Skip to content


       Szűrés lista

Kampányrajt: A Fidesz miatt nincs még kész a 4-es metró

Tegnap Sólyom László kitűzte az önkormányzati választásokat október 3-ra, ezzel elsütötte a startpisztolyt. Ideje is volt már ennek, mert a ner, nenyi, alkotmányozás is kevésnek bizonyult a nagy nyári uborkaszezon ellen.

No, az MSZP bele is csapott egyből a lecsóba, ha már elkezdődött a kampány, akkor kezdjük egyből egy erős felütéssel:


Kiszivárogtak a tények: Újra leállítaná a második Orbán-kormány a 4-es metró beruházását.

Minden korábbi fogadkozás és mellébeszélés ellenére mára világos: ahogy 1998-ban, úgy most, 12 évvel később is a főváros megbüntetése lesz napirenden Orbán Viktornál. Hiába nyilatkoznak hárman háromfélét a Fidesznél, a tények világosak: miattuk nincs még kész a 4-es metró, és most újra leállítják.

Kósa Lajos a választást követő napokban a Kossuth téren már kihirdette a Fidesz álláspontját: a fővárost el kell foglalni, a főváros ellenség, ellenálló, nincs velünk, tehát ellenünk van. Támadás.

A 4-es metró leállítását már tudjuk, de vajon mi a következő? A csepeli gerincút? Az autópályák zajvédő falai? A Budapest Szíve? Az útfelújítások? Az M0-s teljes gyűrűvé fejlesztése? Vajon mi a következő?

Egyáltalán, milyen főpolgármester-jelölt Tarlós István, akivel a saját pártja sem egyezteti, hogy kormányának mi a terve a fővárosban? Ezek szerint Tarlós csak dísznek volt a Fővárosi Közgyűlésben az elmúlt négy évben? Csak azért, hogy mindenre nemet mondjon?

Felszólítjuk a Fideszt, hogy azonnal fejezzék be a város fejlődésének megállítását, még mielőtt elkezdenék. Nem kérünk a nemzeti alagútból, nem kérünk a 4-es metró leállításából, nem kérünk a város fejlődésének megállításából.

Nem kérünk Orbán Viktor helyben járó Budapestjéből.


A hisztéria a 4-es metró II-es szakasza körül csúcsosodik ki. A Baross tér - Bosnyák tér közötti szakaszt a Fővárosi Közgyűlés megszavazta, az előzetes becslések szerint olyan 160-170 milliárd forintba kerülne, és a terv olyan finomságokat tartalmaz, miszerint 4 állomást is építenének ezen a szakaszon (Dózsa György út, Hungária körút, Róna utca, Bosnyák tér), miközben az gyorsbuszok is csak két helyen állnak meg (Hungária, Bosnyák).



Ej, már megint ez a betonlobbi ...

A csapda szinte tökéletes, jól kijönni belőle nem lehet.
Ha a kormány azt mondja, ezt a szakasz nem építik meg -> Orbán újra Budapestet bünteti.
Ha Tarlós azt mondja, hogy nem kell ez a szakasz -> de hát megszavazta a Közgyűlésben, és tessék, Orbán újra Budapestet bünteti.

A legjobb talán az lenne, ha a Fidesz / kormány / Tarlós kussolnának erről az önkormányzati választásokig, UTÁNA átvilágítani az egészet, majd számokkal szépen alátámasztva megmondani, hogy ez a II. szakasz pénzkidobás és felesleges megépíteni, mikor a negyedéből meg lehetne építeni egy gyorsvillamost Újpalotától a Tabánig.

Az a vicces, hogy ezek a számok megvannak, már több mint féléve, de nem foglalkozott vele senki, nem reagált rá senki. Hogy mernek a Fővárosi Közgyűlésben úgy szavazni százmilliárdokról, hogy nem olvasnak utána?

VEKE ugyanis már 2009. októberében elkészített egy elemzést a II-es szakaszról.

Az egész elemzése kulcsa az, hogy a metró 2 perces követési távolsággal fog közlekedni, és egy szerelvény 800 utast tud szállítani. Az 1 óra alatt maximálisan 30*800 = 24 000 utas. Minél kisebb a valódi utasszám, annál kisebb a metró hatékonysága, hiszen nem azért épülne meg százmilliárdokból, hogy lézengjenek benne az utasok.

Ennek tükrében jöjjenek akkor a számok:



"A Bosnyák térre különböző módokon mintegy napi kb. 65-70 ezer utas érkezik (nagy részük a 173-as családdal). Ezek elméletileg ráterelhetők a metróra, ám a 173-as család Bosnyák térig történő visszavágásával mintegy 27 ezer utasnak csupán 3 megálló kedvéért kell felszállnia a metróra, hogy aztán az 1-es villamossal folytathassa útját. Az átszállással nemhogy időt takarítana meg, de jó eséllyel perceket veszít a közvetlen buszjárathoz képest. A Róna utcánál kb. 10 ezerrel növekszik az utasszám, majd a Hungária körúttól befelé már körülbelül 80 ezer utassal kell számolni.

Ez azt jelenti, hogy a Bosnyák tér és a Hungária körút közti szakaszon csúcsidőben kb. 4-5000 fő fog utazni egy irányba (óránként), miközben a mozgatott kapacitás 30 x 800 = 24.000 férőhely lesz (óránként). A fentiek alapján persze ki lehet nyírni a 173-as buszt, hogy a Hungária felé utazókat is átkényszerítsük a metróra, ekkor az utazók száma akár a 6000 főt is elérheti, ami 25%-os kihasználtságot jelent. Csúcson kívül a kihasználtság a 20%-ot sem fogja elérni.

Így az időnyereség körülbelül a következőképp alakul:
• Bosnyák téri felszállók: 70 ezer utasból
o 25 ezer utas a Hungária körútra tart. Számukra a metró előnyökkel nem bír, sőt, az újpalotai buszok visszavágása többlet menetidőt eredményezhet az átszállási kényszer miatt. A maradék 45 ezer utasból kb.
o 10 ezer utas a Keleti pályaudvartól befelé a metrótól eltérő irányban utazik majd. Az Újpalotáról érkezettek ma itt szállnak át először. A metró a Bosnyák tér – Keleti pu. távot körülbelül 6 perc alatt meg tudja tenni, míg a gyorsbusz menetideje 10 perc. A 4 perc különbséget azonban körülbelül semlegesíti a Bosnyák téri átszállás, így az Újpalotáról érkező áramlattal nem számolhatunk.
- 5 ezer utas tehát várhatóan – ha egyáltalán a metróval utazik – nem takarít meg menetidőt
- 5 ezer utas körülbelül napi 4 percet takarít meg
o 35 ezer utas a négyes metróval utazik tovább egy belsőbb célpont felé, ők az első szakasz átadása után vélhetően egyébként is átszálló utasok lesznek, tehát számukra nincs többletátszállás, az ő időmegtakarításuk így kb. 4 perc.

• Róna utcai felszállók: itt már csupán 2 perc a menetidők közti differencia, ráadásul a kb. 10-15 ezer utasból csak kb. 7-10 ezer lesz az, aki az ehhez megfelelő irányba utazik tovább.

• Hungária körút: kb. 35-40 ezer utas száll fel, számukra komolyabb időmegtakarítás gyakorlatilag csak akkor jelentkezik a mai állapotokhoz képest, ha Dél-Budán van az utazási céljuk, esetleg pont a 4-es metró egyik megállója mellett. A többség várhatóan nem ilyen utas, így itt maximum 10 ezer utasról és átlagosan 5 perc nyereségről  beszélünk.

• Dózsa György út: a Keleti pályaudvarhoz való közelsége miatt az állomás nem indokolt, nem véletlen, hogy az expressz buszok sem állnak itt meg. Az itt megálló buszok egyébként mind a pályaudvarra tartanak (ezt később sem célszerű) megváltoztatni), így  az átszállóforgalomnak a metróállomás megléte indifferens. A helyi forgalom 4-5 percet nyerhet azzal, hogy nem kell a Keletihez sétálni, illetve kivárni egy oda tartó buszt.

Összességében tehát napi (5.000 + 35.000) x 4 + 10.000 x 2 + 10.000 x 5 + 4.000 x 5 = 250.000 perc takarítható meg rendkívül optimista becsléssel számolva. Ez pénzben kifejezve kb. 7,5 millió forint. Évente a megtakarítás értéke kb. 2,25 milliárd Ft. Hogy fog így megtérülni a ma 150 milliárdra becsült beruházás? Vélhetően sehogy."

A II-es szakasz pályázata semmilyen formában sincs kész, nincs is benyújtva az EU felé. EU-s pénz nélkül meg ugye egy kapavágás sem lesz ...

De talán az lenne a legjobb, ha a Fidesz / Tarlós szépen beadná a pályázatot az EU felé.

Ugyanis
:


"A VEKE hivatalosan kapta meg véleményezésre a Főmterv által a Fővárosi Közgyűlés megbízásából elkészített Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Tervében 2020-ig megvalósításra javasolt projektek haszon-költség elemzését. Az Európai Unió egyértelmű iránymutatást ad a projektek elbírálásánál a haszon-költség mutatók számítására, melyben a projekt összes költségét vetik össze az általa megtermelt társadalmi haszonnal (utasidő-megtakarítás, környezetszennyezés-csökkenés, stb.). Csak megtérülő, tehát 1 feletti haszon-költség mutatóval bíró projekt kaphat támogatást. 

Az anyag szerint a 4-es metró II. ütemének összes költsége 131,4 milliárd forint (ez egy jelentősen alulbecsült összeg, hisz a közgyűlési előterjesztésben már 167 milliárdos költség szerepel), az összes, megtermelt haszna pedig 84,8 milliárd forint. Ez tehát jóval 1 alatti, egész pontosan 0,65-ös haszon-költség mutatót eredményez. Ha az előterjesztésben is szereplő 167 milliárdos költséggel számolunk, kiderül, hogy a haszon-költség mutató 0,5, miközben ha ez az érték 1 alatt van, a projekt nem megtérülő és a vonatkozó szabályok szerint semmi szín alatt nem kaphat uniós támogatást. Ez az érték egyébként nem csak önmagában rossz: a 4-es metró második üteme a város egyik legrosszabb, legkisebb hasznossággal bíró projektje, nem csak szerintünk, hanem a tanulmányban szereplő táblázat szerint is."
 


(Ez alapján én már az sem értem, hogy az első szakasz hogy kaphatott EU-s támogatást...)

Szóval adjuk csak be szépen a pályázatot, az EU visszadobja, Tarlós meg széttárja a kezét ... nem tehetek róla, én mindent megtettem ... oszt' csókolom.

Címkék: budapest mszp fidesz metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr712155036

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bankok Hilton 2010.07.18. 20:25:44

Bankok Hilton   „ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék”   A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2010.07.17. 18:38:22

@Donna (Cara)mba:
Látod mennyire egyformán gondolkozunk egyes dolgokban? Ezt (is) szeretem itt:)
Mégse múlt ki belőlünk valami emberi ha felháborodunk (egy időben) azon ha valaki nem emberi!
Még ennyi idősen is belesétálok abba a csapdába, hogy rá lehet valakit "beszélni" arra, hogy tárja ki a szívét és legyen befogadó, rövid az élet elfecsérelni szeretetnélküliségben! :)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 18:46:27

@Horizont: Szerintem nem halt még ki az emberekből az emberiesség. Bár vannak olyan emberek, akik csak saját magukért élnek. De szerintem az az élet sivár és örömtelen és üres.
Én még reménykedem. Örökös optimista vagyok!

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.07.17. 18:47:09

@zero:
Remélem Stump ról lesz egy remek kis szösszeneted :-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.17. 18:47:34

@Conv:

Nem véletlen, hogy a nemzetállamokat megpróbálják eltűntetni, csupán a jelképesség szintjén megtartva őket. Ha nincs nagy érdek egyesített csoport, mint a nemzet pl. melynek az ország lenne a hivatalos kerete, nincs ellenállás. Nem véletlen, hogy az ország ma nem a nemzet, erősítve van a nemzetiségi vita az országon belül (főleg pénzügyi, gazdasági eszközökkel), tolják az arcunkba a nemzetkép elleni dumákat : mi az hogy magyar? nincs olyan hogy magyar, itt mindenki valami keverék, különben is európa része vagyunk, ne magyarkodj már, náci vagy, kirekesztő, rasszista, mit hangoztatod a magyarságod. Gondoljátok, hogy azok akik a világ gazdaságának alakulását irányítgatják, nincsenek ezzel tisztában? Szerintetek nincsenek az unioban akár tisztában azzal, hogy a nemzetállamok megszűnése milyen gazdasági függőségbe sodorja az országokat, centralizálva a gazdasági irányítást? Gondoljátok nincsenek tisztában azzal, hogy a népesség gondolkodó része ettől a folyamattól fogy, mivel nem látja jövőjét a gyermeknevelésnek vagy eltűnt a szülői kedv a karriervágy mögött? Dehogynem. Tisztában vannak vele nagyon is, és ez pontosan megfelel az érdekeiknek. Minnél kevesebb a gondolkodó ember, annál több a nem gondolkodó, annál kisebb az ellenállásra képesség, annál könnyebb megvezetni a lakosságot.
Az egyetlen menekülési út a bezárás, a függőség megszüntetése, a saját, belső gazdaság erősítése (igen azé a gazdaságé, melyet az utőbbi 12-16 évben folyamatosan a semmivé tesznek, leépítenek, ellehetetlenítenek, külső érdekeltségek nyomására, mert nem hiszem el, hogy ennyire hülyék lennének ott fenn az ország élén), az import korlátozása és az export erősítése, a szellemi kapacitás fejlesztése és kihasználása (igen azé a szellemi kapacitásé, mely az oktatástól függ amit mindannyian tudunk, melyik politikai/gazdasági irányvonal vitt le a mélypontra).
Aki nem látja ennek a folyamatnak az összefüggéseit, az vagy ostoba, vagy csak tudatlan, aki nem hajlandó miután meglátta, ezt tudomásul venni, és ha képes rá, ha van hozzá ereje, lehetősége, helyzete, az az ország elárulója, a nemzet ellensége.
Aki azt hiszi, hogy a fidesz a mostani viselkedésével nem ugyanolyan mint az mszp, lmp, szdsz, nem az ország elárulója, a nemzet ellensége, az konkrétan egy marha.

a végére pedig visszakanyarodva a kiinduláshoz:
Aki a nemzeti fogyasztói társadalom ellen ágál, az bizony egy rohadt liberális, komcsi provokátor.... vagy pedig végtelenül ostoba.
A kettő nem zárja ki egymást.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.17. 18:53:19

@abandi:
megmondom.
mert a forinthitelben benne van számolva a kockázati rész, a devizahitelnél pedig a törlesztés során folyamatosan kerül beépítésre a kockázati rész. Így tud egyre magasabb lenni a hiteltörlesztés, vagy jó esetben akár egyre alacsonyabb is, míg a ft alapú hiteltípusban előre beépítve a kockázati rész, marad a törlesztőrészlet.

És persze van benne egy olyan rész is, hogy azt vegyék fel inkább, mert az megy kifelé az országból :) Az okát az előző kommentemben olvashatod.

Horizont 2010.07.17. 19:06:51

@Ásómaci:
Egy ilyen fiatalembernek ez kötelező is:)))
Ilyenekkel lehet megmelengetni a szívem - még ebben a rekkenő hőségben is :DDDDDD

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 19:15:06

@Horizont: Örülök, hogy örömet okozhattam. Ebben a rekkenő hőségben én kimentem a Körösre csobbanni egyet. Azt hiszem, ilyenkor ez a legjobb.

abandi 2010.07.17. 19:16:04

@Conv:
Helyes, válasz (máramennyiben a fajtatiszta közgáz logikát követjük! lsd.:csabalászló, stb...)
De: akkor, amikor az ellehetetlenített béringatlan piacot átváltotta a vegyed-vigyed effektus....
Ez nem a hiteles-fogyasztós parabola-antennás plazmatívís kategória.
ha előkotrod a fideszes n+1 millás államilag támogatott lakáshitel játékát, az sem olcsó mulatság, csak tulajdonba juttat...

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 19:39:01

@Ásómaci: :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 19:52:05

@Horizont: Igen, bennünk van valami hasonlóság:) Én egy paránykát talán élesebb, sarkosabb vagyok, de ilyennek is köll lennni valakinek:)
Ja, és én nem osztom a te jóravaló, elsőre mindenkinek megadott bizakodásodat, de remélem, soxor tudok nevetni a keserűségemen is:)

Nálam a humor az emberiesség egyik biztos, garantált fokmérője:) Ha valakinek van, az rossz ember nem (vagy csak ritkán) lehet:)
Hogy belőlem árad-e valamiféle derű, humor, azt nem tudhatom. De belőled az biztos:)

És az én fiam is pont ott áll, ahol a part szakad, mert nem tudjuk most segíteni, hiába spórolt szegénykém tanulás mellett össze ennyi-meg-ennyit (ha leírnám az összeget, sokan röhejesnek tartanák, pedig kemény munka van mögötte, amit a főfeladatán kívül vállal), és már régóta nem kér pénzt, hanem megteremti tanulás mellett. Most szeptemberben ünnepeljük "oskolai padba-kerülésének kerek 20-ik évfordulóját). Nem, nem járt ki egyetlen osztályt, évfolyamot sem 2x :-DDDDDDDDDDDDD
Csak vagy 2 milkát ha tudnánk adni, már a barátnőjével elindulhatnának az életbe, de nincs. Most nekünk nincs. Felemészti a vállalkozás.
Ez van.

De azért még szeretnék sokat-sokat nevetni, hinni, bízni.

No, azért a te bizonyos fokú jóindulatú naivitásod sem hiányzik belelőlem: egy dologban eddig még rendületlenül hittem: az emberi együttérzés, szolidaritás létezik, és ez az ami soha el nem múlhat. Nélküle nincs társadalom, csak horda, csorda, falka.

2010.07.17. 20:03:17

@Ásómaci: Ez mind szép, de a világot megváltani nem lehet. Majd lecke lesz nekik, és kész, nem halnak bele.
@Conv: Hát igen, sokan gondolkodtak úgy, hogy abból a pénzből, amiből az albit fizetik, fizethetik a törlesztőt is. De ebben az is benne volt, hogy ha nem tudják fizetni, akkor ugyanúgy repülnek, mint ahogy az albiból is repültek volna, ha nem tudták volna kifizetni. Megmondta a gyurcsány elvtárs: lehet kisebbe menni. Rájuk is vonatkozik. Majd akkor sírjanak, ha a 150e-ért vett izsáki tanyából kell kiköltözniük, mert már azt sem bírják fizetni, akkor majd én is sajnálom őket. Addig nem.
"Fogyasztói társadalom egy olyan társadalom, ahol az egyre növekvő számú árucikkek és szolgáltatások birtoklása és használata az elsődleges kulturális törekvés, ez az egyéni boldogsághoz, társadalmi státuszhoz és nemzeti sikerességhez vezető legbiztosabb út." (Paul Ekins: A sustainable consumer Society: A contracdition in Terms? 1994) Ez azért rohadtul nem 2000 éves dolog, kifejezetten az elmúlt 60-80 évhez köthető. A pénzhasználat nem egyenlő a fogyasztói társadalommal! A fogyasztói társadalom modellje pedig hörcsögöknek való, nem embereknek. Gusztustalan a reklám-agymosás, meg az egymás előtt limlomokkal hencegés, nekem ezek semmilyen formában sem értékek, de végülis mindenki azt csinál, amit akar. Ha ti fogyasztani akartok, fogyasszatok, de a picsogásotokra a (Tékozló Homáron kívűl) senki se kíváncsi.
@szorokin: Szóval tulajdonképpen szerinted a bank a hibás, amiért megadta neked a hitelt, amiért folyamodtál? Gratulálok az érett, felelős, felnőtt gondolkodásodhoz! Nekem erről az a véleményem, hogy lúgkövet is kapni a népboltban, mégis csak magadat okolhatod, ha megiszod!
@Horizont: Te meg egy igazi ostoba liba vagy, akinek az igényei a csillagos egekben járnak, de megszenvedni nem akar értük, ajándékba akarja kapni az élettől, mert az neked jár, láttad a tévében, hogy mindenkinek van önálló lakása, meg különben is mindenki új autókkal furikázik, akkor neked is az jár, mert te megérdemled, hogy jönnek ahhoz a gonosz nagyorrú bankárok, hogy ki akarják veled mindezt fizettetni? ;-) Felőlem akár a fejjel mehetsz a falnak is, de nehogy már megsértődj, ha kiröhöglek, miután a fal volt keményebb.
@Donna (Cara)mba: Te aztán pontosan tudod, elvtársnő, hogy nekem mi sikerült, és mi nem. És el is mondod országnak-világnak. Mondd csak, hogy csinálod? A kristálygömbödben láttad, vagy jóskártyából vetetted ki? Persze, nyilvánvalóan én vagyok a sikertelen, és akinek szól a kisbíró dobja a portája előtt, az az igazi sikerember, csak szegényt bántják a csúnya bankárok, gyűjteni kellene nekik, mi? És ezt legjobban abból lehet megállapítani, hogy nekem trabantom van, ő meg kengururácsos wagon-r-el jár. Igaz, az nem az övé, hanem a banké, és már a részleteket sem fizeti hónapok óta, de ettől még nyilvánvalóan sikeresebb, mint én, vagy legalábbis annak látszik, mi? Bírom az ilyen reprezentációs kényszertől áthatott fogyasztói értékítéleteket! Tudod mit mondok neked? A te fajtád az, aki az egész hitelválságot okozta. Ez a ti válságotok, kedves nemfizető hitelesek, magatoknak főztétek, egyétek is meg, remélem, hogy soha senki nem fog nektek egy kurva buznyákot sem adni. Lehet leszállni a magas lóról, visszaköltözni anyuhoz, visszavásárolni a régi trabantot a roncstelepről, és kussolni, mert itt miattatok szív mindenki, nem a bankárok miatt!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 20:12:06

@csernaja obca: Teneked tényleg elmentek otthonról! Vagy a meleg okozza ezt a sértődöttséget és idegességet?

Horizont 2010.07.17. 20:14:38

@csernaja obca: Hát te meg egy akkora tulok vagy nem is ragozom. Te szerencsétlen miről beszélsz?? Én már réges régen a saját házamban lakom már az átkosban is. Te semmit se tudsz rólam, és pöfögsz itt! Az igényeimről meg pláne nem tudsz semmit. Például arra van igényem, hogy senki ne ostoba libázzon le, és ha most velem szemben állnál hát a földbe döngölnélek, képletesen persze. Egy jó, ez átsüt minden kommenteden, hogy én mennyivel boldogabb és elégedettebb ember vagyok mint te. Ez a lényeg.

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 20:33:24

@csernaja obca: Á, nem csak a válságot okoztam, mi az nekem?;-DDDDDD
Napi rutinom.
A legutóbbi holdfogyatkozást is én idéztem elő, mert az már mégse járja, hogy mindenkire egyformám süssön!
Akkor már inkább senkire se!!!!! :DDDDDDDD

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.17. 20:42:04

@csernaja obca:

Te hülye vagy koma, halvány lila fingod nincs miről beszélsz, ráadásul egy büdös szót nem értesz abból amit mondanak neked.
Te összekevered a fogyasztói társadalom gazdasági modelljét az utóbbi száz évben erőltetett dologgal.
"Itt lett elbaszva a fogyasztói társadalom modellje, innentől már nem igazán a fogyasztói társadalom modelljéről, hanem az érdekalapú oligarchia modelljéről van szó, mely az alsóbb pénzügyi rétegeken a fejlődéshez szükséges fogyasztói társadalommodell felett ülve azt kihasználja egyedi érdekeknek"
Az, hogy összekevered a két dolgot, ez alapozza meg azt a baromságot amit összehordasz.
Te egyszerűen egy buta, keserű, pesszimista, rosszindulatú, irigy marha vagy, de ez nem baj, kell, hogy legyen kontrasztja annak amit Embernek nevezünk.

2010.07.17. 20:52:30

Hülye hitelesek! Pont ugyanúgy ajvékoltok, mint a cigányok! "Jajj-jajj, bácsák a szegín cigánt" = "a gonosz bankárok miatt nem tudok törleszteni" A dáriusz kincsét is elköltenétek, de megdolgozni érte az büdös, se előtte, se utána - pont mint a cigányok! "Ná mi ván, há nem dógoznak a gádzsók, mír nincs itt míg a segíly?" = "valaki fizesse ki helyettem a hitelemet, hogy megtarthassam a lakást, amiben élek" Na persze, az szép lenne, beköltözni a luxuslakásokba, aztán fizesse ki más, nehogy szegény tüncibünciknek ki kelljen költözniük - hát amit a paci himbál! Menjetek vissza oda, ahonnan jöttetek - vagy fizessétek becsülettel a törlesztőt! Adós, fizess! Ez az ősi törvény. A régi Athénban aki nem fizetett, elhajtották rabszolgának. Itt is ezt kéne, akkor nem lenne ez az örököss vernyákolás.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.17. 20:57:06

@csernaja obca:
:)))))))
Barátom, szerintem nekem nincs több hitelem mint neked, a különbség köztünk annyi, hogy Én elégedett vagyok az életemmel, és nincsenek olyan gondjaim, hogy az igényeimet olyan kompromisszumok határozzák meg, mint az, hogy mennyi van a pénztárcámban.
Talán emiatt is tudom az életet annak valóságában szemlélni, nem pedig az irigy, rosszindulatú, pesszimista keserűségen keresztül.

abandi 2010.07.17. 20:59:24

@csernaja obca:
Jaj, istenem!
Megvan az első melegáldozat!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.17. 21:00:39

@csernaja obca:
"Na persze, az szép lenne, beköltözni a luxuslakásokba, aztán fizesse ki más, nehogy szegény tüncibünciknek ki kelljen költözniük"

szerinted hány bedőlt devizahiteles él luxuslakásban? :))))))))
A bedőlt devizahitelek 90%-a 4 millió forint alatti hitel, ami azt jelenti, ha jelzáloghitelről van szó, hogy olyan 8-10 milliós lakás a fedezet maximum.
Ez szerinted luxuslakás? :)
Sajnállak, ha neked egy 8 millás, városi panellakás pl luxusélet :)

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 21:03:49

@abandi: Nem köllene riasztani a mentőket? A túlzott meleg következtében fennáll a szervezet kiszáradásának veszélye, amely ha nagyon komoly mértékű, hallucinációs állapothoz is vezethet!

abandi 2010.07.17. 21:04:34

@Conv:
Nem kell kárhoztatni!
Nem az önhibájából került a bankok hálójába (feltehetően).
Van még pármilliónyi "balfasz" -köztük én is-, aki kivár...

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 21:07:58

@abandi: Nem Gyurcsány volt az első melegáldozat? Még jegyet is lefelejtett venni a kisföldalattin :-P

abandi 2010.07.17. 21:13:40

@Ásómaci:
hehehe...
Ne komolytalankodjon!

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 21:13:50

@abandi: Itt, ezen az oldalon egy szegény van, de ő aztán nagyon. Egyet találhatsz:DDDDDD
Igen, az az orosz vagy milyen nevű:)

abandi 2010.07.17. 21:15:46

@Donna (Cara)mba:
De!
Mert ez az a szláv nevű csak a vodkát issza....
Mindent vissza!!!

abandi 2010.07.17. 21:19:24

@Donna (Cara)mba:
Sajnos közgáztanilag Ó sem szegény, mert van még vmi tulajdona....
Egyszerűen nevezzük : elégedetlen tömegmagnak!

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 21:23:43

@abandi: Egyetértek, mert én sem gondoltam konkrétan a szegénységét.
Csak úgy, hogy: szegény, szegény feje:(

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.17. 21:25:00

@csernaja obca:

A :
"
az éremnek és a bankhitelnek is 2 oldala van
@abandi:
adni lehet,
kérni lehet
....éééés:
ekkor kapni lehet, ha adják..

te elfelejtetted/kihagytad az egyik felét.
"

B:
"
@szorokin: Szóval tulajdonképpen szerinted a bank a hibás, amiért megadta neked a hitelt, amiért folyamodtál? Gratulálok az érett, felelős, felnőtt gondolkodásodhoz! Nekem erről az a véleményem, hogy lúgkövet is kapni a népboltban, mégis csak magadat okolhatod, ha megiszod!
"

NEM ÉRTEEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMM

elmondanád, kedves csernaja;
megosztanád, most az egyszer zseniális gondolatmenetedet !
mi a titkod ??

hogy következtettél A->B -be ??

hogy az úristenbe sikerült ez neked ??
netááán
kvantumlogika v kohomológiai csoportok segítségével ?
esetleg Gödel nemteljességi tételeit használtad ?

komolyan mondom többre tartalak jelenleg Merlinnél v Mab királynénál
ugye ők a legnagyobb varázslók az Arthur mondakörben.....

avass be, kérlek s olts világot setét értetlen fejembe !!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.17. 21:25:56

ez csak véletlenül került bele..
@abandi: ...

abandi 2010.07.17. 21:26:08

@Donna (Cara)mba:
Meg szegény minK....!
Lehet itt bűvészkedni a kula darabokkal a pöcegödörben....
Csak minek?!

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 21:26:23

@abandi: Ez teccik:
"csak a vodkát issza/mindent vissza!
De félek, ettől gutaütést kap. Főleg a mindent visszától:))))))

Az ilyen azt nem bírja, torkán akad a vodka:)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 21:26:58

@Donna (Cara)mba: Sajnáltam egy kicsit, de utána rájöttem, hogy értelmetlen. Őneki így jó, ezt élvezi. Ennél "különb" a többi "faszparasztnál". Felettük áll. És az alja nép pedig dögöljön meg! "Miért nem gondolkodott előre?"
Csak avval, hogy állandóan előre gondolkodunk, a mát szalasszuk el.
Nem kell őt sajnálni, nem szegény. Neki így jó, neki van igaza, a többiek meg buta libák és szánalmas gyenge, hülye emberek!

abandi 2010.07.17. 21:28:16

@szorokin:
Szorokin, maga a Putyin mellól suttyomban mobilozik, vagy mi a fasz van?

Donna (Cara)mba 2010.07.17. 21:31:09

Innét is elköszönök az Uraktól, megártott a hőség, téríteni akartam:)))))))))))
Téríteni egy Csernaja Obcát! (mit is jelent ez? Valami vörös mondás lehet;-)

Szegény, szegény én:((((((

Kánikulai forgolódást ágyikóban mindenkinek (ki, hogyan képzeli;-D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 21:36:05

@abandi: ÖÖÖ. Ez most hogy jön ide? (Lehet, hogy tudatlan vagyok a zsidó vallásban/gondolkodásban)

abandi 2010.07.17. 21:37:55

@Ásómaci:
Ön roppant szerény....

abandi 2010.07.17. 21:41:59

@Donna (Cara)mba:
Áh, ne reménykedjen a szunyában!
Viszont:
Ha eszébe jut valami, azt gyorsan, RÖVIDEN pötyögje ide!
Szavait is mindenki issza...

abandi 2010.07.17. 21:47:40

@abandi:
Egyébként a jelzálogos ingatlanhitel kérdését érdemes a fidesz kormány múltbanirendelkezéseivel kezdeni...(Meg a kisember lehetőségeit is....)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 21:51:55

Nem szeretnék olyan ember képében tetszelegni, aki nem én vagyok, így csak ilyen lehetek :-)

abandi 2010.07.17. 21:54:40

@Ásómaci:
Ez annyira szép és tisztességes,!
Minha egy beépített ember mondta volna....

abandi 2010.07.17. 22:04:20

Eh, csak "általánosítottam, viccöltem!
Egyébként érdekelne a lakossági eladósodási folyamat általad felvázolt története!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 22:19:13

juj. Beírtam egy fél oldalt, és elszállt

abandi 2010.07.17. 22:22:16

@Ásómaci:
Pedig kíváncsi vagyok a véleményére....
(legközelebb, _ha hosszú_ akkor írja előbb szövegszerkesztőbe.)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.17. 22:32:52

@abandi:

jajajaaa a KGB headquater-ben nyomulok :DDD
jaa mos máá fszb.
de a sinbet is beszervezett 2 éve ... nehéz ennyi népet szolgálni..

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 22:35:00

Megpróbálom röviden. Szóval az egész Magyarországra kivetítve a rendszerváltásnál lett elszúrva. Azzal, hogy Nyugati álmaink voltak Keleti talajon. Senki nem tudta, hogy hogy kellene ezt a helyzetet kezelni. A privatizáció volt a legnagyobb bűn az utóbbi 20 évben szerintem. Nem azért, mert pénzt termelt, hanem azért, mert fejetlenül hajtották végre. És ez nem járt mással, csak káosszal, üzemek, gyárak bezárásával. Piac elvesztésével. Valamint azóta nincs egy 15-30 éves terv arról, hogy mit is akarnak a politikusaink csinálni Magyarországgal. Ötletek vannak, maximum 4 évre tervezhet valaki valamit, de hosszabb távon semmi.
Szóval Nyugati álmok keleti talajon. Ház, kocsi, SzínesTV, reklámok, mindent megkaphattunk. De olyanról fogalmunk sem volt, hogy milyen az, ha elveszik a munkánk. Vagy hogy a bank nem azért ad, hogy nekünk jó legyen, hanem azért, hogy azt a pénzt kamatostul (jó nagy kamattal) visszakapja. És még valami. A KGST-ből kiléptünk a világgazdaságba. Innentől már nem azt adom el, amit termelek, hanem azt kell termeljem, amit eladhatok! Ez a gondolkodás-váltás a mai napig nem történt meg Magyarországon.
Bankok! A bankokra szükség van. Ha beteg vagy, orvoshoz mész. Ha pedig pénzre van szükséged, Bankba. De az nem jó orvos, aki azt mondja, hogy bár tudom, hogy tüdőrákod lehet, azért cigizzél még napi két dobozzal többet! Pedig a bankok ezt csinálták. Nem baj, hogy nem bírod, vegyél még fel hitelt! És az ember annak hisz, aki szépeket mond neki! Hiúság.
A harmadik dolog a Válság volt. Arról halhattunk, hogy Amerikából indult el azért mert a Bankok, az előbb elmondott gondolkodás miatt olyan hiteleket adtak ki, amiket nem bírtak fizetni az adósok, ezért becsődöltek a bankok. És mivel globális gazdaságban élünk, ide is kihatott. Sajnos, az előző vezetés állami pénzből konszolidálta azokat a bankokat is, amelyeknek az anyabankjuk külföldön van. Ezt a pénzt mindenféle kötelességvállalás nélkül kapták meg a bankok a Gyurcsány kormánytól. Mindamellett, mivel nincs egységes árfolyampolitika Magyarországon, úgy változtathatták az árfolyamokat a bankban, ahogy csak akarták. És az állam pedig fél. Fél a bankok hatalmától. Nézd meg most, mihelyst Orbán bejelentette, hogy külön bankadót fog kivetni, egyből rohantak az IMF-hez, azok meg majd megbüntetik az Orbánt, mert bántotta a gyerekeiket. Csak sajnos sok ezer hiteles szívja ezt meg. Én nem szidom Őket, mint Csernaja Obca! Mivel élni akartak. Én is majdnem belevágtam, csak az asszony lebeszélt. Teljesen érthetően. Ez nem azt jelenti, hogy nem élek, csak azt, hogy az igényeimen csökkentettem.
Szóval röviden ennyi. Ha van valami kérdésed, szívesen válaszolok.

abandi 2010.07.17. 22:53:38

@Ásómaci:
Minden sorodban ott van a véleményem egy csöppje, de szerintem:
-privatizáció: fölszámolva a magyar ipar-mezőgazdaság! Ebből adódóan a megmaradó munkaerő rabszolga státuszba karült.
A bankokrul:
Szecheny korában érdemes lehetett arról morfondírozni, hogy a kölcsön-hitel-haszon milyen alapon termel nekem hasznot....
A válság:
Állítólag az amcsik a jólmenő átlagpolgárt rávették, hogy az ingatlanára felvett jelzálogkölcsönből nyerészkedjen a tőzsdén...
Fél mindenki.
Csak nehogy polgári engedetlenségig fajuljon az a nagy félelem!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.17. 23:04:23

@abandi: Mindemellett nem csak a bankoktól fél mindenki. Vannak, akiktől a bankok is félnek! A hitelminősítő intézetek! Egy-egy bankot, sőt egy-egy országot egy kijelenésükkel meg tudnak semmisíteni. Mivel a valuta már nem aranyalapon van, hanem államkötvények formájában. Amikről a hitelminősítő intézetek döntenek, hogy elég jó-e, vagy sem. És így már nem csak cégekkel lehet játszani, hanem nemzetekkel, államokkal. "Ha nem viselkedsz úgy, ahogy mi akarjuk, könnyen éhenhalsz" mondhatják.
Természetesen általában kis szellemi hozzáadással előállítható dolgokat készíttetnek nálunk. Megszüntettek szinte minden tradicionális vállalatot. A liberalizmus zászlaja alatt igyekeztek az egyént előtérbe tolni, mert az egyén sérülékenyebb. Nézd meg a TSZ-ek szétverését. Mindenki kapott 1-2 holdat, (kivéve a TSZ elnököt és csapatát) amiből persze nem lehet megélni. Nézd meg Torgyánt és a kisgazdákat. Mindenkinek földet osztottak volna. És az egyszeri paraszt meg elhitte, hogy ebből neki haszna származik.
Egyetértek a hozzászólásoddal, csak oly sok gondolat van a fejemben, oly sok mindenről lehetne beszélni.

abandi 2010.07.17. 23:18:43

@Ásómaci: Az én rasszizmom, ehhez képest langy szellő!
A történelem tényleg egy permanens spirál a kútba!
A Zorbánkormány nagy bajba is kerülhet, ha a hírhedt Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatot félretájékoztatási maszlagnag szánta!
A Jobbikot temeti a libsibibsi véleményformáló izé, miközben a kazánházban kezd elszabadulni a pokol....
Na, ennyit a zsidózásról!

2010.07.18. 09:40:23

@Ásómaci: tán a mát elszalasztom, de a holnapot nem játszom el. :) Bizony, filozófiai síkra megy lassan a vita: az-e a helyesebb, ha a cigány vonójára tűzöm az egész vagyonom, és holnaptól koplalok, avagy az-e a helyesebb, ha szerény, de folyamatosan azonos színvonalú életvitelt folytatok? Hát kinek ez, kinek az. A dolog ott megy át pofátlanságba, amikor a dzsentrik elkezdenek ajvékolni, hogy vessenek ki erre, arra meg amarra plusz adókat, és azt adják nekik, hogy folytatódhasson a dáridó. Én ettől hányok, nem attól, hogy hitelt vesz fel valaki. Felvette, élvezze! Nem tudja fizetni? Akkor bukja be szépen csendben, és vágjon hozzá jó képet! Nemrég még ők is fapofával léptek át az aluljáróban a hajléktalanokon, és őket sem érdekelte a másik sorsa, akkor nem értem, miből gondolják, hogy pont az ő kilakoltatásuk bárkit is érdekel majd rajtuk kívűl? Durván 15-20 éve lehet tudni, hogy ebben az új, kapitalista Magyarországban mindenki csak magára számíthat. És az összes többi meg arra törekszik, hogy tőle ilyen vagy olyan eszközökkel elvegye, amije van, de lehetőleg úgy ám, hogy semmit se kelljen cserébe adnia. Tízmillió sovány tehén egymást feji.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 12:15:40

@csernaja obca: Nem azt mondom, hogy Carpe Diem! Természetesen a holnappal is kell foglalkozni. De nem úgy, hogy elrohanok a ma mellett. A te szempontodból neked van igazad, mert te éled azt az életet, ami miatt úgy érzed, hogy a devizahitelesek rohadjanak meg, ha már egyszer belevágtak hitelbe, lakásba, stb... Én úgy gondolom, hogy van társadalmi szolidalitás, és azoknak, akik önhibájukon kívül estek ebbe a verembe, azokat segíteni kell kikecmeregni onnan. Végül is egy nemzet vagyunk. Ne akarjunk már mindenáron egymás torkának esni, ha már a politikusaink ezt akarják. Az oszd meg és uralkodj elve nálunk gyönyörűen működik. Közalkalmazott, kontra vállalkozó; devizahiteles kontra hitel nélküli ember; tanár, diák és még lehet sorolni. Odafönt meg jót röhögnek, mert mindenki a maga kis pecsenyéjét akarja sütögetni, elnyomni a másikat, közben pedig a vezetőink a kialakított zavarosban remekül tudnak halászni! (Megyek vissza, mert leég a rántott tök :-D)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 12:30:30

@Ásómaci:

Én ma belefutottam egy obca féle rohadék devizahitelesbe.
Saját bevallása szerint is milliméterre kiszámolva vettek fel devizahitelt, a lakás és a kocsi, plusz a szülei lakása volt a fedezet, havi 120 ezerrel indítottak. Mindketten dolgoznak most is, de már havi 190 + ezret fizetnek, és nem bírják, mert már minden megtakarításukat elvitte a bank, és úgy néz ki már a család sem tud nekik segíteni, ők is mindenüket odaadták amikor hitelt vettek fel, kiegészítésként.
Nem sírnak, örülnek, hogy kaptak hitelt, és nem bánták meg, hogy felvették, még így sem, hogy a kocsit már el kellett adni a bank nagylelkű beleegyezésével, és a szülők és az Ő házuk is árverésen van.
Persze örülnének, ha a bankok felelőtlen tőzsdemachinációi miatti veszteségeit nem a törlesztő emelésével próbálnák, behajtani, vagy ha az állam nem feltétel nélkül tolná a vissza nem térülő bankkonszolidációba a pénzt, hanem mondjuk a hitelesek támogatásával tolná be a pénzt, amit később szépen apránként, visszafizetnének az államnak.
Boldogok, egy 7 hónapos amerikai útról jött a nő haza és ki van fizetve a következő 3 hónapos amerikai út is, most a nő megy.

Azonban a gyerekük életben maradt és úgy néz ki az amerikai orvosok szerint közel teljes életet tud majd élni a mellkasprotézissel, amit a bordái és a lapockája, kulccsontja helyére beültettek, miután valami vírusos balhé miatt elszivacsosodtak a csontjai a kissrácnak 4 évesen.

Én eljátszottam az együttérzést, de belül tudom, hogy obcának igaza van, ezek csak rohadék, aljas devizahiteles luxusélő amerikában nyaralgató cigánytempósok, akik miért nem adig nyújtózkodnak míg a takarójuk ér.

2010.07.18. 13:08:16

@Ásómaci: Csakhogy én nem gondolom, hogy önhibáján kívűl estek volna a hitelesek a verembe. Volt önhibájuk. Először is a nagyravágyás, másodszor is a naivitás, amikor azt hitték, hogy az elkövetkező 20-30 évben sose lesznek munkanélküliek, nem romlik a svájci frank, és a munkabérük a kamatokkal azonos mértékben fog emelkedni, harmadszor meg a felelőtlenség, amikor egyenlőtlen feltételekkel kötöttek hitelszerződést. Ez mindjárt három önhiba. A következmények előre láthatóak voltak. De nem törődtek vele, mert "ha albiban laknánk, az is ugyanennyibe kerülne" meg "ha nem bírom törleszteni a kocsit, legfeljebb visszaveszi a bank" - ilyeneket mondtak, amikor felvették a devizahiteleket. Sokan még a tőketörlesztést meg sem kezdték, csak a kamatokat fizették mostanáig, de már a sajátjuknak érzik azt, amit a bank pénzéből vettek, én meg váltig nem értem, hogy ezt hogy gondolják?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 13:08:31

@Conv: Nekem a nővéremék futottak bele hasonló dologba. Jött a baba, mind a ketten jól kerestek. Az élettársa szobafestő. Felvettek hitelt. Vettek egy kocsit, hogy a srác el tudjon menni dolgozni, és vettek egy házat. simán tudták fizetni a részletet, és még félre is raktak. Aztán jött a csőd. Mivel csőd volt, nem volt a srácnak munkája. Volt, hogy hónapokig. Volt, olyan, hogy megcsinált egy nagy házat, utána a tulaj szólt, hogy nincs pénze, mert a csőd elvitte az övét is. Nem tud fizetni. Több százezer Ft anyag állt benne, + a munkadíj. A család összefogott, próbált segíteni, amíg tudott. Én is igen sok pénzt adtam, de egy idő után már senki nem tudott adni. A kocsit elvitte a bank, mert nem tudták fizetni. A srác befizetett egy Francia munka buszköltségébe, hogy kiviszik, és ott majd tud dolgozni. Busz nem jött, több, mint 50 embert B@sztak át. Most Németben dolgozik. Két hónapja. Több, mint 1 év után végre kapott munkát. Röviden ennyi. Ha Csernajának az kell, hogy utálja a devizahiteleseket, lelke rajta. Csak azt nem fogja fel, hogy ezeknek az embereknek nagy része nem azért vett fel hitelt, mert luxus körülmények között akartak élni. Persze, utólag okos az ember.
Vagy másik példa. Sokan ahoz vettek fel jelzáloghitelt, hogy a vállalkozásukat, amiből éltek, és az állam kisajtolta az összes pénzüket, tudják tovább vinni. Ezután jött a Crach, és ők mehettek a híd alá lakni.
Tudod, az egyik legszemetebb dolog volt Gyurcsányéktól az, hogy amikor az IMF hitelt felvették, akkor nem azt csinálták, amit te mondasz, hogy a hiteleseket megsegítve, átvállalták volna a megnövekedett részletet, hanem minden ellenszolgáltatás kérése nélkül iszonyú pénzt, azt hiszem 600 milliárd Ft-ot (Nem tudok most linket küldeni) átnyomtak a bankoknak. Akkor az OTP azt mondta, hogy neki nem kell. Ő később kapott állami kompenzációt. A többi bank, mivel nem Magyarországon van az anyabank, szépen kivitte a pénzt az országból, majd emelte a részleteket, a válságra hivatkozva. És ez a rohadék még most is ott ül a Parlamentben, és röhög a markába. ÉS ezt a hitelt pedig nekünk kell visszafizetni az IMF-nek. Most nézd meg. Amint Zorbán bejelentette a bankadót, egyből rohantak sírni az IMF-hez. Az meg nem fogadja el a könnyített verziót sem. Jövőre nem szabad nekik bankadót fizetni, mert szegény bankok... No,most jól felhúztam magam.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 13:11:47

@csernaja obca: Ez tipikusan az a gondolkodásmód, hogy nem kelek fel, mert ha felkelek, el kell menjek biztos valahová, akkor ki kell menjek az utcára, és ott majd biztos elüt egy kamion. Utólag könnyű okosnak lenni.

2010.07.18. 13:24:44

@Conv: Na hát ez az, pont erről beszélek, nem csak saját magukat, hanem még a szüleiket is koldusbotra juttatták féktelen nagyravágyásukban! Lakás, kocsi, minden kellett, és gondolom, nem egy hatmilliós panelgarzonra fizetnek havi 190 törlesztőt sem. Nekem ne mondja senki, hogy ők önhibájukon kívűl kerültek bajba... felelőtlenek voltak és megszívták, ennyi.

2010.07.18. 13:30:03

@Ásómaci: Ja, csak éppen én nem utólag vagyok okos, hanem előre is okos voltam, és éppen ezért nem vagyok most szarban. ;-) Aki meg nem volt okos, az most megtanulta a saját kárán, hogy mielőtt átmegy az utcán, körülnézzen, nem jön-e egy kamion.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 13:36:51

@csernaja obca: Bazd meg te az anyádat te nagyon hülye seggfej! Nem tudsz olvasni te marha, képtelen vagy értelmezni bármit ami eléd kerül mi?

Rohadt mázlid van, hogy nem vagy kézközelben, mert most leszakítanám a fejed, feldugnám a seggedbe és beleszarnék a nyakadba.

Elnézést mindenkitől de az ilyen szintű végtelen hülyeség ami árad ebből a szerencsétlen nyomorultból, kihozza belőlem az állatot.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 13:38:46

@Ásómaci: @Conv:

elismerésem a kitartásotokért... :))

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 13:44:08

@Conv:

néha ki kell ereszteni a felgyült gőzt....

2010.07.18. 13:47:15

@Ásómaci: Na ja, három éve még nekem is kétszer ennyi volt a bruttóm, mint most... kevesebb lett a pénz, összébb húztam magam, és megy tovább a verkli. És ezt azért tudtam megcsinálni, mert nem költöttem el azt a pénzt is, amit még meg sem kerestem.

@Conv: Sajnálom, tőlem ez a dzsentritempó távol áll. Ilyen hitel, olyan hitel, persze, szülőkkel lakni ciki, trabanttal járni ciki, képcsöves tévén nézni a mónikát ciki, elkölteni azt a pénzt, amit még meg sem kerestünk, az nem ciki. És utána meg amikor kiderül, hogy képtelenek vagyunk megkeresni, akkor meg rinyálni, hogy a rokonok, vagy éppen az össztársadalom fizesse ki helyettünk, az sem ciki. Pfúj, de gusztustalan! Az összes rohadt hiteles megérdemli a sorsát!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 13:55:03

@csernaja obca: Sajnállak téged. Nem tudod, de nem is akarsz más szemszögből nézni erre a problémára! Téged nem érdekel a szintézis, csak és kizárólag az antitézis! Bár elég sok oldalról próbáltuk neked megvilágítani ezt a dolgot, hogy nem fekete és fehér minden, de te csak a saját magad által felállított, számodra igazságnak tűnő önigazolásodat ismételgeted. Sok értelme nincs folytatni ezt a parttalan vitát.
További szép, és nyugodtabb hétvégét kívánok neked!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 13:55:35

@csernaja obca:
:))))))))))) félelmetes mennyire buta vagy és mennyire nem érted azt amit elolvasol?
Hol olvastál te olyat, hogy azért vettek fel hitelt, és azért adtak a szülők, a család pénzt a párnak, mert autót, szuper lakást akartak féktelen nagyravágyásukban? :)))))))))))

Koma Te olyan ostoba vagy, hogy az már szánni való. A nyomorúságos életedre az önigazolás keresésed pedig rendkívül szórakoztató :)

2010.07.18. 14:20:31

@Ásómaci: Igazad van. Nem akarok más szemszögből nézni erre a problémára. És tudod miért nem? Mert nekem is megvannak a magam problémái, amelyek a drágalátós hiteleseket semennyire sem érdeklik. Nem tudják törleszteni az autójukat és jól jönne havi 20e Ft állami kompenzáció? Az enyimbe meg ki kellene cserélni az egyik lengéscsillapítót, 14e Ft az új... Nem tudják törleszteni a lakásukat, jól jönne 60e Ft állami kompenzáció? Az enyimet meg ki kellene festeni, nekem is jól jönne. Ha megcsináltatom hitelből, nem fizetem, és utána ajvékolok, amikor a bank ki akar paterolni, akkor én leszek a szegény, aki önhibáján kívűl bajba jutott, ha meg nem csináltatom meg, akkor meg fizessem ki a hitelesek helyett az árfolyamkockázatot? Hogy is van ez? Én nem értem, mi ebben a logika...
@Conv: Hát picim, mégsem én leszek hajléktalan nemsokára, hanem a te haverjaid meg a szüleik. Majd ha odajönnek a nyomoruságos autómhoz a piros lámpánál, veszek tőlük Fedél Nélkült, és este a nyomorúságos kis lakásomból a nyomorúságos kis jó meleg cserépkályhám mellett elolvasom, és egy jót röhögök az ostobákon, akik bedugták a fejüket a hurokba, és vigyorogva várták, hogy a bank megszorítsa. :-)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 14:23:58

@csernaja obca:

Én csak azt kívánom neked, hogy a Te gyereked is legyen abban a helyzetben amikor pénz kell a gyógyításához... és ne kapj senkitől.
Én pedig majd akkor röhögök rajtad.

Én azért bízom benne, hogy a csemeté(i)d, legalább ilyen jó empátiás készséggel rendelkeznek mint Te és végigröhögik amikor segítségre lenne szükséged :) Ahogyan én is :)

2010.07.18. 15:05:10

@Conv: Ezt nem kell kívánnod, ez már most is így van. De ezt azért ne kavarjuk össze a hitelesek kérdésével. Nekik a gyemekbetegség jött közbe, másiknak a munkanélküliség, harmadiknak egy válás, a negyediknek az árfolyamkockázat, tök mindegy, a lényeg az, hogy 30 év futamidő alatt valamilyen rendkívüli kiadás már csak a nagy számok törvénye miatt is bizonyosan bekövetkezik, aki erre nem számított, és az utolsó fillérig kicentizte a törlesztőjét, az magának kereste a bajt.

Amúgy meg lehet ajvékolni, mert várhatóan hétfőn zuhanórepülésbe megy a forint:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/17/megszakadtak_a_targyalasok_az_imf-fel_es_az_eu-val/

Horizont 2010.07.18. 15:08:30

Látom hőség ide, vihar oda, villámlás amoda a mi obcánk rendületlenül halad és marad a "dögöljön meg az összes rohadt hiteles" címkénél. Kitartó és konok. És ha a mi obcánkon múlna bizony úgy élnénk mint Észak - Koreában. És akkor jó érzés töltené el, mert mindenki egyforma szegényen élne.
Az is lehet a mi obcánknak kommunizmus kéne. Az igazi. (olyan persze nincs) Osztályok nélküli társadalmi, gazdasági rendszer, amelyben mindenki képességei szerint dolgozik és a termelt javakból szükségletei szerint részesedik. Hitel nélkül:DDDD
Most mondhatnám neki, hogy az én 27 éves lányomra is értette, hogy "rohadt hiteles" mert a barátjával 7 év együtt járás után vettek egy totál lepukkadt panelt és felújították, a hitelt 28 ezer kezdték ma már 58 ezer, de így is olyan boldogok, mert van egy kis meleg barátságos otthonuk, anyós és szülőmentesen:))) Nem várják, hogy az állam kifizesse helyettük, de egy csomó minden mást elvárnának az államtól. És honfitársaiktól is elvárnák (csenaja obcától is), hogy legalább szolidárisak legyenek velük és együttérzésükről biztosítsák őket és a hozzájuk hasonlókat. Ettől ugyan a törlesztőrészletük nem lesz kevesebb de sokat jelentene. De mit értene meg ebből a mi obcánk, így nem mondok neki semmit, gyűlölködjön, utálkozzon tovább. Mindenért fizetni kell, a hitelért is meg az ilyen emberi hozzáállásért is....

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 15:16:50

@csernaja obca:

"Igazad van. Nem akarok más szemszögből nézni erre a problémára. "

szóval idejöttél....mit is csinálni ???

vitázni nem akarsz, annak épp a más szemszögös cucc a sarkcsillaga.
/
ld pl én, feltettem neked egy eccerű kérdést:
h h jutottál el A-ból B-be
..
itt érvelni kellene, következtetni, ami úgy látszik negyon nincs az ínyedre
/

maradhat, meggyőzhetetlenség, és a szemellenző

kérdésem következő:

miért jöttél ide ??
mi értelme ??

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 15:31:47

@csernaja obca: Tudod, visszajöttem egy kicsit. Nem vitázni, annak nincs értelme veled. Viszont eszembe jutott egy szám rólad:
www.youtube.com/watch?v=V-AgV6ciitk&feature=related

További szép napot

Horizont 2010.07.18. 15:43:56

@Ásómaci: Nahát én ezt a dalát nem is ismertem, köszönöm neked!! Nagyon igaz, mindig erről beszélek, hogy az évek elrohannak és ami kimaradt azt nem lehet pótolni, és fontos a pénz, de nem minden. Ki kell élvezni a gyerekkel, gyerekekkel töltött minden másodpercet, mert semmi perc alatt felnőttek lesznek. És eljön az az idő a természet rendje szerint amikor az emlékeinkből élünk:) Ha vannak! A családnál csak egy van fontosabb az egészség. E szerint kéne élni.....Kicsit elbóklásztam, de annyira jó ének!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 15:54:31

@Horizont: Szerintem is csodálatos, és mindig megkönnyezem, így 32 évesen is. És azért is ajánlottam Csernajának, hogy más nézőpont is van a világon. Az hogy figyeljünk egymásra. Az is, hogy a gyerekünkre figyeljünk, mert elszalad a világ, és nem marad semmi. Vagy a barátokra, meginni velük egy sört. Barátnőre/feleségre, és a körülöttünk lévő emberekre. Lehet, hogy szentimentális vagyok, de inkább leszek ilyen, mint egy rosszindulattal teli, önző pojáca, aki csak saját magát bálványozza kisebbségi komplexusában.

Horizont 2010.07.18. 16:07:07

@Ásómaci: :D Na nem akartam megírni de én is megkönnyeztem. Ja dehogyis vagy szentimentális, nagyon is dicsérendő a gondolkodásod, bár mindenki így látná akkor nem lenne annyi lelkileg sérült ember. Az a nagy baj, hogy még a nők közül se látja mindegyik így és az már tragédia. Mi már lezártunk egy korszakot és ketten maradtunk a férjemmel miután mind a 3gyerek kirepült. Örülök, hogy aránylag jól csináltam és most az "eredményben" fürdőzök ....... És örülök, hogy Zorán dala nem nekem szól:)))

2010.07.18. 16:15:44

@szorokin: Minek jöttem volna? Piszkálódni! Régebben mindig ki kellett mennem trolibusszal az állatkertbe, hogy a majmokat bottal piszkálhassam, de most már itt az internet, és olyan mókásak vagytok, ahogy rázzátok a rácsokat... vegyetek banánt valutahitelből, muhaha! :-)

@Ásómaci: bocs, win98 alatt már nem megy a jútúb. megyek, veszek valutahitelre egy csoda-gépet, mert az jár, és valaki majd csak kifizeti helyettem... ;-)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 16:17:20

@Horizont: Mi a barátnőmmel még messze vagyunk ettől. De remélem egyszer mi is így hátradőlhetünk. Addig azonban sok víz lefolyik a Dunán. Én is voltam minden, kamaszkoromban lázadtam minden kötöttség ellen, amilyen a család, törvény, stb... A szüleim nem tudtak velem mit kezdeni. Most viszont, bár úgy gondolom, hogy ezt át kellett éljem, mégis kicsit bánom azokat az elvesztegetett éveket. Most pontosan az van velem, mint amit Zorán énekel. 260 km választ el bennünket. És igen ritkán találkozunk, sajnos.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.07.18. 16:19:24

@csernaja obca: Akkor ez sem jutott el hozzád. De most rá lehet fogni a gépedre ;-)

Horizont 2010.07.18. 16:31:17

@csernaja obca:

Keresse fel orvosát vagy gyógyszerészét!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 16:45:41

@csernaja obca:

Bazdmeg, Te egy szót nem értesz abból amit olvasol. :)
Nem közbejött nekik a gyerek betegsége és ezért nem tudják a hitelt fizetni, hanem arra vettek fel hitelt, hogy gyógyíttatni tudják a gyereküket :)

Nem csodálom hogy nem érted a világot, ha egy 8-10 mondatos, történetből nem érted meg mi van oda írva :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 16:47:26

@csernaja obca:
Azt hiszem Te fogsz ajvékolni, engem gyanítom kevéssé érint a jövedelmem reálértékének csökkenése mint téged.

Kicsit Karcos 2010.07.18. 17:03:12

Hejj, micsoda bálhé:)

Én azt mondom, hogy rohadtul sok rossz döntést hoz meg egy ember az életében, és még több döntést egyszerűen nem hoz meg, amire szükség lenne, de valahogyan akkor is élni kell. Aki soha nem kockáztat semmit, na az az, aki garantáltan meg fogja szopni a végén, aki pedig kockáztat, annak vagy bejön, vagy nem. A lényeg itt az összetartás lenne, na nem a NER-féle, de az tény, hogy együtt többre mennek az emberek.

Ha csak egy százezres tömegű ésszel élő, egymással összefogó ember lenne ebben az országban 10-10 milliós vagyonnal, akik össze tudnak fogni egymással adott gazdasági érdekek védelmében, akkor nem lenne egyoldalú szerződésmódosítás, meg a többi állatság, ami van. Egy ilyen csoport érdekei ellen nem sokat tudna tenni a legnagyobb gecimultibank sem, mert az első hasonló próbákozásnál akkora körmöst kapna, hogy attól koldulna. Ha viszont mindenki külön-külön okoskodik, és keresi meg a kiskapukat, az iszonyatosan sok energiát emészt fel, és a céljait is ritkán éri el.

Na most ez így kicsit talán zavaros lett, fogjuk a melegre, tudjuk be írói munkásságom részének:)

2010.07.18. 17:19:00

@Conv: Számítottam erre is, és hamarosan lesz egy olyan új szakmám, amivel bármikor kapok szolilakásos állást akár idehaza, akár Németországban, szóval ha netán nem jövök majd ki a pénzemből, hát szépen elzárom a gázt meg a vizet, és lelépek. Nem is ártana egy kis változatosság, a tököm tele van már a pestiekkel.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.07.18. 17:21:25

@csernaja obca:

Szurkolok neked, hogy mihamarabb eltűnhess .

2010.07.18. 17:35:45

@Kicsit Karcos: Szerintem nincs igazad, a lassú víz is partot mos, nem kell mindent egyetlen lapra feltennie senkinek, csak egy olyan kis részét, aminek az elvesztése esetén még nem lesz csöves az illetőből. És aki soha semmit nem kockáztat, az is gyönyörűen leélheti az életét, igaz, nem olyan színvonalon, mint aki kockáztatott, és nyert, de nem is olyanon, mint aki kockáztatott, és vesztett.
Abban viszont maradéktalanul egyetértek, hogy egy kis összefogás ráférne erre a népre. De a magyarok sosem erről voltak híresek, és mostanában szerintem különösen önzőek. Onnantól, hogy olyan pontosan definiált műszavak jelentek meg a köznyelvben, mint a "lehúzás" meg az "átgázolás" nincs miről beszélni. "Bizalmi válság" van, és bizony nem is alaptalanul. Januárban átrakattam a cserépkályhámat, és tök mókás volt, mert mindkettőnknek voltak rossz tapasztalatai, a kályhás sem bízott meg benne, hogy ha felrakja a kályhát, akkor utólag ki is fizetem, és előre kérte a pénzt, én meg nem bíztam benne, hogy ha előre kifizetem, akkor másodnap is eljön majd a kályhát rakni. :) Végül úgy állapodtunk meg, hogy naponta fizetem részletekben a kályhadíjat, és akkor egyikünk sem tudja a másikat átverni. De azért elég szánalmas, hogy ilyesmin kell alkudozni, nem? Itt összefogás? Szerintem még egy emberöltőig tuti, hogy nem lesz!

2010.07.18. 17:40:18

@Conv: Köszi, egyelőre maradok. Ez csak egy kis biztosíték, just in case... nyugodtabb így a kis lelkem, mert az a szakma, amiben most dolgozom, éppen nem valami kurrens, a váságosdi meg úgy nézem, töreltenül folytatódik.

Kicsit Karcos 2010.07.18. 18:09:38

@Conv:

A nemzetről: hogy objektív és a gazdaság szempontjából is értelmezhető keretek között maradhassanak a meghatározások, a magyar nemzetre azt mondanám, hogy az a legkisebb jól meghatározható egységünk, amelyik képes az önnfenntartásra, és képes a világon előállítható javak szinte mindegyikét előállítani saját erőforrásaiból (a bugylibicskától a repülőgépig). A város ehhez még kevés, többek között a mezőgazdaság helyigénye miatt.

A piaci harc ellene törvényszerű, mint ahogy a nemzet önvédelme is az. De hosszú távon azok a nemzetek szoktak sikeresek lenni (ld. pl. a több mint ezeréves magyar nemzetet), amelyek képesek a saját érdekeinek érvényesítését összhangba hozni a környezet által meghatározott játékszabályok között (amikbe az erős nemzeteknek, egyéb [érdek]szövetségeknek több, a gyengébbeknek kevesebb beleszólásuk van). Kevés az olyan nemzet, amelyik mindig sikeres. Most mi sem vagyunk azok, de a azért tudunk ennyi ideje fennmaradni, mert időről időre kitermelünk / elérünk egy olyan vezetői garnitúrát, akik irányt adnak és példát mutatnak az országnak és egyúttal az egész világnak (a legutóbbi három ilyen szerintem Mária Terézia ideje [ami a kurucok nélkül nem jött volna létre], a XIX. század Széchenyi-Andrássy vonulata [amiért hős forradalmáraink vére folyt], az utolsó pedig a Horthy-rendszer volt [ami a mi vakszerencsénk volt, és ami nélkül az egész országunk odaveszett volna]).

Várom a következőt...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.07.18. 21:21:05

akkor megszűnik a deáktér-kelenföldi villamos? pedig én szeretem nagyon azt a villamost!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 21:54:30

a globális pénzügyi rendszertől nem is beszélve....
amelytől
cakkpakk az egész KGST benne konkrétan szovjetúnió
sem tudta magát függetleníteni..

többek közt ez volt az egyik alapvető/fundamentális oka a szocialista/komcsi kísérlet bukásának..

egy egész KGST nem tudott függetlenül, önnállóan működni ...
(a globális kapitalista környezetben/alaphelyzetben)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 21:55:55

@zero: TÖRÖLD AZ ELŐZŐT (és ezt is)

lemaradt az eleje

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.18. 22:01:04

@Kicsit Karcos:

"magyar nemzetre azt mondanám, hogy az a legkisebb jól meghatározható egységünk, amelyik képes az önnfenntartásra, és képes a világon előállítható javak szinte mindegyikét előállítani saját erőforrásaiból (a bugylibicskától a repülőgépig). A város ehhez még kevés, többek között a mezőgazdaság helyigénye miatt."

sajnos tévedsz. nem igaz. nem képes fenntartani magát.
pl nincs kőolajunk.
és sok egyebünk sem....

manapság ez kb illúzió, kb egy ilyen ország sincs
talán a ruszkik.. ./..lehet ők sem /
usa sem, kína sem, india sem, EU ckkpakk sem...
pedig ők A nagyok ....

a globális pénzügyi rendszertől nem is beszélve....
amelytől
cakkpakk az egész KGST benne konkrétan szovjetúnió
sem tudta magát függetleníteni..

többek közt ez volt az egyik alapvető/fundamentális oka a szocialista/komcsi kísérlet bukásának..

egy egész KGST nem tudott függetlenül, önnállóan működni ...
(a globális kapitalista környezetben/alaphelyzetben)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.19. 04:51:33

Ha meg az MSZP-kormány rendesen dolgozik, akkor nem Fidesz kormány lenne, és lenne pénz.

Amúgy meg a Klados meg elmehet az anyjába, az ő hatalmas szaktudásával - ha akkora lenne, akkor nem csúszna + nem kerülne 3x annyiba mint máshol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.07.19. 04:56:34

"Hogy mernek a Fővárosi Közgyűlésben úgy szavazni százmilliárdokról, hogy nem olvasnak utána?"

Hát meg úgy egyáltalán, azokat a sok-sok oldalakat, nem nagyon szokás elolvasni, amit az államigazgatás+politika előállít hetente... Jelentéseket... beadványokat... törvényjavaslatokat...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.07.19. 08:28:09

@szorokin:

1 helyesírási liba:
rendszerTŐL ...rendszerRŐL akart lenni

süti beállítások módosítása