Skip to content


       Szűrés lista

Hoffmann Rózsa titkos melléklete

Hoffmann Rózsa szerdán prezentálta az új köznevelési törvényt, amelyet - csodák csodája - nem dobtak vissza Orbánék. A törvény részletei itt olvashatóak, egy bekezdést emelnék ki a sajtótájékoztató szövegéből:

"A szakszervezetek azon félelmeire reagálva, miszerint több tízezres elbocsátások és iskolabezárások várhatóak elmondta: a pedagógus szakszervezetek nem tudják állításaikat a törvény szövegével alátámasztani, az új jogszabályból ugyanis nem következik sem intézménybezárás, sem pedagóguselbocsátás, így - mint fogalmazott - hamis állítással nem tud vitába szállni.
Ha a gyermekek száma csökken, matematikailag következhet pedagóguselbocsátás, de "nem mi fogjuk központilag előírni azt, hogy bocsássanak el pedagógusokat", hanem az iskolafenntartó összesíti majd a gyermeklétszámokat. Számításaik szerint viszont - folytatta - a nyugdíjazás és a természetes fogyás magasabb arányú, mint a gyermeklétszám csökkenéséből következtethető pedagóguslétszám-csökkenés. A jövő évi költségvetés nem ütemezett elő kivonást a közoktatásból." - nyilatkozta Hoffmann Rózsa.

Nos, igazat kell adnunk Hoffmann Rózsának. A törvény szövegében ugyanis valóban nincs szó kirúgásokról és iskolabezárásokról. Ez ugyanis a törvény mellékletében található. Amit nem hoztak nyilvánosságra. Na vajon miért nem?

A 40 oldalas melléklet azonban az fn24.hu-n landolt.

1. Tankötelezettség korhatárának leszállítása

Ez az NGM "kérése" volt, négy év alatt 73,23 milliárd megtakarítást terveznek.
Hivatalos indoklás: "azok a fiatalok, akik már nem akarnak tanulni, hamarabb munkába állhassanak."
Mellékletben, a "mi várható" kérdés után ez szerepel: "…képzettség nélkül, szakmai tudás hiányában és az eddigieknél fiatalabb korban (16 évesen) az oktatási rendszerből kikerülő fiatalok."

2. Pedagógusok elbocsátása
- Tankötelezettség korhatárának lecsökkentése: 4094 pedagógus elküldése
- Gyereklétszám fogyása: 4183 pedagógus elküldése
- Felső tagozatok összevonása: 2820 pedagógus elküldése
- Szakképzés átalakítása: 2284 pedagógus elküldése

3. Iskolabezárások
Felső tagozat működését ott engedélyezi a törvény, ahol legalább két párhuzamos osztály van, azaz a kisiskolák nagy részét be kell zárni, össze kell vonni.
Azaz: a  tervezet szerint 633 feladatellátási hely (=iskola) szűnik meg, több mint 50 ezer gyerek kerül át más intézménybe, és közel 3 ezer pedagógus kerül az utcára. A megtakarítás 2015-ig közel 28 milliárd forint.
Amúgy ha nincs felső tagozat az iskolában, akkor már az alsó tagozatba sincs sok értelme beíratni a gyereket, mert 4 év múlva járhat új osztályba, másik iskolába...

4. Finanszírozás
- Egész napos iskola: + 45 milliárd
- Iskolás fenntartása 2015-ig: + 136 milliárd
- Minden napos testnevelés 2015-ig: + 82 milliárd
- Tornatermek építése 2020-ig: + 224 milliárd
- Pedagógus-életpályamodell 2013-2015: +381 milliárd

Teljesíthetőnek tűnik, biztos adnak rá pénzt ...

Egy nap alatt így lebukni, Rózsa ... ilyen esetben csak a lemondás elfogadható.

A szokásos magas labdák, 10 másodpercnyi guglizás után:
Hoffmann Rózsa, 2008. december:
"A mai oktatáspolitika az esélyegyenlőség hangoztatásával, de annak értelmezése nélkül, a saját céljaival ellentétes intézkedéseket hoz rendre, gondolok itt az iskolabezárásokra, az osztálylétszám megnövelésére és még sok minden egyébre. Szürkítő, kommunisztikus ideák látszanak felvillanni az elképzeléseikben. (...) 
Egy országot fejleszteni csak a közoktatás színvonalának emelésével lehet. Szaktudással, kiváló pedagógusokkal, szigorúan ellenőrzött pénzfelhasználással. (...)
A szakképzés, a művészet- és egészségpedagógia, a nyelvoktatás színvonalának emelése mellett valódi megoldásokra lesz szükség az esélyegyenlőség megteremtésében,
és újra ki kell nyitni a falvakban a bezárt kisiskolákat. Ismét az embert, és nem a pénzt, a gépeket, az infrastruktúrát kell az oktatás középpontjába állítani."

Réthelyi Miklós, 2010. május, parlamenti bizottsági meghallgatás:
"Személyes ügyként említette a kistelepülési iskolabezárások áttekintését és lehetőség szerint ezen intézmények újbóli megnyitását."

Címkék: oktatás hoffmann

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr543333295

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Két ügy 2011.10.27. 23:05:04

p { margin-bottom: 0.21cm; }I. Miközben Hoffmann Rózsa Államtitkár Asszony úgy tesz, mintha több volna az általa felügyelt terület a főnöke számára puszta kellemetlen költségvetési kiadásnál, a megszorítások jelentős milliárdokkal érintik az oktatásügy...

Trackback: Hány menet egy szemeszter? 2011.10.27. 17:05:17

Prostitúció, mint az felsőoktatás finanszírozásának alternatívája.10 évvel ezelőtt a felsőoktatás finanszírozása még nem okozott különösebb problémát az átlagos családok számára. A diákhitelezés még csak a szárnyait bontogatta, a diákmunka sem volt túl...

Trackback: Tetszik, nem tetszik: Hoffmann Rózsa törvénye átment a kormányon 2011.10.27. 14:22:16

Az MTI tájékoztatása szerint a kormány jóváhagyta a köznevelési törvény tervezetét. A javaslat a tervek szerint október végén-november elején kerül az Országgyűlés elé, az új törvény pedig 2012-től lép életbe. 3 éves kortól kötelező lesz az óvoda, a ta...

Trackback: Tetszik, nem tetszik: Hoffmann Rózsa törvénye átment a kormányon 2011.10.27. 14:22:16

Az MTI tájékoztatása szerint a kormány jóváhagyta a köznevelési törvény tervezetét. A javaslat a tervek szerint október végén-november elején kerül az Országgyűlés elé, az új törvény pedig 2012-től lép életbe. 3 éves kortól kötelező lesz az óvoda, a ta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OÁFK 2011.10.27. 16:47:22

@is: A minőségi oktatás megtérülő befektetés. Lásd finnek, koreaiak. Abból a párszázmilliónyira túlárazott digitális táblából, amit a nyáro telepítettek az oskolákban, több pedagógust lehetne alkalmazni, vagy meg lehetne oldani a fűtést néhány helyen. Szóval van itt pénz, amit fizetett már valaki egyszer (pl. én, de szerintem Te is, mint adófizető), csak baj van az elosztással.

yoda-jedi 2011.10.27. 16:48:26

bocsánat kormáynya i !!! (nehyog valaki elfogulcsággal vádoljon)

dögöljön meg MINDEN politikus !

Jurganov 2011.10.27. 16:50:16

@Ironfist: ki-ki képességei szerint. bár ahogy emlékszem bélabá-nak régebben voltak értelmes gondolatai . mondjuk szellemnek is, ő pedig mostanság eléggé...más

régi_vendég 2011.10.27. 16:59:52

tegnap galló istvánné mesélte el kálmán olgánál, hogy a tv előterjesztésre okt.25-ig várták a pedagógusok és úgy általában a szakma véleményét. ehhez képest a tervezet már a múlt héten közig egyeztetésen volt és már ugye el is fogadták. gondolom minden véleményt elolvastak, összegeztek, beépítettek stb. hát ennyit a megbecsülésről, a figyelemről, a szakmabeliek véleményének leszarásáról. ennyit arról hogy vajon a nemzeti konzultációs baromság mennyit nyomott a latba valaha is. meg úgy egyáltalán...
ki van itt meglepődve, tegye fel a kezét?!

altimus 2011.10.27. 17:06:50

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: a spanyilviaszt itt se kell feltalalni. en se vagyok ennek a temanak szakertoje. azt tudom, hogy en minden elkepzelheto es fellelheto penzt az oktatasugybe nyomnek, mert mo nagy problemaja a versenykepesseg hianya. es a versenykepesseg nem ketkezi utolso bedolgozo munkat kellene hogy jelentsen, hanem nagy hozzaadott erteku munkat, amihez magas kepzettsegu emberek kellenenek.

szoval nem kell ide spanyolviasz, meg kell nezni hogy mukodik az oktatasugy ausztriaban, a skandinav orszagokban, szingapurban, ... oszt valami hasonlot kell csinalni.

ha a jelenlegi apparatus 2x ennyi gyereket is kiszolgalt akkor valoszinuleg van benne tartalek, redundancia. nem hiszem, hogy a nehany fos falusi iskolak jobbak lennenek mint a kozpontositott, jol felszerelt korzeti iskolak. a gyerekek meg utazzanak, legyen iskolabusz, akarmi.

de mindenesetre tarsadalmi kontrol, egyeztetes, kozmegegyezes ... mindenfelekepp kell egy ekkora szabasu reformhoz.

Ironfist 2011.10.27. 17:07:10

@Jurganov:
Hát, én már régebben is csak azért trollkodtam bélabácsit, mert semmi másra nem volt képes, minthogy hajtogassa a maga igazát, közben zsidózzon, és cigányozzon mindenkit, aki ellent mer mondani neki. És ez a mai napig így van. Lásd, megint belémköt, szerinte én zsidó vagyok, mert a kiss is zsidó, és egész addig, míg az a horogkeresztes nevű hülye meg nem mutatta neki, honnan az avatarom, azt hitte, a kissből, most felhozta, hogy szexőrült vagyok... érted, csak úgy a semmiből :D Ráadásul a nevem miatt szerinte még kommunista is vagyok. És ennyi, minden hozzászólása velem kapcsolatban pl csak ezekről szóltak. Ja meg arról, hogy Az Orbán Viktor miniszterelnök úr így, meg úgy, bezzeg a mocskos Gyurcsótány boáááááh. Ennyi ez az ember. De őszintén, ki van azon meglepődve, hogy most ide, meg a mai témákhoz nem ír? Én azon csodálkozom, hogy az Enrico nevű bérkommenter igen, hiszen annyi esze neki is lehetne, hogy látja - ezek teljesen védhetetlen dolgok. Ezek valóban azok a kategóriák, hogy ez bizony narancs, nem citrom, és nem nyitok vitát.

fvipera 2011.10.27. 17:10:36

@Ironfist: pontosan. a bajnai-oszkó páros bebizonyította, hogy mennyire fontos a végrehajtás képessége. egy töketlen, megfélemlített szoci frakcióval a hátuk mögött, a gengszter fidesz ellenzékkel szemben higgadtan, nem fejhangon üvöltve, tisztességesen, egyenesen.

ehhez képest a focista csak indián közmondásokat pufogtat és abszolut módon elszakadt a realitásoktól és a végrehajtás képessége egész pontosan nulla.

Szergej55 2011.10.27. 17:24:08

Az én egykori általános iskolámat is összevonták, és a város legjobb sulijából csináltak 1 sz*rt.

yoda-jedi 2011.10.27. 17:25:39

@Szergej55: mindenki lesz@rja. itt nem emberekről, országról. hazáról van szó...
hanem néhány alkalmatlan gerinctelen senkiházi ("elit") saját túléléséről szól...

VT Man 2011.10.27. 17:31:08

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány:
"16 éves gyereket ki foglalkoztatna főállásban? "

Ja értem. Akkor inkább menjen be az iskola épületébe "melegedni"?? Hátha rombolni tudja az osztály többi tagjának a teljesítményét, tanulását?

Az osztrákoknál is 16 év a tankötelezettség, ott hogyhogy nem probléma ez?

kerekes pereces 2011.10.27. 17:32:54

@STX Joe: Melyik a drágább: munkanélküli segélyt adni neki, ill. közfoglalkoztatni (= látszatmunka pénzért), vagy berakni az iskolába melegedni, hátha ragad rá valami a koszon kívül?

VT Man 2011.10.27. 17:34:57

@Viktus:
"Elég baj az, mert így nem lehet a leszakadó rétegeket kényszeríteni, hogy tanuljanak meg legalább v.mi szakmát,"

Dehogynem lehet!

Nincs szakma -> éhenhal. Egy törvénnyel nem lehet kényszeríteni senkit, hogy magoljon, tanuljon. Maximum annyit érsz el, hogy bukik 16 éves kora után néhányszor, amíg be nem tölti a 18 évet.

Tudást nem lehet a fejekbe tölteni akkor, ha nincs rá fogadókészség!

Amúgy meg ha kihívsz egy kőművest, egy napi munkára elkér 10-20, vagy inkább segéddel 30-40 ezer Forintot. Ehhez nem kell diploma! A gyárban a szalag mellett dolgozni se kell diploma.

VT Man 2011.10.27. 17:36:02

@kerekes pereces:
"vagy berakni az iskolába melegedni, hátha ragad rá valami a koszon kívül? "

De mi az, hogy "hátha ragad rá valami". Mi ragadna? Az ilyen tanuló, akik akarata ellenére van ott, dumálni fog óra közben, szórakozni, zenét hallgatni mobilról, rombolni az órát.

Ezt lehet elérni a kötelező sulival. Azt, hogy nem egy munkanélküli lesz, hanem a 19 osztálytársa is az lesz.

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2011.10.27. 17:38:58

@STX Joe: Pontosan erről van szó. Ha valaki meg akar győződni róla, menjen be bármilyen iskolába és hallgasson meg egy órát. Ne álmodozzunk, hogy az elit felhúzza az átlagot, mert a fordítottja a törvényszerű.

yoda-jedi 2011.10.27. 17:48:44

@Schindler Pistája: te az átlag fides szavazó vagy? vagy kicsit jobbra? szinte jobbik??? rohat náci vagy

yoda-jedi 2011.10.27. 17:55:19

@Schindler Pistája: annak szántam, hízelgésnek...

apropó. mikorra tervezitek a teljes kiirtásukat?
hányan maradtok? szerinted hány árját tud eltartani az a három harmatos autógyár?

nu pagagyí 2011.10.27. 18:57:14

@Schindler Pistája: Hol szedted fel a belőled sugárzó klasszikus műveltséget? Csak nem börtönben köcsögként Kolompár faszán?

Namely 2011.10.27. 19:05:03

@yoda-jedi: Ne fáraszd magad :) nem éri meg. A libbant szó világossá teszi, hogy a seggében hordja az agyát. Azért libbantoznak, mert ezt hallották, de nem gondolják át, hogy a tervezet őket is érintheti.
@Schindler Pistája: lehet, hogy te nem tudod, de nem csak cigányok vannak ebben az országban. Ha a te környezetedben mindenkinek barna is a bőre, hidd el. Ja paraziták: nézzük csak kik azok: nem dolgozik, pedig tudna, csak tartja a markát: akár hogy is fáj neked, de ebben van fehér, néger, cigány, jobboldali, baloldali, náci, liberális, zsidó, katolikus, evangélikus és még vagy 100 kategória). Namármost: ugye te (meg a sok karlengető) ebből csak 5 kategóriát húzna ki. Viszont így is maradnának + a gyerekkel együtt kiöntenéd a fürdővizet is. Emiatt nem volt működőképes annak idején sem, amikor egy országból elzavarták a zsidókat (Náci No, Spanyol Királyság (pedig az több volt, mint 100 év), Francia Királyság (ugyanúgy 100 év), vagy a tőkéseket.
Persze csak a munkanapot vezetem le, és tépem a számat/ujjbegyemet. Ezután is lengetni fogod. Mindegy lengesd. Egészségedre. Üdvözlöm Adolfot.

nu pagagyí 2011.10.27. 19:10:38

@STX Joe: Jó ötlet az antiszolidáris ország, így több közpénzt lehet költeni azokra, akik amúgy is jobb helyzetben vannak. Csak azt nem értem, mi a fenének van nekünk saját országunk?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.27. 19:32:16

@zero: szerintem ők nem számoltak ezzel, azért ennél vmivel racionálisabbnak kéne lenni ott.
ez csak kitalációnak gondolom, ill. lejáratásnak.

regress 2011.10.27. 19:42:41

@Schindler Pistája: anyád is apád is az volt,mire vered a nyálad?

hallari 2011.10.27. 20:10:43

@Enrico72: persze, sok a tanár. A baj csak az, hogy Orbánék 8 éven keresztül az ellenkezőjét szajkózták, mint a cikkíró ezt citálta is Hoffmann R. egyik 2008-as beszédéből: "újra kell nyitni az iskolákat... emberközpontú oktatás kell". Erre elküldenek több, mint 10.000 embert és bezárnak több, mint 600 iskolát. A pofátlan hazudozással van az elsődleges gond, kedves polgártárs.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 20:14:22

@Schindler Pistája:

A gond az, hogy ahol két zsidó megjelenik, ott rögtön három zsinagógát épít(tet az állammal). A Zsidesz legalább annyira judeobolsevik formáció, mint az MSZMP meg a ZSDSZ volt. Fellegi (Kuncze sógora) ezermilliárdokról dönt (nem épül ma semmi ennyi pénzből), a holoiparos Fónagyé a MÁV, Vitézy Dávidkáé a BKV, Deutsch talán már csak a századik számú zsidaja a Pártnak. A Soros által lefürdetett Cigány gyerekei sem véletlenül kaptak kajmán nevet a metszett faszú Donáth áldásával. Az egész bandát ki kell baszni a hóra, rotálni őket minden megoldás közül a lehető lerosszabb.

Az oktatással is mit tettek? A szintén zsidó Magyar Bálint és a rajvédők vezetésével lezüllesztette az egyik társaság, a másik, a kommunista Hoffmann-féle banda meg jól eladja az épületeket, mondván, nincs már rájuk igény. Pedig ha valamibe, akkor az oktatásba lenne értelme önteni a pénzt, persze úgy, hogy látszatja is legyen: iskolai felszerelések, rendesen kiképzett, megfizetett
tanárok (hányan is jelentkeznek mostanában pl. fizika, kémia msc-re?), iskolabuszok, és még sorolhatnám.

Ideggyógyközpont 2011.10.27. 20:14:23

Üdv Mindenkinek!

Pont ma olvastam egy idézetet, ami ideillik.

"Ha pedig valaki azt mondaná: mi lenne belőlünk, ha minden mesterember, minden parasztgyerek, minden teherhordó, sőt minden nőcske tudóssá válnék? Erre csak azt felelhetem: Az fog bekövetkezni... hogy ezentúl mindenkinek meglesz a kellő tárgyi ismerete a gondolkodáshoz, a választáshoz, igyekvéshez, sőt a cselekvéshez."
Jan Ámos Komensky (1592-1670) In.: Norman Davies: Európa Története, ford.: Bojtár Endre.

És igen, közel fél évszázad múltán csak épp a lényeget nem fogjuk fel.
Nem azért kell minél több embernek, minél többet tanulnia, mert mindenkiből agysebész, történész, esetleg az oly sokat szidott kommunikációs szakember lesz. Lehet, hogy valaki mérnöki diplomával buszsofőrré válik, közgazdászból is lehet csőszerelő stb.

A lényeg, hogy minél többet tanul, annál nehezebben megvezethető, annál inkább fogja fel egyéni és társadalmi érdekeit, és annál inkább hajlandó tenni is valamit. Az oktatás és a tanulás nem predesztinál (ez egy ma élő tévhit), mindkettő gondolkodni tanít meg. És ezért lenne fontos nem elvonni ezen területekről, hanem inkább bővíteni azok forrásait.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.27. 20:17:31

Na,milyen jó kis zsidózós náczizós poszt lett ebből.:))

hallari 2011.10.27. 20:23:53

@Enrico72: "Titeket hétvégén nem oszlattak a rendőrök" Jé. Talán csak nem azért, mert kulturáltak voltak, nem pedig megfizetett futballdrukkerek, akik szétvertek mindent, ami az útjukba került, tankot kötöttek el stb., miközben az ország feleennyire sem volt a kulimászban?

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 20:33:56

@Tigeri: minden gazemberség mögött ott áll a zsidó, általában nem is nehéz megtalálni.

@hallari: kibaszott unalmas már ez a relativizálás. Kurva nagy szarban voltunk már 2006-ban is. Bár neked nyilván nem mindegy, hogy térdig vagy derékig ér a fincsi, ha csak térdig, az még belefér. A tankelkötéssel nem az volt a baj, hogy elkötötte Gyuri bácsi, hanem hogy ennyiben maradt a felkelés, amikor pedig már dedikálva voltak a lámpavasak.

hallari 2011.10.27. 20:34:23

@Enrico72: először volt az MTV székház ostroma (rendőrsorfal-áttöréssel), utána az oszlatás. Ok-okozat.

SvenH. (törölt) 2011.10.27. 20:48:43

volt egy masik cikk is: "178 milliárdos spórolás a Hoffmann-tervben"

akkor csak vastagbor?
mindenen hozongunk mint anno az emúúútnyóccévben az idiota Orban tette?

borovi 2011.10.27. 20:55:02

Rózsika néni is csak egy ócska hazug, mint az összes többi a fidesz-kdnp kuplerájból.

Mérges 1234 2011.10.27. 20:57:24

És még mindig vannak Fidesz droidok????

Ebbe a hazugság cunamiba beledöglik az orszgág.....

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.27. 20:58:23

Már megint, hogy mit mondott 2008-ban??? Kit érdekel? Azzal van bajom, amit most csinál!
És még csak nem is az iskola bezárással van gond, mert -szerintem - a gyerekhiányos, lepukkant sulikat jobb bezárni és kevesebb, de jobban felszerelt suliba összevonni. És a megtakarításból külön buszt is lehetne fizetni.

A gond azzal van, hogy nálunk - 10telet a kivételnek - a legbutább embereke mennek el tanárnak. Ennyi pénzért nem is meglepő! Tessen vonzó hivatássá változtatni a tanítói, tanári pályát és a nem odavalókat kirugdosni. Csak hát ehhez komoly szakmai ösmeretek lennének szükségesek. Nekünk meg csak Hoffman Rózsára telik. :(

borovi 2011.10.27. 20:59:13

Na, egyébként van pár pedagógus haverom, akik úgy várták a "nemzeti oktatáspolitikát", mint a messiást. Mostanában valahogy nem lelkesednek már annyira. Gondolom, rájöttek: még örülhetnek, ha az iskolájuk, állásuk megmarad.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.27. 20:59:14

@Flak:.. a valódi rendszerváltás lenne a megoldás. Az ami 89-ben történt, minden volt, csak nem rendszerváltás. A hatalmon lévő MSZMP létrehozta a saját gyerekeiből és a haverokból az ellenzéket. Ezek után felosztották egymás között a hatalmat és a vagyont. Pl.: Demján elvtárs 1 forintokért kapta meg a kiürült gyártelepeket. Ugyanígy gazdagodott meg Széles, Csányi, Leisztinger és még sokan mások. A népet etették a demokráciával, s mivel nem tudtuk igazából, hogy mi is a demokrácia be is döltünk a szövegnek. Csak az első 100 milliárdosunkat kellene elszámoltatni, s máris lecsökkene jelentősen az államadósságunk. Nektek fiataloknak kellene elérni a valós rendszerváltást, ha kell kiharcolni. Én már csak azzal tudok besegíteni, (a koromnál fogva) hogy terjesztem Bereznay András történész írását a valóságról, hogy azt Ti is megismerjétek:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 21:00:00

@SvenH.: majd veszünk sok kereklámpás Mercit ebből a pénzből, amit az oktatáson megspórolunk. Ki is jönne belőle vagy százezer darab, és jutna még plazmatévére is meg fukszra. Nagy királyok leszünk végre!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.27. 21:00:38

@Sarkalatos hozzászóló: Téged erről az oldaladról eddig nem ismertelek.Nekem is kezd elborulni az agyam de itt még nem tartok.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.27. 21:05:07

@valaki76: ezt úgy módosítanám, hogy sok iskola (középiskola és egyetem is) alapvetően leadja az értékes anyagot, vagy legalábbis megadja annak fellelhetőségi helyét, de a követelmények állításával nagyon sok esetben nem az efféle, értékes anyagra fókuszál.

magyarán igaz, hogy az értékes tudás megszerzése egyénfüggő, de ez nem azt jelenti, hogy a közoktatás ebben nincs az ember segítségére. segít azoknak akik értékes tudással rendelkező szakemberekké akarnak válni, de direktben nem képez efféle szakembereket.

Ideggyógyközpont 2011.10.27. 21:10:13

@Ideggyógyközpont:

Elnézést fél évezredet akartam írni.

Sátán meg a Jocó 2011.10.27. 21:15:00

Hoffman Rózsa cáfol

Az oktatási államtitkár azt állítja, hogy nem tud a köznevelési törvény FN24 birtokába került titkos mellékletéről.

Nem bocsátanak el tömegesen pedagógusokat, és nem lesznek tömeges iskolabezárások sem - válaszolta kérdésre Hoffman Rózsa, egy Budapesten tartott sajtótájékoztatón. Az államtitkár az FN24 értesüléseit cáfolva kijelentette: a közzétett adatok, amelyek állítólag az új nemzeti köznevelési törvény "titkos" mellékletében szerepelnek, "olyannyira titkosak, hogy ő maga sem tud róla".

Hoffman elmondta: a 633 iskola állítólagos bezárása és nyolcezer tanár elbocsátása helyett száz milliárdos forrásbevonással számol a kormányzat a közoktatás terén, sőt a pedagóguslétszám bizonyos mértékű bővítésére is szükség lesz. Mint azt megírtuk, igaz hogy szükség lesz pluszban óvodapedagógusra, testnevelőtanárra, valamint néhány fejlesztő tanárra, de kevéssé valószínű, hogy a tanárok átképeznék magukat e területekre.

Az államtitkár kitért arra is, "nincs kitűzött cél, hogy hány tanárt kell esetlegesen elbocsátani", kalkulációk ugyanakkor vannak, hogy mi várható a későbbiekben a gyermeklétszámok csökkenése következtében. Hoffmann Rózsa megjegyezte: a kormányhivatalok dolga lesz, hogy az iskolai létszámokról tárgyaljanak az egyes intézmények esetében. "Ad kivételes lehetőséget a törvénytervezet arra, hogy ha az adott iskolában alacsonyabb a létszám az előirányzottnál, megmaradhassanak az osztályok, tehát a normaszámoktól el lehet térni" - hangsúlyozta.

A sajtótájékoztatóval egyidejűleg zajló hallgatói demonstráció kapcsán Hoffman azt mondta: "nem felel meg a valóságnak, hogy nem tárgyaltak" velük. Mint mondta, a bevezetendő felsőoktatási törvény minden változása a mostani hallgatók után következő generációkra vonatkozik, ezért értetlenségének adott hangot a mostani tüntetést illetően.

Az egész napos iskola lehetőségével kapcsolatban megállapította: ha azt nem vezetnék be, megoldatlan lenne egyebek mellett a művészeti tantárgyak, vagy a mindennapi testnevelési órák megtartása. "A családoktól nem vesszük el a gyermekeket, hanem biztosítjuk, hogy gyermekeik délután 4-5 óráig bent maradhatnak az iskolákban" - fogalmazott.

Utalt arra, hogy a köznevelési törvénytervezeten a parlamenti szakaszban lehet még "csiszolni", az egyeztetési folyamat pedig már egy éve megkezdődött a társadalmi partnerekkel. Több mint ötezer oldalnyi véleményt kapott az államtitkárság, ezek egy részét - többek között a szakszervezetek mintegy húsz javaslatát - beépítették a koncepcióba - tette hozzá.

Szólt arról is, a pedagógusbérek "karbantartásának" garanciája az, hogy azokat a mindenkori minimálbérhez kötik. A kormány annak tudatában mondott igent a koncepció ezen részére is, hogy tudta, elő kell teremteni a száz milliárdos nagyságrendű összeget erre a célra - fűzte hozzá.

Forrás: MTI

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.10.27. 21:24:52

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: a Jobbik nem tudja levetkőzni az újkiszes dilettantizmust, egyetlen Volner nem csinál nyarat, ahol ilyen nullaeszű hökös is szarevők táboroznak, mint a Závrivecz meg a Staudt nevű mélymagyarok.

kb. az egyetlen esély, hogy közvetlenné teszik a köztársasági elnök választást, köztársasági elnök lesz (annak választunk) egy megfelelő, karizmatikus, okos és szerény, hátsó szándékoktól mentes figura(át) (1 fő csak van ilyen az országban, egy pártnyi biztosan nem), majd pedig ő kinevezi a szakértői kormányt. a szakértői kormányban felőlem helyet kaphat a Bajnai, az Oszkó, de a Navracsics (bár a gerincét nem ártana visszanövesztenie), a Martonyi meg a Fellegi is. vagy a Chikán. vagy a Molnár Lajos. de benne lehet a Volner, sőt (ha egy kicsit visszavesz a sötétzöld-skandináv balos marhaságból, akkor) akár Schiffer is. eddig azt mondtam volna, hogy Járai is, de a KT-s tevékenysége, meg az MNB elleni aknamunkája odajuttatta Matolcsyné férje meg a GYF-OV kombó mellé, a járkáló hullák purgatóriumába.

szerintem perpill ez az egy esély van. minél előbb, annál jobb. aztán 4 év alapozás után a kvázi szakértői (szakpolitikusi, szakértőibbre szerintem nincs esély) kormány politikusai pártokra tagolódnak, mely pártoknak ők lesznek a központi szervező erői, nem a pápai cézár, nem a felcsúti futballista, nem a pápai bajusz, nem a simlicska, nem a szarházy, se más idióta, tolvaj, elmebeteg, gyáva, vagy másfajta szargombolyag.

SvenH. (törölt) 2011.10.27. 21:28:36

@Sarkalatos hozzászóló: okossagokat is szoktal amugy mondani vagy csak lokod a szokasosat?

tul sok pedagogus van ez teny, nem kell olyan sok mert nincsen annyi gyerek

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 21:35:57

@Tigeri: én sem tartottam itt még pár éve sem. De be kellett látnom, hogy a többi megközelítéssel szemben ez lézerpontosságú választ ad a politikában felmerülő kérdésekre, és egyszerű, mint Occam borotvája. Nincs még egy ilyen kútmérgező népség, mint a zsidó, még a kommunista is jobb nála. Itt most pont egy zsidó-kommunista belharcot láttunk, a zsidó Pokorni kiütötte a kommunista Hoffmannt, Hoffmann lemondás helyett végrehajtja, amit megkövetel tőle a NER, Fellegi vesz egy fürdőt az aranytalléros medencében, a zsidó szakszi vezető, Kerpen, aki szó nélkül hagyta a zsidó Magyar-féle ámokfutást, most kényelmes foteléből egy szó nélkül asszisztál az oktatás teljes kivéreztetéséhez. Az egyetlen gój a történetben Hoffmann volt, akit ha nehezen is, de bedaráltak.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 21:38:40

@SvenH.: ha túl sok a pedagógus, akkor miért vannak tömegével 30-35 fős létszámú osztályok?

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 21:46:55

@Sátán meg a Jocó: elolvasni sem érdemes. Ne arra figyelj, amit mondanak, hanem arra, amit tesznek. Vagy csak nézz végig az arcokon, ha nem tudod kivárni.

Guszti bá 2011.10.27. 21:51:48

Kedves gyermekeim. Buták vagytok, azok is maradtok, hála hoffmann néninek.
Beérett a vetés, soros bácsi cigányára már csak a polgárháború kirobbantásának - birkaságotok miatt - igen nehéz feladata hárul. Fajtikáim majd jönnek, rendet tesznek. Itt épül az új-palesztina, majd száz éve, barmok, és ti mégis egymás torkát harapjátok. Megérdemlitek a sorsotokat.
Olyan ásványkincs van a talpatok alatt, amiért néhány év múlva emberek milliói fogják egymást legyilkolni, ti meg csak rabszolgáknak kelletek majd, a cigány munkafelügyelők őrizete alatt.

martonx 2011.10.27. 21:58:23

Az első két ponttal szerintem kb. mindenki egyet tudna érteni. Miért kellett a 3-4-es pontokkal a jó dolgokat elrontani? :-(
Hülye Fityisz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.27. 22:05:53

@Sarkalatos hozzászóló: @martonx: Ti nagyon egy követ fújtok.:))
Attól én is tartok,hogy ha itt valami balhé lesz akkor majd jönnek külföldről megvédeni minket saját magunktól.

Guszti bá 2011.10.27. 22:21:07

Nem kőfújás ez, sajnos.

Virág et. 2011.10.27. 22:29:21

Enrico-t olvasva megvilágosodik az ember. Amikor Ferenc zár be iskolákat, akkor az a nemzethalál és nép tudatos butítása (rosszabb esetben az izraeli invázió első lépése, melyet nyomban a valóvilág követ - bár ehhez azért nehézsúlyú hülyének kell lenni, ehhez Enrico még kevés), ellenben ha Viktor teszi ugyanezt, akkor az ésszerű megtakarítás, racionalizálás, hogy elkerüljük a görögök sorsát. Akik mellesleg EGÉSZ MÁS OKBÓL kerültek olyan helyzetbe, amilyenbe és akiket épp kikapart a szarból Európa, de azért példának jók, mert az egyszerű parasztja a tényeket úgysem tudja, csak annyit lát, hogy ott baj van.
Erre mondta derelye még aktív korában, hogy gyialektika. Ez bizony az.

Hoffmannt meg minimum előléptetik Réthelyi helyére, nemhogy lemondatnák ezután.

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.27. 22:29:35

@martonx:

"1. Tankötelezettség korhatárának leszállítása

Én a 8 elemihez és egy szakmához kötném a tankötelezettséget (kivéve persze a szellemi fogyatékosoknál). Természetesen szétválasztva a 25 éves orkot a 12 éves kislányoktól, a körülmények egyre katonásabbak lennének a bukások számával. A korhatár csak maszatolás, hegesztés. Az iskola célja az életre felkészítés, nem a gyerekkor kitöltése. Akinek nincs szakmája, az annyit is ér a mai világban.

"2. Pedagógusok elbocsátása"

Teljesen abszurd. 20 főben maximálnám az osztálylétszámokat. Ha erre nincs pénzünk, akkor fogadjuk meg Kövér vagy Kuncze tanácsát.

"3. Iskolabezárások"

Ha campusos-iskolabuszos rendszer akarnának a mostani helyett, az rendben volna, bár egy Klebelsberg-programnak jobban örülnék. De spórolási célból iskolát bezárni hágai történetnek kellene lennie.

"4. Finanszírozás
- Egész napos iskola: + 45 milliárd
- Iskolás fenntartása 2015-ig: + 136 milliárd
- Minden napos testnevelés 2015-ig: + 82 milliárd
- Tornatermek építése 2020-ig: + 224 milliárd
- Pedagógus-életpályamodell 2013-2015: +381 milliárd"

Ez mind rendben van, ha a részletek nem verik keresztbe. Vagy hogy nem valósulnak meg pénzhiány miatt. Szócskának a napi testnevelés ügyében Hoffmann mellé kellene állnia, mert ezt is le fogják darálni 82 milliárdos megtakarításra hivatkozva.

Megjegyzem, Szócska maradt számomra az egyetlen, eddig vállalható arc a kúrmányból.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.10.27. 22:38:19

@Guszti bá: Én is egyre borúlátóbb vagyok.:((
@Virág et.: Az első két mondatod után én is megvilágosodtam.Mert fernc bezáratta az OPNI-t is.
Enrico lehet onnan szabadult.Jó volt neki ott és ezért haragszik feriékre.:))

Guszti bá 2011.10.27. 22:38:31

Különben meg azért nekem kicsit durva, hogy a háborút, mint magát a háborút, tudjátok, lehetőségként is emlegetik Európában. Átrendeződést okozhatna politikailag is és akár földrajzilag is. Még az is lehet, hogy Debrecenben a román-moldáv lesz a hivatalos nyelv.

yoda-jedi 2011.10.27. 22:41:38

...we don't need your education...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.28. 00:26:02

@zero: na mit mondtam?

már a legelején megmondtam: itt
@tesz-vesz:
de később is.

"Nem bocsátanak el tömegesen pedagógusokat, és nem lesznek tömeges iskolabezárások sem - reagált a hírre Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtökön a Megújul a magyar tanügy címmel rendezett sajtótájékoztatón. Mint mondta, az FN24 által közölt adatok olyannyira titkosak, hogy ő maga sem tud róluk. A 633 iskola állítólagos bezárása és nyolcezer tanár elbocsátása helyett pedig százmilliárdos forrásbevonással számol a kormányzat a közoktatás terén - tette hozzá."

Sarkalatos hozzászóló 2011.10.28. 00:49:55

@tesz-vesz: oké, majd szólj, ha a Cigány átutalta a plusz százmilliárdokat az iskoláknak, meg amikor a fizikatanár hallgatók focicsapata elpicsázta a kémiatanárokét a KLTE házidöntőjében.

Virág et. 2011.10.28. 05:58:34

@tesz-vesz: Mit mondtál? Az, hogy egy politikus tagad, amikor hazugságon érik, az neked azt jelenti, hogy az egész csak rémhír, igaz?

Gondolom hasonló volt a mérce Ferencéknél is?

Azt meg nem értem, hogy akkor most sok a tanár vagy kevés. Enricot Hoffman cáfolja. Olyan kétségbeesetten (szánalmasan) próbáljátok menteni a kormányt, hogy már az eszközök, indokok sem számítanak.

Virág et. 2011.10.28. 06:08:30

A titkos mellékletekben az a jó, hogy bármikor le lehet őket tagadni. Ha nagy a baj, akkor meg max berreg picit az iratmegsemmisítő.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.28. 09:45:46

@Virág et.: "Mit mondtál? Az, hogy egy politikus tagad, amikor hazugságon érik, az neked azt jelenti, hogy az egész csak rémhír, igaz?"

már a tagadása előtt is ezt mondtam, a logikára, de inkább rációra és valószínűségre alapozva

"Gondolom hasonló volt a mérce Ferencéknél is?"

nem, ő egy hazaáruló, aki együttműködött az megszálló ellenséggel, nem jár hasonló mérce neki, csak kötél

"Olyan kétségbeesetten (szánalmasan) próbáljátok menteni a kormányt, hogy már az eszközök, indokok sem számítanak."

én nem a kormányt védem, csak Hoffmannt, remélem hogy le fog mondani, amikor nem utalják neki a neki megígért pénzt.
de nem tudom mit vesződöm veled elvtárs, már a mandineren se voltál képes felfogni a legegyszerűbb mondatot se

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.28. 09:49:39

@Sarkalatos hozzászóló: nem hiszem, hogy nagyon utalgatna pénzt a megszorító kormány, ő minden ittteni pénzt odaad az imf-nek, hű a kék szalag bizottsághoz és bokroshoz a fidesz kormány.

de Hoffmann ettől még nem hazudik mikor azt mondja, neki megígérték a forrásbevnást.
mostanában divat a proiknak belerúgni Hoffmannba, pokorni és a fidesz még önti az olajat erre, hanem éppen ők gyújtották a tüzet

VT Man 2011.10.28. 11:13:12

@nu pagagyí:
"Jó ötlet az antiszolidáris ország, így több közpénzt lehet költeni azokra, akik amúgy is jobb helyzetben vannak. "

Hát, inkább a jobb helyzetűekre legyen költve, mint a csalókra.

Az ugye nagyon jó, hogy a 700 ezer rokkant kis része valós, nagy része csaló. Most én a csalókkal legyek szolidáris? Na ne.

Itt már lejárt a szolidaritás lemeze. Azért járt le, mert túl sok a csaló.
Gázártámogatás: aki szegény de dolgozik, az nem kapott (mert "nem rászoruló"), akinek BMW-je van, de tud ügyesen papírozott, az meg kapott.

EZ szolidaritás! EZ??? Menjen a francba mindenki aki a szolidaritást hajtogatja!

Igenis a középréteget kell támogatni. Ha a pénz náluk marad, majd felbérlik fűnyírásra, építkezésre, stb. az iskolázatlan embereket, és azok így találnak munkát és pénzt.

Flak 2011.10.28. 12:46:58

@Jurganov: Nem azért van baj a kis pártokkal, mert kicsik. Rossz oldalról látod. Pont azért kicsik mert csak kevés támogatójuk van, az elveik vagy épp elvtelenségük miatt. Ott volt az MDF, abszolút nem úgy viselkedett, ahogy a választói várták, Dávid Ibolya egyszemélyes pártjává vált, egyből az Mszp-t pártolva "hátbadöfte" a Fideszt; az Szdsz-hez nagyon sok olyan kétes ügylet és lejáratódott politikus kapcsolódik, hogy megint el lehet róla mondani, hogy kompromittálódott, és sajna ez rávetül "utódjára", az Lmp-re is, nekem nagyon nem szimpatikusak. A Jobbik kijelentései elég kemények és némelyik programpontjuk tényleg jó is lenne (némelyik pedig tényleg rossz), de ha látom itt a városban kik szavaztak rájuk és kik a képviselői, elmegy tőlük a kedvem (műveletlen, az erőszak nyelvén értő emberek, boltostól kezdve a kocsmatöltelékig). Ebben gyökerezik az is hogy elég dilettánsak a politikához. Az Mszp is kispárt lesz lassan, na nem azért, mert a Fidesz olyan nagyon erős lesz, hanem mert egyszerűen inkább nem szavaznak rá az emberek, állandóan változik és súlyosan lejáratódott az elmúlt években. A Fidesz épp most járatódik le, szóval nem látom merre lesz a kiút, de ha valami csoda nem történik, innen ezentúl is csak lefelé fog vezetni az út, pedig mindig úgy érzem hogy "ennél lejjebb már nem lehet". Pedig de, sajnos. Ha nincs kire szavazni, aki megérdemelné (és ez a blog működésével is ezt bizonyítja évek óta), akkor ott van a demokrácia halála. Már most látszik ez abban, hogy a kevés itthon maradó fiatal jó része is inkább nem foglalkozik a politikával. Én is fiatal vagyok, de én szeretnék beleszólni a politikába, ahogy azt egy demokráciában elvileg lehet is (ehhez jogom van, sőt érdekem is volna elméletileg), de ha nincs egyszerűen akire szavazzak, aki mellé odaálljak (és nem csak én hanem több ezer hasonlóan gondolkodó társam) akkor mi lesz? Erre akartam rámutatni.

bandika gazdája 2011.10.28. 13:22:18

@Flak: Én meg már öreg vagyok, de egyetértek minden szavaddal!

Ayuamarca 2011.10.28. 13:45:05

@Flak: @bandika gazdája: egy barátom mondta, hogy ha ő lenne a szövetségi kapitány, és azt a feladatot kapná, hogy állítson össze egy labdarúgó válogatottat kizárólag féllábú emberekből, akkor inkább lemondana. Na ezért nem megy el szavazni. Féleszűekre minek? Olyan meg nincs az egész politikai palettán, aki hiteles lenne, akire érdemes lenne egy voksot leadni.

Ayuamarca 2011.10.28. 13:51:17

@STX Joe: az ugye megvan, hogy az ún. 720E rokkant csupán egy adminisztrációs hiba? Az igazság az, hogy 720E rokkant STÁTUSZ van, ami azt jelenti, hogy ennyien KEZDTÉK MEG rokkantnyugdíjasként a nyugdíjas éveiket. Ha utánanéztél volna, tudnád, hogy ezek FELE most már saját jogon öregségi nyugdíjas, így kb 350-360E tényleges rokkantnyugdíjas van az országban. Hogy ezekből mennyi a csaló, arról lehet vitázni, de egy ismerősöm pl a munkahelyétől ultimátumot kapott: vagy rokkantként dolgozik tovább - a cég intézte a dolgot -, vagy mehet az utcára. Na innentől már ő is csaló. Kényszerből.

VT Man 2011.10.28. 14:26:57

@Ayuamarca:
"Ha utánanéztél volna, tudnád, hogy ezek FELE most már saját jogon öregségi nyugdíjas, így kb 350-360E tényleges rokkantnyugdíjas van az országban. Hogy ezekből mennyi a csaló, arról lehet vitázni, de egy ismerősöm pl a munkahelyétől ultimátumot kapott: vagy rokkantként dolgozik tovább - a cég intézte a dolgot -, vagy mehet az utcára. Na innentől már ő is csaló. Kényszerből. "

Értem és tudom én, hogy 350-360 ezer ember már becsúszott a "sima nyugdíjas" kategóriába, előtte pedig valószínűleg egy jó részük csaló volt. Velük már nem nagyon van mit kezdeni, ők megkárosítottak és fognak is minket, ez van.

A maradék 360 ezer ember egy jó része (nyilván NEM az összes) pedig csaló. Ahogy te is írod:

"egy ismerősöm pl a munkahelyétől ultimátumot kapott: vagy rokkantként dolgozik tovább - a cég intézte a dolgot -, vagy mehet az utcára. Na innentől már ő is csaló. Kényszerből. "

Az. Kényszerből. Én meg fizetem az adót, amiből fizetik az ismerősödnek a havi 30 ezer "segélyt", amit csalással szerez meg a közös kasszából. Ilyen esetben a céget kellene megfogni elsősorban, nyilván.

De aki rokkantsegélyt vesz fel, az évente 360 ezer Forintot nyúl le a közösből.

allegretto23 2011.10.28. 16:34:06

@tesz-vesz: Nem tudom, hogy Hoffmann hazudik-e, de... az unokatestvérem egy kis-közepes alföldi faluban tanít felsőtagozatban, 100+ a felsőtagozat létszáma és a múlt héten szóltak nekik, hogy a tervek szerint megszűnik a felsőtagozat a jövő évben, vagyis álljon neki pályázgatni a közeli város valamelyik intézményébe, de garancia nincs, hogy átveszik, vagy 48 évesen szabad keresni más elfoglaltságot... lehet, hogy ez a jövő héten már változni fog, de az azóta átsírt éjszakákat már nem fogja eltörölni.

Leguános Palacsinta, vagy nem 2011.10.29. 14:52:01

Aztakurvaistenit milyen jó hogy betegre dolgozom magam és nincs időm aktuál-politikával foglalkozni.

nemjogasz 2011.10.29. 17:56:11

Honnan tudni, hogy egy politikus hazudik? Mozog a szája....

mam0ka 2011.10.30. 20:45:52

@altimus: Horthy oktatása: Klébelsberg Kúnó. Miért nem volt jó?

mam0ka 2011.10.30. 21:14:04

@Ideggyógyközpont: és ezért van, hogy a diktatúra az értelmiséget irtja ki először.

Sandman (Karakum) (törölt) 2011.10.31. 09:00:38

@Ideggyógyközpont: bocs, de ez marhára nem így van. Az, hogy valaki mennyi iskolát végez, csak a memóriája állapotát és szorgalmát mutatja. Amire Te gondolsz, az a tanultak alkalmazása útján érhető el, amiben manapság nem jeleskedik nemzetünk - vezető nagyhatalom vagyunk a funkcionális analfabéták számát tekintve.
@mam0ka: és igen, azért van ez így, mert a hatalomnak nem érdeke, hogy értelmes emberek kerüljenek ki az életbe. Nekik csak szavazógépek kellenek, agymosott, megvezethető tömeg.

Ironfist 2011.10.31. 20:21:21

@tesz-vesz:

"nem, ő egy hazaáruló, aki együttműködött az megszálló ellenséggel, nem jár hasonló mérce neki, csak kötél"

Hazát megszálló ellenség? Úgymint?

Ironfist 2011.11.01. 19:08:22

@Tigeri:
Hmm, a Zimbabwei Népi Hadsereg szállta meg országunkat? :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.01. 19:36:56

@Ironfist: A tudjukkik.De ez nem olyan posztnak indult.:))

Ironfist 2011.11.01. 19:46:54

@Tigeri:
Voldemorték, értem én :D

Ironfist 2011.11.01. 19:54:54

@Tigeri:
És mit nyertem? Lehet egy új 1 terrás winchester? :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.11.01. 20:10:32

@Ironfist: Az lehet,de töltényt neked kell hozzá szerezned!:))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.11.02. 06:43:28

Pár napig nem nézünk ide Zeroval, és tessék....

Először egy jótanács: Ha valakit nagyon utálsz, válasz helyett a szűrés gombra kattints. Ha annak 3-nál többször érzed szükségét megnyomni, válaszd helyette a jobb felső szürke X-et.

Aztán: Aki ocsmányságot okádva, és/vagy "én szartam a spanyolviaszt, akinek más a véleménye valamiről, az rohagggyonmegazannnyába"-stílusban akar, ill. képes csak kommentelni, az inkább neki se álljon. Idő és kedv hiányában random idenézés alapján, azonnal, mérlegelés nélkül tiltjuk ki, aki nem hoz egy bizonyos szintet. Ne kelljen már IQ-hoz kötni a kommentelést.....

Gyengébbek kedvéért: a baromállatokat kibaszkodjuk a blogról, örökre.

Ja, és nem számít, hogy valaki törzskommnetelő, vagy csak véletlenül ette ide a rosseb.

Szép napot mindenkinek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.04. 11:44:52

@Ironfist: vörös hadsereg, már vezető szerepe volt a 80-as években, a vizsgái napján telefonáltak mindig a pártközpontból a tanárnak

Ironfist 2011.11.04. 16:38:30

@tesz-vesz:
Úgy tudtam, a vörös hadsereg kivonult innen az ötvenes évek végén. Onnantól aligha voltak megszállók. Valamint addig sem megszállók, hanem felszabadítók voltak hivatalosan.

¦卍®Ξ™ 2011.11.04. 19:25:57

@Ironfist: rosszul tudod pöcs. a vörös hadsereg 1991 június 19.-én hagyta el az országot. az utolsó vöröskatona aki átlépte a határt záhonynál, silov tábornok volt.

allegretto23 2011.11.06. 09:46:25

@¦卍®Ξ™: mindketten rosszul tudjátok...a vörös hadsereg 1946-tól szovjet hadsereg (mindközönségesen bármikor: ruszkik) néven volt/nem volt Magyarországon, ahonnan valóban 1991-ben vonult ki az utolsó, de 1988-ban- de, lehet, hogy már 87-ben - kezdett kivonulni tömegesen; akkor kezdték a tiszteket családostúl, konyhabútorostúl hazaküldeni tömegével úgy, hogy már nem jött helyettük új eresztés. Kérdezz meg vasútasokat, akik nagy orosz laktanyák rakodóin dolgoztak...
Tesz-vesz nép-nemzeti-nacionalista- jobbközép- keresztényszocialista enyhe (szalon)anti-ez az... beütéssel - a büdös életben nem lesz vele szemben igazad. Tapasztalat: akár apámat hallanám 30 évvel ezelőttről..

¦卍®Ξ™ 2011.11.06. 14:51:44

@allegretto23: hivatalosan akkor hagyta el az országot a szovjet hadsereg, amikor az utolsó hivatásos állományú katona elhagyta az országot. ez 91. június 19-e.
az, hogy három évvel előbb elkezdődött a szovjet hadsereg ideiglenesen magyarországon állomásozó alakulatainak kivonása (melynek főtisztjei öröklakást kaptak magyarországtól), az tény, de nem arról volt szó, hanem, hogy mikor hagyták el az országot.

bandika gazdája 2011.11.06. 15:34:50

@allegretto23: A helyzet az, hogy én egy orosz laktanya mellett dolgoztam, itt voltak 91-ig, és az iskolát sem csukták be addig, mert az meg itt volt a mi utcánkban. Halkan jegyzem meg, hogy azok a gyerekek rendesebben viselkedtek mint most a magyar gyerekek akik oda járnak, és a szemetet sem kellett naponta eltakarítani utánuk. Mondjuk voltam viszont elhagyott laktanyában, hát az nem volt semmi.

Jurganov 2011.11.07. 11:53:57

@Flak: most olvastam amit írtál, és egyet kell értenem veled. sajnos az elmúlt években hatalmon levők eléggé kompromittálódtak, nem lenne szabad rájuk szavazni. abban is igazad van, hogy a jobbik követői eléggé lejáratják a pártot, de meg kell nézni más pártok szavazóit is. akár itt, akár az életben. nagy részük ugyanaz mint az átlagos jobbik szavazó, annyi különbséggel, hogy nem szokás pl egy fidesznyiket hülyének titulálni, akkor sem amikor szó szerint üvöltve, az öklét rázva magyarázta mindenkinek, hogy "ezt az országot csak orbán viktor mentheti meg". nincs köztük nagy különbség, legfeljebb annyi, hogy épp melyik politikusnak hisz. igazad van, nem igazán van kire szavazni, főleg azért mert az emberek nem gondolkodnak, hagyják, hogy a tv mondja meg nekik mi a jó és mi a nem. szomorú.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.27. 23:49:02

@¦卍®Ξ™: hol a melléklet? én sehol se látom, se az aláírást, ez még kevés lesz

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.27. 23:50:54

@allegretto23: mi az a szalonanti ?:)

nem igaz amúgy, ha vkinek igaza van, megmondom, de ne hülyéskedjen már a vörös hadsereggel ez a majom

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.27. 23:52:30

@Ironfist: Valamint addig sem megszállók, hanem felszabadítók voltak hivatalosan. "

igazad van akkor tényleg felszabadítók (barom)

Ironfist 2011.11.28. 01:07:15

@tesz-vesz:
Igazad van, akkor reagálj még erre egy hónap múlva, hiszen az nem is trollkodás (barom)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.28. 21:45:23

@Ironfist: az, h ki mikor reagál egy kommentre, nincs összefüggésben azzal, hogy troll-e vagy sem.
nem tudtad? most már tudod.

Ironfist 2011.11.28. 21:50:52

@tesz-vesz:
De, ugyanis egy rég leült témát kezdesz újra flémelni, ez bizony kőkemény trollkodás barátocskám. Egyébként meg szarlak le magasról, aki ekkora pöcs, mint te, az megérdemel egy ignore-t. Érezd magad megtiisztelve, kiskuruc.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.28. 21:57:59

@Ironfist: idegigyelj te nagyon fiatal kiskomcsi, aki még azt se tudja mikor mentek ki innen a vörösök, régóta járok ide, tudom, hogy a régi vbőr posztoknál lehet offolni (fogalmi problémáid vannak a troll és off szavakkal)
tudod, én emailt kapok minden egyes kommentemre adott válaszról, hát istenem, ezt most néztem meg, most láttam, hogy írtak nekem itt is, most válszoltam rá, van még kérdés?

Ironfist 2011.11.28. 22:02:07

Kurucka, ha nem lett volna világos, akkor most egyértelműsítem neked: letiltottalak, nem látom, mit írsz.

süti beállítások módosítása