Skip to content


       Szűrés lista

Klados úr, ki itt a hülye?

Ma 15 órától Hagyó fog mindent tagadni a BKV-s vizsgálóbizottság előtt, addig is egy picike 4-es metró:

"A fővárosi közgyűlés átvágta a gordiuszi csomót a 4-es metró ügyében: a BKV átveszi a független mérnöki teendőt ellátó Eurometro 65 emberét, hogy a beruházás folytatódhasson. A mérnökök ideiglenesen addig dolgoznak a BKV-nak, amíg a most kiírandó közbeszerzési pályázat nyertesét meg nem találják. Klados szerint ez minimum fél év. A megoldás mellett szól az is, hogy így az ellenőrző mérnökök az év hátralevő részében már csak 700 millió forintba kerülnek, szemben azzal, hogy a BKV eddig évi 1,5-2 milliárd forintot fizetett az Eurometrónak."  (A DBR részletes közleménye.)

BKV lesz a saját beruházásának független mérnöke?

Aztán ezt így mégis hogy?

Orosz József Klados Gusztávval (DBR Metróprojekt) beszélgetett hosszabban a Klubrádión március 4-én. Az mp3 itt, 08:15-től kezdődik a beszélgetés.

http://www.metro4.hu/images/klados_gusztav.jpgA mérnöki csapat veszi át a munkát, igazolják a teljesítményeket, ők a "művezetők".

Részletesebben:
Az Eurometro ellenőrizte az elvégzett munkák minőségét és biztonságát, igazolta a DBR felé a vállalkozók teljesítését, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közreműködő szervezete, a KIKSZ felé megtette az európai uniós kifizetések lehívásához szükséges független mérnöki nyilatkozatot (a munkák előrehaladásáról, meghatározva a munkák készültségi fokát is).

Lejárt velük a szerződés, de a meghosszabbítást nem engedte a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert erre nyílt közbeszerzést kell kiírni. Ez 9-12 hónapos leállással járna.

"Lebonyolító mérnök hiányában a munkákat valamennyi helyszínen le kellene állítani, hiszen nem lesz, aki műszaki ellenőrként a vállalkozók teljesítését igazolja, a számlákat és kifizetéseket jóváhagyja, vagy a munkák minőségét és biztonságát ellenőrizze. Ebben a helyzetben a DBR vagy törvényt sért vagy szerződést szeg." - írta a Közbeszerzési döntőbizottság.

A szakma és a világ röhögne rajtunk a világban, mert menet közben sehol sem váltanak mérnökcsapatot. Fél millió oldal magyar nyelvű szerződésoldal született idáig a 4-es metró kapcsán. Ki tudja ez menet közben átvenni? Magyar mérnökcég nem sok van, a külföldi meg mit tud kezdeni ezzel?

"Életszerűtlen és szinte elképzelhetetlen, hogy a jelenlegi készültsége mellett jön valahonnan egy új mérnökcsapat, aki a több ezer munkafolyamatot egyik napról a másikra átveszi. A DBR nem ismer olyan nemzetközi nagyberuházást, ahol menet közben cseréltek volna lebonyolító mérnököt" - DBR közlemény.

Az Eurometróval a szerződést 1998-ben kötötték, mint projekt-tanácsadás. 2006 júniusában kötöttek egy új szerződést (pdf) a mérnöki feladatokról. Ebben 2009. dec. 31-es határidő szerepelt, mint az I-es szakasz megépítésének átadás. 2008-ban kötöttek egy szerződésmódosítást II-es szakasz előkészítésére,  2008-2010-es dátummal, majd a II-es szakasz (Keleti-Bosnyák) megépítésére 2010-2012-es határidővel. Mindezért az Eurometrónak kifizettek 8,8 milliárd forintot. Nos, II-es szakasz nincs, nem is lesz (2006-ben miért kellett rá szerződést kötni???), az I-es szakasz félkész állapotban van, a szerződésben foglalt határidő lejárt, a pénz meg már ki van fizetve. Baba.

Klados szerint már 2009 elején tudtak arról, hogy az építkezés elhúzódása miatt baj lesz a független mérnök cég, az Eurometro megbízásával. Ezért tárgyaltak arról, hogy a szerződést meghosszabbítják, ám a közbeszerzési döntőbizottság végül közbeszólt: a munkára új közbeszerzést kell kiírni.

- Orosz: "Klados úr, ki itt a hülye?
- Klados: " ... én, hogy ezt elvállaltam."
- Orosz: "Uh ...."

A legrosszabb eshetőséggel számolva:
Leáll a metró 9 hónapig, elveszítjük a 200 milliárd forint EU-s támogatást, de ez idő alatt is fizetni kell az alvállalkozóknak.

Vajon mit fog szólnia az EU ahhoz, hogy a beruházó BKV lesz a saját beruházásnak a (független) mérnöke?

A másik érdekes felvetés, hogy HA ez így szabályos, hogy a BKV saját alkalmazottai látják el a mérnöki feladatokat (fél vagy harmadáron), akkor miért kellett az Eurometróval szerződést kötni 8,8 milliárdért?

De tényleg, miért?

Az Eurometró amúgy is sáros, mivel "egy 2007-es belső vizsgálat megállapította, hogy a cég függetlenként egyfelől ellenőrizte és átvette a kivitelezők munkáját, másfelől viszont egyes kivitelezőkkel szerződésben állt, mint tanácsadó. Az összeférhetetlenséget Gulyás László, akkori projektvezető kirúgásával orvosolták, ám a további a felelősségre vonás elmaradt."

HA viszont ez így nem szabályos, akkor mi lesz, ha betart Brüsszel!?

Vegyük elő a lehető legegyszerűbb paraszti logikánkat:
Ha előttünk van egy nagy tál sertéspárizsi BKV-s tálban, egy nagyobb tál marhapárizsi 4-es metrós tálban, meg egy kisebb tál baromfipárizsi Főkefés tálban, és rajtakapnak, hogy megdézsmáltuk a sertéspárizsit, ki hiszi el, hogy egy ujjal sem nyúltunk a marha és baromfipárizsihoz?!

Kocsis István, vagyis a BKV saját maga (!) az "átvilágítás" során talált egy halom gyanús szerződést, tettek n+1 feljelentést, és Kocsis szerint 3 milliárd forint kár érte a céget.

Miért nem lehet a Hagyó irányítása alatt lévő összes céget átvilágítani, minden egyes érintett cég minden egyes szerződést átnézni? Nem csak a BKV-t, hanem mindet!

Vagy felesleges munka lenne, mert a 4-es metró 500 milliárdjából egy nokiásdoboznyit sem loptak el?

Ezt írásba meri adni valaki, névvel, arccal, vastagbőrrel?

Címkék: budapest mszp bkv botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr401831198

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hagyó nem vesz részt a meghallgatáson 2010.03.17. 13:20:01

Felelős baloldali gondolkodóként Hagyó nem kíván biodíszlet lenni a BKV-nál történt szabálytalanságok kivizsgálására alakult fővárosi bizottság szerdai ülésén.

Trackback: Zuschlag: Elfogult az ügyészség 2010.03.17. 13:20:01

Zuschlag János utolsó szó jogán olyan büntetést kért, amely lehetővé teszi, hogy új életet kezdhessen Magyarországon. A volt MSZP-s politikus azt is elmondta: szerinte az ügyészség érzelmileg elfogult vele szemben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arlequin 2010.03.17. 12:36:48

@Doña ¡Cara(mba)!: "Elképesztő és félelmetes rémálom, hova jutnak még el ezek?"
ide: www.azsiaportal.hu/a-kinai-barna-felho.html
ha az angolt érted, akkor üsd be hogy 'china air pollution' 24400000 találat van rá. bátran szemezgess. esetleg utazz el náluk vidékre, vagy tibetbe...

arlequin 2010.03.17. 12:38:11

@arlequin: az ujgur/ jugar területekről nem is beszélve.

justicar 2010.03.17. 12:38:17

Az egésszel az a probléma és ez főleg azoknak szól, akik el vannak szállva Klados Gusztitól, hogy:
-A projekt TÚL drága
-A projekt NEM megy
-A projekt pénzéből MINDENKI lop, aki csak hozzáfér.
Ha valami nem hatékony, drága és még visszaélések is történnek, az emberek -amúgy helyesen- felelősöket fognak keresni, és elárulok valamit, ennek a projektnek két felelőse van: az állam (BKV-n stb kersztül) és a mérnökgárda akik felügyelik a munkálatokat.
Ezek után van aki csodálkozik azon, hogy mindenkinek tele van a töke a 4-es metróval?

belzebubó 2010.03.17. 12:43:36

@Doña ¡Cara(mba)!: Megnéztem a linket. Valahol azt olvastam magyarul a neten pont a héten, hogy nem fogja Mo-ot érinteni,mert valahol Szerbián keresztül megy majd a nyomvonal.

Annyiszor mantárzza Lovas Szingapúrt,gondoltam meghivom magamhoz pár hónapra,hogy ne csak kintről de bentről is élje át, mert amit ők külföldnek elmondanak,belülről nem mindig ugyanaz, egy dikatatórikus országban még talán oké is. Kicsit mindig kozmetikáznak mindenen kifelé.attól lesz olyan szép az. Az adó meg 10-12% az ország 80%-a nem fizet adót mert alacsonynak számit a jövedelmük, adót itt mifelénk leginkább a külföldiek fizetnek, amibe nem rokkanunk bele,olyan 12% a maximum. Egy olyan országban pedig ahol nincs szociális rendszer és sok minden Európában megszokott támogatási rendszer, jut ilyenekre.

b0z0 2010.03.17. 12:44:57

nem tudom mit aggódtok...még pár év és new yorkban lyukadnak ki, titokban mi építjük az első transz-atlanti földalattit :)
persze az másik kérdés, hogy ha a sok munkanélkülit befognánk, ásó, véső a kezébe, mennyivel hamarabb lenne kész a metro, mint a jelen állás alapján...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 12:44:58

@bi2025 civilkurazsi.blog.hu/: @belzebubó: biztos én közelítem meg túl egyszerűen, de laikusként azt gondolom hogy sokkal kevésbé sínylené meg a hírneve, ha kitáncol az egészből, mintha ehhez a szarkupachoz asszisztál.

de valami azt súgja, hogy az igazság - teljesen - itt sem fog soha kiderülni

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 12:52:53

@Aullah: remélem a következő "meghallgatására" egy más "érdeklődési körbe" tartozó szerv már idézni fogja :)))

Taktikai Atompingvin 2010.03.17. 12:54:01

Szép napot!
Az lenne a vicc hogy mire az építéssel a vonal egyik végére érnének, addig a "legszegényebbek" szinesfímnek elhordanák az elejét. Gondolom mindenki jót röhögne...
Ki ez az intelligens egyén itt köztünk? Z666 ment ez meg jött?

belzebubó 2010.03.17. 12:54:21

@Seduxen: 64 évesen szerintem neki már csak múltja van. A hirneve most már a jövőjét nem igen befolyásolja.

derelyegrádi szellem 2010.03.17. 12:56:48

@Seduxen:

Én az előállításban hiszek...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 12:58:50

@belzebubó: tuggyafene. azért egy mérnök szerintem még 70-75 évesen is tartozhat a szakmája "krémjéhez". de ezt tőle kellene megkérdezni.

de hangsúlyozom, én itt most abból indultam ki, hogy ő nincs benne a mutyiban, és szimplán átbaszták. ha benne van, az persze más megvilágításba helyezné az egészet...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 12:59:47

@derelyegrádi szellem: lenne egy ötletem, hogy hagyómikit hol lehetne fixen megtalálni. tecsó felvágottas pult, parizeres szekció :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:00:18

@Taktikai Atompingvin: én inkább idősasszonyra tippelnék :)))

Homeoffice 2010.03.17. 13:00:51

@derelyegrádi szellem:

Lehet hogy ez a múltkori banánt kapott önjelölt bábmester egy altja:)
Dont Food the troll:)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:03:02

@Dühösfasz: Hagyó Miklós mszp-s ogy. képviselő, korábbi főpolgármester-helyettes. Így már rémlik?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:05:47

@Dühösfasz: nem-nem, a rém lik az Lendvai főcenzor-botox Ildikó naccsosasszony :))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:06:26

@Dühösfasz: óó, ő sokunknál beleégett a RAM-ba :)))

Idős Asszony 2010.03.17. 13:13:42

@Gunther: Valaki aki visszatért Szocsiból!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.17. 13:13:56

@Aullah:

Pedig az origo (meg mi is) élőben közvetítette (volna) ..

Homeoffice 2010.03.17. 13:15:16

@Idős Asszony:

Látomlátom gyorsan regeltél egy új nevet:)

derelyegrádi szellem 2010.03.17. 13:19:14

@zero:

nem baj, majd a főtárgyalást...:-)

nyugatioldal 2010.03.17. 13:19:17

@Seduxen: Egy jó alapos prosztata vizsgálat biztos jól esne neki... :-)

Homeoffice 2010.03.17. 13:20:55

@Idős Asszony:

2010.03.17. óta tag.

De:))))

derelyegrádi szellem 2010.03.17. 13:21:26

@Idős Asszony:

nem bizony, 5 perce regelted. Tűnj már el innen. Fasz se kiváncsi rád.

Idős Asszony 2010.03.17. 13:22:46

@Gunther: @derelyegrádi szellem: Maguk nem mernek emlékezni, nem egyedi eset ez a fasiszta diktatúrákban...

Homeoffice 2010.03.17. 13:25:13

@Idős Asszony:

Ugye tudja, kedves "Hölgyem" LOL, bár élemedett korára való (LOL2) tekintettel nem nagyon akarok túl destruktívan visszavágni, de gondolom sejti Kegyed (Muhahahaha) hogy kikből lettek a jó komcsik?
A válasz Igenigen..... a nyilasokból:))))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.17. 13:25:55

@Idős Asszony: Pediglen a profilja alapján most regelt. Nem regelt véletlenül újra kedves Idős asszony? Csak maga nem mer emlékezni?

Idős Asszony 2010.03.17. 13:31:23

@Gunther: Ez fasiszta válasz, politikai banditizmus.
@Noname Cowboy: Az itteni rendszer áldozatává váltam.

arlequin 2010.03.17. 13:31:57

@Gunther: ezzel vitatkoznék. szerintem a hüjékből lettek a jó komcsik. különben is nem is létezett a kommunizmus. én tagadom-dom-dom-dom. (remélem bevisznek)

arlequin 2010.03.17. 13:33:43

@Idős Asszony: hölgyem! kifújhatom az orromat az éppen elejtett zsebkendőjébe, vagy rögtön a mellékhelységbe vigyem?

Homeoffice 2010.03.17. 13:33:59

@Idős Asszony:

Köszönöm Öregnénje, de nem vagyok olasz:)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:36:24

@arlequin: ezért nem. de ha a kommunizmus helyére valami mást írsz be, akkor jó eséllyel...

órarugógerincű felpattanó 2010.03.17. 13:37:13

Hagyóbá nem jelent meg a bizottság előtt: "a bizottság politikai prekoncepciót akar igazolni". Esse kicsit vastagbőr.

arlequin 2010.03.17. 13:40:26

@órarugógerincű felpattanó: nekem ez a biodíszlet duma tetszett.
""Én azonban nem kívánok olyan bizottsági eljárásban "biodíszletként" szerepelni, amelynek szembetűnő célja nem az igazság kiderítése, hanem egy politikai prekoncepció igazolása" - fogalmaz levelében Hagyó Miklós."
hajrá miki! ;-DDD

arlequin 2010.03.17. 13:41:12

@Seduxen: én olyat soa nem tennék...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 13:42:41

@arlequin: áhá, most lebuktál! tehát te nem tagadod, hanem TÁMOGATOD!! pheeej mocskosnáczi :)))

arlequin 2010.03.17. 13:51:49

@Idős Asszony: persze. nagyanyám meg villamos.
@Seduxen: igen, a kommunizmus jó lenne, ha lenne benne egyáltalán valami jó. olyan ez a kommunizmus, mint a budi: mindenkié büdös, ne legyen hát senkié!

arlequin 2010.03.17. 13:53:25

@órarugógerincű felpattanó: a mandineren zuschi meg hagyó cikk alatt is ez a poszt van. viccelődnek bőszen a zemberek a biodízellel... ...mert úgy állítólag hasznos is volna ;-)))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 13:54:41

@arlequin: Világos. Nem vagyok Kína imádó. De nem lehet nem odafigyelni rájuk.
Ki állítja meg őket? Szerinted? Amerika? Oroszország (esze ágában sincs).

Budapest légszennyezettsége se semmi, úgy, hogy közben semmi lényeges nem épült. Budapest már a 19-ik században földalattit tudott építeni, amikor még abszolut újdonság volt az akkori világban. Mert olyan volt a város vezetése, a közakarat és a mérnökeink. Mi változott annyit azóta, hogy sereghajtókká kell lennünk?

Homeoffice 2010.03.17. 13:56:58

@Idős Asszony:

És nagy szószólótok Budai Betti hogy van? :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:05:57

hvg.hu/itthon/20100317_hagyo_miklos_bkv_bizottsag

LOL!!! Nézzétek meg az első képet, és a hozzá trtozó képaláírást:

"Ez lett volna Hagyó Miklós helye" - ki gondolta volna?

Marcellusca 2010.03.17. 14:07:26

@Gunther: Hééééé! Vigyázz a "szádra"! :DDDDD

Homeoffice 2010.03.17. 14:08:22

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Nocsaknocsak...
De hamar itt teremtél:)))

Homeoffice 2010.03.17. 14:09:08

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

De hamar itt teremtél... eddig csak nem az "árnyak között" voltál?:)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:09:14

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: ezt mondd inkább - "közben" - Bettikének! :)))

Vigyázzá a szájadra! NE FOGAZZ! :)))

Marcellusca 2010.03.17. 14:12:08

@Gunther: Én itt vagyok. :)
Csak idáig nem volt mihez hozzászólni. :D

@Seduxen: Óóóóó, bár igazad lenne! :DDDD

Homeoffice 2010.03.17. 14:16:43

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Ahham... Te figy azt tudod e hogy az idősebb korosztálynak kell ám a Cavinton:))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:19:10

@Gunther: nem-nem, az ő korosztályának már inkább a kis kék tabletta kell. az nem baj, ha elfelejt ezt-azt, de azért a zászló álljon, és ne csak félárbócon :)))

z666 2010.03.17. 14:20:49

@bi2025 civilkurazsi.blog.hu/:
Attól, hogy szakember, még lehet gazember...

Marcellusca 2010.03.17. 14:21:06

@Gunther: Namostanakkor az van, hogy:
- idősebb vagyok, mint Te és Sedu;
- alapvetően arra céloztam, hogy hiába nem emlékeznek semmire prolimókusaink, attól én/mi még nem felejtünk. És ehhez még Cavinton sem kell. :)

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:21:09

@belzebubó: Mindenki elfogult a saját szakmájával kapcsolatban, engem a gazdaság külön izgat. Nem egy költői terület, az szentigaz. De fontos alap a gazdaság is, és aki ezen a téren ennyire tud hódítani, az majd hódít katonailag is. Idő kérdése.
De részemről ennyi elég is Távol-Keletről, mert úgysem rajtam múlik, merre halad a világ gazdasága, a világot ki uralja. Valaki újból fogja, ne higyjük, hogy nem.
És arra nekünk is és Európának is jó lenne felkészültnek lennie, időben tudni, merre mozduljunk. Ne álljunk báván, kővé dermedve, várván a csodát.
És ha munkát adunk ki a kezünkből, az azért legyen jó, pláne ha a világ legdrágább metróját építik nekem.
Még egy jó, időben elvégzett beruházást se kapjunk a pénzünkért? Akkor már egyenesebb volna, ha a tolvaj urak egy kalappal és egy puskatussal beszednék a pénzt, és azt mondanák, ezt pedig elvisszük tőled és pofa be. Legalább nem lenne ilyen simlis az egész:( Merthogy így is elviszik, éves megtermelt nemzeti termék méretarányban!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:24:13

@Seduxen: Pedig beh szívélyes, magyarosch vendégszeretettel várták:-DDDDD
Talán épp ez volt a baj? Diétázik:-DDDDDDD ?

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:25:24

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Mit valljanak be a mieink? Hiszen ártatlanok, mint a ma született hiéna:-D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:27:10

@Doña ¡Cara(mba)!: Tisztelt Hölgyem! A képen szereplő hidegtál felhozatalában lát Ön "parizert"? Ugye nem? :))))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:28:39

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Már megen miken jár az eszetek Seduval!
Most már tényleg kívánom, kapjátok meg a Bettikét így is, úgy is, amúgy is, minden oldalon és módon, hátha kimegy az agyatokból:-DDDDDDDDD

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:31:23

@Seduxen: Én nem. Talán ez volt a probléma, és ezért maradt inkább távol Hagyó úr/elvtárs? Honnan tudhatom én azt, itt lent a déli végeken:-D
Mi itt nagyon homályagyúak vagyunk:-))))))) Csak védjuk a Kelet-Nyugat Bástya elvtársait:-))))
Mi vagyunk a védőbástya ugyanis.

Homeoffice 2010.03.17. 14:31:42

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Úgy látom Idős uram:))) Fogalmad sincs mire céloztam:))))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:34:48

@Seduxen: Félárbócra eresztett zászló valóban gyászos dolog. És nagyon szomorú eseményt jelent;-)

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.03.17. 14:35:23

Azért az alábbi is megérne egy misét!
Több önkormányzat az elmúlt négy évben több milliárd forittal növelte hitelállományát. Olyan feltétellel bocsájtottak ki kötvényt,hogy azt húsz év múlva, egy összegben kell majd kifizetniük. Megközelítőleg két tucat, többségükben fideszes önkormányzat ugyanazt a külsős céget bízta meg a befektetések kezelésével.
Budapest, V. kerület:6,6milliárd ft.
Budapest XVI. ker.5,4milliárd ft.
Bács- Kiskun megye:5,8 milliárd ft.
Kecskemét MJV:8,6 milliárd ft.
Baja: 3,8 milliárd ft.
Baranya megye:3,55 milliárd ft.
Békés megye10,8 milliárd ft
BékéscsabaMJV:4,2 milliárd ft
Borsod-Abaúj-Zemplén megye: 9,3 milliárd ft.
Csongrád megye:5 milliárd ft.
HódmezővásárhelyMJV:11,4 milliárd ft.
Fejér megye:5,4 milliárd ft.
Hajdú-Bihar megye:3,2 milliárd ft.
DebrecenMJV: 1,2milliárd ft. -Ez a legkevesebb-
Jász-Nagykun-Szolnok megye:4,4 milliárd ft.
Szolnok MJV:11,6 milliárd ft.
Komárom_Esztergom megye:5,6 milliárd ft.
Esztergom:8,8 milliárd ft.
Tata:3,6 milliárd ft.
Pest megye:8,9 milliárd ft.
Érd MJV:6,7 milliárd ft.
Gödöllő:4,4 milliárd ft.
Gyál:3,6 milliárd ft
Cegléd:3,4 milliárd ft.
Somogy megye:6,6 milliárd ft.
Kaposvár MJV:5,2 milliárd ft.
Szabolcs- Szatmár- Bereg megye 6 milliárd ft.
Vas megye:6,6 milliárd ft.
Veszprém megye:5,9 milliárd ft.
Zala megye:3,6 milliárd ft.
A külsős céggel megkötött szerződések alapján, 35%-os sikerdíj illeti meg ezen céget.
Forrás: Narancsvidék Politikai Magazin.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:38:01

@Doña ¡Cara(mba)!: másra nem tudok gondolni Miki távolmaradásával kapcsolatban, hogy nem tetszett neki a koszt :))

Homeoffice 2010.03.17. 14:38:31

@ermi50xn6j2:

Nah az is megér egy vastagbőrt... tegnap az asszony hozta haza ezt a papirost:))))
Gondolom az adatok valósak... De ez az prezentálás...ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:39:14

@ermi50xn6j2: Húú, ezt is mi fizetjük....
Nincs rövidebb listád? Ha ilyet írsz, beborul az ég es felettem:-(((((
Pedig már alig várom a napot, a tavaszt.
Ma végre kisütött a nap itt lent, délen is, hát erre meg te írsz egy ilyen hosszú adósságlistát...
Hogy lehet immár gondtalan a napom? Igaz, eddig se volt, de most már aztán pláne nem lesz az:-(

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:40:41

@Seduxen: Egyetértek. Ha engem ilyen asztal mellé várnának, én se mennék el:-D
De szigorúan azért nem, mert fogyózok:-(
Világos, ugye?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:42:47

@Doña ¡Cara(mba)!: Mikinek nem kell. Majd az elkövetkezendő 10-15 évben fogyózik ő eleget :))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 14:47:17

@Seduxen: Meg végkielégül, ugye? Csak hogy továbbra is örömökben gazdag élet várjon rá:-) (húú, most majdnem olyan szemét voltam, mint ezek....)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 14:49:23

@Doña ¡Cara(mba)!: amit az ilyen hagyófélék tettek az országgal, szerintem aligha lenne szadista kívánság, hogy az elkövetkezendő 10 évben minden nap megcsinálják a felhízlalt seggét a zuhanyzóban a felajzott rabtársai :))

Marcellusca 2010.03.17. 14:49:46

@Doña ¡Cara(mba)!: Ohh, párdon, Hölgyem!
Ez a lehetőség meg sem fordult a fejemben. :D

Marcellusca 2010.03.17. 14:55:37

@Gunther: Az lehet. :)
Az agyam (és csakis az agyam! :D) már nem a régi. :)))

Azért még messze vagyok attól, mint a viccben a 80 éves bácsika, aki betér a kupiba:
- Mádám, itt lehet egy jót kufircolni?
- Jaj, mit akar már? Túl van már azon.
- Igeeeen? Akkor fizetnék.
xD

@Doña ¡Cara(mba)!: Hát, az a félárbóc már egy szomorú esemény. Lehet. Én még nem tudom. :DDDD

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.03.17. 14:57:48

Bocs, még az kimaradt, hogy ezeken túl, még hét megyei jogú várost, ,majdnem 49 milliárd és hat további magyar települést pedig még27 milliárd adósság terhel. Nem adtam össze mert arra máe nem volt kedvem, elég volt a felsorolás is, Hogy valósak e a számok, én nem tudok utánna járni, annyira nem értek ehhez a masinához.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 15:01:23

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Ügyelj a Cavintonnal, nehogy ne kezdd el időben szedni, mert úgy jársz, mint a viccben, amit leírtál Gunthernak:-)))))))

Marcellusca 2010.03.17. 15:03:46

@ermi50xn6j2: Volt már ez téma valahol.
Azt mondták, hogy azért kényszerültek rá, mert a kurmány csak feladatokat adott, lóvét nem.

A kérdés csak az, hogy zömmel miért fideszes önkormányzatok adósodtak el?
Illetve kinek a kicsodája/micsodája annak a külsős cégnek a vezetője?

Marcellusca 2010.03.17. 15:05:49

@Doña ¡Cara(mba)!: Jó. Majd figyelek. :)))
Mire is? :DDDD

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 15:10:20

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: Jó, és ne keverd össze a kék pirulát a fehérrel. Nem mindegy mikor melyiket használod:-DDDDDD
Más a hatás, más a mellkéhatás.
Kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét;-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 15:13:36

Nesztek :)

- Miért jobb Alzheimer-kórosnak lenni, mint Parkinsonosnak?
- Inkább felejtsem el kifizetni a sört, mintsem kilötyögtessem...

Marcellusca 2010.03.17. 15:21:41

@Seduxen: Úgy, úgy!

És mi a szépsége az Alzheimer-kórnak?
- Minden nap új emberekkel imerkedhetsz meg.
xD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 15:25:03

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: bár néha - főleg a másnapokon - én már éreztem úgy, hogy jobb lett volna "kilötyögtetni", mint meginni. végső soron "ugyanott" (a padlón) végezte volna így is-úgy is :)

Homeoffice 2010.03.17. 15:30:33

@Seduxen:

Az Örs közepén állok!
És Ottan Jókat hányok
És ottan Jókat hányok
Láttam!
Laaaalllaaaa!!!!!

LOLOL Seduxen egy emlékezetes estéje..:)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 15:33:11

@Gunther: az én májam legalább még nem nőtte ki a testem :)))))

Homeoffice 2010.03.17. 15:34:28

@Seduxen:

Nah tessék...én legalább nem pazarlok.:)))
azt a sok drága sört...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.17. 15:35:28

@Gunther: így van.

"Nem az a baj, hogy elittam 2 ház árát, hanem az, hogy kihánytam 3 Mercedesét"

belzebubó 2010.03.17. 15:59:39

@Doña ¡Cara(mba)!: Én nem a metró panamákkal kapcsolatban nem értettem egyet veled, hanem azzal kapcsolatban, amit irtál Ázsiáról, illetve konkrétan sok okot te esetleg Európából nem láthatsz. Épp itt az egyik ok,amiért esetleg a Te általad példaként emlitett országban nincs korrupció. Itt ezért is tűnt el talán,mert a világon legjobban megfizetett politikusai vannak. A kinai imádja a pénzt, az anyját is eladja 2 forintért. Ezt itt jól tudják (Kinában is) ,hát a politikusokat nagyon nagyon jól megfizetik, a világon a legjobban. Innen csemegézhetsz mennyire: The TOP 30 highest paid politicians in the world are all from Singapore:
mysingaporenews.blogspot.com/2009/04/top-30-highest-paid-politicians-in.html
1 SGD=0,5 EUR Egy közlekedési miniszter fizuja évi 1,25 Mio EUR azaz 330 millió forint évente. Ebből fizet kb. 12% adót és még kap ilyen-olyan juttatást,mobil,sofőr,autó,bla,bla, ami kb. 300 millió forint átszámitva nettó évente.
Igy már ugye érthetőbb miért nincs itt panamázás meg metrómutyi? :)))
Ehhez mit szólna a magyar választópolgár ha már Klados 90 millája kiveri a biztositékot? Más dimenziók vannak itt és ezért összehasonlithatatlan és ezért nem szeretem amikor Szingapúrral példálózik valaki.

Kartal (rezervált) 2010.03.17. 16:19:21

OFFspring (bár a spring már itt van szerencsére :))
@Idős Asszony: a jelenlegi vezetőség nem fasiszta, sokkal inkább náci, de egye fene, elfogadom a választ...

@Gunther: a legutóbbi Rubikon feszegeti a kérdést, és pontosan erre a megoldásra jut. Hová lett több százezer nyilas? Átigazolt a kommunista pártba... Vagy véletlenül mondta Rákosi, hogy neki itt kommunizmust kell építeni fasisztákkal? :P

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: semmi szépsége nincs. Apám abba halt bele, senkinek nem kívánom.

ON
A poszthoz sok mindent nem tudnék hozzátenni. A büdös életben nem fog kiderülni mi ment itt nyóc évig valójában...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 16:19:34

@belzebubó: Azt tényleg nem merném mondani, hogy egy-két látogatás alapján, üzleti kapcsolat alapján ismerem a kínai ember agyát, szándékát, világát. Valami elképesztően más, azt érzékeli az európai.
Én nem tudom, ha a mi politikusainkat ugyanúgy fizetnék meg, tudnának-e vajon ekkora teljesítményt produkálni? Szted Medgyessyből mi lett volna kihozható az öööö-zésen kívűl? Fletóból az otromba bohócságaiból, pszichés zavaraiból milyen teljesítményt várnál?
Én ezt látom problémának és nem gondolom, hogy ez csupán fizetési-nagyságrend kérdése. Máshol lehet itt a kutya elásva. És emiatt nem is mutathat akkora hatékonyságot (mit hatékonyságot? a lopás és csalás terén - lásd most a hírhedté vélt zöld kredit ügyeket, mint magyar specialistást - na ott talán verhetetlenek vagyunk), mint amekkora azért egy mégis európai országtól elvárható lenne.
Szerinted hány milliárdos fizetést kellett volna adni Fletónak, hogy a gyurcsányi gazdaságpolitika ne Szomália szintjére vigyen egy közép-európai gazdaságot?

tudi 2010.03.17. 16:39:09

Ez a metró is szerepelni fog előbb utobb a National-en, vagy a Discoveryn: Minden idők legdrágább és leghosszabb ideig épített metrója cimmel, vagy A korrupció és a mutyi birodalma címmel. Ebből a pénzből máshol 2 metróvonalat minimum építettenének, de lehet 3-at is simán.

arlequin 2010.03.17. 16:39:36

@belzebubó: itthon is ez lenne a megoldás. bár a kínai alapból jobban szereti a pénzt, mint a magyar.
itt is kellene a minisztereknek mondjuk havi 10-20 millát adni (ennyit egyébként is simán ellopnak és nyugodt szívvel) és komoly büntetéseket kiszabni ha zavarognak. de ez mindig is így volt. hogyan lehet elérni hogy tolvajjá silányítsd alkalmazottaidnak 9/10-ét? ne adj nekik tisztességes bért és láss csodát: lopni fognak mint a szarka.

Marcellusca 2010.03.17. 16:55:36

@Kartal (mindenbe beleszól): Bocs, lemaradt az idézőjel.
Részvétem!

belzebubó 2010.03.17. 17:02:49

@Doña ¡Cara(mba)!: Nem hiszem,hogy Fletó képességein javitott volna egy jobb fizetés, de valakik csak megválasztottták akik most is majd' megőrülnek érte! Azt kérdezd akinek ő bejött és rá ikszeltek miért tették?
De a világ legnagyobb pénzmosoda országa akkor sem példa. Szingapúrban meg nem áll ki emberek elé senki, nem ööö-zik senki,mert nem közvetitik a parlamenti üléseket, mivel nincs pártgyűlés gyakorlatilag nincs ellenzék,nincs sajtó csak cenzúrált mivel nem demokrácia és a neten sem jelent volna meg a táncitánci bohóckodás,mert abban a pillanatban ment volna a Changi börtönbe aki felteszi.

Ha nem lennének európai normák és szociális rendszer akkor simán mosogathatnák Mo-on is a kinai,indiai,indonéz nagytőkét és lenne magas GDP. Ha nem lenne 800.000 rokkantnyugdijas és még 3 millió nyugdijas akkor azoknak sem kellene nyugdijat kell fizetni,megoldanák egy törvénnyel,hogy a kölke tartsa el punktum.Nem tetszik a kölöknek,megy a sittre. Ilyen egyszerűen is megoldható, de ehhez mit szólnál? Ez a része persze nem tetszik senkinek, csak az,hogy tiszta meg nincs korrupció.

arlequin 2010.03.17. 17:48:54

@belzebubó: fletó igenis jó képességekkel, sőt, nagyon jó képességekkel rendelkezik. az hogy mire használja nem csökkenti adottságait. gondolkozzunk má' kérem

belzebubó 2010.03.17. 19:15:47

@arlequin: Te a kommunikációs képességeire gondolsz nem pedig a gazdaságban, kormányzásban megmutatkozott képességeire. Abból megbukott már-már Európában is szalonképtelenné vált. Ezért is kellett mennie.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 20:23:22

@arlequin: Mivel rendelkezik: jó manipulatív képességekkel, ismeri a hatalomgyakorlás ördögi praktikáit, nem ismer gáncsot, nincs semmilyen gát benne - az ösztönei símán hajthatják, nem gátolják semmiben, mivel nincs lelkiismerete, szégyenérzete, stb. - ez hihetetlen előny, és ezt nem viccnek szánta - megszerzi mindazt, amit akar magának (inkluzíve az Apró dinasztia sarját), giga hatalomvágy fűti, motiválja - egyszóval elnyűhetetlen. Fel lesz adva Orbánnak és a Fidesznek a lecke, mit kezd vele. A Jobbiknál síma az ügy, hogy mit kezdene vele: sittre vágni, oszt slussz. De mit csinál a Fidesz a "konstruktív" hatalom-mániás, téves küldetés-tudatos sátánnal?
Ez bizony nagy kérdés.
Magyarországnak rég volt ekkora pestist hozó uralkodója. Ő minden ölő vírusnak kaput nyitott Magyarország testén (bocsánat a zavaros képért:(

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 20:25:30

@arlequin: Egy még nagyobb képzavar: a dühöngő őrültben is hatalmas erő, energia van. Nem lehet véletlen a kényszerzubbony, különben kiverné a személyzet szemét, pedig még csak nem is lenne feltétlenül és mindig rosszakarattal fogva tartói iránt:-)
Valami ilyesmi Fletó.

Kartal (rezervált) 2010.03.17. 20:48:07

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: semmi baj. Csak látni az egészet... hát nem kívánom senkinek, se betegnek, sem a környezetének.

@Doña ¡Cara(mba)!: lehet, hogy zavaros, de érthető. És félelmetes.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 21:02:51

@Kartal (mindenbe beleszól): Örülök, hogy azért meg lehet érteni, amit mondani akartam:) Mindenesetre törekedtem:)))))
Remélem a Fideszben van/nak azért olyan emberkék máris, akik ezen törik a fejüket. Abban is bíznék (bár ha még tudnék bennük úgy bízni, mint régen), hogy már több eszük van a hatalom megtartásához. A megszerzéséről nem tudunk objektíven beszélni, mert itt evidens, hogy az MSZPSZDSZ vesztett nagyot, mert nem figyelt oda időben. Ha még időben kissé visszább fogják a gyeplőt, akkor most komoly gondban lehetne a Fidesz, hogy vajon megnyerik-e a választást, vagy jön még 4 év maszop-szadesz. Isteni kegyelem és szerencse, hogy a maszopszadesz nem tudta mi az elég.

1szóval: készüljön fel a Fidesz az ellenfél azonnali szalámizására, ahogyan a maszop is tette 2 jobboldali párttal is: jelesül az egykori, még igazi arcú MDF-fel és a valódi Kisgazdapárttal. A maszopszadesznak nagy szerepe volt tuti abban, hogy Ibolyka meg a vén clown, Torgyán szétrugták maguk alól pártjaikat.
Na, ezt kell tennie a Fidesznek is már másnap.
Nem szégyen a tanulás....

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.17. 21:11:08

Sziasztok!
Én most kilépek a virtuális térből és átállok a valóságos világra:(((((
Holnap nem leszek megint gépközelben, csak későn.
Hajnalban kelek:(((((

Jóéjt nektek!

süti beállítások módosítása