Skip to content


       Szűrés lista

Nyaljunk-e tovább az Alstomnak?

Múlt hét pénteken jelentette be az NKH, hogy elutasította az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet több okból is. A határozat szerinti főbb hibákat Hegylako foglalta össze tömören: "Tehát gondok vannak a megállással, de legalább tűzveszélyes és nem lehet belőle menekülni:)" . Ezenkívül nagyfokú hanyagság is felmerül az Alstom részéről, mert a műszaki hibák mellett jónéhány dokumentációt egyszerűen be sem nyújtottak. Mer ugye minek, gondolhatták. 

A BKV korábban július 31-ig adott határidőt arra, hogy az Alstom megszerezze az engedélyt, és határozottan kilátásba helyezte, hogy ellenkező esetben felbontja a szerződést. Az ultimátumot a fővárosi közgyűlés megerősítette június 3-án, tehát a tulajdonosi felhatalmazás is megvan a szerződésbontásra, amit a VEKE is elkerülhetetlennek tart. Ezt egyébként már korábban is megtehették volna, mert a késedelem miatt kiszabható kötbér már hónapokkal ezelőtt elérte a maximálist (a szerződéses ár 10 százaléka), így erre a szerződés szerint joga van. Ám eddig az Alstom mindig haladékot kapott, és vannak, akik még most is ezt szorgalmazzák.

Index:


"Mint megtudtuk, hétfő délelőtt a főváros vezetése szűk körben tárgyalt az ügyről, és arra jutott, hogy a BKV ne kapkodjon el semmit. Eszerint a felbontásról az augusztus 26-i közgyűlés dönt, de feltételes döntés várható, mert addigra nem dől el, hogy az első fokon meghozott hatósági elutasítás az Alstom valószínűsíthető fellebbezését követően megváltozik-e. Azaz eldöntik előre, mi lesz, ha az Alstom jogerősen is elbukja az engedélyt, vagy netán a hatóság meggondolja magát és mégis zöld utat ad a metrókocsinak.

Azt nem tudni, hogy a másodfokú döntést mikor hozza meg a közlekedési hatóság, az viszont a metrókocsi-szerződésből kiolvasható, hogy hat hónap után a főváros elvesztheti most még kedvező pozícióját. A szerződésnek van ugyanis egy elég furcsa pontja."

 

Naná, hát pont Abszurdisztán fővárosában, Demszkygrádban, és a metróprojekttel kapcsolatban ne lenne?!


"A szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak (előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának) számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt."

 

Vagyis legyártják valahogy, sikerül valahogy, aztán mossák kezüket...

A mélyen tisztelt BKV-val együtt. Ők ugyanis erősen tagadtak, és fenyegették meg perrel Gál Misit, mikor ő az Alstom-kocsik tudomására jutott hibáiról írt. Ehhez képest olvassuk el azt a listát, amit a BKV műszaki emberei írtak össze július 28-án emlékeztetőül. Ezt akarták az Alstommal leegyeztetni, hogy mi ezekre a válaszuk, tervük.

"Sorsz. / Leírás
1.      Darai Lajos úr által felvezetett, még nyitva lévő RS/ATC kérdések.
2.      Szoftverinformációk (folyamatábra kérése)
3.      Rajzdokumentáció. Visszaigazolást kérünk, hogy a 142/414/2010 hivatkozású levélben kért, a levél táblázatában szereplő kártyákról megkapjuk a rajzokat.
Bemeneti szekrény: aio19; aio20; cc1; dic1; dic3; fls1; hfc1; is2; mb2; pcm3; sci4m; smc3; vdk1.
Segédüzemi átalakító berendezés: 110/24V tápegység; FFK-01; GLT-02; IFF-01M;
PAC-1; PS-02-4R; RCA-09; RCA-10; RCA-11; RCA-12; Tápegységek, MVB-CAN
Gateway.
Hajtásinverter: 110/24 tápegység; MDI-1; PS-01; PTP-01, WTC-02.
4.      Gumirugó cseréjének magyarázata.
5.      Biztonságfilozófia és a vésznyitás folyamata kiesett EVR-ek esetén.
6.      Rádió tápellátás tervezett véglegesítése.
7.      Kerékkopás. Mi az Alstom terve az 1. sz. prototípus szerelvény kopott kerekeivel kapcsolatban. Értékcsökkenést számít fel, vagy kicseréli a kerekeket?
8.      Átjáró peron oldali takarás és jelölés véglegesítése
9.      Lemerült akkumulátor indítópanel elhelyezés véglegesítése
10.     Véletlen (akaratlan) vonatindítás megelőzésének véglegesítése
11.     Utastájékoztatás vegyesüzemben, szoftverátadás, betanítás, BKV
adatállomány kezelés
12.     NKH által kifogásolt ajtósín éles sarkok lekerekítésére van-e NKH által elfogadható megoldása BMC-nek?
13.     CERTIFER vizsgálat kiterjesztése a Karbantartási kézikönyvekre és az
Üzemeltetési kézikönyvre a 2009. december 2-4. között Valenciennesben
megtartott workshopon megbeszéltek szerint.
A CERTIFER jelentés 4. pontonjában a meghatározásra kerül az a biztonsági
feltétel, amely szerint: "a biztonsági napló egy-egy sora akkor van lezárva,
amikor a vezetési és karbantartási kézikönyvben az intézkedés már
megállapításra került", illetve a CERTIFER által kiadott pozitív vélemény
azzal a feltétellel teljesül, amennyiben a ".BKV-nak alkalmaznia kell az
üzemeltetésre és karbantartásra átvitt megkötöttségeket.".
14.     A 2010. június 27-én az automatikus csatlás próbájánál tapasztalt
jelenség vizsgálata. A jelenség leírása: szétcsatolt járműrészek esetén a
kiegészítő fékkarok (ADCH) üzemi fék állapotban hatástalanok, csak a vészfék
funkció működőképes.
15.     Kérjük az Alstom által mért konkrét energia-visszatáplálási értékeket.
16.     A címkék, feliratok, jelölések véglegesítése. Kérjük a látványtervek és a méretezett rajzok átadását.
17.     Szerződéses zajszintmérés egyeztetése Alstommal. A mérést végző cég kiválasztása.
18.     Tűzoltósági nyilatkozat kiadásának problémaköre.
19.     Vezetőfülke fogas véglegesítése.
20.     4. szintű karbantartási anyagok átadása BKV számára.
21.     Karbantartó személyzet oktatásának ütemezése. BMC nyilatkozat arról, hogy a rendelkezésre állás biztosítása érdekében vállalják az esetlegesen alagútban meghibásodó vonat kimentését addig, amíg a karbantartó személyzet oktatását el nem végzik.
22.     QCP 36 átvételi eljárás magyar nyelven BKV Zrt. részére történő átadása. BMC korábban ezt 2010. április 16-áig ígérte.
23.     Nagyfeszültség kimaradásakor menetbe kapcsolt menet-fék vezérlő kar esetében nem áll rendelkezésre az ED fék"

Kocsis és Székelyné pont most töltik a szabadságukat, de nagyon remélem, hogy álló nap zaklatott telefonokra kell válaszolniuk, mert ha valakinek, hát nekik aztán tudniuk kellett mindenről.

A BKV-szakszervezetek, Demszky és Ikvai-Szabó egyébként nem kapkodná el a szerződésbontást, csak szépen alázatosan (netán nokiásdoboz) jeligére továbbra is együtt szeretnének működni az Alstommal, ami csak sunnyog. Nem tudom elképzelni, miben bíznak nagy kedvenceink...

Mindenesetre az NKH-döntés (elutasítás), vagyis a metrókocsibukta következményeként a 2-es metró kocsik nélkül marad, vagyis a régieket kéne felújítani 2-3 milliárdért, másrészt pedig a metrókocsi-szerződést annak idején úgy írták ki, hogy egyszerre tartalmazta a 22 darab 2-es metróra szánt szerelvény és a 15, modernebb, automatizált, 4-es metróra szánt szerelvényt. A típusengedély elbukása egyelőre csak a 2-es metróra szánt metrókocsikat érinti, de a szerződés felmondása a benne foglalt, a 4-es vonalra szánt szerelvényekkel együtt lehetséges csak. Vagyis ha a 4-es metró kocsijaira új pályázatot kell kiírni, akkor még tovább csúszhat a négyes metró átadása, viszont ha nem lesz kész 2013-ra, akkor bukhatjuk a nagy nehezen kialkudott 180 milliárd forintos unióstámogatást rá. Esetleg két évig lenne egy tök üres alagutunk.

Mivel tele van már a hócipőm a metróval, és úgy kompletten a városvezetés "nagy projektjeivel", eddigi munkájával, ezennel benyújtom az Index-ötletpályázatára a javaslatomat az esetlegesen üresen álló metróalagút hasznosításával kapcsolatban: semmiféle kulturát, sznobszínházat, romkocsmát nem akarok bele, elég volt már a jópofizásból. Demszkyt az egész idióta trehány bandájával együtt lekergetni, és az új metrókocsik megérkezéséig szállítsák riksán a Zembereket! Ki ért egyet?

 

 Ebben a kérdőívben elmondhatjátok véleményeteket a 4-es metró beruházásról.

A folytatásban pedig kiderül, hogy mit is jelent a "vis major" egy Demszky-Aba Botond által aláírt 60 milliárdos szerződésben: Demszkynél a vis major

Címkék: budapest bkv demszky botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr902194940

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Metróalagút hasznosan (százötvennyolc) 2010.08.09. 10:01:05

Nos, ezzel meg is volnánk, jöhet az ötlet a hasznosításra. Persze a legjobbakat már elsütötted, nekem is rögtön a romkocsma, földalatti sétány, csatorna gondolákkal vagy hadronütköztető jutott az eszembe, de aztán megerőltettem magam, és még ezeknél is...

Trackback: Hűtlen kezelés Alstom-ügyben? 2010.08.03. 12:32:01

Ha a főváros felmondaná az Alstom-szerződést, körülbelül 2015-16-ra lehet kész a négyes metró - vagyis két éven keresztül üresen állna a metróalagút. A szerződés szerint ráadásul vis maiornak számít, ha az Alstom nem kapja meg a szükséges típusengedélyt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyugatioldal 2010.08.03. 09:42:12

Olyan negatívak vagytok. Inkább az a furcsa, hogy az árvíz meg a forradalom viszmajor.
Mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy ha ebben a közbeszerzésben ekkora kupi van, a többiben mi lehet? Mert azt ugye senki nem gondolja, hogy csak egy x mrdos projektnél voltak ennyire "motiváltak" a képviselőink...

greybull 2010.08.03. 09:47:47

A franciák, már megint. A földkerekség legmocsokabb, legjellemtelenebb, legbeképzeltebb, legostobább, leghazugabb, leghitványabb népe. Szar minden, amit csinálnak. Szar a konyakjuk - olyan szőlőből készül, ami borként ihatatlan, szar minden ipari termékük, a kocsijaik, összegányolt vackok, link semmi nép, nagyon megérdemlik Sarkozy-t!
Miattuk halt meg a Falklandi háborúban egy csomó angol tengerész (nem állították át a franciák az általuk korábban az argentinoknak eladott exocet rakéták Nato-idegen-barát kódját), aki velük fogódzik, a szakadék felett grasszál, egyáltalán ki volt az a mocskos haza- és nemzetáruló, akinek az jutott eszébe, hogy a francia Alstom-tól vegyen nemhogy metrókocsit, de akár egy borítékot is?!?!?
Pusztuljanak a franciák örökre, a jó kurva édesanyjukat!

ember a holdon? 2010.08.03. 09:53:21

korrupció, susmus, elsőre nem jó valami.. csak a szokásos (ásít) ... Sajnos.
@greybull: Hallod-e, orvos látott mostanság? :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.03. 10:06:42

Úgy látom itt a BKV-nál is alaposan benne vannak.Sünszarás akasztás stb.Köcsög banda.

Marcellusca 2010.08.03. 10:06:57

Reggel volt a zemegyen valami illetékes, aki azt mondta, hogy a magyar szabvány szigorúbb, mint a zunijós, ezért lehet az, hogy ugyanez a kocsi máshol megfelel, nálunk nem.
Ezzel nincs is semmi baj.
Viszont nem kaptak a franciák egy hivatalos fordítást, hogy miként kell megfelelnie egy magyarországi metrókocsinak?

Egyébként támogatom az ötletet!
Demszky-t és társait riksák elé!!!
De azonnal!

kuki123 2010.08.03. 10:08:27

Demszkyt és az egész idióta trehány bandáját lekergetni, és az új metrókocsik megérkezéséig szállítsák riksán a Zembereket! Ki ért egyet?

támogatom az ötletet :D

@greybull: részben igaz, de sorold még ide trianont is, meg a francia Béghin-Say-t akinek a magyar cukoripar szétrombolását köszönhetjük :)

greybull 2010.08.03. 10:08:41

@ember a holdon?: há' az sajnos nem, viszont dolgoztam francia cégnek - elég is volt egy életre...próbáld csak ki Te is, aztán le fogsz pipálni....

kuki123 2010.08.03. 10:09:33

@greybull:

jha meg Pécsen is valami francia cég csinálja a balhét vízügyben?

Putyur 2010.08.03. 10:09:48

"... szállítsák riksán a Zembereket ..."
Riksán??? Egy frászt! A hátukon, békaügetésben.

Fell Bandi 2010.08.03. 10:09:57

Helyes! Ha kész az alagút, és nincsenek szerelvények, demszki, hugyómaki és társaik felpattannak a sínekre helyezett hajtányokra ill. drezinákra és ide-oda szállítják az úri közönséget. (aki a sebességet ostorokkal szabályozza)

greybull 2010.08.03. 10:10:56

@volánrulz: igazad van, de trianon sajnos evidencia a franciákkal kapcsolatban, ezért már nem is említettem külön. Lényegében a magyar közbeszerzési törvénybe kéne egy klauzula, mi szerint francia cég, vagy a legkisebb mértékben is francia érdekeltségű cég semmilyen magyar közbeszerzésen soha semmikor nem indulhat! Tudom, megvalósíthatatlan, de olyan jól hangzik!

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2010.08.03. 10:11:23

szeretném ezt a riksás dolgot. Még vennék is egy metrójegyet, csak hogy hagyó-demszkáj vontasson :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 10:20:22

Remélem a Központi Nyomozó Ügyészség már megkezdte az adatgyűjtést. Mert aki ezt a faszán "előnyös" szerződést készítette, jóváhagyta, aláírta, illetve ehhez bármilyen módon a nevét adta, annak kijárna a faszkorbács.

qwertzu 2010.08.03. 10:21:30

"az új metrókocsik megérkezéséig szállítsák riksán a Zembereket!"

Hagyó fogyókúrája soha nem látott hatékonyságú lenne, az biztos. :)

guma 2010.08.03. 10:23:33

Riksa szuper (két szerelvény közt csak az alagútban mehetnek üresen) ötlet!

@Marcellusca:

Ez igaz. Majdnem minden erősebb (pl a villámvédelmet tőlünk vették át mert nem is volt az EU-ban) mégis miért tartunk itt?

Mert csak a papírt gyártjuk mindenhol mindenre, de betartani ki, mit, hol tart be az már nem lényeg.

Homeoffice 2010.08.03. 10:23:55

Riksás ötlet megfelelő:)))
Fletót nem lehet bevonni a melóba?

Jim Raynor 2010.08.03. 10:25:50

@qwertzu:

"Hagyó fogyókúrája soha nem látott hatékonyságú lenne, az biztos. :) "

és szerintem húzna is, mint az állat, csak egy rúd parizert kellene egy madzagon elélógatni :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 10:26:47

Ha megvalósul a riksás dolog, ugye az kivitelezhető, hogy a riksahúzó barmoknak NEM szólunk, ha elindul a metró az alagútban? :)))) majd észreveszik :)))

Jim Raynor 2010.08.03. 10:27:50

@Seduxen:

sínfutás, mint a Kontrollban? :D :D

Homeoffice 2010.08.03. 10:27:58

@Jim Raynor: @Seduxen:

Né mááá.. csapatgyűlés?:)))))

groggil 2010.08.03. 10:29:34

"A szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak (előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának) számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt."

Ennek a pontnak a bekerüléséhez vajjon hány nokiás láda (raklap, konténer) kellett?? Elképesztő!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 10:29:57

@Jim Raynor: egészen konkrétan ez jutott eszembe igen.

kérdés, hogy mi lenne a "győztes" díja? az ellenkező irányban futó sínpáron egy repeta? :)))))

Jim Raynor 2010.08.03. 10:30:42

@Seduxen:

"-és ki nyer?
-ki bazmeg, az első"

:D

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 10:32:51

Ez a metró egy csődtömeg. igen ilyen mikor 0 előkészülettel nekilátnak tehetségtelen emberek, egy rakat nímanddal körbevéve valamit megépíteni. Az meg egyenesen röhejes, hogy akkor ne essenek a metrókocsik a magyar szabvány hatálya alá, bazzmeg te hülye Demszky ki fog azon a metrón egyáltalán merni utazni ennyi faszakodás után?? Komolyan adok neki egy évet mire be merek majd menni az alagútba azzal a szarral:)

Kicsit Karcos 2010.08.03. 10:33:50

"jónéhány dokumentációt egyszerűen be sem nyújtottak. Mer ugye minek, gondolhatták. "

Nagy hiba. Egy 60 milliárdos biznisznél legalább 12 ezer dokumentumot illett vón átadni.

groggil 2010.08.03. 10:34:39

De egyébként vegyük tudomásul: rasszistafasisztanácikok vagyunk, hogy ezt kifogásoljuk...köpjünk egy magasat és nézzünk felfelé! Továbbá mindenki menjen el egy holokauszt-megemlékezésre...így még jóvá lehet tenni!! (Tényleg: ma hol lesz ilyen?)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 10:35:08

ja akkor ennyi erővel, hozassunk be egy rakat olyan kínai autót aminek a kasznija egy nagyobb szelet nem élne túl a sztrádán..elvégre ha metrókocsival kivételeznek ami a föld alatt fog közlekedni ezere emberrel akkor miért ne lehetne kivételezni repülővel, kocsival, kisbusszal meg a tököm tudja mivel.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 10:35:40

@Kicsit Karcos:
És a 12ezer dokumentumot kis címletekben:)

Kicsit Karcos 2010.08.03. 10:37:42

www.indavideo.hu/video/Lokd_meg_Demszky

Ide kellett volna elmennie az Alstomnak, Demszky elintézte volna nekik az engedélyeket két BKV-bünti elsimítása közben.

Persze, jobb a 30 milliárd a semmiért, mint 60 a teljesítésért.

Fell Bandi 2010.08.03. 10:44:17

@groggil: ilyet én még nem láttam, pedig jó pár évig voltam már közlekedési cégnél műszaki igazgató.
És a szép az egészben az, hogy a meg nem szerzett típusengedélyért az Alstom nem is tett meg a világon semmit. Ott a hosszú lista, hogy miket kellett volna. És ez nekik vis maior, haha...

groggil 2010.08.03. 10:53:24

@Fell Bandi:
Hát igen, ennyi erővel azt is be lehetett volna venni vis maior címszó alatt, hogy "vis maiornak számít továbbá az is, ha az Alstrom metrókocsik helyett két vödör molylepkét vagy tíz bála szögletzászlót szállít le".

greybull 2010.08.03. 10:53:26

"Budapestnek metró kell - Budapestnek Demszky kell!"
Sajnos annak idején nyomdai hiba miatt lemaradt a reklám plakátról a következő szöveg még:
"Demszkynek Budapest és Budapest pénze kell - a horvátországi nyaralóépítéshez!"

binike 2010.08.03. 10:53:42

valahol hallottam hogy a franciák több városba is gyártottak kocsikat olyan helyeken ahol szigorúbb volt a helyi szabvány mint az junios és a végén sikerült rávenni az ottaniakat hogy mégis a nekik kedvezőbb alapján legyen az elbírálás. Gondolom a franciák nálunk is ebben bíznak. Egyébként vismajorba beleszámít a Fidesz féle fülkeforradalom?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 10:56:22

vis maior....biztos rossz volt az idő a tervezőasztalnál.

guma 2010.08.03. 10:56:34

Az egész 4-es metró projekt ilyen, miközben ügyvédek hadai kerestek milliárd körül a városházán meg a bkv körül is...

ZWS 2010.08.03. 10:56:44

A (nem is annyira képzelt) legfontosabb kérdés, ami az érintetteket foglakoztatja: – Te Bélám, ha semmilyen arcátlan módon nem tudjuk keresztülverni azt a kurva típusengedélyt, akár a vis maiorra hivatkozva sem, hogy fogjuk visszaadni a lét?

kuki123 2010.08.03. 11:00:42

OFF:

index.hu/kulfold/2010/08/03/lipsic/

"A szlovák belügyminiszter szerint szokatlan és nem európai a magyar állampolgársági törvény."

persze a szlovák nyelvtörvénnyel minden rendben van....majd ha eltörlik beszélhetünk valamiről.

"Klasszikus politikai taktika, hogy nacionalizmussal kell elterelni a polgárok figyelmét más, komoly problémákról"

ugye ezt magára értette ha jól értem...a szarköcsög.

ON:

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 11:03:17

@ember a holdon?:

szerintem nem, hanem most próbálják meg ráhúzni Abára meg Demszkyre a vizeslepedőt.

Higany 2010.08.03. 11:03:55

Érdekes vélemyényeket hallani ettől a metrós szakszervezeti vezetőtől, gondolom biztosan nem szerepel semmilyen gyártóhoz közeli fizetési listán...
Ez a kamuzás a szabványokról, meg a "máshol jó volt így is" szöveg hozza a szokásos cinikus színvonalat. Nem hiszem, hogy az Alstom most csodálkozik rá a magyar szabványokra és a vasúti biztonsági szabályzatra. Szerencsére iparági előírásaink eléggé szigorúak sok helyen, de pl ennek köszönhető, hogy a hazai villamosenergia-rendszert még egyszer sem sikerült térdre vinni, amikor a Dél-Európa már elsötétült. Külföldi kollégáim szoktak nézni nagy szemekkel, hogy nálunk milyen megoldások, előírások vannak, ők még ilyenről nem is hallottak. Ezek után én nem engednék ebből a 3 független fékrendszerből.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 11:05:15

@Marcellusca:

Állítólag az előzetes engedélyt megkapták a benyújtott anyaguk alapján. Na most ezt a szakértői bandáról el is hiszem, márminthogy kiadtak bárkinek bármit.

kuki123 2010.08.03. 11:08:07

@Seduxen:

szar ügy mikor a 60 éves dolgokat tanítani kell, nem emlékszem hogy a vietnami, koreai háború vagy a 2.VH-s japán megszállást kell e külön tanítani...

"A Budapest-Berlin-Sachsenhausen tanulmányút célja, hogy elméleti és módszertani segítséget nyújtson azoknak a tanároknak, akik szeretnék ezeket a témákat integrálni az oktatásba vagy saját diákjaik számára hasonló tanulmányutak szervezését tervezik. "

vajon ki lesz az elvetemült tanár aki ilyenre pályáz, és majd mit kap az a tanuló aki nem akar elmenni...az osztálykirándulásnak álcázott agymosásra

Kicsit Karcos 2010.08.03. 11:08:33

Nem tudom, ki ez a Vis Maior, de ezentúl én is rá fogok hivatkozni, ha valami gond van a papírokkal.

Vagy Gyurcsányira.

Eddig mindig a Tibire hivatkoztam, de örültem, ha egy emelettel feljebb engedtek az okmányirodában vagy a Városházán.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 11:08:56

@volánrulz: ja, hogy Te így érted a Holocaust OKTATÁSÁT. Értem... :)))))

Marcellusca 2010.08.03. 11:10:27

@volánrulz: Nem csak Pécsett. Pesten is.
Keveslik a csatorna-díjat.

Alapvető élelmiszer 2010.08.03. 11:17:46

@binike: Igen, én is erre gondoltam. :) Még nem játszották ki a "2006-ban is volt egy forradalom" és a "szavazófülkék forradalma" kártyát. Pedig forradalomként legalább fél évet lehetne faszveréssel tölteni.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 11:21:55

Kedves D. Gábor!

Egy tiszteletteljes kérdéssel kezdeném:

Ki a retkes fasz köt ilyen szerződést?

"A Nemzeti Közlekedési Hatóság elutasító határozata akkor számít előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának, ha az előzetes típusengedélyt a metrókocsik szállítója megkapja, a felek együttműködnek és az engedély megszerzéséért erőfeszítéseket tesznek.

A szerződés ezen pontja az Alstomnek kedvez, ugyanis ha a vis maior helyzet fél évig fennáll, akkor a francia gyártó is felmondhatja a BKV-val kötött szerződést. Ebben az esetben viszont a főváros bukhatja az eddig kifizetett 30 milliárd forintot, valamint a 15 millió eurós jól teljesítési garanciát."

Ezt azért kérdezem, mert én már néhány szerződés megkötésénél közreműködtem, értendő ezalatt, hogy én készítettem őket. Olyan egyetlen egy esetben sem fordulhatott elő, hogy
ha valai vállakozik valaminek az elkészítésére/megtervezésére/leszállítására (tehát valaminek munkával elérhető létrehozására), és az hatósági engedélytől függött volna (mégpedig olyantól, amiben hatósági előírásokat kérnek egyébként számon, és az annak való megfelelés maga a szerződésszerű teljesítés) és annak beszerzése - természetesen - a szállító feladata, akkor ennek esetleges elmaradása vis majornak minősülhetne.

Ilyen alapon, ha nem sikerül megterveznie a metrókocsikat, mert véletlenül omnibusz sikerül, akkor az is vis major lehetne. Ez képtelenség Gabi.

Az Alstomnek nem "erőfeszítéseket" kell tenni a típusengedély megszerzéséért, hanem meg kell azokat szerezze, hiszen annak híján nem lehet utasokat szállítani a metrokocsikkal, és végüli ez ennek az egésznek a célja. Engedély nélkül gyakorlatilag értéktelen a 65 milliárdos cucc.

A típusengedély hiánya ugyanis nem vis major (mint ahogy te nem "lord major" vagy, mint a városháza honlapján olvasni lehetett), mert - mint már említettem - ez maga a szerződésszerű teljesítés.

A szabványoknak, hatósági előírásokank megfelelő kocsikat legyártja és határidőbe leszállítja, az előírásoknak való megfelelőséget (így magát a szerződésszerűséget) hatósági bizonyítvánnyal (a típusengedéllyel) igazolja. Ez maga a főkötelme. (Ez így van hugyozó egér, és metrókocsi esetében is) Ennek elmaradása a teljesítés elmaradása, és mivel a típusengedély beszerzése a szállító feladata volt, így a "hiba " az ő érdekkörében merült fel (ráadásul felróható is neki), így a szerződéstől elállás joga (erre ezt kifejezetten ki kellett volna kötni a szerződésben), a már kifizetett pénzt (kamataival együtt, mert az elállás visszamenőleges hatállyal szünteti meg a szerződést, így a már teljesített pénzfizetés hatálytalanná válik, így kamat jár utána), és kártérítési igény (pl. meghiúsulási kötbér, vagy hasonló, mert ilyenkor ki kell írni bazmeg egy új pályázatot, és az nem ingyen van, mint tudjuk). Persze egy normális, és egy közepes képességű bojtár által elkészített szerződéses konstrukció mellett. Ahol egyszerűen beírják a szerződésbe, amit a Ptk. alapján bele kell.

Te bazmeg Gabi, ti ott a városházán többszáz millióért vesztek igénybe jogi szolgáltatásokat ügyvédektől, irodáktól. Tényleg nem volt egy se közűlük, aki elolvassa ezt a szerződést, és ismeri a kötelmi jognak legalább az alapjait? Vagy ilyen feladat fel sem merült, az egész tevékenység kimerült nokiás dobozok áramoltatgatásában, ezek szervezésében?

Mindenesetre kijelenhető, hogy fej-fej melletti, nagyon nagy versenyben, de nyertél, azt hiszem te vagy Mo legkártékonyabb politikusa. Ráversz a Ferire meg a Rongyszedő Janira, ami nem kis szó, ezt ismerjük el. Nem Gabi?

U.i. a Klados - aki tudod 8.7 milliót kap havonta - látta ezt a szerződést? Ha igen, érdekelne mit szólt hozzá....

Marcellusca 2010.08.03. 11:23:30

@binike:
Benne van a forradalom, oszt', jóvan. :)))
Ammán mindegy, hogy millen jelzős szerkezetben használod. A forradalom a lényeg. :D

@laspalmas: Nem akarom védeni őket, de lehet, hogy a benyújtott anyagok alapján megfelelő, illetve kiegészítést kértek.
Hogy a megvalósítás már nem az, akkor ne kapjanak engedélyt!

Ha van egy jól működő, szigorú(bb) szabályzásunk, ami valóban az utasok védelmét szolgálja, akkor tartsanak is ki mellette!
Nem szeretnék egy véletlen elinduló és aztán nem fékezhető metrón utazni.

groggil 2010.08.03. 11:27:13

Erről egy postot, légyszi, légyszi!!! (a nol-on már nem lehet kommentálni a cigányos cikkeket...minden mást igen...hihetetlen!):

nol.hu/belfold/20100803-visszakerik_lakasukat_a_kanadat_megjart_csaladok

Egy-két idézet, kedvcsinálónak:

"a törvény előírja, hogy a bérlőknek be kell jelenteniük a 60 napnál hosszabb távollétet, különben elvesztik a bérleti jogviszonyukat, ami egyben azt is jelenti, öt évig nem jogosultak önkormányzati bérlakásra. Ebbe a kategóriába tartozik Pongó Ernő is, miután kiutazása előtt nem tett eleget az előírásoknak."

"A Pongó Ernő által korábban bérelt lakásról kiderült: nincs kiutalható állapotban, úgy került vissza a vagyonkezelőhöz, hogy alapvető berendezési tárgyak – mosdó, kád, tűzhely, villanykapcsolók – hiányoznak belőle. Pazonyi Péter ezt közölte Pongó Ernővel, aki viszont azzal érvelt: ő a testvérénél a kulccsal hagyott egy levelet, amelyben tájékoztatta a társaságot, hogy Kanadába távoztak."

"A hazatért romáknak felajánlották a társaság üzemeltetésében működő Albérlők Házát, ahol kétszer hat hónapig, de szükség esetén akár tovább is maradhatnak, addig, amíg lakásproblémájuk megoldódik. Az érintettek azonban közölték: nekik ez a megoldás – a közös konyha miatt – nem megfelelő"

"volt olyan huszártelepi lakás, amelyet úgy hagytak hátra bérlőik, hogy az ajtaja tárva-nyitva állt. A vagyonkezelő kereste a bérlőket, de hiába – a szomszédoktól tudták meg, hogy a benne lakók elköltöztek"

Bocs, a terjedelmes -ráadásul 100 alatti- OFF-ért, de ez annyira, de annyira felqúrt, hogy kettesével szívom a cigit!
Ha papíron továbbra is erőltetjük ezt a "jogállamnak" álcázott berendezkedést, asszem egyértelmű, hogy ebben az esetben semmilyen módon nem kaphatnak 5 évig bérlakást...ha mégis, akkor nincs jogállam, mert egy fehérrel biztosan szóba sem állnának a hivatalban!
Ezt írja meg valaki, légyszi, valamint kövesse a fejleményeket is!! Hát ekkora pimaszságot is régen olvastam már!!!

Kicsit Karcos 2010.08.03. 11:29:22

Metrószerelvényt vennék műszaki nélkül bontásra! Önkormányzati eladók előnyben!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 11:30:41

@derelyegrádi szellem: "hiszen annak híján nem lehet utasokat szállítani a metrokocsikkal, és végüli ez ennek az egésznek a célja." - biztos vagy Te abban, hogy ennek a "bulinak" az a célja, hogy a metrókocsik - valamikor 2076-ban, mint valami elbaszott zs-kategóriás sci-fiben - UTASOKAT szállítsanak?

Homeoffice 2010.08.03. 11:32:05

@groggil:

Válaszom:
Azt hiszem van elég volt orosz laktanya.
Dzsime:)))

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 11:32:14

@derelyegrádi szellem:

Ja azt már meg se említem, a világ jogi képtelensége, hogy az Alstrom a saját szerződészegésére - mint vis majorra - hivatkozva felmondhatja szerződést és elteheti az előleget, meg 15 millió eurót is. Ilyen a világon nincs (30 milliárd forint 15 millió euróért lenne egy pár használhatalan szerelvényünk, hiszen embereket szállítani nem lehet rajta). Utoljára így a Brit Kelet-indiai Társaság "szerződgetett" az indiai benszülöttekkel, ha érted mire gondolok. Te Gabi egy akkora ökör vagy, hogy párod nincs.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 11:36:23

@derelyegrádi szellem: Te komolyan elképzelhetőnek tartod, hogy ilyen részek "véletlenül" kerültek bele a szerződésbe, mert "valaki elnézte"?

Homeoffice 2010.08.03. 11:36:25

@derelyegrádi szellem:

A Lóf*szt mama!
Nem Ökör!
Egy pénzéhes barom! (szerinted ezért mennyi lóvét kapott?)
Egyébként a platós ifákat javaslom ide is.
Budapest kultúrált népe Azt érdemli meg.

Csatmar (törölt) 2010.08.03. 11:37:41

Ki írta alá ezt a szerződést? Ez kimeríti a sikkasztás, és a hülyeség kategóriáját.

Marcellusca 2010.08.03. 11:41:33

@derelyegrádi szellem: Hát, ezt szépen összeszedted. Jogilag. :)))

Viszont, józan paraszti ésszel is érthető az egész.
Még nekem (aki, ugyi nem jogász) is kiszúrta volna a szemem egy ilyen faszság.
Vagy a biztosítékok, kötelezettségek hiánya.

Úgyhogy az összes olyan ügyvédnek/irodának az engedélyét bevonni, akik közreműködtek ennek a szerződésnek a megírásában!
Plusz büntetőeljárás alá vonni őket!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.03. 11:42:49

@Kicsit Karcos:

"Nem tudom, ki ez a Vis Maior,"

olvass több Fable-t :))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 11:47:18

@derelyegrádi szellem:
Ez kb ugyanaz, hogy ha tervezek egy nyomástartó edényt amiről nekem nyilatkozni kell, hogy ennek és ennek az alapján van megtervezve, terveket beadom, ők jóváhagyják, cucc elkészül hatóság jön bevizsgálja megfelel, ha nem felel meg nem lehet beüzemelni, vagy korlátozott mértékben (nem akkora nyomáson pl, de az külön engedélyes). pont történet vége, ez ilyen kibaszott egyszerű.
Milyen már az hogy csinálok valamit ami nem jó, aztán felteszem a kezem, hogy bocs nem tehetek róla hogy szar. Miért ki tehet róla?? A bkv jegyárus? Vagy a köcsög hivatal aki mindenféle hülyeséget kér (pl hogy tűz esten 30 méterrel a föld alatt mondjuk nyitható legyen a kocsik ajtaja)

OmegaMale 2010.08.03. 11:51:40

Ok, megint egyoldalú szerződést kötöttünk valakivel, ahogy a madaras meg virágos városhazi barátainkat ismerhetjük, valszeg el sem olvasthák, hogy mit írnak alá, vagy a vis maior-os oldalra éppen rajta volt egy nokiásdoboz. Ez egy dolog. Az Alstom szerződést bonthat, mert erre a szerződés szerint joga van, bizonyos esetek fennállása esetén. Mindemellett kétlem, hogy az NKH által sérelmezett adatszolgáltatási hiányosságokat (jegyzőkönyvek, dokumentációk stb.) az Alstom védeni tudná pl. egy bírósági ügyben. Pláne, ha a próbaüzem alatt reprodukálható olyan állapot, ahol a kifogásolt hiba 100-ból 100-szor fennál. A járműgyártókat az ISO és EN minősítéseik megtartásához szigorú processzek kötik, ha ettől eltérnek (pl. amit az NKH kifogásolt, utólagos, dokumentálatlan szoftvertákolás), vagy nem megfelelő a termék (ebbe az elégtelen dokumentáció is beletartozik), ott a cég a minősítéseivel játszik. Persze lehet keménykedni az ügyféllel, de nem érdemes.

Olvastam az NKH határoztatát és a pontokat.

A forgóváz keret végeselem szimulációja a hegesztéseknél az anyagfáradási határérték fölötti terhelést jelez (doksi: index.hu/assets/documents/belfold/hatarozat.pdf ). 13. oldal f) bekezdés. Mindegy, hogy eljárási hibának tudjuk-e be a technológiai leírás mellőzését, vagy hogy az Alstom TIG hegesztéseket akar-e kritikus részekre, az biztos, hogy olyan bóvli, aminél nem a méretezési szilárdság, hanem a gyártási technológia bizosítja (szvsz utólag felfedezve!)
a hosszú távú megbízhatóságot (a gyártó állítása szerint :D), az a vidd-haza-és-kezdd-elölről kategória. A végeselem módszer lényege, hogy a design gócpontjait feltárja és még a tervezési szakaszban kijavítják. Ja és van pofájuk a 'piros' FEM analízist benyújtani engedélyezésre... ez az igazi arrogáns überpofátlan dolog.

Persze nyilvánvaló, hogy a francia cég, ami gondolom főként francia megrendeléők igényeit szolgálta ki, nincs hozzászokva 'éles' átadás-átvételi procedurákhoz, gondolom ott a hazai cégnek nyilván volt hátszele és ahatóságok sem szívóztak annyit.

Ha az Alstom keményíteni akar, hogy vis maior-ral lelép, mert nem akar a hülye szabványainknak megfelelni, akkor meg lehet őket hívni Bp-re, meg mondjuk mellé a hasonló szerelvényeket üzemelő városok közlekedési szakembereit, esetleg a TÜV-öt és prezentálni nekik azokat a use-case-eket (vészfékezés, akaratlan szerelvényindítás, vészkijárat nym nyílik stb.),ahol a szerelvények elhasalni a lesajnált magyar szabványon. Vagy olyan szerződés módosítást kieszközölni, hogy a konstrukciós hanyagságok esetén komoly kártérítési igényeink fognak keletkezni. Ugyanezt az utat jártuk a Combino-kkal is (szoftverhibák, ajtónyitás-csukás, nuku klíma).

(Az csak színező adalék, hogy ha jól emlékszem, volt magyar konstrukció is versenyben a metrótenderen. Gyanítom, hogy az megfelelt amagyar szabványoknak... :/)

Szóval sztem van itt elég szakmai ok, amit az Alstom szívesen elsunnyogna és nem fogja erőltetni a keménykedést.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 11:52:24

@Seduxen:

Ha nem véletlenül, akkor bűncselekmény történt, mégpedig hűtlen kezelés. Ha véletlenül, akkor teljes alkalmatlanság, ami kártérítési felelősséget keletkeztet, a döntéshozóknál meg a hanyag kezelés bcs-jét.

Ha az ügyédeknek volt esze ledokumentálták, hogy felhívták erre a megbízók figyelmét, de ők annak ellenére így kérték megszerkeszteni az okiratot. Ez esetben viszont már hírdethető is az ítélet, a bűnösségre vonatkozó - megdönthetetlen - bizonyíték rendelkezésre áll.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 11:55:05

@derelyegrádi szellem: nem tudom elképzelni, hogy VÉLETLENÜL ekkora bakot lőttek volna...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 11:55:58

@OmegaMale:
Tényleg piros a kérdéses alkatrész??:) Úristen...ez kb olyan á basszunk jó lesz az oda. És ha eltörik 5 hónap után??

Alapvető élelmiszer 2010.08.03. 11:57:58

@derelyegrádi szellem: U.i. a Klados - aki tudod 8.7 milliót kap havonta - látta ezt a szerződést? Ha igen, érdekelne mit szólt hozzá....

Nem gondolod, hogy Kladosnak ebbe bármi beleszólása van. Ő egy stróman, egy nihil, aki megfelelő pénzért viszi a balhét.
A világon annyi normális helyen építenek metrót (pl. München. 2. Stammstrecke), ami sokkal nívósabb és valószínűleg több pénz mozog benne, mint a mi kis földalatti villamosunkban. Erre jönne haza ez a genetikai selejt? Ugyan már... Ő azért kell, mert gondolom nem volt olyan józan építési szakember, aki a négyes metrót műszakilag alá merte volna írni...
Így megy ez, Hofi is megmondta: "Pénzért mindent, szopok, nyalok, gombot varrok"

guma 2010.08.03. 11:58:10

@derelyegrádi szellem:

Megint csak köszönet az összefoglalóért!

Én a tyúkeszemmel ezért céloztam a milliárdos ügyvédi közreműködésekre, csak így levezetni nem tudtam!!!

Fell Bandi 2010.08.03. 11:58:34

@derelyegrádi szellem: így van, valamelyik tökét el kell kapni és ha menteni akarja a rongyos életét, kénytelen lesz énekelni..

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:00:45

@Seduxen:
Én sem, komolyan nincsenek illuzióim hogy mit fognak csinálni orbánék az elkövetkezendő 4 évben, de ha csak megelégszenek a 10%-os rátával már kurva jól állunk.
Zero azért az MFB külügyi képviselő is megérne egy posztot, mondjuk az ember aki ott sem volt címmel:) Nincs nyoma a több éves tevékenységének havi 10000 Euro és 350e Forint fizetés mellett, plusz milliókért berendezett brüsszeli lakáska..

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 12:00:56

@Marcellusca:

Persze hogy érthető. Ha megrendelsz egy étkezőasztalt egy asztalostól, és olyat készít, amin lehet enni, akkor az biztos nem vis maior (térjünk vissza a hivatalos írásmódhoz). Hanem egy alkalmatlan asztal. Tehát ki se kell fizetni.

Ez olyan világos, mint a Nap.

Meg tudod mit figyeltem még meg. Általában - normális esetekben - mindig a megrendelő diktálja a feltételeket, hisz ő adja a pénzt (érte versenyeznek a szolgáltatók, gyártók), nálunk meg ha az állam megrendelő (különösen ha szoci, vagy szadezses a mufti), akkor mindig a vállalkozó, beszállító, stb diktál.

Nem is érteném, ha nem ismerném a budapesti Nokiás dobozok törvényszerűségeit...

Homeoffice 2010.08.03. 12:02:09

Miközben megy a baszakodás halkan megjegyzem hogy ez a "kis" balhé kb 15-20 000 tanár egy éves fizetése...
Anyátokat azt!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:05:39

@derelyegrádi szellem:
Egy ilyen szerződés jogilag hogy támadható meg? Nincs olyan lehetőség ami védené a megrendelőt, mert ebben az esetben gyakorlatilag a megrendelő semmit nem kap a pénzéért, ráadásul le is próbálják nyúlni. ja persze tudom kókajani szerint ilyen szép a verseny.

Marcellusca 2010.08.03. 12:06:49

@Alapvető élelmiszer: Nem akarom védeni Kladost, távol álljon tőlem, de ...
szerintem őt a metróalagút kifúrására szerződtették.
A járműpark egy egészen más téma/terület.
Oda nem mélyépítő-, hanem gépészmérnök kell.
És most csak a kocsikról beszéltem.

ketroot 2010.08.03. 12:09:12

@groggil:

"Van máááááááááááásik"

nol.hu/kulfold/20100803-sehol_sem_kellenek_a_romak

Az azért érdekes, hogy itt sem lehet kommentelni... Régebben azért még bírták a moderátorok.

Fell Bandi 2010.08.03. 12:11:35

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Ebben tévedsz, méghogy nincs nyoma az ottlétének? Elmész a teniszklubba, ahová járt, minden napra ki vannak írva a lejátszott meccsei a faliújságon.
Amúgy is pozitív a hozzáállása a dolgokhoz, felajánlotta hogy 10 %-os áron megveszi a banktól a bútort, eszcájgot (teniszütőket?) amit ottléte alatt vásárolt.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 12:13:57

@Seduxen:

Én ezekről bármit. Ez az igazán szomorú, hogy még a "véletlenül" is elképzelhető (a "másik valószínűbb, ez tény). Ezek bazmeg nem értenek semmihez, de egyáltalán semmihez. Erre a demszkyre én a szobanövényeim locsolását sem bíznám. És ez irányítja ezt várost 20 éve, és úgy, hogy megválasztották. Ilyenkor komolyan sírni támad kedvem.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:14:32

@Fell Bandi:
Jaa bocsi:P
Meg az hogy szerződés lejárta/kirúgás előtt módosították a szerződést 2 havi bér helyett 10 havi jár neki...

Marcellusca 2010.08.03. 12:16:57

@derelyegrádi szellem: Ezért mondom, hogy józan, paraszti ésszel is felfoghatatlan, érthetetlen a dolog.

Ha az asztalostól azstalt rendelek, de az billeg, ne adj' Isten, csak egy sámli, akkor fizetés nélkül hozzáb@szom és visszakérem az előleget.
Az csak részletkérdés, hogy egy metrókocsinak többféle előírásnak kell megfelelnie.
Meg kell felelnie, egyébként nem metrókocsi.

Az is érdekes meglátás (nem csak Te vetted már észre), hogy a kivitelező/gyártó/beszállító diktálja a feltételeket.
Há', hogy a f@szomba?
Ha valamire én adom a lóvét, akkor én diktálom a feltételeket.
Főleg, ha már a megrendeléskor tisztázottak voltak és én csak azok betartását követelem.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:17:13

@derelyegrádi szellem:
És tudodaz a durva, hogy ilyen jogi dolgokkal kapcsolatban van egy olyan érzésem, hogy ahhoz hogy valaki ilyen szar,inkorrekt szerződéseket kössön rohadtul tisztában kell lenni azzal amit csinál szakmailag. vagy rosszul gondolom?? Genyasághoz is legalább akkora tudás kell...

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 12:19:45

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Sehogy. Nem tudnál semmire se hivatkozni. Se megtévesztésre, tévedésre, semmire. Ők így szerződtek, és Mo-n pogárjogi tekintetben szerződési szabadság van.

Egyetlen dolog képzelhető el, ha bebizonyosodik, hogy a szerződés bűncselekmény útján (megvesztegették őket) jött létre, akkor érvénytelen. Szerintem még a hűtlen kezelés se elég, mert ott a másik fél felelőssége nem állhat be. Aktív és passzív gazdasági vesztegetést kéne igazolni, ami nem fog menni, hacsak valami vártlan nem törrténik, pl valaki őszinteségi rohamot kap, és még élve el is ér a KNYÜ-re.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.03. 12:21:20

Hú, gyors magamra kell szednem 35-40 kilót, ha tényleg a Demszky-bagázs fogja vonszolni a riksát a csoffadt testével. Nehogy már könnyű dolga legyen.
De valszeg ő is olyan kisportolt lesz hetek alatt, mint Mr. Hagyó.

Fell Bandi 2010.08.03. 12:22:12

@DexterMorgan78/Séfbácsi: ez utóbbi szerződésmódosítással viszont az Erős Johnny lehet, hogy beleszaladt egy hűtlen kezelés okán ellene indítható eljárásba.
Persze százával vannak már ott a fején vajhegyek, lehet hogy megy vele az alkudozás erről arról, mert amilyen patkány, biztos elhelyezett néhány taposóaknát, amiről most szívesen ad infót - ha nem csukják le... ilyenek ezek a moslékok, nehéz velük bánni

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 12:22:49

@DexterMorgan78/Séfbácsi:

Ezt nem tudom, engem soha nem bíztak még meg olyannal, hogy csinálj már egy szar szerződést, de olyat ám, hogy feltétlenül kiszopjuk, akármi van...de gondolj ám mindenre....

Nem tudom.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:25:03

@derelyegrádi szellem:
na de nem lenne egyszerű nem igaz?:) Hiszen ugyanúgy számításba kell venni egy csomó mindent:)

OmegaMale 2010.08.03. 12:29:20

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Ott a kifogás az NKH határozatban, fehéren-feketén. Ok, az NKH azt nehezményezi, hogy nem kaptt TIG technológia leírást. A TIG védőgázas tungszten anyagú hegesztés, amivel magasabb kifáradási határú varrat készíthető. Nyilván a hatóság hiányolja a dokumentációt arról, hogy ez mennyivel emeli a varrat anyagfáradás elleni tűrőképességét, így nem lehet tudni, hogy a problémás helyeken a TIG varrat eléri-e a célját ill. ha igen, mennyivel teljesíti túl a határértéket.
Egy szerkezet olyan erős, mint a leggyengébb eleme. Hegesztett szerkezeteknél a hegesztési varrat és a közvetlen környezete mindig gyengébb. Ezért gondolom azt, hogy erre utólagos FEM szimuláció után derült fény és a TIG hegesztés csak egy utólagos okosság. Vasúti kocsiknál robosztus túlméretezést és hosszú élettartamot vár a zember. Fő szempont az anyagfáradás, mivel ezek a járművek igen nagy futásteljesítménynek néznek elébe és nem 5 évente cserélgetjük őket... Ha a design-nál eleve TIG-s varrattal szimuláltak volna (mert eleve TIG volt a terv), akkor valszeg zöld lett volna a teszt. De akkor miért nem úgy tesztelték? Ez azért egy olyan téma, amit az Alstom nehezen tudna elfogadhatóra kimagyarázni, érdekes, hogy nem ilyeneken rugóznak a szeződéssel kapcsolatban.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.03. 12:29:33

@derelyegrádi szellem: "Erre a demszkyre én a szobanövényeim locsolását sem bíznám" - miért a fűnyíróember azt nem csinálja meg ?:))))

Fell Bandi 2010.08.03. 12:31:20

Ez a moslék demszkáj akár tiszteletbeli tagja lehetne a Becsületes Emberek Értékalapú Közösségének. Vagyis BEÉK-elődhetne oda, ha már az ő pártja kirohadt alóla...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.03. 12:31:25

@groggil:
Wow! Törvényileg fogják legalizálni az illegális lakásfoglalást?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.08.03. 12:34:00

@OmegaMale:
Hihi te tuti mérnök vagy:) Egyébként hegesztéstechnológiában annyira nem vagyok otthon, de totál értem a problémát.

grupi 2010.08.03. 12:43:56

Én azt sem értettem, hogy kik szavaztak folyton Demszkyre.

Most azt sem értem, hogy ez a gazember miként marad felül a lápon.

Igazán gatyába rázhatná már végre valaki, de úgy tisztességesen, hogy ne csak mindig a mikrofon végét kapja be.

groggil 2010.08.03. 13:05:08

@ketroot: Igen, láttam...úgy látszik, a nol a totális hazugság (értve ezalatt azt, hogy propaganda színvonalú, a valóságtól teljesen elrugaszkodott írásaik csúsztatásait még kommentekben sem lehet helyretenni, ill. legalább valamilyen új nézőpontot [ pl.: a cigányok felelősségének a felvetése] bevinni) útját választotta. Mi lehet ezzel a cél? Én már nagyon másra nem tudok gondolni, mint arra, hogy a demográfiai folyamatok végleges és helyrehozhatatlan átbillenéséig valahogy kitartani a mai helyzettel...

@neccharisnyás útonálló:
Papíron nem erről van szó, szerintem...itt a fontos kérdés az, hogy a nyíregyházi önkormányzat -szinte példátlanul- faji alapon felmentést ad e egy rendelet, egy törvény alól...mert kerek-perec le van írva: aki nem jelenti be a távozását, 5 évig nem is igényelhet újat...tehát ez egy automatizmus...ne legyen kétségünk, egy magyartól már a kérvényt sem vennék át...ilyen értelemben ez egy nagyon fontos ügy...először születne Mo.-on leplezetlen faji alapú kivételezés (leplezett, ilyen-olyan "pozitív diszkriminációnak" álcázva persze eddig is létezett, de olyan még, ahol egy törvényi automatizmus ellenére történne valami, olyan még nem volt). Azt gondolom, ebből az ügyből ezért lesz presztízskérdés, a cigányok részéről is, és azzá kell lenni a "nemcigányok" részéről is, mert ha ebben kivételeznek, akkor tényleg bármit meg lehet csinálni...akár azt is, hogy magyarnál mondjuk 5év a rablás, cigánynál meg kettő...mármint deklarálva, mert a gyakorlatban ez ma is érvényesülget).
Tehát -összefoglalva-, ez a "lakás visszaadás ügy" elképesztő fontossággal bír, és döbbenetes üzenetet kapnánk az arcunkba ezzel...érzésem szerint ez az ügy túlnő majd magán.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 13:05:47

@Seduxen:

Tudtam, hogy ez neked labda....:-)

Mostanában már a füvet se nyírja, mindenféle csi-csup elfoglaltságokra hivatkozik...

Marcellusca 2010.08.03. 13:09:31

@derelyegrádi szellem:
@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Kolléga felesége törvénykidolgozásban vett részt.
Megírta a tervet, bevitte a főnökéhez, aki csak annyit kérdezett:
- Hol van benne kiskapu?
- Az nincs.
- Akkor vigye vissza és dolgozza át, hogy 2-3 feltétlen legyen benne!

2010.08.03. 13:19:21

@greybull: Most lehet azzal vagdalkozni hogy a franciák nem értenek az e féle dolgokhoz meg úgy mindenhez, de valamiért abban a csodás Franciaországban mégis működik a metró, az autók, az utak, valamiért ott mégiscsak részt tudott vállalni például az Alstom is a világ egyik leggyorsabb vasuta, a TGV megépítésében és üzemeltetésében. Valamiért ott mégsincsennek vele gondok, hát nem furcsa ez?

OmegaMale 2010.08.03. 13:25:54

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Ok, de nem gépészmérnök :D. Ha egy ilyen jellegű, szigorúan szakmai kifogás bárki képes megfelelő helyre tenni, az azért jelzi, hogy nem valami kis apró szőrszálhasogatáson megy a szüttyögés, hanem azért itt gereblyék meg gerendák fekszenek szanaszét :S.

A szoftverhibákat vagy a 14 ezer km alatt elkopó kerekeket (poszt 7-es pont, ja és hát nem gumikerék...) ne is említsük. Illetve de, számoljunk:

Valenciában az 1. számú prototípus szerelvény 14 ezret futott (5. oldal engedélyezési eljárás, 1 pont).

14 ezer km (tesztút) / 12.7 km (4-es metró vonal hossza) = kb. 1102-ször a teljes metróvonal.
A VEKE elemzése szerint kb. 31 km/h-s átlagsebességel számolva (oka a megálló/vonalhossz magas aránya): kb. 25 perc menetidő, vagyis, ha mondjuk 5 percet vár a végállomáson, akkor 30 perc egy irányba a vonal. Napi 20 óra üzemidővel ez azt jelenti, hogy 20*60 = 1200 perc / 30 = napi 40-szer megy végig vonalon (20x oda, 20x vissza). 1102 / 40 = 27.55, ok, legyen 28 nap. Ennyi nap folyamatos használat mellett koptak volna elí gy a próbaszerelvény kerekei, ha ezt a 14 ezret élesben futja meg.

V'bőr crew, ezek az apróságok is megérnének egy poszot, nem? :D Engem pont az rémiszt meg, hogy nem kell nagy szakinak lenni ahhoz, hogy az NKH kifogásait értelmezni lehessen.
Ennyi erővel Mekk Mestertől is vehetnénk metrókocsit...

ember a holdon? 2010.08.03. 13:47:25

@greybull: szó se róla, csigazabálók nem kedvenceim nekem sem.. csak a kifakadásod -így második kommentként, éhgyomorra - ütős volt :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.03. 14:31:42

Gondolom ezt a szerződést úgy kötötték,hogy mindkét fél jól jár.Az Alstom meg a demszki.Mi meg-a harmadik fél-meg így jártunk.:((

bitang rondák a gyerekeket megrontó tanárnők 2010.08.03. 14:33:33

A világ minden táján jók az Alstom kocsik, csak nálunk nem.

Érdekes.

turcsány karcsi elvtárs 2010.08.03. 15:01:42

ez valami új trend, hogy a nyugati cégek rossz minőségű fékekkel és kerekekkel szerelik a járműveiket, a mávnál is szívnak ezzel.
az alstromnál szarjanak sünt, francia szupervonatot tudnak építeni, metrókocsit meg nem

greybull 2010.08.03. 15:36:18

@Bermuda: ez azért van, mert otthon, a SAJÁTJAIKKAL nem mernek úgy piszkoskodni, mint bárhol máshol bárki mással a bolygón és a naprendszerben!
Ja!!! És el ne felejtsük, hogy Pakson ők baszták bele a vízbe az elhasznált fűtőelem pasztillákat, hogy vágták volna utána kihalászás végett az összes mocskos franciát!!!!
@ember a holdon?: mint írtam dolgoztam francia érdekeltségű cégnél - adott szó, megállapodás, szerződés? piha!, mit sem számított: csak a saját érdekük - ja és a magyart emberszámba sem vették!
Külföldön egyedül és csakis a franciák nem adtak soha sehol semmilyen "bennszülöttnek" egy fillér borravalót sem!
Nem csak csigazabálók (ez már önmagában is elképesztően undorító!), de: szarevők is!
Egyébként - ez nem tudom biztosan, de abszolút el tudom képzelni - az ide gyártott autók fényezése és kezelése is másod, ha nem harmadosztályú, szóval: szar!
Egyedül a Fantomas filmjeik voltak jók, a Belfegor, a Louvre fantomja, meg az első DS Citroen, a cápa.
Oszt ennyi.

greybull 2010.08.03. 15:38:32

Ja és a Citroennek a légrugózást egy Huszár nevű MAGYAR MÉRNÖK tervezte meg a múlt század húszas éveiben. A légiójuk három legjobban kitüntetett katonája is magyar volt!

2010.08.03. 16:24:19

@greybull: Igen, ez telljesen reális feltételezés hogy azért silány minőségű szolgáltatásokkal jönnek ide hogy kibassznak velünk. Nem mondom hogy nem lehetséges hogy a Kelet-európai régióba a nyugati cégek nem ugyanolyan jó minőségű árukat exportálnak mint amit otthon adnak, de nyugodj meg ezt nem csak a franciák csinállják, bármelyik másik nemzetiségű cég, vállalat megcsinállja ugyanezt. Lásd pl. a spanyolok Sávolynál, a Balatonringgel, az angol multicég, a Tesco kizsákmányoló üzletpolitkája, vagy hogy csak a magyarok által utóbbi időben oly nagyrabecsült osztrákokat említsem nekik ott van a Strabag-féle autópályabalhék és társaik. Ezer meg ezer hasonló ügyet lehetne felsorolni nemzetiség szerint de ennek nem látom sok értelmét, de ne hidd azt hogy a franciák mindenkivel ki akarnak baszni csak azért mert neked mondjuk rossz tapasztalataid vannak velük., Ebben a világban már mindenki a pénzre és a még több pénzre hajt, kapzsik, ez van. Magyarország hírneve sem fenékig tejfel külföldön, ne hogy azt hidd hogy nincsennek olyan helyek a világban ahol valakik mondjuk egy magyar céggel szerzett rossz tapasztalatok miatt utálnak minket magyarokat. Trianonban pedig nem a népek ítélkeztek hanem gyenge akaratú vezetők akikre könnyen gyakorolt nyomást az erős román és egyéb nemzetiségű lobbi. Ráadásul Trianonon kívűl nem látom akadályát annak hogy a két ország ne ápolljon baráti kapcsolatot, többek között az általad is említett magyarok miatt akik sokat adtak a francia népnek. Persze ez így gyűlölködve, meg csigaeveőzve nem fog menni.

tudi 2010.08.03. 17:30:33

Na az elszámoltatási kormánybiztos, vagy más nyomozóhatóság itt is körülnézhetne egy kicsit, itt is jó pár nokiásbodoz cserélhetett gazdát, ha így védik azt ami szar, most az független, hogy francia, olasz, japán, német, mert ami szar az szar, azt nem kell megvenni és kész, vagy használják ezeket a kocsikat esetleg a párizsi metróban.
Ja, ha esetleg ez a riksás dolog megvalósulna (bár úgy lenne), akkor én Demszkyvel az egész városban elfurikázatom magam, csak azért a pénzt nem sajnálva felutaznék pestre, hogy ezt láthassam.

kodó tamás 2010.08.03. 17:54:52

simán oligarcha váltás zajlik,
mint a redbull is, ők se tejeltek az új forradalmi kormánynak
vszínű siemens lesz mert azzal van fidesz pénztár kapcsolat

misztikus alfahím 2010.08.03. 18:00:21

Szavazás:

Ki az a 2%??? Lépjen elő, most rögtön!

kodó tamás 2010.08.03. 18:02:42

@derelyegrádi szellem:
A Nemzeti Közlekedési Hatóság MINDENKÉPP katasztrófa!!!!!
de egyébként a válasz:

Kedves Nép!
én sem vagyok hüje. én se kötnék ilyen szerződést (magamnak, a saját pénzemről)
de ti le vagytok szarva. járjatok gyalog. a metrót az elejétől viccnek szántam. mondhatnám számla melléklet.
ki a faszt érdekel a metro. én budakeszin lakom, csak nem gondoltátok hogy a családi házam és az adria között majd bemegyek budapestre kurva szerződéseket olvasgatni.
addig a tanácsnokaim intéznek mindent.
ja és ne öljétek egymást. csak tűrjetek. nekem se könnyű az életem.
a napon majd vigyázok az uv miatt.
ölel benneteket a nagy demszkáj

Bergeroth 2010.08.03. 18:08:17

Hány száz milliárdot is költöttünk rá eddig?
Persze, nem lényeg, gazdag ország vagyunk, belefér...

belekotty 2010.08.03. 18:24:59

@grupi: Sajna sokan szavaztunk rá... Nem volt alternatíva. Tarlós lett volna, ami nem ellenszenves, csak hát mögötte ott a Viktor. Bár az is jobb lett volna mint demszki és csapatának utóbbi 8 éves gátlástalan lopkodása. Rabszíjon szívesen látnám a manust, főképp Kókával egy meseautóban.

belekotty 2010.08.03. 18:27:36

@DexterMorgan78/Séfbácsi: "Én sem, komolyan nincsenek illuzióim hogy mit fognak csinálni orbánék az elkövetkezendő 4 évben, de ha csak megelégszenek a 10%-os rátával már kurva jól állunk. "

Igen. Tegyék Alkotmányba, hogy 10 százalék jatt jár a kormányközeli vállakozásoknak, aki azon túl lop annak börtön. Rögtön az 500 milliárdos metró csak 300 milliárd lenne. Ezzel én is kiegyeznék.

dipl-o-mata 2010.08.03. 18:35:18

Nem tudom, hogy írt e már valaki előttem erről.Én nem igazán ismerem az Alstomot, de ha jól tudom nem kezdők ezen a pályán.Egyszer csak elfelejtettek vonatot építeni?Inkább arra gyanakszom, hogy közölték velük: "amennyiben ez az összeg megjelenik ezen a svájci bankszámlán elég ha összedobtok valamit ami gurul, a többit mi lezsírozzuk", csak jött a "forradalom" és mindenki elkezdte félteni az állását.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 18:39:36

@belekotty:

te vagy az első ember (remélem élő eleven ember ül a géped előtt) aki bevallotta, hogy demszkyre szavazott. 1992-óta élek Budapesten, de ilyennel még nem találkoztam.

derelyegrádi szellem 2010.08.03. 18:41:34

@dipl-o-mata:

valami ilyesmi lehetett. Erre utal egyébként a vis maioros rész is a szerződésben.

Várúr 2010.08.03. 18:44:47

@volánrulz:
Szerintem abszolút szokványos és európai a szlovák állampolgársági törvény. Tót lehet boldog-boldogtalan, csehek, ruszinok, lengyelek, tizedik generációs amerikaiak, akárkik. Ami nem szokványos, az a tót külügyér ostoba nyilatkozata.

Várúr 2010.08.03. 18:47:58

@derelyegrádi szellem:
Élő eleven emberként ülök a gépem előtt, aki Demszkyre és mohó, agresszív idióta pártjára sose szavazott. Honfitársaim hülyeségéért se vállalok felelősséget. Szabadság!

hattyú 2010.08.03. 18:51:33

legyen borospince abbó az alagútbó :D meg szórakozóhely, 15 év alatt nyereséges lenne, mert ha egyszer 10 év múlva fog benne közlekedni szerelvény akkor annak úgysem lesz értelme, mert maga az egész 4-es metró értelmetlen :D ez az ország egy nagy vicc

-Soul- 2010.08.03. 18:52:56

Mekkora energiabefektetésre lenne szükség ahhoz, ha az elkészült alagutat elektromágneses gyorsítóként használva át szeretnénk juttatni egy metrókocsit az alstom székházba? Mindenkinek le kellene kapcsolnia itthon a villanyt?

indapass90210 2010.08.03. 19:19:07

Ide is: Szerintetek sem tud az Alstom metrót/vonatot építeni?

www.youtube.com/watch?v=FdQ8CG2Up-g

orient 2010.08.03. 19:25:54

@derelyegrádi szellem: Nem csak neked szol.

Csak roviden: Egy ilyen szsrzodes megirasa nem szamit hutlen kezelesnek? Nem lehet ezzel leultetni jo par evre a Gabeszt? Nem mintha attol visszajonne a 30Milliard az adobol amit tobbek kozott es is fizetek(50% kb. az elvonasom havonta), de legalabb tudnam az rohadek ott fog megdogleni. Sajnos semmi nem lesz belole...

2010.08.03. 19:25:55

Demszky menjen riksázni, nagyon jó :):) egy tál rizsért naponta!!!!! Víz két naponta :):)
azt azért jegyezzük meg, hogy Alstom van N.Y.-ban is :) ha ott jó, akkor kicsit fura a kekeckedés :), de szerintem arról is szó lehet, hogy nem fér be az állomásokra :), és valahogy ki akarnak szállni, mert nem volt ember, aki egy centivel lemérte volna mekkora egy ruszki kocsi(tudjátok, hungaroceles próba, ez is csak itt lehe), és aszondja ekkora kell, vazeg

moncayo 2010.08.03. 19:27:16

Én az alagútban vigalmi negyedet gondolnék. Betolunk pár száz darab kiselejtezett MÁV kocsit, fülkéset. Minden fülkét kiadnék egy lánynak, havi 50 rugóért. 5000 fülkénél az havi 5000x50.000 Ft = 250 millió/hó = 3 milliárd Ft/év (+áfa). Ezzel több legyet is üthetünk:

1./ Az igért 1millió munkahelyből 5000 már meg lenne
2./ Komoly Fővárosi bevétel lenne, így lenne pénz a BKV-ra
3./ Lenne státusz pár pártembernek
4./ A nyugdíjas Demszkyt meg kötelezném, hogy napi 8 órában használt óvszereket újrahasznosítson, azaz mossa ki, hajtogassa össze és az idelátogató nyugdíjasoknak feleáron adja el

2010.08.03. 19:28:07

@Dövan:
hát igen, erről van szó :):):) szóval az Alstom azért ott van a toppon, és szerintem is másról van ám szó

kigyurt álat 2010.08.03. 19:35:18

@greybull -nak igaza van.
Franciáktól különösen egyedi vagy kis sorozatban készülő műszaki terméket nem szabad venni, egyszerűen nem tudják megfelelőre megcsinálni.

aszekelyek 2010.08.03. 19:35:38

@tudi: Vannak páran@greybull: Meg a sárközi papája is de most az üzleti magatartásról van szó. A cégek azon attitűdjéneről, amely azt eredményezi, balkánnak néznek minket. Persze a vezetőink jelen esetben a fővárosé valóban az is. Sőt a főváros balkán alsó.Olyan szerződést, amit ők a z alstommal csak ott kötnek.

aszekelyek 2010.08.03. 19:40:12

@turcsány karcsi elvtárs: ez így nem teljesen igaz. Sok éve Párizsban káttam olyat is, amely átszáguld az állomáson vagy százzal és bztonságos is. Nem minden áthaladó szerelvény áll meg ugyanis ott. azt nem tudom, hogy kik gyártották nekik de nem szemetet vettek és üzemeltettek ott az biztos. Noés már Berlin is megszívta ezt. Átvettek ilyen ipari hulladékot és aztán kellett kivonni a forgalomból, mert nem volt biztonságos. Szóval nem hiszti ez az NKH részéről.

geniusgenie 2010.08.03. 19:47:37

Ha most ezt a sok kifogást a jelenlegi szovjet (mityisinszki) kocsiknál is felvetnék, akkor nemigen lenne metrónk.Pedig marha régen üzemel.
Szakmámból kifolyólag átlátom, hogy ha valaki utólag akar valami elkészült műremekbe belekötni, azt bármikor megteheti.Kivéve: a megrendelő kívánalmai és a figyelembe veendő előírások a szerződéskötéskor rögzitődnek. Innen a dolog egyszerű: ha a termék olyan, ahogy kérték, lehet perkálni. Ha nem olyan, lehet a gyártót szopatni.Jelen esetben sumákolást gyanítok.

aszekelyek 2010.08.03. 19:57:25

@Fell Bandi: mit nem mondasz? :D ők az ellenzéke voltak a BEÉK-nek:D legalábbis mondták. , hogy azok. Úgy véled talán, hogy ezeket az ügyeket csak szorosan együtt tudták megcsinálni?

stratez 2010.08.03. 19:57:29

Befalaztatni Demszkyvel és az MSZP-vel az alagút két bejáratát. Belülről.

MCMLIX 2010.08.03. 20:02:03

Könyörgöm, akasszuk fel!

aszekelyek 2010.08.03. 20:05:35

@geniusgenie: a mityisinszkíjek ugyan rozsdásodnak felül, mint a rosseb de megfelelnek félrendszerben például és alagútbaférés szempontjáből is a magyar szabványnak. Abban a masinosztrojtyelníj zavodban a jelek szerint sokkal jobb minőséget állítottak elő. Fel kell és lehet újítani őket emiatt, hogy az alstrom gyengécske kopásállóságú kereket szállított például. Érdekes, hogy miért nem volt jó az orosz felajánlás az államadósságuk fejében metrót is építettek volna, meg szerelvényt is adtak volna bele, megfelelőt. Tippem, hogy nem lehetett volna akkor az szdsz tele korrupciós ügyekkel ennyire. Ez kb nyolcvan milliárdért semmi.Mert a Kocsis már feljelentést tett ugyanerről amit kifizettek valami dizájnercégnek szintén. Meg még ami nem derült ki. Az 8omilliárd csak ebben az ügyben. Két részeg matrózunk is van. Demszkíj ugyanúgy szórta a pénzünket, mint gyurcsányi-az ki lehet? fleto

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.08.03. 20:06:05

Francia b+... mit vártok? Rendes megvalósulást? Műszaki dokumentációt? Rendes Field Manual-okat, amiből Józsi bácsi majd megtudja, hogyan kell felpumpálni a leengedett szerelvénykereket? Ugyan már...

LAKSZ 2010.08.03. 20:11:36

Hát, meggondolni azt lehet, de ezen a színten az esetleges jutalékot visszaadni ... Azt bizony nem lehet, az már életveszélyes mint az Alstom szerelvény ...

werno 2010.08.03. 20:12:24

"19. Vezetőfülke fogas véglegesítése."

werno 2010.08.03. 20:13:22

"4. Gumirugó cseréjének magyarázata."

aszekelyek 2010.08.03. 20:13:35

@belekotty: ez igen, kampány van, ugye. Előre bemondjuk, hogy majd valakik mennyit lopnak... ez olyan ballibes....át kell helyezni a felelősséget, -olvastam én is a gyurcsány blogban....

Tibike15 2010.08.03. 20:13:50

Jó ez is a paraszt magyaroknak, majd elhúzzák még 6 hónapig és utána az Alstom dönt, hogy szállít vagy felmondja a szerződést. Demszky újabb sikertörténete. De már nagyon puha a Demszky, még pár éve is simán rákente volna a fideszre, meg a fővárosi ellenzékre, hogy miattuk van.
Amúgy itt nem volt korrupció? Csak kérdezem.

werno 2010.08.03. 20:14:38

"3. Rajzdokumentáció. Visszaigazolást kérünk, hogy a 142/414/2010 hivatkozású levélben kért, a levél táblázatában szereplő kártyákról megkapjuk a rajzokat.
Bemeneti szekrény: aio19; aio20; cc1; dic1; dic3; fls1; hfc1; is2; mb2; pcm3; sci4m; smc3; vdk1.
Segédüzemi átalakító berendezés: 110/24V tápegység; FFK-01; GLT-02; IFF-01M;
PAC-1; PS-02-4R; RCA-09; RCA-10; RCA-11; RCA-12; Tápegységek, MVB-CAN
Gateway.
Hajtásinverter: 110/24 tápegység; MDI-1; PS-01; PTP-01, WTC-02."

LAKSZ 2010.08.03. 20:15:06

@orient: Hanyag kezelés, ha nem lehet bizonyítani, hogy szándékos volt. Ha kiderülne, hogy valamelyik francia banknál számlát nyitottak valakinek ..., akkor viszont megáll a hűtlen kezelés ...

werno 2010.08.03. 20:15:24

"8. Átjáró peron oldali takarás és jelölés véglegesítése"

LAKSZ 2010.08.03. 20:17:38

@belekotty: Megfontolandó, rögtön stabilizálódna a forint ...

bumburnyák 2010.08.03. 20:19:49

T. Blogíró:
< "A szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak (előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának) számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt."

Vagyis legyártják valahogy, sikerül valahogy, aztán mossák kezüket...>

Ez utóbbit honnan veszed? A vis maior arra vonatkozik, mikor, hogyan lehet egy szerződést felbontani. A legritkább eset, amikor vis maiorra hivatkozva be kell tartani egy szerződést.
Látva a hozzászólásokaz, másoknak is vannak szövegértelmezési gondjaik.
Ettől még lehet panama meg sikkasztás, de csak az indulatokat gerjeszted, megoldás nélkül. A hibalistával meg nem sokat lehet kezdenie egy nem szakembernek. Persze a politkusállatnak igen, mert nem tudja, mi az ami javítható, mi az ami viruális, és mi az, ami csak a lista hosszítását szolgálja.

Fransisco Miranda 2010.08.03. 20:29:48

Lehet, hogy mindjárt megköveztek, de lenne pár gondolatom.

Csak azt nem értem, hogy az Alstomról beszélünk, aki nem ma kezde már azért a magas színvonalú vasúti járművek gyártását. (TGV, AVE, például...)
Biztos, hogy a sokat bizonyított magyar közlekedésügyi szakemberek jobban értenek ehhez IS? Nem véletlenül "Ha van rajtam sapka azért..." történet ez? Mert belekötni bármibe bele lehet, és ugye a sajtó is elég sokat elbír, ha az egyik oldalra kell billenteni a mérleget.
Tudom én, hogy nem kell félteni egy ekkora céget sem a turpisságtól, de az Alstom már ezt-azt tett az asztalra, míg a most ellene fröcsögő keménykedő NKH, keménykedő politikusok, és holdudvaruk nem kimondottan erről híres.

aszekelyek 2010.08.03. 20:33:50

@groggil: Most, amikor másokat meg kihajítanak a lakásukból, mert nem tudják fizetni a fenntartását, közüzemi díjak , munkából... és az nem devizahitel...., meg felelőtlen költekezés.Nagyon érdekes lenne, hogy valakiknek meg csak úgy adnak ,törvény ide, vagy oda. Lehet lenni hajléktalannak, minden magyar állampolgárnak. Meg ugye figyelmeztették is előre azokat, akik elmentek, hogy semmijóra ne számítsanak ott,mert nem várja az őket.

aszekelyek 2010.08.03. 20:40:30

@Fransisco Miranda: Kövezés elmarad, az Iránban menő. Hanem az Alstom , most momentán egy olyan szerződés felbonthatatlanságát tette le az asztalra, amelyet nem tartott be a határidők tekintetében. Egy olyan szerződést, amelyet nem hiszem, hogy ez a gyakorlatuk, eleve elfogadhatatlan előrefizetés ügye, a még csak teszt elbírálásra váró kocsik ügyében. Most az van letéve. Meg egy olyan szerelvény, ami biztonsági szempontból nem kifogástalan. Nem gondoljuk, hogy feltétel nélkül kell elalélni, mert egy cég, egy nem banánköztársasági megrendelőnek vagy többnek jó minőséget volt szives szállítani. Itt nem ez a történet. . Ha rendelek egy bécsiszeletet, kifizetem a felét és kiderül, hogy pulykahús és sütve, akkor azt nem fogadom el. Ragaszkodom a bécsi szeletemhez, borjúból, vajban sütve, citronnal és burgonyával Azt kell letenni elém az asztalra.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.03. 20:40:56

Hajlandó vagyok épeszű összgben lefogadni, hogy PONT ezek a kocsik lesznek, némi átalakítás után. Engem ez a sztori kísértetiesen emlékeztet a Gripen ügyre. Annak nem volt fegyverzete, azért kellett újratárgyalni, ennek meg nem jó a féke, ezért kell újratárgyalni. Valaki építkezik? Akkor Juhász Ferenc építkezett.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.08.03. 20:47:19

@Fransisco Miranda: Szerintem a két külön fékrendszer benne volt a tenderben, ha nem olyat szállítottak, akkor nem az NKH a hülye, csak annak nézték őket a flansziák.

aszekelyek 2010.08.03. 20:49:33

@bumburnyák: A nem gépészmérnök akinek a zsebére megy a 65 milliárd , viszont látja, hogy van hibalista és nincs engedély. Plusz közlik, nincs mód a felbontásra. Azt is hallja, hogy a tesztelők szerint, akiknek ez a szakterületük, vannak ezek a nagyobb hiányosságok. Nem politikusok mondják. Szakemberek. Legritkább, az lehet de erre hivatkoznak, benne van a szerződésbe. Kissé vélhetően eleve számoltak ezzel, hogy majd nem kapják meg az engedélyt. Miért is lenne másért benne ez a kitétel?

aszekelyek 2010.08.03. 20:52:06

@RAMBO: Ezért van beleítva a szerződésbe, hogy az is vis major, ha nem kapnak engedélyt. Ami elég cinikus dolog, tekintve az előrelátásukat a beleíráskor , az előre nem látható esetre nézve. Vis major, ugyanis előre nem látható eset.

gpetersz 2010.08.03. 20:56:30

Latin cuccot nem veszünk. (alaptétel: csak étel, cipő és ruha a kivétel, esetleg film...)

Fransisco Miranda 2010.08.03. 20:57:19

@aszekelyek: OK, értem én. De tuti, hogy pl. a határidőből történő kicsúszás kizárólag rajtuk múlt? Láttam én már franszia (közúti) jármű engedélyezési procedúráját, amit, hogy is mondjam finoman, nem könnyített meg az állítólag magas kvalitású közlekedési szakemberekből álló hatóság. (Kevésbé finoman: minden létező pontján belekötöttek egy olyan járműbe, ami a Lajtán túl már minden országban hónapok óta közúti forgalomban futott, és a gyártó legsikeresebb modellje volt. Konkrétan szarrágás, baszakodás folyt hónapokig, teljesen jogtalanul)
A hatóság akkori hivatalos leveleit szintén telenyomta ehhez hasonló műszaki szövegnek tűnő blablával, ami tudatlanul pont ilyen okosságnak tűnt mint ez. Ennek ismeretében mertem egy másik aspektusból megvilágítani a történteket. Amellett, hogy nem kifejezettebben kedvelem a franciákat.

aszekelyek 2010.08.03. 21:10:46

@derelyegrádi szellem: gabi korrupt disznó, nem ökör. @OmegaMale: az IKEa visszavette szó nélkül a felfújhatatlan felfújhat fotelt. NEm érdekes?

aszekelyek 2010.08.03. 21:13:05

@RAMBO: mégse csapkodjuk a térgyünket....

aszekelyek 2010.08.03. 21:17:40

@Fransisco Miranda: Nos nincs arról információnk, hogy ez a modell bárhol is futna, elfogadott lenne, vagy hasonlóan jónak minősített. Még az Alstom sem hivatkozik erre. Így végeztünk is a hasonlatoddal. Elismerik a fékrendszer nem magyar szabványosságát. Hadd emlékeztesselek. Azt is tudták, hogy ide gyártanak és itt a magyar szabvány lesz az elvárás az engedélyezéshez. Még valami? Az nem előre nem látható, hogy az NKH a magyar szabványt fogja jónak minősíteni. Talán teccettek volna olyat gyártani.

2010.08.03. 21:20:54

Francia vállalatnál dolgozom. Ezeknek fakockát se adnék a kezükbe, istenverte lusta bagázs, logika zéró, technikai-műszaki érzék nulla. Határidők nem számítanak. És nekünk pont ezektől kell metrókocsit vásárolni....

Horizont 2010.08.03. 21:36:59

Ma utaztam a 2 -es metrón. Az jutott eszembe lehet, hogy UGYANAZON a metrókocsin ültem mint az átadáskor 16 éves koromban. Most 55 múltam :DDDDDD

The Great Destroyer 2010.08.03. 21:40:38

Az a vicc, hogy a kijevi metrógyár a mai napig képes olyan metrókat előállítani, amik 100%-ig kompatibilisek lennének mind a régi, mind pedig az új metróalagutakkal, berendezésekkel.
Valószínűleg az a gond az orosz metrókkal, hogy valóban elmennek 30-40 évet kissebb felújításokkal, illetve túl olcsók is.

Horizont 2010.08.03. 21:43:30

@autodidakta agysebész:
A legnagyobb gond, hogy OROSZ!! :)

2010.08.03. 21:47:23

@Jankove: Persze, de ebbe a mondatba bárki a világon beillesztheti saját helyzete szerint az olasz, német, angol, amerikai vagy akár a magyar szavakat is a francia helyett.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2010.08.03. 21:50:58

Érdekes, hogy gyorsan lecserélték az NKH elnökét, és rögtön nem megfelelőnek találták egy Franciaországban gond nélkül működő cég járműveit.

TemplarOmega (törölt) 2010.08.03. 21:53:28

Biztos valaki benyel egy érdemrendet, de a francia szar fix.
Vonatot jót csinálnak maguknak azokból a silányokból, amit a mucsai mutyival kaszálnak.
röviden.

TemplarOmega (törölt) 2010.08.03. 21:57:08

A villamoson légkondit kellett intézni pluszba, a metrora meg féket?
Bravo, Gabi bácsi, jöhet a gondtalan horvát nyugdíj.

lehet más a handa-banda 2010.08.03. 22:00:58

Egyszer kerültünk szervizbe a haverom kocsijával Franciaországban, nem is akármilyen hanem márkaszerviz volt, na ezt senkinek se kívánom hogy megtapasztalja. Lusta sunnyogó bagázs, össze-vissza vakerolnak dolgozni azt viszont nuku. Hiába érted a nyelvüket mégis rosszul jársz velük. Ugyanezt akarják most ránk nyomni qrva nagy pénzért a szar metrójukkal

vizesnyolcas 2010.08.03. 22:11:47

Minimum lámpavas azoknak, akik ilyen 32-es ponttal a szerződést aláírták.

jozicsenko 2010.08.03. 22:12:45

@Kuviklacz: 2006 óta volt négy éve ennek a cégnek, hogy valami értelmeset alkosson

csak hát könnyebb volt hátradőlni és a pérót vakarni, mint dolgozni: végülis ki gondolta volna, hogy 2010ben orbán nyer és a bkv felét lecsukják...

kellene már az a qrva bilincs demszkyre...

grésa 2010.08.03. 22:17:35

azt látom, hogy ebben az ügyben is politikusok, újságírók sík hülyék, de nyilatkoznak. Nyomukban a tudatlan közvélemény... amit a fejükbe töltenek! Arra senki sem gondol, hogy Párizsban tízszer annyi metró van , mint Bp-en? és, hogy azok százszor jobban értenek hozzá, mint ezek a kis köcsögök? És azt miért nem kérdezi senki, hogy a franciák hogy kerültek ide? Azért nem felel senki?

Kerti Fóka 2010.08.03. 22:17:50

Az a legszomorúbb ebben az egész metró mizériában - azon felül, hogy a hasznosságát kicsit nehéz megindokolni, akárcsak az árát - hogy ezt az egész kb 500 milliárdot jó részben hitelre csináltatjuk meg... Szóval mire ténylegesen ki is fizetjük lesz ez vagy 800 milliárd!!! És mennyi ilyen dolog épült... autópályák, utak, középületek,stb. Vettek így buszt, vonatot még talán biciklit is! Hogy milyen hitel, PPP vagy banki az nem lényeges... Értem én, hogy különben nem lett volna rájuk pénz,de így hogy rengeteg dolgot és szinte mindent így csináltak így magabiztosan adósságba verték az országot hosszú évtizedekre... Azt meg azért inkább nem is merem feltételezni, hogy a hitelnyújtó , tőkét adó társaság valami haver-koma-jóbarát cége, bankja,stb. lehetett... Évtizedekre tömjük ezeknek a szemeteknek a zsebét! Kellett az országnak ismételt szocializmus az utóbbi 8 évben...:((( Pedig már 40 évig előtte is mindenki tudta hogy lopnak mindent amihez csak érnek... Kellett nekünk bankárkormány, meg Medgyessy, a "francia kapcsolat"... Gyurcsit már meg se említem.... Símán vagyonelkobzás után a Dunába kéne lőni mind!!!!!

Ganger 2010.08.03. 22:21:20

Azt gondolom, hogy az üres metróalagútban sikeresen lenen berendezhető egy kedves börtön, ahol mindenféle büntetést le lehetne ülni a t. bűnöző uraknak, köztük a korrupció, sikkasztás, hűtlen kezelés tetteseivel. Szabadulás akkor, ha megjönnek a szerelvények.

Kerti Fóka 2010.08.03. 22:25:54

grésa: Elhiszem, sőt tudom hogy az Alstom máshol tényleg jókat csinált! Csak valószínűleg itt alapból nem úgy álltak/kezdtek hozzá. Valószínűleg korrupt módon nyertek, illetve annyi pénzt vissza kellett csurgatniuk, hogy a maradékból már meg se kíséreltek alaposan dolgozni...úgy nem jött volna ki nyereségesre a biznisz... Bár egyáltalán nem biztos hogy tényleg visszacsurgattak pénzt, lehet hogy csak le/átadtak egy csomó megrendelést néhány kiválasztott cégnek,stb. Ilyen volumenben ez már bevett szokás. Pénz kiderülhet, de az hogy pl.hagytak nyerni valami magyar céget - mondjuk valami Demszky közeli politikus tulajdonában állót - (vagy esetleg még segítették is őket) valami melót a világ tulsó végén... Na ezt a jóisten se tudná bebizonyítani hogy direkt volt... Pedig a sok offshore lovag között el tudom képzelni, hogy vannak már olyan Demszky közeli magyar üzletemberek akiknek tudott komolyan kedvezi viszonzásképpen az üzleti életben az Alstom...

grésa 2010.08.03. 22:43:31

Kerti Fóka: És, azt nem tudod elképzelni, hogy a franciák, amikor megismerték a partnereiket az együttműködés során, arra jutottak, hogy ezek olyan faszok, hogy nem érdemes szóba állni velük? Ugyanis, amíg ők a világon mindenütt metrókat helyeztek üzembe, derék magyar partnereik csak bőszen politizáltak...

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.08.03. 23:49:04

"Kocsis és Székelyné pont most töltik a szabadságukat, de nagyon remélem, hogy álló nap zaklatott telefonokra kell válaszolniuk, mert ha valakinek, hát nekik aztán tudniuk kellett mindenről."

Mármint hogy _mindenről_? Amikor a szerződés kötetett sehol nem voltak... Nyilván az elmúlt hónapok eseményeit nagyrészt tudák, de hogy mit tárgyalt Ikvai a héten az Asltommal, azt pl. nem.

belekotty 2010.08.04. 07:49:30

Okoskák akik a franciákat védik! El kellene olvasgatni a történetet! Ha a franciák annyira jók és annyira jó metrót gyártanak, akkor miért késtek két évet az átadással? Csak nem azért mert a magyaroknak valami gagyit akartak legyártani és elsózni? Ha egész Párizs ilyenekkel megy akkor miért van két év késés nagyon okosok?

belekotty 2010.08.04. 07:51:51

@autodidakta agysebész: "Valószínűleg az a gond az orosz metrókkal, hogy valóban elmennek 30-40 évet kissebb felújításokkal, illetve túl olcsók is. " - Valszeg az oroszok olcsók és nem fér bele az árba milliárdos kenőpénz és ez kizáró ok a pályázatnál.

belekotty 2010.08.04. 07:54:32

@stratez: "Befalaztatni Demszkyvel és az MSZP-vel az alagút két bejáratát. Belülről."
- Na most speciel egyetértünk!

belekotty 2010.08.04. 07:56:18

@derelyegrádi szellem: "te vagy az első ember (remélem élő eleven ember ül a géped előtt) aki bevallotta, hogy demszkyre szavazott. 1992-óta élek Budapesten, de ilyennel még nem találkoztam." :-))

Hát... félek is hogy ezért pokolra jutok!

kej 2010.08.04. 08:54:26

@Marcellusca: ez szó szerint így van most nem találom, de volt fent a neten egy hosszabb tanulmány a jog szürke zónájáról a hálapénzzel kapcsolatban (amikor a mikoláék fel akartak ellen lépni). a szerző oldalakon keresztül taglalta, hogy úgy kell törvény alkotni és úgy is alkotnak, hogy kijátszható legyen. eklatáns példája a távközlésről szóló tv, ami - állítólag - csecsemőkorában egy faszányos kis avaslat volt, aztán jöttek a lobbisták (értsd: dobozos emberek) és olyan lett amilyen. csak egy példa belőle: str.eleknek a nyugdíjasoknak kitalált horn-erőltette) előfizetése volt...

_csak_mi_lényegem 2010.08.04. 09:35:28

...azt azért valaki elmagyarázhatná, hogy miért is vis maior az, ha egy gyártó képtelen elolvasni a gyártmányára vonatkozó szabványokat és azokat teljesíteni.
Jó, jó, tudom, az agitprop edzett, de azért ezt már mégis pofátlanság lenne a begyűrűzésekkel és a Zorbánnal magyarázni :-)

orient 2010.08.04. 09:43:07

@LAKSZ: nem lesz itt számla. Annál okosabbak. Vagy svájci számla lenne, vagy Nokiás KONTÉNER.

2010.08.04. 10:16:30

@grésa: Szerintem te nem ismered a franciákat. Semmiben sem kompatibilisek Magyarországgal, de szerintem más országokkal sem. Nagyon nehéz zöldágra jutni velük, leginkább azért, mert nem tudnak, és nem is akarnak alkalmazkodni senkihez, és semmihez. Almát rendelsz, körtét hoznak, aztán ha szóvá teszed, fejedhez vágják sértődötten, hogy hülye vagy. Egészen más a munkatempójuk, (igazi Pató Pál nemzet) és valami egészen kifordított gondolkodásmódjuk van, impróznak, varacskolnak, mindegy csak „valahogy működjön” ez a mottó. Megoldásaik pongyolák átgondolatlanok logikátlanok, és kurva drágák. Ha valamit el lehet érni két lépésből, az franciáknál minimum nyolc, ráadásul az is szar. És sosincs kész semmi időre. Nekem ez a beható tapasztalatom velük kapcsolatban, bár az igaz, hogy nem átfogó képet láttam, csak egy szeletet, a híres franciaországból. Az, hogy kint megvalósult egy modern közlekedési infrastruktúra, semmire sem bizonyíték, legfeljebb arra, hogy számlálatlanul öntik a pénzt fejlesztésekre, üzemeltetésre. Ők nagyon jók abban, hogy megszokott csiga tempójukkal, megszokott dolgokat létrehozzanak maguknak, de minden borul amint a megrendelő külföldi, pláne Magyar. Magyarország költségérzékeny ország, itt nem lehet akármennyi pénzért, akármennyi ideig varacskolni. Itt nem működik az, hogy adnak egy gombot, azt utólag hozzá kell varrni a kabátot, tízszer annyiért, mert valaki elfelejtett előre gondolkodni. Ez itt a probléma.

Marcellusca 2010.08.04. 10:28:07

@Horizont: Hehehe!

Már bocsánat, Kislyány, de ez "kicsúszott". :DDDDD

Marcellusca 2010.08.04. 10:30:28

@Horizont: Nem, nem!
Nem az a baj, hogy orosz, hanem, hogy ingyen lett volna.
Az egész 4-es metró, mindennel együtt.

Abból meg qrva nehéz lenyúlni! :)

Marcellusca 2010.08.04. 10:32:41

Bakker!
Még ekkora sz@r szervert (stílusosan: sz@rver) vagy blogmotort nem cseszett a világ!

greybull 2010.08.04. 10:40:37

@Jankove: fentebb ugyanezeket fogalmaztam meg én is, csak nem tudtam ilyen kulturáltan és indulatmentesen (az az igazság, hogyha magát a szót, hogy 'francia' meghallom, egyszerűen felmegy ezerre a vérnyomásom, rohanok a konyhába kést ragadni és egészen egyszerűen ölni tudnék - természetesen franciát!) - minden szavad kincs, érték, be kellene venni az új Alkotmányba mellékletként, hogy franciákkal még csak szóba se állni!!!!

greybull 2010.08.04. 10:42:03

@greybull: egyébként ha megnézitek az amerikai filmeket, ott a köcsög, hülye, geci majdnem mindig francia, vagy francia eredetű - az amik tudnak valamit!!

csi szi 2010.08.04. 10:47:25

@belekotty: Az oroszok kb. 1930 óta ugyanazt a metrószerelvényt gyártják, kisebb kozmetikai módosításokkal (a ma is gyártottaknak is a műszaki alapja teljesen ugyanaz, ha jól tudom, csak a dizájt módosították, hogy kinézetre ne látsszon annyira ósdinak), szóval lassan 100 éves technológia. Lehet, hogy tartós (bár karbantartani szerintem azt is kell), és olcsó, viszont jó sok áramot fogyaszt, fékezéskor az áramot nem visszatáplálja, hanem elfűti (ellenállásfékezés). Kb. akkora a különbség a mityisinszki meg mondjuk az Alstom között, mint az UV villamos meg a Combino között. Persze a Combinoval is volt elég probléma (pedig a Siemens nem francia cég), és voltak akik szerint jó lenne nekünk az UV még további 50 évig.
Nem akarom védeni a franciákat, de az NKH kifogásainak egy része elég mondvacsináltnak hangzik, azonkívül nem tudom, ha az NKH akarja megtervezni a metrókocsikat, akkor eleve rájuk kellett volna bízni, nem? Ha olyan jó szakemberek, hogy lekörözik az Alstom mérnökeit. Azon is el lehet gondolkodni, hogy a szocializmusból örökölt magyar szabványok tényleg annyira f.szák és fontosak-e, pláne EU-tagként.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.08.04. 10:56:58

@csi szi: Pontosan. Továbbá ha BKV lesz szíves, és kitakarodik a tesztekre, már ott észlelik a látható hiányosságokat és jelzik a gyártónak hogy ez nem lesz jó, esetleg szerződést bontanak ha eddigre és eddigre nem lesznek javítva, egyből más a leányzó fekvése.
Meg ugye a megrendelő szabja meg a kocsi méreteit, a gyártó honlapján utána lehet nézni. Akkor amikor megrendelték jó volt a 185 centis átjáró? Most már nem? Milyen érdekes....

greybull 2010.08.04. 11:09:54

Amikor majd a 4-es metrón, az Alstöm szerelvényen ülve fékezés nélkül fogunk a Kálvin téri állomáson átszáguldani, a guvadt szemű várakozók iszonyatára és esély sem lesz, hogy megálljunk, és csak száguldunk, száguldunk....majd a végállomáson felkenődünk, mint egy tehénfos az előttünk álló szerelvényre-szerelvénybe és a maradványainkat a hozzátartozóink kiskanállal válogatják ki - na a kurva isten bassza meg: akkor már késő lesz emlékezni, hogy tán mégis be kellett volna tartani azt az istenverte magyar szabványt, vagy baszványt, vagy mi a szart!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.04. 11:31:40

Íme egy kiváló Francia termék:www.youtube.com/watch?v=aibQMYOiofs&feature=related
Talán a legjobb amit eddig csináltak.:)) Jól nyomja az "öreg".:))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.08.04. 11:47:21

@Tigeri: akad még pár remek francia termék. Szándékosan nem linkelem, mert még a végén jobbágyfelkelés lenne. azt meg nem akarhatom :(

Marcellusca 2010.08.04. 12:15:33

@Tigeri:
@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Lehet, hogy művészetekben jók (Belmondo, Delon, Cardinale, Depardieu, Reno, Clavier, Charriere ...),de műszaki dolgokban .... :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.08.04. 12:34:05

@Marcellusca: igen műszaki dolgokban teljesen szarok! Jó hogy figyelmeztetsz rá. Az Alstom azért a világ legnagyobb metrógyártója. :D További kötött pályás területeken is gecire szarok! :D Az a szar Alsthom gyártotta azt a BB 9004-es villanyparipát, ami 1955-ben egy 331km/h-ás világrekordot pendített gyorsan, amit csak nemrégiben sikerült megdönteni a Siemens egyik eurosprinterének. Ő volt az: Rh1216 050-5 A rekord 357km/h lett.
De vegyük ide gyorsan azokat a szar TGV-ket. 1990 májusában "csak" 515,3 km/h-val repült a rekorder, aztán 2007 áprilisában már 574,8km/h volt annak "szarnak" a rekordja.
Emellé még egy halom kevésbé ismert kötött pályás dolgot ide vehetnénk.
De ne ragadjunk meg itt. Én speciel szívesen teszem bele a seggem bármikor egy DS 21 Pallas-ba. Őt cápa néven ismerik. Az is mekkora szar volt mi?
Tudom a francia szar, mert a haverotoknak a haverjának a haverja vett az autóneppertől egy kibelezett XM-et, és költeni kellett volna rá, meg szakszervízbe vinni, nem csak taposni. Ja, hogy milyen szarok ezek hejj!

2010.08.04. 13:11:58

@greybull: Ezen jót nevettem :D Te aztán komoly vagy, az amerikai filmekre hívazkozni nem semmi, azért ez erős érv :D Tényleg nem olvastam még ilyen poénosakat mint amiket te írsz. Az ameriaki filmek amikben a zsidók mindig vicces, kedves emberek, az arabok terroristák és a hadsereg mindig megmenti az emberek D: Nem vagy semmi haver....Értem én hogy rossz tapasztalataid van, de a személyes tapasztalatok alapján a te szövegedet lehetne ctrl+c/ctrl+v és a franciát kicserélni olasz/angol/spanyol/amerikai-ra kicserélni, de gondolom szerinted például a spanyolok akik elpusztították a Dél-Amerikai őslakosokat és kultúráikat majd kizsákmányolták őket, vagy az angolok akik összelopták és kalózkodták London alá a fél világot az indiai kincsektől kezdve a Karib-tengerig biztos jobbak. Na és akkor az amerikaiakat akik szép csendben elvették az indiánoktól a földjeiket majd rezervátumokba záratták őket biztos jobbak. Továbbá nekik a legnagyobb problémájuk a bevándorlás, holott abban a rohadtnagy liberalizmusukban mindenki bevándorló volt (kivéve persze a már említett indiánokat). Nem is értem miért beszélünk olyanról hogy amerikai nép, egy vicc.....De gratulálok továbbra is neked hogy ilyen poénosakat írsz, szerintem ne hagyd abba, a humorista pálya jövedelmező mostanában.
@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: ....és akkor a Concorde-ot, az Airbust, az Eifel tornyot, a rádioaktivitást (lengyel/francia közös siker!), a filmet, Jacques Cousteau-t még meg sem említettük, és ez még mindig egy felületes lista. De gondolom a franciák ezt mind véletlenül találták fel, természetesen nem értenek hozzá.
@lehet más a handa-banda: Örüljetek hogy nem itthon, Magyarországon kényszerültetek szervízre! www.youtube.com/watch?v=pOHtXwg66UU

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.08.04. 13:22:53

@Bermuda: Azt is elfelejtettem írni, hogy az itt is sokat emlegetett orosz pajtások is biztos véletlenül társultak az Alstom-mal, hogy 2010-től közösen gyártsák majd az új

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.08.04. 13:25:27

Na bazmeg', elküldte a félig kész kommentet ez a fostartály.

Tehát újból:

@Bermuda: Azt is elfelejtettem írni, hogy az itt is sokat emlegetett orosz pajtások is biztos véletlenül társultak az Alstom-mal, hogy 2010-től közösen gyártsák majd az első platformkoncepcióra épülő villanymozdonyokat, amik PONT úgy fognak kinézni mint az Alstom Prima villanygépek. Az orosz piac mint tudjuk, "kis piac" ugye? :D

greybull 2010.08.04. 17:00:19

@Bermuda: végre valaki felfedezte a szarba csomagolt aranyrögöt! valóban azért fogalmazok így, mert a kontúrokat csak az igazi kontraszt adja meg igazán. A kontúrok pedig jól kirajzolják, hogy mi micsoda, hol van, miként, merre áll. A népkarakterológia a legnehezebb műfaj, tényleg bohócoknak való, és engem már mások is minősítettek bohócnak, bolondnak, vagyis inkább Bolond-nak. Vállalom. Mindazonáltal az Alstom francia - ergo most nincs helye ctrl/v/ctrl/c-nek...
Na és Paksot se feledjük...

lehet más a handa-banda 2010.08.04. 23:43:32

@Bermuda: "Örüljetek hogy nem itthon, Magyarországon kényszerültetek szervízre!"

Miért mit gondolsz hol javították meg a kocsit? Előbb haza kellett hozatni tréleren Franciaországból aztán idehaza megcsinálták. Ebből úgy 2 hét volt a hazaszállítás 1 nap a munka

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.08.05. 08:42:49

Ki az a gerinctelen vagy idióta 4%, aki a nem tehetnekre szavazott? Vicc ez az ország.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.08.09. 15:24:58

@csi szi:" Azon is el lehet gondolkodni, hogy a szocializmusból örökölt magyar szabványok tényleg annyira f.szák és fontosak-e"

Igazság szerint tök jó lenne egy-az-egyben átvenni a német szabványokat, csak valszeg még aznap be kellene zárni az egész országot, permanens életveszély és műszaki alkalmatlanság miatt. Így EU-tagként...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.20. 14:17:14

NA nálam ez a BICSKANYITOGATÓ:

index.hu/belfold/budapest/2010/08/19/a_tipusengedely_elutasitasat_is_belekalkulaltak_az_alstom-szerzodesbe/

bővebben (itt az eredeti cikk):
nol.hu/belfold/20100819-szerzodes_alstom_modra

.....asszem az ALSTOM és AKIK FELELŐSEK azért, h létrejöhetett ez a helyzet (szerződés magyar oldalán kik voltak) posztot kíván.

KIK A FELELŐSEK ??
KIK ?

/
alkérdés:
Miért a népszabi írja meg/nyomozza ki ezt a cikket ? -- Hol a jobboldal ??
Miért ??
/

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.20. 14:18:10

NA nálam ez a BICSKANYITOGATÓ:

index.hu/belfold/budapest/2010/08/19/a_tipusengedely_elutasitasat_is_belekalkulaltak_az_alstom-szerzodesbe/

bővebben (itt az eredeti cikk):
nol.hu/belfold/20100819-szerzodes_alstom_modra

.....asszem az ALSTOM és AKIK FELELŐSEK azért, h létrejöhetett ez a helyzet (szerződés magyar oldalán kik voltak) posztot kíván.

KIK A FELELŐSEK ??
KIK ?

/
alkérdés:
Miért a népszabi írja meg/nyomozza ki ezt a cikket ? -- Hol a jobboldal ??
Miért ??
/

süti beállítások módosítása