet láttam. Valami olyasmit mondott, hogy ők képviselők, nem ingatlanbecslők, tehát nem vonhatók felelősségre ezért.

Ezek szerint csak segg hülyék, és 5 ft-ért el lehet adni őket a kínai piacon. Tehát le kéne mondaniuk, mert alkalmatlanok.

Esetleg felrakhatnátok a ma reggeli napkelte videót, hogy okuljunk. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.22. 08:30:13

Most olvasom, hogy Verók a tegnapi Népszabadságban fizetett politikai hirdetésben is közzétette a véleményét. Hülye, hülye, hülye!

szmoker (Homo Trollicus) 2009.01.22. 08:30:34

@jpmjpm: "sajnos csak az utolsó 30 másodpercet láttam" - sajnos? Reggel bekapcsoltam a tévét, megláttam ennek a g*ciputtonynak a fejét, kikapcsoltam a tévét. Azóta is remeg a kezem :)

Na de komolyan, ilyen ázalagot reggel főműsoridőben képernyőre engednek? Azt hittem, már van Pártkelte az m1-n, a csigatévét is megvették?

Vajon mire gondolhat eg szerkesztő, amikor reggel politikusférgeket hív meg? Nézettség? Ahogy meglátok egyet, kikapcsolom a tévét, és szerintem mások is.
Netán fizetnek érte, hogy elmondhassák a pártideológiát?

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.01.22. 08:31:43

Gratulálok, Zero.
Ismét egy kurvajó összeállítás.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 09:22:38

@szmoker:

"Vajon mire gondolhat eg szerkesztő, amikor reggel politikusférgeket hív meg? Nézettség?"

Ennek alapján senki nem olvasná a Vastagbőrt.:P Az irritáló politikus pont olyan, mint a jó horrorfilm. Szörnyülködsz rajta, a feszültségtől még a gyomrod is remegni kezd, borzasztó gondolatok fogalmazódnak meg benned, de csak nézed tovább...

molaris 2009.01.22. 09:30:33

@jozicsenko:
Elkéstél fószerkám! Arra már jelzáloggal, hitelt vett fel a "Gyurcsányi" - vállalkozás.

molaris 2009.01.22. 09:34:53

@Mj:
Na
Kicsi Lány! Ne add fel, tessék teljesíteni a kérést, és gyakorolni az önaktot. Közzéteszel egy fotót, és a született műveket, és mi majd zsűrizünk.:)

molaris 2009.01.22. 09:37:10

@laspalmas:
Ki fizette, ki fizette, ki fizette?
Ő vagy az önkormányzat?????

Plutonic 2009.01.22. 10:13:15

Valamit éreznek, hogy ennyire felszaporodtak az ilyen esetek?

derelyegrádi szellem 2009.01.22. 12:27:51

@Mj:

Így van, 1270-1272.-ig uralkodott. Egy Hahold nevű lovag (későbbi Bánffyak, Alsólendván található vár építői, később jelentős történelmi szerepet vivő család első ismert őse) vitte neki a hír, hogy megszületett a fia.

De könyörögve kérek mindekit, a "lovagkirályt" még viccből se említse egynapon ezzel a szarfaszú verókkal!

Véraláfutás 2009.01.22. 13:24:30

Ugyan khérem, a jéghegyek között, van bőven sok kicsi tengeralattjáró is:

reakcio.blog.hu/2009/01/22/hulye_megrendelesek_miniszteriuma

Perverzsrac 2009.01.22. 14:55:36

@Mj: keresem de nem látom. Mégis hol kéne lennie ott a te képednek?

Perverzsrac 2009.01.22. 14:56:37

@laspalmas: érdekes. honnan van rá pénze? Csak nem valaki kifizette helyette aki ott szokott venni ilyeneket? valami Gy Ferenc?

Perverzsrac 2009.01.22. 18:31:16

@lombroso: nagyon hasonlít így egy bizonyos Bácsfi Dianára:))))))))))))))))))))))
amúgy hány cm,kg Mj asszonyság?

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2009.01.22. 19:45:09

Kb. 172cm/62kg, testalkat: kb. 100/70/100, harci érték: 5/10 HP:80/100, spellpower:60 knowledge: unlimited
:D

lombroso · http://www.szajtepo.blogspot.com 2009.01.22. 19:48:36

Összevetettem Bácsfival, de nem tudok egyetérteni, ami a hasonlóságot illeti. Bár tény és való, hogy mindketten kapcsolatba hozhatók a gonosz nácifasisztákkal. De amíg az egyik csinálja, addig a másik csak nézi, hál' Istennek. Ja igen, meg egyikőjüket - a passzívabbat - nem az NBH tartja el.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 21:03:58

@Perverzsrac:

Mi?! Ennyire azért nem vagyok csúnya, még kialvatlanul se.:,,,-(

Bácsfi Diánáról például itt van egy jellegzetes kép:

www.origo.hu/i/0409/20040913hungarist7.jpg

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 21:06:30

@molaris:

Szégyellős vagyok.:P Aktképet meg csak a barátom láthat rólam.:) Na jó, "élő" aktként a csincsillám is láthat, aki a fürdőszobában lakik.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 21:09:45

@derelyegrádi szellem:

És abba halt bele krisztusi korban, hogy Gutkeled nembeli Joachim fogta magát, és elrabolta a kisfiát. Egyébként azért lovagkirálynak nem feltétlenül mondanám, de ettől függetlenül tehetséges uralkodó volt, úgyhogy kár, hogy egyeduralkodó királyként csak 2 évig uralkodott, utána meg jött a zűrzavar.:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.22. 21:12:00

@Perverzsrac:

Látom, hogy már tárgytalan, de gondoltam magadtól is rájössz, hogy ehhez rá kell bukkannod valamelyik hozzászólásomra - ami mutatja a profilképemet is -, ami történetesen a legfrissebb poszt alatt rejtőzik.:P

Perverzsrac 2009.01.22. 22:27:09

@Mj: pedig ott valaki a pasid az irogatók közül az tuti:) de nem vizsgáltam ki is...

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.01.22. 22:38:46

Mert hát nem kell a képviselõknek érteni ahhoz, amivel kapcsolatban döntenek, ugye. Adtunk a (szarnak) szabadságnak egy pofont. Miért is? Mert én például nem vehettem volna meg annyiért, pedig érdekelt volna. Érdekes játék ez.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.23. 00:15:01

@Perverzsrac:

Ez arra vonatkozott, hogy Lombroso nem tudna engem eltartani.:P

vakablak 2009.01.25. 11:38:27

Verók védekezése jogilag valószínűleg helytálló. A BTK következő paragrafusai mérvadóak:

------------
Hűtlen kezelés
319. § (1) Akit idegen vagyon kezelésével bíztak meg, és ebből folyó kötelességének megszegésével vagyoni hátrányt okoz, hűtlen kezelést követ el.
[...]

Hanyag kezelés
320. § (1) Akit olyan idegen vagyon kezelésével vagy felügyeletével bíztak meg, amelynek kezelése vagy felügyelete törvényen alapul, és az ebből folyó kötelességének megszegésével vagy elhanyagolásával gondatlanságból vagyoni hátrányt okoz, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
[...]
------------

Ahhoz, hogy a hűtlen kezelés megvalósulhasson, szükség van tehát egy "idegen" (értsd: nem saját) vagyonra, melynek kezelését ill. felügyeletét valakire vagy valakikre rábízták. A hanyag kezelés olyan, mint a hűtlen kezelés, csakhogy az "idegen" vagyon kezelése itt ráadásul törvényen alapul. Lehetne pl. ez a törvény az "1990. évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról".

Úgy tűnik tehát, hogy a képviselőkre idegen vagyon bíztak (pl. közvagyon), ráadásul e vagyon kezelése törvényen alapul. Ilyen értelemben kétséges, hogy hűtlen kezelés egyáltalán megállapítható, e pillanatban valószínűbbnek tűnne nekem (a laikusnak) a hanyag kezelés tényállása (BTK 320. §§).

Csakhogy. Kérdés, hogy tényleg van-e idegen vagyon a képben. Az önkormányzati törvény így határozza meg az önkormányzat fogalmát:

"9. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. A képviselő-testületet a polgármester képviseli."

A képviselők nem az önkormányzatot képviselik, hanem a választókat. Az önkormányzati képviselő testület az önkormányzat maga. A polgármester képviseli a képviselő-testületet. Ha viszont a képviselő-testület maga az önkormányzat, mint megtestesült jogi személy (ez egyébként egyezik a közvélekedéssel), akkor kérdéses, hogy az önkormányzati vagyon egyáltalán "idegen" vagyonként értelmezhető a BTK-beli hűtlen kezelés ill. hanyag kezelés fogalmainak értelmében. Az önkormányzati törvény 1. §-a ugyanis világosan kimondja:

"(6) A helyi önkormányzat a törvény keretei között:
b) önkormányzati tulajdonával önállóan rendelkezik [...]"

Ilyen értelemben nem idegen, hanem valóban saját (önkormányzati) vagyonról van szó. Az önkormányzati testület tehát nem idegen, hanem saját vagyonról dönt, a saját vagyon fölötti rendelkezés pedig aligha merítheti ki a hűtlen vagy hanyag kezelés kritériumait.

Mindazonáltal ez szerintem csak egy joghézag, a törvény betűje, de nem a törvény szelleme. Teljesen egyértelműek az ügyek, óriási méretű panamákról van szó, és remélem nagyon, hogy a rendőrség és az ügyészség megtalálják a módját, hogy stabil vádat építsenek fel.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.25. 13:37:00

Érdekes okfejtés ....

A saját vagyonával mindenki azt tesz amit akar, akár el is ajándékozhatja. De szerintem a paloták nem az képviselőtestület SAJÁT tulajdona, hanem az önkormányzaté (=vagyis valamennyi lakosé) ...

Veder1 2009.01.25. 14:35:28

Igazad van zero, de az ügyészség, vagy legkésőbb a bíróság majd vakablak véleményét elfogadva meg fogja szüntetni az eljárást. Ne legyenek illúzióid, a politikai elitnek, oldaltól függetlenül, rendkívül kellemetlen lenne egy ilyen precedens.

vakablak 2009.01.25. 16:50:02

zero, félreértés ne essék, én nem védeni próbálom a mutyizókat, hanem a törvények szövegét igyekszem csak értelmezni.

Mint fennebb írtam is, a törvény definiálja az önkormányzat fogalmát. Egy pillanatra ettől elvonatkoztatva, ha az államról lenne szó, akkor olyasmi lehetne a helyzet, mint amit írsz, mert az állam fogalmába az állam polgárai is beletartoznak. Az önkormányzatba azonban a helyi lakosok, bármilyen meglepő, nem tartoznak bele.

Az önkormányzat ezek szerint egy jogi személy, melyet az önkormányzati képviselő-testület testesít meg, ők gyakorolják a jogokat, azaz a testület, mint olyan, maga az önkormányzat. Amikor az önkormányzatban ülő tagok ebbéli minőségükben döntéseket hoznak az önkormányzat vagyonáról, akkor a testület ténylegesen "saját" vagyonról dönt. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy az egyes tagok magánvagyona keveredne az önkormányzati vagyonnal. A képviselők a képviselő-testületi üléseken nem magánemberként hoznak döntéseket, hanem testületileg testesítik meg magának az önkormányzatnak az akaratát. Egyébként amennyire én látom, magának a képviselő-testületnek (mint olyannak, azaz mint szervezetnek) nincs is saját vagyona, azonban ugyanez a testület egylényegű magával az önkormányzattal is, amelynek vagyona ilyeténképpen "saját" vagyon.

Természetesen nem kezeskedem azért, hogy a fenti érvelés jogilag helytálló. Nem vagyok jogász.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.25. 17:11:19

@vakablak:

Érdekes .... de ugye az ügyészség is erősen tanakodott a fentieken ... nem lehet az, hogy ez így törvényes volt, áron alul eladni az önkormányzati vagyont ...

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.01.26. 19:59:42

Veróknak és az egész bandának üzenem:
Köszönjük Emese!

süti beállítások módosítása