Nem elég, hogy Svájc előrukkolt itt nekünk a nagy hadronütköztetővel, de a napokban adják át az ország első metróvonalát ... Eb-t is rendeztek, szerencsés évük van!
A lausanne-i M1 csak földalatti villamos volt, de most lett kész az M2-es vonal.
Természtesen még véletlenül sem szeretném párhuzamba állítani a mi 4-es metrónkkal, aminek az építése - minő véletlen a poszt időzítése- pont ma állt le. Főleg azért sem, mert a mallorcai metróról készült posztra még DBR sajtóközlemény is született, most pedig szerencsétleneknek erre nem lenne idejük, foglalkozzanak csak a Bamco-val.
Nos, a lausanne-i M2:
2002-ben döntöttek az építéséről, még abban az évben ezt népszavazáson meg is erősítették. 2003-ban el is kezdték építeni, és 2008. október 27-án át is adják a nagyközönségnek. Lehetséges, hogy ebben az is szerepet játszott, hogy ott nem tartottak színelőadást az épülő állomáson, vagy mert nem szopatták körbe egymást kötbérekkel. Nem tudom ...
A vonal hossza 6 kilométer, 14 állomással rendelkezik, ebből 3 állomás kinti, 2 állomás fedett, de felszíni, és 9 állomás rendes metróállomás.
Ja, a lényeg: 735 millió svájci frankból, vagyis körülbelül 111 milliárd forintból készült el. És van egy szakasza, ahol 12%-os az emelkedő, ezzel világrekorder is, az egyik videón lentebb majd látszik.
Lehet, hogy mégis lesz DBR sajtóközlemény, ahol szépen majd megmagyarázzák, hogy a svájciak a hülyék, és a mi metrónk költsége átlagos, a maga 522 milliárdjával?!
Csak azt nem értem, hogy Klados meg a Demszky miért nem repülnek ki Lausanne-ba, hogy:
-Jónapot kívánunk, Budapestről jöttünk, mesterségünk címere metróberuházó és 18 éve metróval kampányoló főpolgármester, ugyan árulják már el, hogy hogyan lett kész ilyen rövid idő alatt, egyáltalán hogyan lett kész határidőre, és miért kerül a mi szívünkcsücske metrónk árának negyedébe?
-Áh, értem, Önök nem lopnak el pofátlanul többszáz milliárdot. Érdekes, erre nem is gondoltam. Hát, akkor üres kézzel és jó tanács nélkül kell hazautaznom. Gyere Gusztáv, még benézünk a bankba. De majd te beszélj, a te angolod biztos jobb ....
Svájciak ... nem értenek ők az építéshez ...