Skip to content


       Szűrés lista

Süllyed, púposodik a tavaly átadott M7-es szakasz

Mi az, ami 62 milliárd forintba kerül, és átadása után nyolc hónappal már javítani kell?

Természetesen egy magyar autópálya-szakasz: 35 km Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között. Tavaly egyébként megírtuk, hogy a 43,8 millárd + áfa végül is 61,9 milliárdba került.

Egész pontosan a Balatonkeresztúr és Zalakomár közti húsz kilométerrel van gond.

2008. június 26-án adta át Gyurcsány és Szabó Pál közlekedési miniszter ezt a szakaszt, most pedig púposodik, reped. Még nyolc hónap sem telt el!

Ferink az átadáson gyönyörű mondatokat mondott: "Nemcsak az autópályákon kell gyorsítósáv, Magyarország is gyorsítósávon kíván előre haladni."  Úgy vélte, hogy ezek a mostani évek az autópálya-építés "arany" éveiként fognak bevonulni a hazai közlekedés és Magyarország egészének történetébe. (Ja, meg az autópálya-építők 'arany' éveiként.) Egyébként arra gondolt, hogy a 2000-es évek elején mindössze 500 km autópálya volt Magyarországon, ennek a 20 km-nek az átadásával pedig túlléptük az ezret, így kevesebb, mint 10 év alatt megduplázódott a sztrádahálózat hossza.

Viszont ahogy a mondás tartja, hamar munka sosem jó.

Egy, a Népszabadságnak nyilatkozó - névtelenséget kérő - mérnök szerint elképzelhető, hogy lesznek még újabb, hasonló jelenségek a sztrádán. Az autópályát ugyanis tőzeges talajon, rohamtempóban építették, ezért nem kizárt, hogy az út megsüllyedése okozta az egyenetlenségeket. Ha pedig ez így van, akkor újabb és újabb hibákra lehet még számítani.

Az építéssel azért kellett sietni, mert a 43,8 milliárd forintba kerülő, a Balatonkeresztúr-Zalakomár-Nagykanizsa közötti szakaszt kivitelező Porr-Viadom-Terrag-Asdag konzorciumból fizetésképtelensége miatt kivált a legnagyobb munkaterülettel rendelkező Viadom, ezért hetekre leállt a munka. A cég feladatait átvette a Porr és a Terrag-Asdag, de feszített tempóban kell dolgozniuk, hogy tarthassák a határidőt. A kivitelező már tavaly megemlítette azt, hogy a pálya nyomvonalán, a tőzeges területeken a talaj süllyedése nagyobb a vártnál, emiatt egyes szakaszokon a technológia módosításával próbálják gyorsítani a sztráda alapjául szolgáló föld tömörödését, szilárdulását.

Mészáros Józseftől, a kivitelező konzorcium projektigazgatójától tavaly márciusban megkérdezte a Népszabi: nem megy-e a minőség rovására a nagy sietség? Ő akkor azt felelte: "A konzorcium tíz év garanciát vállal az autópályára, így saját érdeke is az, hogy alapos munkát végezzen." Az újság most is szerette volna megkérdezni Mészáros urat, mi a véleménye a hibákról, és azok okairól, de Mészáros József egész héten elérhetetlen...

A sztráda építését megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint a tőzeges altalaj, a feszített kivitelezési ütem és a hibák kialakulása között nincs összefüggés, a garanciális hibák száma pedig átlagosnak mondható.

Ahogy az Autópályakezelő embere mondja: az autópályaépítés hol jobban sikerül, hol kevésbé...

 

Címkék: autópálya abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr54943433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feketedisznóvágás1 2009.02.17. 11:08:02

Erre nincs szó. A jó édes kurva anyjukat! 62 milliárdot -gondolom hitelből - rábasznak 35 km-re. És ez? Lófaszt tőzeg, fusiban eladták az aszfalt egy részét! Basszák meg.

Jim Raynor 2009.02.17. 11:16:42

nem is az a bosszantó (az is persze), hogy az építő elbassza, mert hát istenem, ez Mo. Na de hogy a NIF Zrt. ahelyett, hogy szarrá kötbérezné meg perelné a kivitelezőt, jó képet vág a dologhoz, na ez a felháborító...

kedves NIF Zrt., jóteljesítési garanciáról hallottak már? vagy haverok között az nem kell?!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 11:19:07

Az a felháborító, hogy a faszi belehazudja a kamerába, hogy ez természtes ...

Anyja picsáját a természetes ...

Mit szólna, ha a családi háza süllyedne meg egy pöppet fél évvel a beköltözés után?

Arra is azt mondaná, hogy "természetes" :::

rolika 2009.02.17. 11:19:26

őszintén remélem, belegebed a konzorcium a garanciális javításokba... és többet ne adjanak nekik munkát, ez lenne a minimum. de azt is előszedném, aki belehajszolta őket a hülye határidőkbe...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.17. 11:19:41

@Jim Raynor:
Garanciás a pálya, úgyhogy ezzel az építő cég szív. Ha nem megy csődbe.

Charybdis 2009.02.17. 11:21:13

Ilyenek ellen mit tehet az átlag polgár? Azonkívül, hogy felháborodik.

Petrow 2009.02.17. 11:23:41

@zero: És majd kitalálják, hogy a 10 éves garancia erre pont nem vonatkozik.

"Hejj, komám, ha sziklás talajon süllyed meg, akkor még talán... de tőzegesen...hát arra sajnos guarantee void..."

Jim Raynor 2009.02.17. 11:26:16

@Őrnagy Őrnagy:

az lehet, hogy garanciás, de a jóteljesítési garancia azt jelenti, hogy a vállakozói díj egy meghatározott részét csak a teljesítés után mondjuk 1 évvel kapja meg, egyrészről mert így kiderülnek a hibák, másrészről a ki nem fizetett vállalkozói díjrészlet miatt a kivitelző rá van szorítva, hogy kijavítsa a hibát, jhiszen addig nem kapja meg a maradék pénzt.

namost ha ez nem így van, akkor a vállalkozó nem fog kapkodni, hogy "garanciálisan" kijavítsa, hiszen már nem érdeke, a zsét felmarta, nem akar magának plusz kiadást.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.17. 11:31:57

magyar út, magyar munka, megyünk a csődbe, ezen az úton.
Nem szeretjük akormányt, ők meg bennünket, ezért kaptunk hullámos utat,de talán jó is ez, a hullámvölgyből nem látjuk, mekkora szarban van az ország:((

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 11:35:52

És ha az egyik bukkanó megdobja a buszt és átcsúszik a szembejövő sávba és 10-en meghalnak, akkor is azt mondanák, hogy ez "természetes" meg semmi baj, mert "garanciális" ?

Nonszensz az egész ..

eszkep 2009.02.17. 11:43:01

"a 2000-es évek elején mindössze 500 km autópálya volt Magyarországon, ennek a 20 km-nek az átadásával pedig túlléptük az ezret, így kevesebb, mint 10 év alatt megduplázódott a sztrádahálózat hossza."

Azt már nem tette hozzánk Gyurcsány elvtárs, hogy 2002-ben 4 milliárd EUR volt a NETTO államadósság, most meg 17 milliárd! Vagyis több, mint megnégyszerezték!!! És ez csak a NETTO államadósság, kamatok nélkül!!!

www.mnb.hu/Resource.aspx?ResourceID=mnbfile&resourcename=fizm08q3_hu

(Utolsó oldalt érdemes megnézni!)

leveliro1 2009.02.17. 11:44:29

"Rohamtempóban építették"

Röhög as vakbelem.

moRtiZ 2009.02.17. 11:47:48

Fogadjunk hogy a cég aki csinálta nemsokára éppen csődbe megy, és sajnos nem tudja kijavitani a hibákat. Érzem hogy valami ilyesmi faszság lesz.

mumli 2009.02.17. 11:53:55

ahol felmerül az a szó, hogy viadom, ott jót ne várjon senki.
a lakhelyem mellett egy kisebbfajta nascar-pályát épített fel az egyenes helyett(ja és az is süllyed, mert alatta homokos a talaj), a kilopott anyagból meg jól jártak 1-2-en.

Az EREDETI 2009.02.17. 11:54:45

ügyes fickók ezek...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.17. 12:01:04

Próbálja meg valamelyikőtök elsütni a főnökének, hogy "hol jobban sikerül, hol kevésbé"
Kiröhögnének vagy kirúgnának-e? Netán ebben a sorrendben?

martonx 2009.02.17. 12:03:36

@eszkep:

Már úgyis sokan kérdezték, hogy hova lett a pénz. Legalább tudjuk, hogy 500 km autópálya épült a 6 év alatt felvett 12 milliárd eurónyi hitelből.

Float 2009.02.17. 12:06:34

Az új M0 is elég gáz. Kb ugyanúgy zakatol, mint réges-régen az M7-es, amiről még rendszerváltoztatás előtt megtudtuk, hogy nagyon szar módszerrel építették. Akkora a kerülő sok esetben, hogy még kamionnal sem éri meg végigzúzni rajta, max csak ha aludni akar a sofőr. Amikor arra jártunk, egyetlen pihenő nem volt rajta, és a 6-ostól a 3-asig ordító gyerekkel zötyögtünk 80/100 körüli tempóban háromszor annyi ideig, mintha a nyomorult Hungárián végigtolattunk vna.

A legszebb pontja az egésznek, amikor a "körgyűrű" az M5-nél megtörik.

Plutonic 2009.02.17. 12:10:28

Rákkendroll!
Velük kellett volna feltölteni azt a talajt!

Mertcsak 2009.02.17. 12:12:53

@Psychonaut:

Ááá,ilyen gerinctelen mocskok még alapnak se jók.

szabogyula 2009.02.17. 12:32:14

Amit az autósokkal müvelnek abban minden benne van : Gondolj a benzin adótartalmára /olyan 50 % körül lehet , a szerintem indokolatlan és kötelező eredetvizsgálatra .
De a gyöngyszem az autópályaépités.
1. Adóforintokból megépitenek 30 km autópályát. 2. Fizetőssé teszik nem is kicsit .
3. Eladják , igy már ráadásul nem is "köztulajdon ", de fizetni kell érte.
4. És a végén a legszebb : mit akartok , épitettünk nektek autópályát !
Szóval érted , miről beszélgetünk ?

Nanehogymá 2009.02.17. 12:35:41

a 7 végén hallottam még egy kivitelezői nyilatkozatot:
1.: A rohamtempó: erre az asszonykám összesett a röhögéstől....
2.: Nem számítottak ekkora terhelésre:
Gondolom arra számítottak, hogy az ovisok fognak
match-boxokat tologatni a sztrádán...:D

de nem kell elmenni az autópályákig, a váci út új szakaszán már kerülgetni kell az aknafedeleket, de azon felül is vannak már hibák. és szeptemberben adták át az új burkolatot..

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.02.17. 12:38:50

Még jó, hogy nem azzal jöttek, hogy:

-Dehát a 62 mrd-ból
4 Gyurcsányé,
további 4 a barátaié,
10 az ellenôrzés kikerülése miatt veszett el,
további 10-et kellett még szétosztani azoknak akiknek hallgatniuk kellett és persze Én, mint az egész vállalkozás vezetôje még 20-ra szert tartottam, hiszen a kis családommal valamibôl meg kell élnünk.

Namost ha mindezt levonják a tisztelt adófizetôk akkor mondják már meg kérem szépen, hogy:
-14 milliárdból Önök milyen pályát tudnánka felhúzni?

:)

testdrive (törölt) 2009.02.17. 12:53:52

ja és az emberek adójából fizettetik meg a gányolásokat a hozzá nem értést, a sógor jó koma korrupciót.

mondhatnák, hát sajna rossz családba születtél, én arról nem tehetek ...

Plutonic 2009.02.17. 12:56:29

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!: Én azért megpróbálnám!
Ennyivel egyszerűbb lenne az ország élete...

Mertcsak 2009.02.17. 13:08:49

@Psychonaut:

Ha előtte ledarálnánk őket,pernyével kevernénk,majd vízzel átitatva tömörítenénk........Na akkor esetleg.:)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.17. 13:11:27

Bodzaszörpös hozzáértőkben gazdag szép napot evribodri!

Tény! Az autópálya ára nálunk nevetséges, és vérláztó.
Tény! Ez a nyilatkozat nem teljesen igaz úgy ahogy van:

"A sztráda építését megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint a tőzeges altalaj, a feszített kivitelezési ütem és a hibák kialakulása között nincs összefüggés, a garanciális hibák száma pedig átlagosnak mondható."

De. Ismét el kell magyarázzam, hogy minden új műtárgy legalább 4-5 évet mozog. Az M6-os autópályánál is történtek süllyedések. Mi történt? Ahogy lehetett kijavították.

Ott volt a lényeges rész is -> tetszenek olvasni lázongók?

"a garanciális hibák száma pedig átlagosnak mondható."

Garanciűlis hibák. Tehát amikor viszonylagos nyugalmi helyzetbe kerülnek az érintett szakaszok, kapnak egy szintezett burkolatot, és remélhetőleg nem lesz gond.

"zero · vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 11:19:07
Az a felháborító, hogy a faszi belehazudja a kamerába, hogy ez természtes ...

Anyja picsáját a természetes ...

Mit szólna, ha a családi háza süllyedne meg egy pöppet fél évvel a beköltözés után?

Arra is azt mondaná, hogy "természetes" :::

Az anyja picsája is természetes, az épületek mozgása is természetes. Bizony!

éljenek a hozzáértők!

Plutonic 2009.02.17. 13:27:35

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!: Egyre jobb! :)
Én nem tiltakozom és beindítom a darálót is!
A pernyét is megoldom, csak legyen már olyan Isten! :)

öööö...izé 2009.02.17. 13:32:53

@Jancsibohóc: Persze, sok jelenség természetes, csak nem mindegy, hogy milyen mértékű.

Ha veszel egy videókamerát 200.000-ért, akkor, természetes, hogy az el fog romlani, mert elkopnak benne az alkatrészek. De szerintem elvárható, hogy ne a következő héten kelljen először garanciális szervízre vinni a készüléket...

Az okfejtésed a Szabadsághídra lefordítva: Természetes, hogy 4 méter szélességen nem fér el egymás mellett két db 2méter 2 centis villamos.
Csak ha előfordul, akkor nem azt kell mondani, hogy elcseszték 70 éve a hidat, hanem azt, hogy bocs, hülye voltam/figyelmetlen/mea culpa...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.17. 13:35:27

@Jancsibohóc: Azért az a tőzeg ami ott van több 10 méter mélységben sohasem fog megállni. Az sohasem tömörödik meg. Balatonfenyvesnél is ezért kellett speciálisan kivitelezett cölöpökre csinálni. De ott is nagyrészét elnyelte a tőzeg! Szóval lesz itt még gond bőven. Mondjuk ennyire a fenyvesi szakasz érdekes módon nem mozgott mint ez a rész. Gondolom itt nem cölöztek. Csak tömörítettek.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.17. 13:36:13

Az autópálya ott szinte úszik a tőzegen mint a pontonhíd!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.17. 13:37:02

@öööö...izé: De az általad elmondottaknak semmi köze nincs az autópályák teljesen természetes mozgásához, a töltés tömörödéséhez ;)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 13:49:35

@Jancsibohóc:

Érdekes, nem nagyon láttam házakat süllyedni ...

Ha a lazább a talaj, akkor kicist jobban aláalapoznak ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.17. 13:51:40

@zero: Szerintem építkezést sem láttál még :)

..és én nem csak a süllyedésről beszéltem....

öööö...izé 2009.02.17. 13:55:08

@Jancsibohóc: dehogynem...természetes, hogy mozgó alkatrészek kopnak, természetes, hogy 2,02+2,02 > 4

sok természetes dolog van a világon, nem azzal van a baj, hanem hogyha hanyagság, kapkodás az okozója, aztán meg mosdatás megy...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.17. 13:58:50

@öööö...izé: Amíg garanciális gyors javításokról beszélünk, mi a probléma? Még mindig nem értem...A gödör ki lesz töltve, a púpok le lesznek marva...és eközben figyelik a töltés mozgását. (mondjuk hozzáértő geodéták) Minden ÚJ autópályánál benne van a pakliban. Nem hungarikum, és nem csak az M7-esen fordult elő, és nem csak tőzeges talajban. Meg kéne érteni....

öööö...izé 2009.02.17. 14:06:02

@Jancsibohóc: semmi baj vele, csinálják meg, ez a normális.

de: "...feszített tempóban kell dolgozniuk, hogy tarthassák a határidőt. A kivitelező már tavaly megemlítette azt, hogy a pálya nyomvonalán, a tőzeges területeken a talaj süllyedése nagyobb a vártnál, emiatt egyes szakaszokon a technológia módosításával próbálják gyorsítani a sztráda alapjául szolgáló föld tömörödését, szilárdulását..."

gyors munka nem egyenlő minőségi munkával. Két lehetőségük volt:
1. normális tervek készítése, csúszás a határidővel = plusz tervezési, fejlsztési, kivitelezési költség+kötbér
2. gyors tervek, szükségmegoldások készítése, határidő tartása = kevesebb tervezési, fejlesztési, kivitelezési költség, aztán reménykedünk, hátha elég volt

Ők a másodikat választották, EZ hungarikum.
Németországban feltehetőleg az elsőt választják és húznak 80 centi aszfaltot rá, ami 30 év múlva sem lesz kátyús...

öööö...izé 2009.02.17. 14:10:54

@Jancsibohóc: másrészről meg ha kb 30%-kal drágábban építik meg a szerződésben lekötött összegnél az én pénzemből, akkor az olyan tüköraszfalt legyen, hogy borotválkozni lehessen benne...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.17. 14:11:18

@öööö...izé: gyors munka nem egyenlő minőségi munkával. Két lehetőségük volt:
1. normális tervek készítése, csúszás a határidővel = plusz tervezési, fejlsztési, kivitelezési költség+kötbér
2. gyors tervek, szükségmegoldások készítése, határidő tartása = kevesebb tervezési, fejlesztési, kivitelezési költség, aztán reménykedünk, hátha elég volt

Ebben igazad van, de!

Ismerve az itteni mentalitást, ha az első lehetőség lett volna, akkor azon sírnának a BÉRsírók, hogy mi a faszomért nincs kész AZ ÉN PÉNZEMBŐL KÉSZÜLT KURVA SZAR, ÉS KURVA DRÁGA AUTÓPÁLYA.

Így van? Így!

Garanciálisan kijavítják, és mindenki boldogan használhatja évi 37500 forintért.Pont.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.02.17. 14:13:51

Mint leírtam itt az autópálya kvázi úszik a tőzegen. Megállni nem fog. Illetve a tőzeg alján.
Balatonfenyvesnél is ezért cölöpöztek. Ott érdekes módon ennyire nem sülyedt meg a cucc. Ott hónapokig verték a többtízmétres cölöpöket.
Itt költséghatékonysági okokból és a bűvös határidő tartása érdekében valszínűleg súlyos technológiai hibákat követtek el. Csak itthon beismerni valamit ördögtől való.

öööö...izé 2009.02.17. 14:17:56

@Jancsibohóc: Lehetne sírás-rívás, biztos lenne is, de én pl kevésbé akadnék ki rajta.

Sajnos számtalanszor találkoztam már azzal, hogy politikai döntésre a határidőn nem lehetett változtatni, maradt a kapkodó szar munka, aztán szevasz.

Pl ÁEK kórházösszevonás..a mai napig nem gömbölyű, rengeteg feszültség, probléma, pedig már majdnem 2 éve működik...és itt nincs garanciális javítás...

Otegi 2009.02.17. 16:49:44

Hülye vagyok, de megkérdezem, ha addig élek is!
Ha tőzeges a talaj, és tudom (sejtem), hogy nagy esélye van annak, hogy szar lesz a pálya, akkor nem dolgoz(tat)ok ki egy B tervet? "Fiú, nézzétek meg, hogy mi lenne, ha 15-20(-25-30) km-el lejjeb (feljebb) vinnénk a nyomvonalat!" Válasz:"A faszt, Őszödön van kormányüdülő, Siófokon meg a miénk!" Így mehet ez?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.17. 17:02:31

@Otegi:

A földeket, amire a pálya épül, meg kell venni. Hogy-hogynem, mindig valami rokon, ismerős, haver az eladó. Így megy ez.

Spielberg 2009.02.17. 17:13:44

ügyes.
a viadomról külön sztorit lehetne írni...
de minek

kacsa! 2009.02.17. 19:45:02

Most mit vagytok úgy oda, így sikerült...
Most pedig munkára fel, barátaim! Tegyük a dolgunkat.

Roxvox 2009.02.17. 20:38:03

A tőzeg helyett a bodzásba kellett volna építeni, akkor biztos nem sűlyedt volna meg :)))
Csináljuk meg, csináljuk meg!!!

Roxvox 2009.02.17. 20:41:55

Vagy a Kőmíves Kelemen módszer?
Beépíteni oda a politikusokat meg a cigókat, micsoda összetartás lenne ott, biztos nem sűlyedne meg :))))))

picur3ka 2009.02.17. 20:54:13

@Roxvox:

Komives Kelemen modszer, megalol, a szomoru fajtabol, elkepeszto, hogy miken viccelunk, rettenetes idoket elunk, azt hiszem.

redriot77 2009.02.17. 21:38:56

@Otegi: "hogy mi lenne, ha 15-20(-25-30) km-el lejjeb (feljebb) vinnénk a nyomvonalat?"

2 alagúttal, 3 völgyhíddal biztos megoldották volna.

Roxvox 2009.02.17. 22:14:27

@picur3ka:
Az ember kínjában poénkodik és röhög, de ilyen szánalmasak vagyunk :(((((

Roxvox 2009.02.17. 22:17:31

Kellett nekünk békés átmenet, már akkor gyanús lehetett volna - késő bánat :(((((

Roxvox 2009.02.17. 22:29:14

ÁÁÁÁ a tököm tele van az egésszel, jóccakát.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 22:43:01

@Roxvox: "Vagy a Kőmíves Kelemen módszer?
Beépíteni oda a politikusokat meg a cigókat, micsoda összetartás lenne ott, biztos nem sűlyedne meg "

Lehetne az a kampány-szlogen: Vastagbőr-párt; mi építünk a cigányságra!!

elhatárolódok...

(úgyis ébredezik a gyerek, én barom, inkább aludtam volna eddig kommentelés helyett.... wehehe, L'oreal :)))) ).

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.18. 08:45:16

Süllyed süllyed na és?? A kibaszott aszfalt a hibás mert nem bír megmaradni a helyén.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.18. 10:00:52

azé süllyed, mert mindenféle nagy, dögnehéz teherautókkal, kamionokkal mennek rá, skandallum,ki hallott már ilyet ezek a szemét magyarok semmit se becsülnek, ezt az utat is fél év alatt tönkre autózták, szégyelljük magunkat. sorstársaim.


süti beállítások módosítása