Skip to content


       Szűrés lista

"Nagyon kényelmetlenek a székeink" - interjú Ivády Gábor képviselővel

A tavalyi Batyus Galopp kapcsán kerestük először meg kérdéseinkkel Ivády Gábort, idén pedig a második kapcsán felvetődött az ötlet, hogy készítsünk vele egy második interjút is, elvégre már nem csak Ivád polgármestere, hanem országgyűlési képviselő is az LMP színeiben.

Némi (khm...) késéssel nemrég megkaptuk a válaszokat, amiket ezúton is köszönünk.

"- Hogy fér össze a parlamenti munka és a polgármesterség? Hogy telik egy napja?

Mostanában korábban szoktam kelni. Amikor Budapesten vagyok, olyankor egy kicsit lustálkodhatok, ahhoz képest, mint amikor otthon vagyok, hiszen Ivád keletre van a fővárostól, így ott hamarabb világosodik. Reggelente abban vagyok egyedül biztos, hogy a reggeli kávémat nem fogom kihagyni. Rendszerint tejeskávét iszok, mégpedig nagyon sok tejjel, három cukorral, néha ízesítővel. Ha a cukrot el tudnám hagyni, akkor én lehetnék Grabowszki. A kávét először fölmelegítem, beleteszem az édesítőszert, hogy könnyebben felolvadjon, majd eztán öntöm bele a hideg tejet. Hidegebb reggeleken, vagy zordabb éjszakákat követően az elkészült kávét még visszateszem egy kicsit a mikróba, hogy az egészet együtt megmelegítsem. Ezután kortyolgatok belőle néhányat, a többit általában a gyermekeim véletlenül kiöntik, amit minden reggel feltakarítok. Utána már – ahogy korábban is – hamar elszalad a nap és azt veszem észre, hogy újra reggel van.

- Szeretne-e valamit külön Ivádnak kiharcolni "odafent"?

Nagyon szeretnék Ivádnak egy repteret. Ez nem új vágyam, korábban tettem kísérletet arra, hogy találjunk magunknak egy szaudi testvértelepülést, lehetőleg olyan gazdagot, amelynek vezetői csak repülővel lennének hajlandóak eljönni a falunapunkra, így építenünk kellene nekik egy Jumbo méretű gépet is fogadni képes repteret, de sajnos a szaudi király nem tudta értelmezni a testvértelepülés fogalmát, így csak megköszönte jókívánságaimat, és biztosított róla, hogy a lehető legjobb tudása szerint kívánja ellátni királyi teendőit. Ha a reptér mégsem jönne össze, akkor valószínűleg a szennyvízhálózat kiépítése lesz a fő feladatunk.

- Támogatja-e a Jobbik terveit, hogy képviselő ne lehessen polgármester, hanem legyen főállású képviselő?

Nem. Egy képviselő ne csak polgármester ne lehessen, hanem színész, tanár, ügyvéd, fodrász és villamosvezető se lehessen. Ezt már támogatnám.

- Milyen belülről a parlamenti munka? Erre számított? Mi fogadta?

Nagyon kényelmetlenek a székeink, roppant kicsi az asztal előttünk, az ülésteremben nem lehet sem enni, sem inni, egyszóval ha valaki becsülettel végigüli – a nem ritkán 10-14 órás - üléseket, akkor minimum egy defibrillátorra szüksége van a nap végére. Egyébként pedig az ülésteremben már semmi nem dől el. Előtte a bizottsági üléseken, a különböző egyeztetéseken lehet a módosító javaslatainkat elfogadtatni, de amikor beülünk a helyünkre, akkor már (szinte) mindenki tudja, hogy melyik gombot nyomja majd meg, az elhangzó beszédek, viták ellenére.

- Hogy tetszik a képviselői élet? Sok inget mos a felesége?

A képviselői élet fantasztikus, hiszen kaptam egy képviselői kártyát, amelyet teljesen véletlenül mindig a nyakamban felejtek ha megyek haza, így mindenkivel tudathatom, hogy milyen fontos ember vagyok. A feleségem azt mondta, hogy nem mossa ki az ingeimet, használjak hetente csak egyet, és amikor csúnyán néznek rám a szagom miatt, akkor tartsam fel a kártyámat, hátha a mentelmi jog ettől is megvéd.

- Mit csinál a Parlamentben?

Erősen figyelek és koncentrálok.

- Mi volt a legfurcsább dolog, amit az Országházban látott/hallott?

Az első napok egyikén az egyik fideszes képviselő megkérdezte tőlem, hogy mikor lesz frakcióülésünk. Azt hitte én is fideszes vagyok. Ekkor kimentem a folyosóra, hogy mégse odabennt röhögjek, mire odajött hozzám egy másik fideszes és tanácsot adott a Magyar Gárdával kapcsolatban. Azt hitte jobbikos vagyok.

- Hogy értékeli a saját eddigi parlamenti teljesítményét? Mik a tervei az őszi ülésszakra?

Az én területem az önkormányzatok. Igyekeztem mindent megtenni annak érdekében, hogy ne érjék további hátrányok az önkormányzatokat, ne legyenek újabb elvonások, demokratikus módon működhessenek és minél kisebb befolyása legyen rájuk a pártoknak, igazságosabb legyen a finanszrozásuk. Ősszel is ezt kívánom erősíteni, a hangsúlyt az átláthatóságra éa a korrupció elleni harcra helyezve.

- Milyen lobbi folyik a parlamentben? Észlelt olyat, hogy cégek befolyásolni akartak egy szavazást?

Engem még senki nem keresett meg.

- Nem érzi úgy, hogy feleslegesen ülnek a parlamentben, ahogy a többi ellenzéki párt is?

Sokszor azt érzem, hogy nem csak mi, hanem a fideszes képviselők jelentős része is feleslegesen ül a Parlamentben. Néha pedig azt érzem, hogy csak annak van értelme, hogy mi ott ülünk.

- Még mindig hisz abban, hogy lehet más a politika?

Mindig lehet más a politika!"

Címkék: blog politika interjú közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr732365220

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagyon kényelmetlenek a székeink 2010.10.13. 14:21:00

Nagyon szeretnék Ivádnak egy repteret. Korábban tettem kísérletet arra, hogy találjunk magunknak egy szaúdi testvértelepülést. Interjú.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wolframkarbid 2010.10.12. 14:13:39

Ha nem adóforintokból élne, akkor talán még humorosnak is találtam volna válaszait.

Lake 2010.10.12. 14:14:39

...jó...olyan emberszegú a válasza...mint az 1hetes inge :D.....pl. úgy is lehet más a politika, hogy valaki nem tartja magát kurvakomorfontosembernek, és van humorérzéke (ezalatt azt értem, hogy nem csak a saját viccein röhög).

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.10.12. 14:24:19

Hmmhmm...néhol már-már viccesebb, mint Mogács :P

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2010.10.12. 14:24:27

Aztabüdöskurvafaszba:)
Remélem igaz, mert viccnek kurva szar:)
Jó fej ez a pasi, de talán jobb lett volna, ha nem tudjuk meg, mi is folyik ott bent igazán. Ahogy így olvastam, szerintem csak nyál, kinek a seggéből, kinek alvás közben.a szájából.
Kop-kop , Neo!

tkgabor 2010.10.12. 15:18:50

Ez most csak valami vicc, ugye?

kovacskoko 2010.10.12. 15:28:02

Született jobberként mondom: Ivády Gábornál ötletesebb polgármesterről még nem hallottam. Maxiriszpekt neki az eddigi munkájáért. Ha azt folytatja a parlamentben is, akkor pedig szobrot érdemel szeretett faluja főterén.
Egyetlen hibája az, hogy az újszadesz színeiben politizál.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 15:29:49

Hogy telik egy napja? Kávézással?

"Nem. Egy képviselő ne csak polgármester ne lehessen, hanem színész, tanár, ügyvéd, fodrász és villamosvezető se lehessen. Ezt már támogatnám."
Jaj de vicces.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 15:32:43

"Nagyon kényelmetlenek a székeink, roppant kicsi az asztal előttünk, az ülésteremben nem lehet sem enni, sem inni, egyszóval ha valaki becsülettel végigüli – a nem ritkán 10-14 órás - üléseket, akkor minimum egy defibrillátorra szüksége van a nap végére. "
És? Egyetemistaként én is ültem 12 órákat bent, kis szünetekkel. Bocs, ez a meló.
Az én melóm meg olyan, hogy 12 órán keresztül rohangászok egy gyárban. Szerintem neki kényelmesebb.

Bazzeg, tényleg, semmilyen értelmes választ nem adott, pedig tudhatná, hogy a VB nem vicceskedést vár...

kovacskoko 2010.10.12. 15:38:32

@ColT: Olvasd már el a róla szóló előző cikkeket is. Ő tipikusan az az ember, aki elkomolytalankodja az interjúkat, az ötletei is első hallásra őrültségek. Viszont aminek nekiáll, azt általában végig is viszi.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.10.12. 15:39:02

Sokan tudnának ilyen viccesek lenni hasonló nettóval pógikám...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 15:55:18

@kovacskoko: Igen, a Batyus Galoppról hallottam már, csak... ...érted, sztem ennek az interjúnak sztem semmi értelme nem volt. Polginak ez vicces lenne (azaz az), OGY képviselőnek meg... passz...

Marcellusca 2010.10.12. 15:58:30

Ez jóóóó!!!

Végre valaki, aki (még) nincs besavanyodva és elszállva hűűűdefontosvalakivagyok lététől.

@ColT: Vaze, ennyire nem lehetsz fafej. :)))

Valandil 2010.10.12. 15:59:04

"Ha a cukrot el tudnám hagyni, akkor én lehetnék Grabowszki." Súlyos tévedés. Ugyanis Adlington issza így a kávét:
"Kis kávé, sok tej cukor nélkül."

Kenguru 2010.10.12. 16:06:52

@Pál a postoló: Amikor nem vicceseket mond: ivad.blog.hu/

Erdemes elolvasni hogy osztott a kocsog Gyenesei a sajat megyejenek olyan penzeket, amikre egyatalan nem szorult ra.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.10.12. 16:09:53

Szerettünk volna betekinteni egy újképviselő megváltozott mindennapjaiba :)

Énbagoly 2010.10.12. 16:15:23

Miért ne viccelhetett volna?
A többiek úgyis túl komolyan veszik magukat.
Viszont én reggelente a tejeskávémat egyben melegítem meg, mert úgy jó, ha égeti a nyelvem. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 16:19:47

@Marcellusca: Csak éjjeles utűán felkelve nincs humorérzékem. Bocs :D

@Énbagoly: Nem az a baj a többivel, hogy túl komolyan veszik magukat, hanem minden más...

Énbagoly 2010.10.12. 16:40:02

@ColT: de mivel komolyan veszik magukat, azt hiszik, mindig igazuk van. Na ez a gáz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 16:46:52

@Énbagoly: Az a komolykodástól eltekintve gáz. Meg hogy szemellenző, hozzá nem értés, jellemhibák... A karót nyeltség a legkisebb bajuk :(

nyugatioldal 2010.10.12. 16:49:02

Lefordíthatom reálisan a Képviselő Úr szösszenetét?
Blablabla hehe blablabla hehehe blablablablabla hehe...

Legalább vicces lehetne ezért a pénzért.

arlequin 2010.10.12. 17:22:25

fijúk-lányok!

ezen most nevetni kellene avagy sírni?

esetleg a kettőt együtt?

vagy lövessünk közé?

Horizont 2010.10.12. 17:40:05

Ez egy ütős és HUMOROS mélyinterjú, de csak azoknak akik ismerik a Batyus Galoppos ivádi Ivády polgármester "előéletét" :)))) Persze lehet, hogy valakinek nem humor a humor se egy elempéstől!
A kérdések olyan jók, hogy egy "komolyválaszos" változatot is szívesen elolvastam volna tőle. De ne elégedetlenkedjünk:) Várjuk a további honatyákkal készített interjúkat:))) Megtippelem, hogy mindegyik alatta lenne ennek:DDDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 18:21:21

Meg így másodjára olvasva, kicsit ébrebben sem lett viccesebb. Vagy nem sokkal.

darvicor 2010.10.12. 18:47:11

@ColT: ha komolyságot akarsz akkor olvasd el azt tőle pl:

ivad.blog.hu/2009/10/29/trukkos_falurombolas_5

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.12. 19:27:09

@darvicor: Ez sokkal jobb, mint amit itt elhumorizált. Jópofa ez az interjú is, de semmi veleje, nem érzem viccesnek sem.
Viszont a blogjának igazán jó stílusa van :) Nem a szoci ekézés miatt, hanem tényleg jól ír a faszi.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.10.12. 20:02:00

A legfurcsább dolog tényleg igen... érdekes :-)

66th Zealot platoon 2010.10.12. 21:08:10

a vege fele a ketfarku kutya is faraszto volt, ez is az.

vomit 2010.10.12. 21:30:13

azt a mikrozast haromszor meg kellene gondolnia. vagy remeljuk csak viccelt.

"Did you know that microwave-treated water does not sprout seeds? Russian researchers have found decreased nutritional value, cancer-making compounds, and brain-damaging radiolytics in virtually all microwave-prepared foods. Eating microwaved-prepared foods can also cause loss of memory, concentration, emotional instability, and a decline in intelligence."
chrislewismh.com/blog/microwave-ovens/
doctorjp.blogspot.com/2008/06/throw-away-your-microwave-oven.html
www.youtube.com/watch?v=tIQl-61B04g

2010.10.12. 21:42:10

@kovacskoko: Melyik párt az újszadesz?

@nyugatioldal: nem vicces volt, hanem van humorérzéke. Ha észrevetted, komoly kérdésre komolyan felelt. Hülyeségre hülyeség a válasz is.

@vomit: tudományos dolgokat ne blogokból próbálj meg megismerni. Ez tömény kacsa. Próbáld ki magad, ha nem kel ki a búza a megmikrózott víztől, akkor megeszem a kalapomat.

Beer Ninja 2010.10.12. 22:12:58

Szerintem jó pofa ember ez az Ivády, bár minden pártban vannak vicces népek (az MSZMP-ben kezdjük mindjárt Gyurcsánnyal).

Ami viszont a lényeg ezen a napon: megvertük a finneket 2-1-re!!! :) Felejtsük el kicsit a politikusokat meg a vörösiszapot!

arlequin 2010.10.12. 22:32:05

@iii:
"Hülyeségre hülyeség a válasz is."

látom ez nálad nem hiába érvényesül.
egyébként pedig. hovatovább mindenkor.
valamint, olyan hülye vagy mint a seggem. elnézést.
bár az legalább előre jelez, hogy mikor mi a baja.
veled szemben.

igen. én kérek elnézést.
és egyél döglött marhafejeket.
árpádsávosat, grillezve.
sokat.
egyszerre.

oatBXL · http://blog.osztrogonacz.com 2010.10.12. 23:48:37

Már bocs, de először azt hittem, hogy a Hírcsárdát olvasom ... elég terelő válaszok, néhol már az abszurd humor határán túl.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.13. 05:36:45

"Sokszor azt érzem, hogy nem csak mi, hanem a fideszes képviselők jelentős része is feleslegesen ül a Parlamentben. Néha pedig azt érzem, hogy csak annak van értelme, hogy mi ott ülünk"
Talán a tolerancia pártjának kellene leginkább kompromisszumkésznek lennie, ezt mondanám, ha gonosz lennék :D

eszkep 2010.10.13. 08:04:33

Várom zero konmmentárját (ő az Ivády-fun), a polgármesterség-képviselőség összeférhetetlenségi témában, figyelembe véve Ivády erősen kitérő válaszát.

Dzsentrisvihák 2010.10.13. 09:06:36

Most komolyan azért kéne örülni ennek a megjátszós gyökérnek, mert el tud humorizálni egy interjút? Azt is elég izzadtságszagúan...
Az álláshalmozással kapcsolatos megjegyzése különösen tré, főleg úgy, hogy otthon az önkormányzat csupa Ivádyból áll (érdemes lett volna megkérdezni, mennyire zajlik családias légkörben a testületi ülés, és milyen volt ott viszontlátni a fél rokonságot - mert ugye azt senki nem gondolta komolyan, hogy merő véletlen a névegyezés).
De a lobbiról tett kijelentése se semmi. Az lehet, hogy nem pont őt keresgélik, de azt ne mesélje be senki, hogy az "elfogyottapénzünk" kampányokat a választók finanszírozták. Azok az emberkék pedig, akiknek telik ilyesmire (lásd ezt: www.barikad.hu/sites/barikad.hu/files/magazin/javor%20plakatok.jpg ), keményen be szokták nyújtani a számlát.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.10.13. 09:09:14

Rohadtul nem vicces. Amig egy ilyen arc csak kifigurazza politikusokat, az jo. De amikor o maga a politikus, raadasul egyszerre polgarmester es orszaggyulesi kepviselo, az mar nem szorakoztat, inkabb felhaborit. Mindennek kell hatara legyen, es ez a bohoc boven tul van a joizles, sot, olykor a jozan esz hatarain. Meg az a kobcenti turha is durva pazarlas lenne, ami ahhoz szukseges, hogy joizuen lekophessem.

Dzsentrisvihák 2010.10.13. 09:14:50

Most tényleg annak kéne örülni, hogy ez a megjátszós gyökér el tud humorizálni egy interjút? Ettől már ő a faszagyerek?
Az álláshalmozással kapcsolatos megnyilvánulása külön tré, főleg úgy, hogy az otthoni önkormányzat csupa Ivádyból áll (én azért megkérdeztem volna, mennyire családias hangulatúak az önkormányzati üléseik, nem volt-e furcsa a városházán viszontlátni a fél rokonságot - mert senki ne akarja beadni nekem, hogy puszta véletlen névazonosságról van szó...)?
A lobbizással pedig lehet, hogy nem személyesen őt keresik, de azt se akarják már lenyomni a torkomon, hogy az "elfogyottapénzünk" kampányokat a választók fizették... Akiknek ilyesmire futja ( www.barikad.hu/sites/barikad.hu/files/magazin/javor%20plakatok.jpg ), azok keményen be szokták nyújtani a számlát.

2010.10.13. 09:29:27

@arlequin: Ez tartalmas hozzászólás volt, gratulálok. Hogy jön ide a marhafej és az árpádsáv? Nem eszek, nekem nem ízlik.

Te megf olyan hülye vagy, mint a faszom. Most kvittek vagyunk? Te kis óvodás.

2010.10.13. 09:44:17

@Dzsentrisvihák: Az egész falu Ivádyból áll, ha utánanézel. Ivád egy 400 fős falu, jóval kisebb, mint egy budapesti egyéni kerületi választókörzet, vajon mi nehézséget okoz ellátni a polgármesteri feladatokat itt? A lakosok tudták a választáskor is, hogy Ivády képviselő, ennek ellenére mellette döntöttek, mert eddig jól csinálta a dolgát, felteszem. Milyen alapon bírálná bárki felül a nép döntését?

Az álláshalmozás nem itt kezdődik, hanem amikor különböző állami feladatokkal bízzák meg az illetőket meglévő választott pozíciójuk mellett, mint pl. Tilki Attila vagy a zuglói Papcsák.

A nagy részét az LMP kampányának az állami támogatásból finanszírozták, illetve hitelből. Csakhogy a tavaszi választások miatt erre nem volt elég pénz, ezért "fogyott el". Olyan reklámokról, mint ami minden kerületben a Fidesz és az MSZP csinált a polgármester- és főpolgálmester-jelöltjeinek, az LMP nem is álmodhatott.

Az a plakátsor valóban impozáns és érthetetlen, de ezzel együtt nagyon kevés plakátja volt az LMP-nek.

Marcellusca 2010.10.13. 10:00:54

Bakker, ennyi begyepesedett, megkeseredett, besavanyodott f@szt! :D

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.10.13. 10:37:34

Begyepesedett... ja. Csakis. Vannak dolgok amikbol nem csinalunk viccet. Nem azert, mert nem lehet, hanem mert tiszteljuk. Tudom, hogy ez a tobbsegnek magas. Nem lehetunk egyformak. Csak hogy egy peldat mondjak, nem focizunk kenyerrel. Meg szaraz es peneszes kenyerrel sem. Mert etel, es mert kenyer. Ezt sem ertheti mindenki. Attol meg en vagyok annyira begyepesedett, hogymegvessem, aki nem erti.

Marcellusca 2010.10.13. 11:05:45

@Meleardil Eressea Iluvadan: Abban egyetértünk, hogy az étel nem játék.
De miért kell minden politikus minden megnyilvánulását véresen komolyan venni?
Mikor komolyak akarnak lenni, sokkal nagyobb marhaságokat mondanak.
Ivády meg próbált nem hűdefontoséskomoly személynek bemutatkozni.
Ismerve előéletét, pont az váltott volna ki nagyobb nemtetszést.
Főleg úgy, hogy egy blognak és nem az MTI-nek adott riportot. :)

Próbáljuk már a helyén kezelni a dolgokat! :)

Dzsentrisvihák 2010.10.13. 11:35:45

@iii: Mily treh a polgármesterség egy akármilyen településen? Elárulom, lehet az 400, vagy 2000 fős is, sok esetben egyik sem egyszerűbb. Plusz az a minimum, hogy ha már fölveszi a fizetését a nyomorult, legalább legyen 0/24-ben elérhető a falu/város minden problémájával, 100%-ig legyen képben és ne Budapesten röhögcsélje, vagy unja halálra magát.
Polgármestert azért választ az ember, hogy a településsel foglalkozzon, képviselőt meg azért, hogy az országházban képviseljen. Egyik sem az a meló, amit ha jól csinálnak, akkor olyan baromi kényelmes-kellemes-ráérős. Ennyi. (A 400 fős falu pedig mind Ivádyakból áll. Ja, én meg üregi nyúl... Nagyanyámék falujában jó ha 200-an vannak, mégsem mindenki ugyanaz a család.)

De, kérlek, az álláshalmozás az pont itt kezdődik. Mert Gáborka tagja még legalább egy bizottságnak, ami szintén nem sétagalopp, plusz nem éppen annyi pénz jár érte, mint egy mozdonyvezetőnek... Az lehet, hogy valaki nagyobban űzi, de az útonállás és a bankrablás között is csak az összeg a különbség.

Az LMP kampányának nagy részét szadeszos körök (pl.: Kóka Jani) és Soros Gyurika finanszírozta, az elfogyott a pénz maszlag pedig kiváló kampányfogás volt. Mellesleg a különféle vizsgálatokat, kellemetlen kérdéseket is jól ki lehet védeni vele: "Honnét az a hirtelen sok millió a kampányszámlán?" "Háááát, öööö... a szavazók dobták össze az utolsó egy hétben..." Ne röhögtessük már egymást, mindenki tudja, hogy megy ez.

Aki pedig járt Budapesten, az tudja, hogy lépni nem lehetett Jávor Benedektől és mindenhol ott virítottak az LMP plakátjai, ahol kellett. Az lehet, hogy vidéken nem, mert ott se tagsága, se aktivistái, se szavazóbázisa, sok helyen még jelöltjei se voltak a pártnak. (Ez is bizonyítja, hogy csupán egy média által fölfújt gittegyletről van szó.)
Ha összeveted pl. a Jobbik utolsó pillanatban kipöttyintett egy-két óriásplakátjával, meg halovány mennyiségű egyéb szóróanyagával (aminek jelentékeny része egyébként maradék volt a parlamenti választásokról), akkor nem nehéz eldönteni, hogy ki finanszírozta támogatásból a kampányt.
Az LMP ezért igenis kapni fogja cechet, nem is olyan sokára.

@Meleardil Eressea Iluvadan: Abszolút egyetértés.

Dr. No 2010.10.13. 12:31:47

Szerintem ez az interjú egyáltalán nem vicces. Én például csak azt találom viccesnek, amin Miniszterelnök Úr őkegyelmességének nevetni méltóztatik.

vomit 2010.10.13. 12:41:17

@iii: termeszetesen szabadsagodban all barmit kepzelni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.10.13. 12:51:35

Az a rész tetszik,amikor a tervek között a reptér építését említi.De ha nem jön össze,akkor marad a szennyvízhálózat építése.

ekszemdéefes 2010.10.13. 21:26:10

a faszi meg az interjú is béééna

jezolov 2010.10.13. 22:06:36

@Dzsentrisvihák: Ez a kép photoshoppal készült, hamisítvány.

jezolov 2010.10.13. 22:12:43

@Dzsentrisvihák: Mea culpa, nem olvastam idáig mikor válaszoltam az előző kommentedre. Ha olvastam volna idáig, akkor megspórolom ezt a fáradtságot, ugyanis ha szerinted Kóka pénzeli az lmp-t, illetve ha szerinted "lépni sem lehetett Budapesten Jávor Benedektől" akkor menthetetlen vagy. Vagy tudatosan hazudsz, vagy csak egyszerűen - már bocsánat, de - hülye vagy. További szép estét :)

Amúgy, hogy az interjúra reagáljak, nekem nem tetszik a humora különösebben, de nem látok kivetnivalót abban, ha egy politikus komolytalanul válaszol egy blog kérdéseire.

tevevanegypupu 2010.10.13. 23:56:46

A kepviselo valasztas meg az orszagos valasztasnal nagyon iparkodtak, hogy barhol megszolalhassanak..ugy latszik most mar nem olyan fontos.(:

Janovszki Zsolt 2010.10.14. 05:38:15

A politika úgy, ahogy ezek a fiúk/lányok gondolják (azért nem rakom múlt időbe, hogy legyen még három és fél naivitásban eltöltött jó évük) nem lesz, lehet más. Kronológiáját tekintve vannak, akiket bejutottatunk a parlamentbe ezzel a szlogennel. Aztán ezek a fiúk/lányok már ott a parlamentben elkezdtek csinálni valamit, amiről azóta kiderült, hogy a homokozó megszokott és a politikai hadszíntérre való dolgok közül a homokozóban megszokott dolgokhoz van lényegesen közelebb...
Sajnálom őket, de a lehet más a politika szlogen most kizárólag a Fidesz ténykedésére illik rá. Nekem családos adófizetőként nagy-nagy pozitív, a jogbiztonságért aggódó vállalkozóként meg negatív előjellel. De muszáj hangsúlyoznom, MÁST az eddigiekhez képest, ami bármilyen szempontból politikának nevezhető, csak ők csinálnak.

2010.10.14. 14:43:40

@Dzsentrisvihák: Honnan veszed azt a hülyeséget, hogy Kóka és Soros finanszírozta az LMP-t? Csak nem a kurucinfó a biztos forrás? Esetleg az Szdsz volt elnöke? Egyik jobb, mint a másik.

Én úgy gondolom, hogy a falu szavazói tudatában voltak annak, hogy a jelölt képviselő és ennek ismeretében szavazták meg. Ezt pedig senkinek nincs joga felülbírálni. Egy ekkor falu vezetése egyáltalán nem jelent akkor leterhelést, mint amit te itt beállítod. Elérhetőnek meg elérhető 24 órában, van telefonja, email címe, honlapja.

Kíváncsi lennék egy független mérésre, kinek volt több plakátja, a Jobbiknak vagy az LMP-nek. Nem mintha ez bármit is jelentene, mert az LMP valóban Budapestre koncentrált.

Ivád történetének meg olvass utána és akkor megérted. Majdnem mindenki egymás rokona a faluban.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.10.14. 15:46:56

@iii: korábban volt pénz vidékre is plakátolni. hogy honnan volt olyan sok pénze egy addig gyakorlatilag ismeretlen, "friss" "párt"nak egy akkora médiakampányra.. és miért éppen budapestre koncentráltak most.. a naivitást nyugodtan ki lehet zárni azok esetében, akik szerint ennek semmi köze egy bizonyos letűnt (de az emésztőből még vissza-vissza kacsintgató) pártnak..

(a plakátolásokról és annak fizetéséről, korábban a - nem festem az ördögöt a falra - pártnál volt szokás pénzt adni (2-3000-et), hogy a valójában nem létező fiatal támogatóik nevében zsebpénztgyűjtő (gyakorta más pártot preferáló "fiatalok") kopogtatót gyűjtsenek, plakátot ragasszanak. /az a pénz is honnan volt../ és most is bár sok disznóságot elkövetnek a pártok, melyik pártnál merült az fel, hogy "fizetnek" a gyújtésért és plakátolásért - pótolandó az aktivistákat? áá - de biztos nincs köze a két pártnak, két választói körnek, két támogatói körnek egymáshoz.. elmondom olyannyira nincs, hogy a háromból kettő legalább 70%-ban megegyezik és a harmadik egyezése sincs alább 50%-nál..)

Dzsentrisvihák 2010.10.14. 20:06:59

@jezolov: Húha, nem is tudom, ki hazudik, vagy ki a hülye, ha a nyilvánvalót nem veszi észre. (A nektek kellemetlen dolgok pedig biztos mind fotóbolttal készülnek, persze :) Csókolom...

@iii: Kóka már az LMP megjelenése környékén lebukott, nem baromság (az, hogy kézzel-lábbal tagadták, még nem győzött meg, főleg úgy, hogy az LMP alapítógárdája a szadesz másodvonalból verbuválódott, ha már történelemnél tartunk...), a kedves amerikai bácsi aki finanszírozgatja a pártot pedig Soros Gyuri jó cimborája. (Nem a Kuruc a forrás, bár nem értem miért ne lehetne az?)

Iváddal legyen neked kék az ég, ez attól még álláshalmozás, amit művel a pacák, a falusiaknak pedig csak gratulálni tudok...

Budapesten tuti, hogy az LMP-nek volt több plakátja (de még pl. Dunaújvárosban is, csakhogy egy vidéki példát hozzak, de mondhattam volna Kecskemétet is). De elég ha csak az óriásplakátokat nézzük (az az igazi tétel), abból legalább háromszorosa volt a Jobbikénak.

trojka 2010.10.14. 20:15:10

Hát igen. elég nehéz egy jot durmolni bennuk...

2010.10.14. 22:14:24

@fogsunder: Korábban sem volt pénz vidékre. Óriásplakátja egy sem volt az LMP-nek, citylight posztere volt néhány, amit jutányosan kapott meg az utolsó pillanatban. Pénze onnan volt, hogy sokkal többet tudott összeszedni adományokból, mint most ősszel, voltak nagyobb adományai is. A kampány kétharmadát szállítói hitelből fedezte, amit most fizetett ki az állami támogatásból. Nem volt ebben az égvilágon semmi titok, nyilvános kampányszámlát vezetett, nyilvánosak voltak a nagyobb adományozók nevei is.

Azért koncentráltak Budapestre, mert itt volt a legjobb esélyük. A többiből amit írsz, egy kukkot sem értek.

@Dzsentrisvihák: Logikából tudhatnál annyit, hogy valaminek a nemlétezését nem lehet bizonyítani. A Kóka-féle támogatás mellett semmilyen bizonyíték nincs, értelme egy szikrája sem lett volna, mert se Kóka, se senki a környezetéből semmit nem kapott az LMP-től. Ez az egész a volt Szdsz-elnök Retkes machinációja volt, amin a szélsőjobb rögtön kapott, mint gyöngytyúk a takonyon.

Az amerikai bácsi (egyébkén egy aránylag fiatal ember) az LMP kampányának egytizedét sem fizette és semmi köze nincs Soroshoz. Az LMP előtt a Civil Mozgalmat is támogatta és az önkormányzati kampányban már nem segített. A Soros-alapítvány már régen kivonult Magyarországról és egyébként se támogat pártokat. Úgy egyébként meg mi lenne a baj a Soros-támogatással, azt sem értem.

Az LMP alapítógárdája nem a Szadesz másodvonalából verbuválódott, ez ismét egy orbitális hazugság. Valami bizonyítékot kérek mellé.

Mondom, egy független mérésre lennék kíváncsi, létezik ilyen. Egyébként meg semmit nem jelent, hogy többet költött óriásplakátra Budapesten. Közismerten sokkal kevesebb helyen tudott indulni, tehát relatíve több juthatott Pestre. Mi ezzel a probléma?

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.10.21. 22:20:21

@iii: öö. óriásplakát alatt a háromemeletnyicsakafeje plakátokat mondod? olyan inkább csak pesten szokás. van xxl táblás citylight (ami nagyságrendben a következő, közutak mentén - az út melletti szántóföldek részben közművesített közepén szoktak az ilyen méretűek lenni), na ezek voltak több városban is (megyeszékhelyeken) az utcákon(! - szabályosan rátolták a pártok az emberekre a kevesebb de legalább "jó" nagy plakátot). több párté is. de legkevesebb nem az lmpnek volt. hanem a jobbiknak. azt nem sok helyen lehetett látni. nyilván telt rá a soros adományból (akinek szokása visszaadni némi pénzt liberális pártok működésére, beindulására, cserébe, ha képviselnek "liberális" érdekeket. ilyet kapott a fidesz is anno.)

az eu választások idején ment ezerrel a kampány, akkor lehetett még 2-3000-ért aktivistákat szerezni. (jellemzően nem is liberális szavazókat.) ebben is hajaz az szdszre az lmp. és volt sok kis és nagy plakát. most meg nem volt semmi. épphogy bejöhetett a pénz az állami támogatásból arra amit korábban elköltöttek. innentől értelemszerűen kisebb a költségvetés. soros se fog újra adni.

amit az lmp képvisel az ugyanaz amit az szdsz kialakított "program"ként.

az szdsz körül egykor bábáskodók, de azért végig közel maradók pátyolgatták az lmp-t is (TGM pl.). írtad másnak, hogy nem másodvonalas szdszesek alapították az lmp-t. nem hát, mert első vonalasak! ha horn gábor mellett valaki tanácsadó volt, arról nemigen lehet azt mondani, hogy semleges az illető. elég sokan próbáltak befurakodni az lmp-be, és ott ahol más liberális érzelmű állampolgár lokálisan nem meglepően nem volt, ott bizony a korábbi szdsz alakult lmp-vé. aztán vagy rájuk szóltak vagy nem.

pont ugyanott ér el eredményt az lmp ahol az szdsz (dunántúlon csökkent a korábbi támogatottság, valószínűleg ott még annyira sem értettek egyet a korábbi szdszesek, hogy akkora "eredményt" mutassanak fel mint korábban.

az lmpnek nagyjából ugyanaz a bázisa, és adatbázisa; uazok az ideológusai, fizetett aktivistái, elképzelései és azonos a támogatói köre is mint az szdsznek (ahonnan az szdsz működését nagyban elősegítő, nyilván nem országosan ismert, magukat megszedett, felelősségre nem vont "politikusok" köréből, de azért az udvartartásba tartozók befurakodtak, pozíciókat szereztek.)

a jelenlegi mérések szerint az lmp nem végez látható munkát, olyan kérdésekben pedig amiket szívügyének tart bírja a társadalom 99%-nak az elutasítását. és ez nem az emberek hibája vagy hiányossága.

(megjegyezném, hogy a legnyilvánosabb és legsemlegesebb bukta pont a támogatások körül volt. lehet más a politika címszóval titkolózni a támogatásokról.. ejj. azért ki lehet sajtolni akár a haveri körökből is annyit, hogy bekerüljenek a parlamentbe legközelebb is, de most sem érdemelték meg. újat eddig bukott, és jövendő bukott pártokhoz képest nem nyújtanak.)

süti beállítások módosítása