Skip to content


       Szűrés lista

Ki Mit Tud kérdezni?

Egy kis közszolgálatiság.*

Hátha valaki még nem hallott róla, hogy a Bodoky Tamás által indított, és bő 1,5 hónapja már Mong Attilát is sorai között tudó atlatszo.hu május 29-én elindította a KiMitTud nevű portált, ahol közérdekű adatokat lehet igényelni.

Bárki kérheti az őt érdeklő információt, aki hajlandó saját nevén (hogy jogorvoslatot kérhessen, ha szükséges) beregelni, és párat kattintani.

Az oldal működése pofonegyszerű, nem kell a jogi rizsával vacakolni, csak beírod a sablonba a kérdésed, és küldöd. Állami cégnek, hivatalnak, minisztériumnak, önkormányzatnak, bíróságnak, hatóságnak, akinek akarod.
Jelenleg 4292 adatgazda van a rendszerben, lehet csemegézni közülük, de ha nem találod, akit keresel, ajánlhatod az oldal szerkesztőinek felvételre.

Ennyit kell bepötyögni:

 

kmt1_1.jpg

kmt2_1.jpg

 

És ilyen csinos levélkét rittyent belőle a rendszer:

kmt3.jpg

 

"Oktatóvideó":

 

Az ellenzékből eddig úgy tűnik, hogy csak Ertsey Katalin LMP-s képviselőnő használja, pedig Jobbiktól a DK-ig rávethetné magát a teljes nagytudású paletta, a parlamentben úgyis csak dísznek vannak a 2/3 mellett, így lenne legalább valami hasznuk is.
Ki lehet kérni a földügyek papírjait, a Simicska-szerződéseket, önkormányzati ügyeket, amire csak kíváncsiak. Ha lenne egy kis esze az ellenzéknek, akkor már rég ezerrel írnák az igényléseket....Főleg a szocik, akiket 2008-ban 1300 db karácsonyi kérdéssel szívatott meg a Fidesz.

Ti kérdeztetek már?

Jelenleg még csak 77 adatigénylésnél tart a rendszer, kicsit fel kéne pörgetni, ha már ennyit dolgoztak vele Bodokyék.

Aki már egyszer is feltette magában a kérdést, hogy "Ez vajon mennyibe került?" vagy "Kivel szerződtek erre?", az ne habozzon, próbáljon meg utánajárni!

(* ingyenreklám, mert nagyon jónak tartjuk az oldalt)

zero:
Ez az oldal a létező legjobb dolog, amit ebben az országban létrehoztak. Egy fegyverünk van csak, a nyilvánosság. Amúgy egy nálunk jobb helyzetben lévő országban ezt a feladatot a sajtónak kellene elvégeznie, de az állami hirdetésekért kuncsorgó, öncenzúrázó sajtótól nagy leleplezéseket nem várhatunk, így nincs mit tenni, nekünk, mezei átlag-állampolgároknak kell a feladatot elvégezni.

A "Ki Mit Tud"-ot valószínűleg teljes szívből gyűlöli minden állami/önkormányzati intézmény, szerv, vállalat, aminek csak örülni tudunk, úgyhogy a törvény betűje szerint virítsák csak szépen a közérdekű adatokat.

Szeretnéd tudni, hogy az önkormányzatod adott-e valami zsíros projektet a Közgépnek? Kérdezd meg.
Kíváncsi vagy, hogy a polgármestered mennyit költ önfényező reklámokra? Kérdezd meg.
Szeretnéd tudni, hogy az önkormányzatod hány Magyar Hírlapra fizetett elő? Kérdezd meg.
Fel vagy háborodva, hogy a lebitumenezett út pár hónap múlva púpos-kátyús? Kérdezd meg ki csinálta és mennyiért.

A közérdekű adatok könnyen kezelhető megszerzéséért, a civil nyilvánosság erősítéséért ennél az oldalnál senki nem tett többet Magyarországon, úgyhogy ha létezik "Civil Power" különdíj, azt idén az Átlátszónak adnánk.

Címkék: közélet társadalom átlátszó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr634599193

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Varga, Simicska, Orbán... 2012.06.21. 14:09:22

Egy tegnapi hír szerint A Debreceni Ítélőtábla ma jogerősen három és fél év letöltendő börtönre ítélte különösen nagy kárt okozó, folytatólagosan elkövetett csalás miatt Varga Tamás Sándor üzletembert, a Fidesz egykori gazdasági tanácsadóját. (…) a ...

Trackback: Van alternatíva a Fidesz újfeudalizmusával szemben – írja Scheiring Gábor 2012.06.20. 12:39:36

“Ismerjük jól a mélyből időnként feltörő úri-jobboldali érzületet. Ezt böfögte fel Lázár János, amikor arról beszélt, hogy akinek nincsen semmije, az annyit is ér. Ezt bizonyította az a KDNP-s képviselő is, aki egy parlamenti vitában a kérdésemre...

Trackback: Védelmi pénzt szed a fővárosi önkormányzatoktól a Heti Válasz? 2012.06.20. 12:37:52

A Heti Válasz egy kisebb összegért – éves szinten néhány millió forintnyi közpénzért – vállalja, hogy cserébe nem ír rosszat a pénz átutalójáról – írja a Magyar Narancs. A “kisebb összeget” a Heti Válasz Pest-Budai Látkép ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sírköves Slomó 2012.06.20. 12:39:28

Ezúttal a DK három bp-i képviselőjét kapták el a frissen avatott csókakői Horthy-szobornál. A belügyminiszterhez lenne kérdésem, hogy egy engedéllyel köztéren felállított vidéki szobor szélsőséges pártkatonák általi megtámadása kimeríti-e a terrorizmus fogalmát, illetve más Btk. tényállást. Csak a résztvevők büntethetők, esetleg betiltható a párt müködése is?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.20. 12:43:54

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: LOL, de a DK is így tartja különbnek magát? :D:D:D
Ezek hülyének néznek minket, pártfüggetlenül...

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.20. 12:51:41

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

És ezen miért itt picsogsz?

Keress rá a Google-ban, benne van a válasz.

2012.06.20. 12:52:56

Háááát...
Az ötlet zseniális, de mezei állampolgárként nem merném a nevemet adni hozzá, hátha kések két napot egy csekkel és már le is csuknak :)
Talán ha tömeg nevem lenne.. Így meghagyom a politikusoknak, remélem kérdeznek szorgalmasan, én meg majd olvasom a válaszokat :)

Épelméjű 2012.06.20. 12:57:31

@thehandsomest:

Ne is add ki!
Inkább mérgelődj sokat, szidjál sokakat, légy szájkaratében helyi bajnok, stb...
Utáld a politikusokat, vesd meg a korruptakat és átkozd el a tolvajokat nap mint nap, mikor ellopják az adóforintjaid.
A lényeg, ne CSINÁLJ SEMMI érdemlegeset, csak a szádat jártasd nap mint nap...

Bocs, de Te pont az az ember vagy aki az égvilágon semmit se tenne a jó ügy érdekében a megnyilvánulásod alapján... Sajnos a hozzád hasonlóból van még vagy 5 milliónál több...

Ne haragudj meg, de ha Te nem, akkor Ki tegyen???
Tudom, majd más. Mindig MÁS!
Ok, akkor Én egy MÁS leszek!

Grat az átlátszó.hu-nak!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.06.20. 13:02:32

@csizsikpizsik - pique takarodj!:

pont az a lényeg, hogy amíg 5-10 ember tesz fel kérdéseket, addig valóban meg lehet őket szívatni, ha viszont százával-ezrével özönlenek a kérdések, akkor a fejeseknek van szívás

mint a V for Vendettában: 1 álarcost könnyen kerget a hatalom, de ha mindenkin álarc van, tehetetlenek

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.06.20. 13:16:48

A kezdeményezés nagyon jó! Sajnos én olyan közérdekű adatot keresnék, ami nincs a rendszerekben. Mennyi az egyes képviselők eltitkolt jövedelme.

ketroot 2012.06.20. 13:28:47

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Mi köze lenne a terrorizmushoz? Most komolyan.

Scala 2012.06.20. 13:39:36

@csizsikpizsik - pique takarodj!: :-) NAV, na igen!
Nyugdíjas nagymama, anyuka nevében?

Kandeláber 2012.06.20. 13:48:30

Ki áll a dolog mögött, ha tudni akarják a kérdező nevét?
Gyanús...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.20. 13:53:39

@Scala: Most látom magam előtt ahogy a 82 éves nagyimat vallatják egy laptop előtt, hogy elhiszik hogy ő volt csak guglizzon egyet vagy kérdezzen valamit az oldalon ahogy tette :))))

@laspalmas: Persze, ha mondjuk úgy nyomnánk mint a lengyelek 80-82' táján hogy tökmindegy mi lesz, akkor is fejjel megyünk sokezren, soktízezren a falnak örömmel csinálnám, de általában az van hogy akad 15 nagyon bátor aztán a többi (igen, köztük úgy tűnik én is) lapít és morog. Nálunk a bátrak, az egyenesek egyedül maradnak. Mindig.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.20. 14:09:19

@ketroot: Majd ráhúzzák, ha amúgy nem lenne... :D

Dr. GGG77 2012.06.20. 14:46:33

"Jelenleg még csak 77 adatigénylésnél tart a rendszer"

Sajnos nem lep meg, én sem merném névvel vállalni. Ez nem az a hatalom, amelyik tolerálja ezt. Pláne, ha egy kisebb településen él az ember, és az önkormányzatának tesz fel számukra kellemetlen kérdést...

Kivlov 2012.06.20. 14:57:54

"Ha lenne egy kis esze az ellenzéknek, akkor rég ezerrel írnák az igényléseket..."

Ha lenne egy kis esze, nem lenne ellenzékben, pláne nem 2/3-os cummantás alatt...

is 2012.06.20. 15:00:29

Egyetértek a poszttal. hajrá Átlátszó!

Kurt S. Earp 2012.06.20. 15:04:00

zero: "Ez az oldal a létező legjobb dolog, amit ebben az országban létrehoztak."
Egyetértek.

A szólás- és véleményszabadság, az információszabadság, a közérdekű adatok megismerhetősége és ebben a tárgykörben a törvények által is biztosított jogainak érvényesítése, az egyetlen és utolsó menedéke minden olyan embernek, aki nem akar egy rabszolgatartó társadalomban élni, ahol őt egy helyi, települési kiskirály vagy a központi kormányzat hadurai, felterelhetik egy szellemi marhavagonba.

A TASZ például gyakran kerül/került itt szóba, és sokszor valóban jogos kritikának alávetve a kommentelők által, a vállalhatatlan és egészen elképesztő kétarcúsága és kettős mércéje miatt, de igen jellemző módon, nem szokták felemlegetni a tevékenységi körének azt az oldalát, amelyet a tiszta, átlátható közélet megteremtéséért és az alapvető, minden embert megillető gondolatszabadságért folytat. Pedig ebben elévülhetetlen érdemeket szerzett, és valójában nem túl sok olyan újságíró/egyesület/ társadalmi szervezet akad ebben az országban, amely az arrogáns, a vélemény cenzúrájában és a társadalom Igaz hangjának elhallgattatásban érdekelt helyi , települési kiskirályokkal és központi akarattal szállna szembe.

ataszjelenti.blog.hu/2012/06/15/mukodesbe_lep_a_rossz_szabaly

A poszt témájául szolgáló oldal, tulajdonképpen ennek a szabad akaratnak nyit kaput, amennyiben a lehajtott fejű, jus murmurandin túllépni akaró, névtelen vagy álnevek mögé bújó polgárait szólítja meg.

Pusztító erjű oldal lehet/lehetne.

De minden , éppen ebben a transzparens és polgárok által ellenőrzött államban hívő, civil kurázsiból példát mutató polgár. könnyűszerrel magára haragíthatja az összes ellenérdekelt felet, szó szerint, első számú közellenséget kreálva magából. Már egy fővárosi kerület szintjén is lehetnek ennek negatív következményei, de egy emberi-gazdasági kapcsolataiban zárt kistelepülésen vagy nagyközségben, ahol mindenki ismeri egymást, egészen extrém szituációkat teremthet a túlzottan erőteljes közéleti tevékenység, olyan válaszlépéseket kihozva a helyi politikai garnitúrából, annak követőiből és olyan folyamatokat indítva el, amelyre, a pusztán jogaival élni akaró polgár nem is számítana.

Bátorság kell hozzá @csizsikpizsik - pique takarodj!: kétségtelen, és semmi kétségem nincs affelől, hogy ennek az lehetőségnek a működtetése, -pontosan úgyanúgy ahogyan az egész atlatszo.hu eddig is- irgalmatlan és engesztelhetetlen dühöt fog kiváltani a rabszolgatartókból.
Egy törvénymódosítással simán be lehet kussoltatni ezeket a kellemetlen figurákat, mert az éppen aktuális hatalom színezetétől függetlenül, a letargikus apátiába süllyedt társadalom felébresztése, mindig veszélyt jelenthet a jól bejáratott, a langyos pocsolyát élvező önkiválasztottak rendszerére nézve, irányítsanak akár egy falut vagy egy földrésznyi birodalmat.

sárkányfő 2012.06.20. 15:11:12

Gondoltam majd valaki más beírja, de csesztek beírni, lusták vagytok, így nekem kell... :p

Tehát: VAN lehetőség NÉV NÉLKÜL is igényelni infót. Hallgassátok már meg a posztba beágyazott oktatóvideót, 5:30 és 6:30 között... több lehetőség is van anonim igénylésre.

Ez főleg nekik szól:
@thehandsomest:
@csizsikpizsik - pique takarodj!:
@Dogla:
@Dr. GGG77:

Megy név nélkül is fiúk, nyugi...

sárkányfő 2012.06.20. 15:13:05

...és persze hip-hip-hurrá: Bodoky + Mong Attila!

Dr. GGG77 2012.06.20. 15:23:09

@sárkányfő: Köszi!

És persze gratula Bodokyéknak!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.20. 15:32:29

@sárkányfő: Jaaaa, akkor lesznek oda kérdések, úgysincs ma este meccs :)))

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.06.20. 15:43:14

Szóval a Bodoky és Mong fémjelezte gyurcsányista kemény mag az államháztartás túlterhelésével próbálja megdönteni a nemzeti kormányt? Azt hiszitek, hogy felesleges, ostoba kérdések özönével tönkre tudjátok tenni a magyar államot? Az nem fog menni, elvtársak, legfeljebb némi múló zavart tudtok majd kelteni. Egyébként ez a liberálbolsevik obstrukció most is, mint minden, amit tesztek, elsősorban a kisember életét fogja csak megkeseríteni. Azokét a nehéz helyzetű nyugdíjasokét, családfenntartókét stb., akiknek fél óra helyett fél napot kell majd várniuk a hivatalban, ahol a mi adónkból fizetett köztisztviselők az érdemi munka helyett a ti agyrémeitekkel foglalkoznak majd. Ismét csak gratulálni lehet tehát a magyar baloldalnak. Építés helyett rombolás, konstruktivitás helyett destruktivitás - hozzátok a formátokat.

kidon 2012.06.20. 15:47:35

@Kurt S. Earp: Nálad a pont! Tökéletes elemzése a mai helyzetnek. :-/

kidon 2012.06.20. 15:50:51

@Dr. GGG77: Pedig ti választottátok ezt a hatalmat. Ezért hát térdre imához! :-/

Dr. GGG77 2012.06.20. 15:59:45

@kidon: Én ugyan nem választottam ezeket most. Először és utoljára '98-ban kaptak tőlem ikszet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.20. 16:31:25

@Kurt S. Earp: Sőt. Nem csak az aktuális banda érdeke, hogy ne legyen ilyen lehetőség, hanem a következőé is, mert ki hiszi itt már el, hogy a következő kormány nem gazdagodni akar?
Ez itt egy pénzfejő, csak országnak van álcázva.

Peng György 2012.06.20. 22:45:32

Üdv!

Örülök, hogy mások is úgy érzik, hogy nem hiába dolgoztunk a KiMitTud oldal létrehozásán. Egyúttal köszönöm a stáb nevében az elismerő hozzászólásokat.

Ugyanakkor pár dolgot szeretnék pontosítani:
1. Ez a szolgáltatás nem a hatalom ellen, vagy a hivatalok bosszantásara jött létre, hanem az átláthatóság érdekében. Nem a mindenkori ellenzék számára készült verbális fegyver, hanem egy eszköz a civil kontroll számára. Arra kérnék mindenkit, hogy ennek megfelelően használja.
2. Az oldal nem csak a kíváncsi polgártársaink számára hasznos, hanem a hivataloknak is, hiszen a kérdésekben megjelenő visszajelzések alapján javíthatják a saját kommunikációjukat, a gyors és pontos válaszokkal növelni tudják az emberekben a bizalmat, a KiMitTud rendszerben nyilvánosan megjelenő válaszokat bárki olvashatja, kutathatja a jövőben.
3. Szeretném eloszlatni a félelmeket: az adatigénylés állampolgári jog. Nem csak nálunk, hanem rengeteg országban. Olyan országokban is, ahol nálunk "fejletlenebb" a demokrácia. Nem kell félni a használatától. Ha mégis segítségre lenne szüksége valakinek az adatigénylését illetően, keressen minket a kimittud@atlatszo.hu emil címen.
4. A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik. Nálunk egyelőre még bétaüzemben. A végleges lokalizált verziót szeptemberben szeretnénk elindítani, addigra elkészülünk pár speciálisan magyar funkcionalitással, de természetesen nyitottak vagyunk minden jobbító szándékú ötletre, amiket lehetőségeinkhez mérten megpróbálunk beépíteni a rendszerbe.
5. A rendszert önkéntesek üzemeltetik, többen munka utáni szabadidőnket áldozzuk erre. Aki esetleg segíteni szeretne, csatlakozhat. Aki csak támogatna minket, itt talál hozzá útmutatást: atlatszo.hu/impresszum/tamogatok/

p.gy.

Vidéki 2012.06.21. 07:31:22

Ki fizeti a révészt?

Ki pénzeli ezt az átlátszóan szarkeverő szándékú, a Bodoky Tamás által indított, és bő 1,5 hónapja már Mong Attilát is sorai között tudó atlatszo.hu-t?

Ha az érdeklődést sikerül tömegessé tenni, az intézmények kapacitásának jelentős részét leköti a tömeges válaszolgatás (Ha pontos, megfontolt választ akarnak adni.).

Átlátszó cél az intézmények ellehetetlenítése.

Nekik ( Bodoky elvtárs(uraknak) a minél rosszabb annál jobb az elérendő cél.

De kinek áll ez érdekében a Bodoky féle anarchistákon kívül?

Vidéki 2012.06.21. 07:40:56

@Peng György:

". A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik. "

Akkor ez importból jön, és nem csak úgy a semmiből állt elő.

Lehet apja, anyja és feltehetően nem "szűznemzés" által jött a világra.

Valakiknek érdekében áll Magyarország lejáratása, befeketítése, amihez "megtalálja zsák a foltját".

Virág et. 2012.06.21. 07:45:25

@Vidéki: Ki más: a Gyurcsány! Ő fizette a Túlkapások c. könyv megírásakor is. Meg a rendőri vezetés - nyilván mazochista hajlamból.

Az is okos meglátás, hogy közérdekű adatigénylés (amire jogszabály jogosítja fel az embereket), az "leköti az intézmények kapacitásának jelentős részét". Ja, leköti. Levenni a szerződést a polcról, bescannelni és átküldeni az hatalmas munka. Mindezt akkor, ha már nincs bescannelve, amit nehezen hiszek, mivel a legtöbb intézményben már rég áttértek az elektronikus archiválásra. Ebben az esetben egy email elküldése.

Érdekes demokráciafelfogásod van neked, ha az állampolgár, mint TULAJDONOSI JOGOKAT GYAKORLÓ vagy mint a FELHATALMAZÁST ADÓ szerinted ne legyen már jogosult belenézni, hogy azok ott miket is csinálnak. Gondolom szoci kormány esetében mást gondolnál.

Vidéki te olyan egyszerű vagy, mint a faék. Miért jó neked az, hogy te vagy a blog.hu hülyéje? Nem kínos ez kicsit? Komolyan kérdezem. Ez már beteges.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.06.21. 08:02:56

@csizsikpizsik - pique takarodj!:

Épp ez a szomorú.
De amíg ez így van, addig nem kell csodálkozni, hogy mi van itt.
Úgyis mondhatnám "ezért tart itt az ország".

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.06.21. 08:05:28

@Dr. GGG77:
@Kurt S. Earp:

A helyi intrikák kiküszöbölésére van egy pofonegyszerű módszer: az igényléscsere!
Van egy másik településen élő haverod, te kikéred az ő önkorijától, amire ő kiváncsi, ő meg a tiedtől amire te. Máris nem néz rátok csúnyán a polgitok és sleppje. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.06.21. 08:16:58

@Peng György:

Szia!

Tisztában vagyunk vele, hogy
"Ez a szolgáltatás nem a hatalom ellen, vagy a hivatalok bosszantásara jött létre, hanem az átláthatóság érdekében. Nem a mindenkori ellenzék számára készült verbális fegyver, hanem egy eszköz a civil kontroll számára."

, viszont azzal is, hogy mindig az épp aktuális hatalom ténykedése a legérdekesebb, hisz ez alakítja jelenünket/jövőnket, és ezt ők is nagyon jól tudják, épp ezért anyatigrisként védik ténykedésüket az árgus tekintetektől.

Tehát egyértelmű, hogy első körben leginkább az elmúlt 2 évre vonatkozó igénylések lesznek, aztán ha ez a hullám elcsitult, jöhetnek azok a kérdések, amik a szocialista kormányok alatt fogalmazódtak meg az emberekben. Pl bennünk is, rengeteg! :))
Hogyha utólag is, de okosabbak legyünk, erre is nagyon jó ez az oldal.

Mégegyszer köszönjük, hogy megcsináltátok és dolgoztok vele!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.21. 08:44:23

@troll ellenpólus: " a kisember életét fogja csak megkeseríteni. Azokét a nehéz helyzetű nyugdíjasokét, családfenntartókét stb., akiknek fél óra helyett fél napot kell majd várniuk a hivatalban, ahol a mi adónkból fizetett köztisztviselők az érdemi munka helyett a ti agyrémeitekkel foglalkoznak majd"

Szerintem ezeket az adatokat kurvára nem a kishivatalnokok, üfsz.-okon dolgozók szolgáltatják majd. Különben nem tök mindegy? Eddig is atom lassan működtek a hivatalok, kormányfüggetlenül. Szóval az eddig elb*ott időt, amit kávézásra, traccsolásra, passziánszra fordított a sok léhűtő, felhasználhatják valami másra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.21. 08:45:59

@Vidéki: "Ki pénzeli ezt az átlátszóan szarkeverő szándékú, a Bodoky Tamás által indított, és bő 1,5 hónapja már Mong Attilát is sorai között tudó atlatszo.hu-t?"

Van fogalmad arról, hogy mibe kerül egy webtárhely, domainregisztrációval egy évre?
Mondjuk ingyenes tárhelyen van, és akkor a domain regisztráció lehet akár 10 ezer Ft is, ha kurva drága... :D
Ne röhögtess már.

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 08:59:11

Kedves kommentelők, hiszen közzétesszük hogy ki fizeti, itt meg lehet nézni pontosan:

atlatszo.hu/impresszum/tamogatok/

De ki is van írva a KiMitTud oldalra is, hogy az elindítását az Open Society Institute támogatta. Nem titok.

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 09:18:27

A következő ilyen projektünk pedig ez lesz:

newschallenge.tumblr.com/post/25433608082/interactive-map-for-transparent-eu-funding-in-hungary

és a Knight Foundation fogja fizetni, reményeink szerint. Ehhez jól jönne ha minél többen lájkolnák és megosztanák a pályázatunkat, mert a zsűri azt is figyelembe veszi.

Köszönjük az érdeklődéseteket!

Vidéki 2012.06.21. 09:31:15

@Bodoky Tamás:

"De ki is van írva a KiMitTud oldalra is, hogy az elindítását az Open Society Institute támogatta. Nem titok."

De az Open Society Institute emberi személy/szemályek akaratából jött létre nem a levegőből keletkezett.

Ki ez a személy, vagy kik ezek a személyek akik létrehozták?

Nem titok Bodoky úr?

Akkor tessék átlátszóvá tenni.

Az atlatszo.hu nevéből ez következne, ha igaz, hogy "nomen est omen":

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 09:34:13

Kedves Vidéki, természetesen ez sem titok, itt lehet tájékozódni:

www.soros.org/about

Vidéki 2012.06.21. 09:38:07

@Peng György:

Írja: " A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik."

Ha számos országban működik is, ettől lehetnek még olyan országok is, ahol nem működik.

Mivel Ön bennfentes, megtehetné nekünk azt a szívességet, hogy pontosan és részletesen sorolja fel nekünk azt a néhány országot, ahol az alaveteli (alaveteli.org) nem működik.

Így az önnel egy húron pendülők pontosan tudnák kiken kell sajnálkozni.

Vidéki 2012.06.21. 09:42:38

@Bodoky Tamás:

Miért irtózik attól, mint ördög a tömjénfüsttől, hogy kimondja a személy nevét, aki mozgatja a szálakat?

A Tízparancsolat nem tiltja, hogy a pénzmágnás Soros nevét a szájára vegye!

Vidéki 2012.06.21. 09:49:48

@ColT:

Bodoky Tamás és Mong Atilla szűkös megélhetéséhez a kenyeret és vizet a hipermarketek sem adják ingyen.

"Money makes the World go round" énekelték egy amerikai musicalben.

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 09:52:57

@Vidéki: Nem értem az indulatát. A projektet mi választottuk és mi pályáztunk hozzá finanszírozást, ez a civil szférában így működik. A pályázatunkat az OSI Information Program (www.soros.org/about/programs/information-program) szakemberei bírálták el, nem pedig Soros, aki alapítóként elvileg nem is szólhat bele hogyan működik az alapítvány, amely oly hatalmas hogy lehetetlen is lenne minden pályázatot személyesen átlátnia. Ördög, tömjénfüst, tízparancsolat - nem a középkorban élünk, ember, üdv a 21. században :)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.21. 10:00:46

@laspalmas: Ha garantálsz mögém 10-15 ezer embert akik semmilyen körülmények között sem adják fel még ma nekimegyek a Kossuth térnek/Fidesz székháznak/bárminek és addig sztrájkolok amíg ki nem rohad alóluk az adónkból épített aranytrónus. De amíg 100% biztonsággal tudom hogy 4en megyünk maximum és abból a második órában már csak egymagam vagyok nem fogok ugrálni. Magyarország a csendben lapítás, a kollaborálás, a sunyítás országa, itt soha semmi nem fog változni. Ha betöretem a fejem egyedül akkor sem...Itt nincsenek Mandelak, Walesak. Nem is lesznek.

Vidéki 2012.06.21. 10:03:56

@Bodoky Tamás:

1. Írja: "Program (www.soros.org/about/programs/information-program) szakemberei bírálták el, "

Átlátszóvá tudja-e tenni az atlatszo.hu. hogy személy szerint kik ezek az úgynevezett "Szakemberek"?

2. Írja: " Ördög, tömjénfüst, tízparancsolat - nem a középkorban élünk, ember, üdv a 21. században :)"

Mégsem merte megevezni 2012.06.21. 09:34:13 hozzászólásában Soros urat.

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 10:10:14

@Vidéki: Nem szükséges átlátszóvá tennünk, hiszem megteszik azt ők maguk:

www.soros.org/about/staff/programs/10323

Kérhetném hogy tájékozódjon legalább a minimális mértékben mielőtt vádaskodni kezd? Kérhetném hogy tegye átlátszóvá a becses nevét ön is, mielőtt tovább folytatja a beszámoltatásomat?

Vidéki 2012.06.21. 10:25:08

@Bodoky Tamás:

Írja: "Kérhetném hogy tegye átlátszóvá a becses nevét ön is, mielőtt tovább folytatja a beszámoltatásomat? "

Akkor úgy látom, hogy Ön már elérte a maximumot, amit átlátszóságban képes nyújtani.

Átlátszósága szelektív, bizonyos irányokban opak a szemüvege.

"Aki fizet az rendeli a nótát", mint a cigányzenekaroknál.

Bodoky Tamás · http://atlatszo.hu/ 2012.06.21. 10:34:00

@Vidéki: Rosszindulatával nem tudok mit kezdeni, sajnálom hogy így látja. Ennek a beszélgetésnek részemről vége.

zrobasé 2012.06.21. 11:23:24

@Vidéki: mondtam már többször, pióca, hogy neked kussolda neved, amig én fizetem a béred !
a 2 gyerekeddel úgy bánsz, úgy hazudsz nekik, úgy neveled, ahogy akarod, de ők is szembeköpnek, amiért ilyen gerinctelen, szar szemét szar az apjuk...
kapd össze magad, menj el dolgozni, a versenyszférába, ne a mi keservesen befizetett adónkól járjon a szád, kalauzhal !!!
az internetet meg tanuld meg használni, rád férne, te kis államilag pénzelt szánalmas trollcsökevény...
hajrá átlátszó, sok sikert nektek...ha ilyen senkiháziak, mint vidékiek is támadnak, az azt jelenti, hogy jól csináljátok :)

Vidéki 2012.06.21. 11:45:37

@zrobasé:

Írod: "kapd össze magad, menj el dolgozni, a versenyszférába, "

Soros is a versenyszféra integráns része?

Vidéki 2012.06.21. 11:50:21

@Vidéki:

Még nem tette meg meg nekünk azt a szívességet, hogy pontosan és részletesen sorolja fel nekünk azt a néhány országot, ahol az alaveteli (alaveteli.org) nem működik.

Miért késlekedik?

Szeretnénk átlátni az ami átlátszó.

zrobasé 2012.06.21. 11:51:37

@Vidéki:
ad1. mondtam, hogy fejezd be, szénné égtél, de még mindig folytatod...ld fekete lovag
ad2. igen, soros bizony állami alkalmazott, wehehe...és ő hogy jön ide ? te az vagy, ez köztudott, ezen kivűl ha bajod van vele, menj beszéld meg vele, magával...esetleg O. Viktorral, tudod, ő is soros által támogatott...ugye, ugye
ad3. én neked adtam jótanácsot, fogadd meg, és talán még példát is tudsz majd mutatni a gyerekeidnek...igy csak egy huszadrangú, seggnyaló, pióca, kalauzhal, élősködő, gerinctelen senki maradsz...

zrobasé 2012.06.21. 11:53:07

@Vidéki: választ akarsz, akkor tessék, a te szavaiddal válaszolok, azokkal, amikkel te szoktál a kérdésekre, irányodba :
"neked nem válaszolok, mert úgyse értenéd meg"
visszanyal a fagyi, kalauzhal...

Vidéki 2012.06.21. 11:53:53

A címzés téves.
@Peng György: aktivista urat szerettem volna megkérdezni, aki korábban azt írta, hogy " A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik."

Vidéki 2012.06.21. 11:56:24

@zrobasé:

Te egyáltalán nem vagy átlátszó.

Sötét vagy, mint az éjszaka.

Szólj Bozókyéknak, hogy vegyenek kezelésbe.

zrobasé 2012.06.21. 12:04:25

@Vidéki: wehehe...
próbálj meg érvelni, mert ez a stilus elég nevetséges, alávaló,szánalmas...és a stilus maga az ember...
pihent agyadban keletkező fantáziákkal ne terheld az internetet
hiába hiszed azt, hogy te mint rózsadombi értelmiségi majd megmondod a tuti, deformálódott gondolatvilágod az adózó, dolgozó embereket nem tévesztik meg
fizetett propagandista vagy, egy állami provokátor

sárkányfő 2012.06.21. 12:13:04

@Vidéki:

"cél az intézmények ellehetetlenítése."

Tehát azt állítod, hogy amikor 2008 karácsonya előtt a fidesz hirtelen 1300 kérdést tett fel a minisztereknek - többek közt ilyen kérdésekkel: "szavahihető-e ön", vagy "hová vigyük a szemetet" - akkor a fidesz célja nem volt más, mint a kisstílű, pitiáner ellehetetlenítése a minisztériumi apparátusnak, az ott dolgozók Karácsonyának elrontása. Jól mondod, valóban így volt.

Ez itt most azonban nem dömpingszerű, és nem egy párt kezdeményezése, hanem civil kezdeményezés, ilyen van más országokban is.

Vidéki 2012.06.21. 12:32:05

@sárkányfő:

Írod: „civil kezdeményezés, ilyen van más országokban is.”

De még mindig nem tudjuk, mely országokban nem működik

" A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik",

noha többször kérdeztük erről a bennfentes illetékes elvtársakat.

Úgy látszik az átlátszóság sem tökéletes.

Az atlatszo.hu csak fékezett habzású átlátszóságra ad lehetőséget. Sajnos.

Ironfist 2012.06.21. 12:40:33

Szerencsére ez a Vidéki nevű hazaáruló, terelő, hazudozó fideszféreg már le van tiltva, de még mindig képtelen vagyok elhinni, hogy ennyire etetitek a trollt Vidéki lelkében.

Viszont szeretném megmutatni Vidéki érvelési módszerét:
Vidéki: Írod: "cél az intézmények ellehetetlenítése" Viszont kiváló, és nagyszerű tudósok bebizonyították, hogy az állatok között is vannak homokosok, továbbá az Ember Tragédiájából megtudhattuk, hogy sok eszkimónak sok a fasza, így bizton lehet állítani, hogy buzi vagy.

És ti, értelmes emberek ezzel komolyan képesek vagytok leállni vitatkozni? Nem értelek titeket.

sárkányfő 2012.06.21. 12:41:46

@Vidéki:

Az hogy éppen milyen motorral megy oldal, az kurvára sokad rangú kérdés, a lényeg a működő rendszer, csak az köt bele aki a kákán is csomót keres, de te nyilván jól el fogsz ezzel szórakozni, ismerünk jól. megjegyzem ha süketelés, kötözködés helyett bírtál volna keresni a google nevű nagy csoda segítségével már meg is találtad volna a választ a terelős, lényegtelen kérdésedre (pravodaznam.ba, fyi.org.nz, stb.)

Nem válaszoltál a 2008-as Fidesz akcióra, mellyel el akarták lehetetleníteni a minisztériumok működését kamu kérdésekkel.

Ezek szerit megerősíted, hogy álláspontod alapján a Fidesz 2008-ban túlterheléses támadást indított a magyar kormányzati szervek iránt nyíltan, kérkedően kamu kérdésekkel, egyben tönkretette a minisztériumi dolgozók Karácsonyát.
Jól mondod, a Fidesz valóban így tett, színtiszta rosszindulatból és pitiánerségből.

sárkányfő 2012.06.21. 12:43:05

@Ironfist:

általában is is leszarom a vastagbőr házi trollját, de néha az embernek kedve van pofozózsákként használni az istenbarmát ;)

Vidéki 2012.06.21. 12:51:23

@sárkányfő:

Írod: „Nem válaszoltál a 2008-as Fidesz akcióra, mellyel el akarták lehetetleníteni a minisztériumok működését kamu kérdésekkel.”

Régen volt, talán igaz se volt.

Te viszont úgy állsz a mostani cikk témájához, mint Bodóné, mikor a bor árát kérték:

Ő is mindig másról beszélt.

De ha másról beszélsz, akkor visszanyúlhatnál akár Ádámig és Éváig is. Ne fékezd magad.

zrobasé 2012.06.21. 13:01:03

@Vidéki: "noha többször kérdeztük"
csak te kérdezted...ez a királyi többes vicces...vagy úgy érted, hogy te, és a minisztérium, ahol a mi adónkból éldegélsz ?
"Régen volt, talán igaz se volt."
de igaz volt...attól, hogy beledugod a fejed a homokba, nem oldassz meg semmit...
"Te viszont úgy állsz a mostani cikk témájához, mint Bodóné, mikor a bor árát kérték:
Ő is mindig másról beszélt."
te beszélsz mindig másról, terelsz, kérdésre nem válaszolsz, hazudsz, minősitessz, vádolsz, tényeket tagadsz le...

ajánlom figyelmedbe, hogy ezzel a hazug viselkedéseddel a gyerekeid által is csak lenézett gerinctelen alak maradsz...bár ki tudja, lehet apád ávós volt, nagyapád nyilas, dédapád meg az aradi 13-akat lötte le...igy viszont már semmi gond, beleolvadsz a családodba, pióca

zrobasé 2012.06.21. 13:02:56

@Ironfist: vitatkozik a franc...tudod, néha jól esik pár apró falatot dobni a hülyének, és röhögve nézni, hogy égeti szénné magát :D
az ő élete nyomorúságos kudarc, nem az enyém :)

sárkányfő 2012.06.21. 13:08:50

@Vidéki:

"Régen volt, talán igaz se volt."

Hazudsz vidéki, hazudsz? Nesze:
www.origo.hu/itthon/20081220-1300-irasbeli-kerdes-ket-nap-alatt-a-fidesztol-a-miniszterekhez.html

"Munkát ad a Fidesz a minisztériumok ügyosztályainak, két nap alatt körülbelül 1300 írásbeli kérdést intézett a kormányhoz. Az országgyűlés adatai szerint egész évben nem tettek fel ennyi kérdést, hasonló dömpingre még nem volt példa. A miniszterektől olyasmiről is érdeklődtek, mint "szavahihető-e ön", vagy "hová vigyük a szemetet"."
De ezt is kérdezték, hahaha: "tudatosan engedi-e a kormány a szakképzett fiatal munkaerőt elmenni külföldre"

Ahogy ezt te olyan jól megfogalmaztad, valóban, ez nem volt más mint: "cél az intézmények ellehetetlenítése."

A motorral meg azért reagáltam, mert te firtatod ezt már sokadik kommentben, erre jössz azzal, hogy mellékes :D tényleg az, kretén, tényleg félrebeszélsz...

zrobasé 2012.06.21. 13:40:05

@sárkányfő: hehe...a legjobb eddig az volt, mikor kinevezték szájerét, akkor itt valaki poénból beirta, hogy ez nem gáz, mert hiller is kinevezte legfőbb ügyésznek a feleségét 20 évre...mindenki értette, hogy ez csak poén, fricska...csak Vidéki nem...és elkezdett hőzöngeni, hogy lám-lám, ezek a szoik micsoda galádok...wehehe...

rokabeka1234 2012.06.21. 15:21:47

Lehet nem lesz itt "divatos", amit írok, legalábbis az eddigi kommenteket látva, de
1. A tv. (2011 évi CXII) csak nem az itt oly nagyra tartott ellenzék műve, ennélkül a tv. nélkül pedig (Amit ugye nem az MSZP-SZDSZ-LMP hozott) lehetne írkálni a kérdéseket akár az ördögnek is.... (úgy mint annak elötte, mikor még kormányon voltak az urak)
2. Összerakni egy ilyen oldalt azért nem egy nagy kaland, ezért azért mégsem kell a földig hajolni....
3. Az ötlet viszont nagyszerű, de ha nem értelmes dologra lesz használva, előbb utóbb megtalálják a módját, hogy ne lehessen így kérdezni.

Kurt S. Earp 2012.06.21. 17:12:31

@laspalmas: "A helyi intrikák kiküszöbölésére van egy pofonegyszerű módszer: az igényléscsere!
Van egy másik településen élő haverod, te kikéred az ő önkorijától, amire ő kiváncsi, ő meg a tiedtől amire te. Máris nem néz rátok csúnyán a polgitok és sleppje. :) "
Talán nem voltam elég érthető ebben @Kurt S. Earp: a kommentben. Természetesen, én nem elméletről beszélek. Konkrét, napi, élő tapasztalatról, a magyar rögvalóság pofonjairól.
Ebben élünk, ebben élek, itt, azon a településen, amelyet otthonunknak nevezünk.

Megszerezzük az információkat, amelyekre kiváncsiak vagyunk.
A megszerzett információ csak az első lépés. Célunk van vele.
Megszerezhetnénk úgy is, ahogyan ön javasolja, hölgyem.

De Nem akkor -nem csak akkor- válik valaki célponttá a helyi kiskirályok előtt, amikor kutakodik, kérdez, hanem amikor úgy dönt, felhasználja a kapott információt.
Mindazok, akik velem együtt, aktívan részt vesznek a helyi közéletben,
nyilvánosan,
a település egyetlen független virtuális terében tesszük ezt meg.
Nincsenek titkok. Mindenki tudja ki áll a megszerzett és felhasznált információk mögött.
Vagy azért mert az illető, nyílt sisakkal, a nevét felvállalva kérdez -többek között a KiMitTudon is- vagy azért, mert egy kistelepülésen, huzamosabb ideig semmiféle komoly rejtettséget nem jelenthet egy nick név. És attól a pillanattól kezdve már teljesen mindegy, hogy egy fonyódi vagy besenyszögi haver jelentkezett be az atlatszo.hu-ra, névvel vagy álnévvel akár.

Külön gond, hogy az önáltal javasolt módszer visszaüthet később, amikor ki kell állni a nyilvánosság elé, mert olyan ütőkártyát ad az ellenfél kezébe, amelyet kijátszva sunyisággal, gyávasággal, kétarcúsággal vádolhatja meg a kritikusait. Nem túlzok, amikor azt mondom, már minden létező ellenlépésre akadt példa az elmúlt időszakban, a hatalom birtokosainak részéről, és egy cseppet sem irigylem azokat a "harcostársaimat", akiknek ezekből bőven kijutott.

Ez egy nehéz műfaj, és jól teszi, aki óvatosan lépked az aknamezőn.

Kétségtelenül egyszerűbb otthon ülni, a nick álarca mögött, és lealázni az adott célpontot, mert aki kidugja a fejét a lövészárokból az kockázatot vállal. A KiMitTud egy hasznos ezköz, de végül úgyis minden a felhasználók tettrekészségén és elszántságán áll vagy bukik.

Egyszerűsítem: laspalmas. zero.
Higgye el, -és ebben nincs gúny- én megértem ezt.
De egy bizonyos lélekszám alatt nem - vagy alig- működik.
Nem minden ember kezeli jól a konfliktusokkal járó stresszt és az ilyen jellegű kistelepüléseken ők inkább hallgatni fognak akkor is, ha 500 KiMitTudot nyitnak meg nekik.

Peng György 2012.06.21. 20:15:53

@Vidéki:

Tisztelt Vidéki!

Tekintettel arra, hogy munkaidőben nem áll módomban kommentelgetni, ezúton elnézését kérem a késlekedésért.

A alaveteli.org -on minden információ megtalálható a projektről.

Egyébként sajnálattal tapasztalom, hogy vannak még olyanok kis hazánkban, akiknek a jelenlegi adóterhelés még nem érte el az ingerküszöbét, hogy érdeklődést mutasson adóforintjaink felhasználását illetően.

Üdv: p.gy.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.06.22. 06:25:26

@Vidéki: Soros, visszafelé is Soros Gyuri bácsi, tudod, aki kikaparta Viktorodat a közmondásos folyadékból. Mondhatnánk úgy is, hogy ama mecénás, aki egy felcsúti-alcsútdobozi focistából, hiú remények által táplálva, embert kívánt faragni. Soros György ellenében mit sem ért az angol jegybank, de előbbi feladat az ő képességeit is meghaladta. Felteszem eme hibájának kellemetlen mellékhatásait (a focista miniszterelnököt) igyekszik most abba a ködbe veszejteni, ahova te is kerülni fogsz, amint ez a felettébb furcsa munkaköröd végre megszűnik. De ne bánkódj, szar emberre mindig szükség van.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.06.22. 06:31:09

@Ironfist: volt egy regény, abban volt egy vezető orvos, aki gyógyszerfüggő volt. egyszer csak nem bírta tovább a rázúduló igaz vádak sodrát, megnyekkent, szilárd burka leomlott és átadta magát a katatóniának. nos nem keresztényi dolog Vidéki elvtárssal ilyesféle játékot űzni, de kísérlet nélkül nincs tudomány.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.22. 06:34:34

@Vidéki: Idióta.
Ezek újságírók, valószínűleg van munkájuk.

Azt meg elég egyszerű volt kideríteni, hogy a Soros Alapítvány az egyik támogató.
problem?
Nyugi, hogy ha egyszer volt ilyen oldal, és sikeres lesz, akkor lesz a következő kormány alatt is, max. másképp fogják hívni, ha a háttéremberek leszólnak, hogy mosmá' elég vót.

Különben tényleg, hatalmas összegekbe kerül egy domain.
A PHP kódot esetleg megíratták valakivel, meg talán fizettek egy jogásznak, hogy írja meg a szöveget.
Mondjuk persze, az adományok listája elég jó, de adakozni meg mindenki arra adakozik, amire akar.

Vidéki 2012.06.22. 10:22:15

@Kusics Iván:

"szar emberre mindig szükség van."

Nézz a tükörbe!

Itt vagy például te!

Ha annyira istenítitek Sorost, miért nem kéritek fel Magyarország diktátorának?

Jobb a háttérből mozgatni a szálakat, mint kiállni a nyílt színre, vállalva a felelősséget is azért amit tesz?

S.O.A. 2012.06.22. 10:42:14

@Vidéki:
"Te viszont úgy állsz a mostani cikk témájához, mint Bodóné, mikor a bor árát kérték: Ő is mindig másról beszélt."

Szevasz Agyhalott! A cikk témája egy új honlap, ahol a közérdekű adatokat lehet kikérni. Erre te jössz mindenféle alapítványokkal, akik különben is milyen országban mit működtetnek, meg sorosgyurizol, meg mindenféle elkeseredett, szánalmas próbálkozást teszel arra, hogy fikázzad a kezdeményezést. A cikk témájáról, közérdekű adatok kikéréséről éppenséggel nem dumálsz. De az mocskosul érdekel, hogy a két, nevével dolgozó embert ki pénzeli.

Közgépben tulajdonos vagy, hogy ennyire fosol?

Vidéki 2012.06.22. 10:43:21

@Peng György:

Írja: „Tekintettel arra, hogy munkaidőben nem áll módomban kommentelgetni, ezúton elnézését kérem a késlekedésért.

A alaveteli.org -on minden információ megtalálható a projektről.”

Éppenséggel az nem található meg, amiről Önt kérdeztem:

" A KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org), mely számos országban működik."

„Ha számos országban működik is, ettől lehetnek még olyan országok is, ahol nem működik.

Mivel Ön bennfentes, megtehetné nekünk azt a szívességet, hogy pontosan és részletesen sorolja fel nekünk azt a néhány országot, ahol az alaveteli (alaveteli.org) nem működik.”

Így, mi közönséges halandók is tudhatnák például, hogy vannak-e olyan demokratikusnak mondott országok, ahol a KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org) nem működik és talán még arra is választ kaphatnánk, hogy ott miért nem működik?

Ha valóban az átlátszóság a tiszta céljuk, akkor ezt a szívességet igazán megtehetnék nekünk.

Ha munkaidőben nem áll módjában kommentelgetni, akkor kérjük szabad idejében tegye ezt meg.

Egy tiszta szívű aktivistától elvárhatjuk, hogy öntsön tiszta vizet a pohárba!

S.O.A. 2012.06.22. 10:53:09

@Vidéki:

"Ha az érdeklődést sikerül tömegessé tenni, az intézmények kapacitásának jelentős részét leköti a tömeges válaszolgatás (Ha pontos, megfontolt választ akarnak adni.).

Átlátszó cél az intézmények ellehetetlenítése.

Nekik ( Bodoky elvtárs(uraknak) a minél rosszabb annál jobb az elérendő cél.

De kinek áll ez érdekében a Bodoky féle anarchistákon kívül? "

Az olyanoknak áll az érdekében, mint te. A valóságtól tökéletesen elrugaszkodott, kitalált belső világukbanban a jó és rossz epikus harcát vívó, realitásérézékt rég elvesztő, klinikai kezelésre szoruló, ostoba, sötét, sudribunkó, valódi szarkeverő köcsögöknek... mint te.

Mert ha Bodokyék nem csinálnák ezt, nem lenne mitől hisztiznetek, a kontraszelektív agyatok nem kapná meg a napi fikázni valót. Nem nyerne megerősítést az életerőt biztosító kényszerképzetetek, hogy aki nem veletek ért egyed, az zsidó_kommunista_liberális_imf_karvaly. Gondolj bele, ha egyik reggel arra ébrednél, hogy az egész életed tévedés volt. Borzasztó lenne mi? Mit mondanál a gyerekeidnek? Egy olyan rendszer híve ként, ami sohasem hazudik, sohasem téved, ha meg mégis, akkor a világ tévedett, és nem ők. Na látod, ezért roppant fontos a ti szempototkból Bodokyék munkássága.

Hogy tovább élhessetek az álomvilágotokban, Orbán vezér dicső királyságában.

Kurt S. Earp 2012.06.22. 11:21:25

@Vidéki:
Tisztelt, uram!

Nem értem önt.

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, a demokratikus, átlátható, az alkotmányos elvek példaszerű biztonságával működő jogállam, az EU, a keresztény alapokon nyugvó erkölcsi rend, a nyugati civilizáció és az általános európai értékek elkötelezett híve és következetes képviselője.

E törekvéseiben és szemléletében osztozik pártjának, kormányának minden tagja. Orbán Viktor hazánk szuverenitásának rendíthetetlen élharcosa, az egyetemes emberi és polgári jogok őrizője, példaként említhetném talán, hogy csírájában fojtotta el az egyenruhás bűnözést és a soraikat szétzilálva, a törvény kérlelhetetlen öklével partvonalra szorította a náci csürhét. Személye -és kormányának rendíthetetlen lojalitása- a legbiztosabb garancia arra, hogy senkit bőrszíne, vallása miatt nem érhet bántalmazás hazánk területén és "ez az ország nem fog kimasírozni a demokráciából."

Minden olyan lépés, amely egy demokratikus jogállam megerősödését szolgálja, hasznos és támogatásra érdemes, így az atlatszo.hu KiMitTud oldala e sorba illeszkedik. A megalázott, útját tévesztett és lehajtott fejjel bolyongó nemzet tagjainak éppen az ilyen, lelket és gerincet megerősítő kezdeményezésekre van szüksége a civil szférában is, nem csak az Országgyűlés törvényalkotó, iránymutató munkájában.

Meggyőződésem, hogy a Nemzeti Ügyek Kormánya, amely egy Polgári kormányzat, semmiben sem leli nagyobb örömét, mint 40 év kommunizmus és 4+8 év MSZP-SZDSZ országdúlás után, -amely évek alatt a véleményfasiszta álliberálisok és vörös oligarchák szántották be a nemzet fiainak maradék hitét az eljövendő szebb napokban,-
végre egy civil kezdeményezés, jelen estben az atlatszo.hu
- a polgári öntudatot erősítő
- a demokrácia és a technika vívmányaival élő
- a polgároknak a Törvény által biztosított jogait megrősítve felbukkan a közéleti palettán.

Ön, mint a kormányzat elkötelezett híve, nyilván szintén osztozik Orbán Viktornak és kormányának -számomra kétségtelen- ebbéli örömében, hiszen a civil kontroll minden civilizált demokrácia alapja, így én azt hiszem, a követendő elvek tekintetében, jelen hozzászólásaival ön éppen ellenkező irányba tart, mint választott pártjának és kormányának prominens alakjai.

Vidéki 2012.06.22. 13:26:17

@Kurt S. Earp:

Írja: „Minden olyan lépés, amely egy demokratikus jogállam megerősödését szolgálja, hasznos és támogatásra érdemes, így az atlatszo.hu KiMitTud oldala e sorba illeszkedik. „

Mi közönséges halandók, akik még nem érkeztünk el olyan magas szférákba, mint az atlatszo.hu, mi is vágyunk az átlátszóságra.

Örülnénk, ha tudhatnánk például, hogy vannak-e olyan demokratikusnak mondott országok, ahol a KiMitTud motorja az alaveteli (alaveteli.org) nem működik és annak is tudnánk örülni, ha még arra is választ kaphatnánk, hogy ott miért nem működik?

Ha valóban az átlátszóság a tiszta céljuk, akkor ezt a szívességet igazán megtehetnék nekünk.

Nem látszik annyira bonyolultnak a kérdés megválaszolása egy közönséges halandónak, az atlatszo.hu KiMitTud oldala eddig mégsem tudott megbirkózni vele.

Talán egy gonosz varázsló bénítja meg gondolkodásukat, mint ahogyan a Csipkerózsika mesében a király háza-népével történt, ezért nem képesek ezt az egyszerűnek tűnő kérdést megválaszolni.

A Kurt S. Earp név jól hangzik, talán egy ősgermán hős neve lehet.

Talán olyan védelmet élvez, mit egykor Siegfried.

Talán meg van kímélve a varázslattól, ami az atlatszo.hu KiMitTud oldalát sújtja.

Ha így van, próbálja megválaszolni egyszerű kérdésünket, ami az átlátszóság növekedését eredményezhetné.

zrobasé 2012.06.22. 14:35:24

@Vidéki: vidéki,vidéki, már megint ez a királyi többes...szánalmas...
de akkor hajrá, válaszolok én neked a te stilusodba a kérdéseidre :

-válaszolnék az összes kérdésdre, de nem teszem, mert te ugyse értenéd meg, sötét vagy hozzá, egy fizetett provokátor vagy, egy rózsadombi-értelmiségi semmihezseértő, aki azt hiszi, ő tudja csak az igazságot, bérpropagandista vagy, attól, hogy valamit sokat ismételgetsz, az még attól nem lesz igaz, etc...

Ironfist 2012.06.22. 17:16:21

@zrobasé:
Írod: "de akkor hajrá, válaszolok én neked a te stilusodba a kérdéseidre :"
Miközben mindannyian tudjuk, hogy nem ilyen Vidéki stílusa.

A férgeknek is megvan a maga stílusa, még ha ez nem is tetszik sokaknak. Nekem sem.

Az ember tragédiája Vidéki maga. Meg még Enrico is, meg a többi fideszes féreg.

Előző két tényemet (látod? Nekem tényem van!) összevetve az ember tragédiájának is van stílusa. Csak ettől az ember hupililát okádik.

Jobb egy lúdnyak tíz tyúknyaknál.

Csak addig nyújtózkodj, amíg a karodon a térd!

És emellett Vidéki egy hazaárulú kis buzi. Ha nem buzi, majd az lesz, amikor a cigányok mellett rohad meg a Csillagban.

Na EZ Vidéki stílusa :D

Peng György 2012.06.23. 11:30:20

@Vidéki:
Úgy érzem Ön túlértékeli a szerepemet: se aktivista, se informatika oktató, se matematika vagy nyelvtanár, sem óvodapedagógus nem vagyok.
Túllépve ezen egy rövid algoritmust definiálok Önnek, amivel az alavetli.org információit a feltett kérdésének megfelelő válaszra tudja transzformálni.
1. www.alaveteli.org/about-2/where-is-alaveteli-been-installed/
A fenti linken megtalálja azokat a rendszereket, amik már működnek.
2. Az oldalon található linkekből meghatározza az országokat. Segítségül: UK, Bosznia, Brazília, Koszovo, Újzéland, Spanyolország, Magyarország.
3. Egy kis halmazművelet: a 2. pontban található halmazt, kivonja a föld országai halmazából (általános iskola alsó tagozat), így meg is kapta az első kérdésére a választ.

És hogy ezekben az országokban miért nincs alaveteli?
1. Másik rendszer van. pl USA, Chile, Németország
2. Még nem indították el, de a lokalizáció már folyamatban van: pl Csehország, Ukrajna, Szerbia
3. Emberi mulasztás miatt nem került fel a listára, EU ( asktheeu.org )
4. Még csak érdeklődnek. ( további info: www.alaveteli.org/about-2/alavetelicon-april-2012/ )
5. Nem tudnak róla,
6. A társadalmi berendezkedésük, vagy a jogrendszerük nem teszi lehetővé pl Kína, Kuba
7. A civil aktivitás nem elég erős az országban...
8. Az állam olyan átláthatóan működik, hogy nincs rá szükség. (Erre sajnos nem tudok példát)
stb...

Felhívom figyelmét, hogy a fenti pontok a teljesség igénye nélkül fogalmazódtak meg, illetve egyes válaszok feltételezésen alapulnak, tekintettel arra, hogy a kérdés megválaszolása nem az én kompetenciám. Esetleg érdeklődjön az alavateli.org -on meggadott kontakt lehetőségek egyikén.

Ön azt írja: "Te egyáltalán nem vagy átlátszó.
Sötét vagy, mint az éjszaka.
Szólj Bozókyéknak, hogy vegyenek kezelésbe."
Szeretném megjegyezni, hogy az átlátszóságot a mi szervezetünk elsősorban a közpénzek felhasználásával, közvagyon kezelésével, közintézmények működésével, illetve közfeladatok ellátásával összefüggésben várja el. Viszont a magánszféra, az egyes emberek magánélete, a személyes adatok nem tartoznak ebbe a kategóriába. Így ha még kérné is kommentelőtársunk, hogy "vegyük kezelésbe", ennek az igénynek nem tudunk eleget tenni.

Ön azt Írja "Átlátszó cél az intézmények ellehetetlenítése."
www.alaveteli.org/about-2/where-is-alaveteli-been-installed/ linken meg lehet tekinteni azokat rendszereket ahol az alaveteli működik, illetve az ott található linkeket követve arra is fény derülhet, hogy milyen a szolgáltatás kihasználtsága, és az várhatóan mekkora terhelést jelent majd az adatgazdákra. (Mielőtt még ezzel kapcsolatban statisztikai elemzésre kérne fel előrebocsátom, nem vállalom.) Meg kell még említenem, hogy a trollkodás megelőzése érdekében, ami sajnálatos módon az internet elterjedésénél nagyobb mértékben növekszik, és láthatóan ezt a blogot sem kerüli el, számos biztonsági intézkedés van a rendszerbe beépítve azon túl, hogy moderátorokat is alkalmazunk.

Arra kérném még, ha további kérdéseket fogalmazna irányomban, gondolja át a jelzős szerkezeteit!

@ColT:
"A PHP kódot esetleg megíratták valakivel, meg talán fizettek egy jogásznak, hogy írja meg a szöveget."
Pontosítanék, a rendszer ruby programnyelven íródott. Egyebként opensource, így egy fillérünkbe nem került.

üdv: p.gy

Vidéki 2012.06.23. 13:57:56

@Peng György:

Egy rövid algoritmust definiál:

1. www.alaveteli.org/about-2/where-is-alaveteli-been-installed/
A fenti linken megtalálja azokat a rendszereket, amik már működnek.
2. Az oldalon található linkekből meghatározza az országokat. Segítségül: UK, Bosznia, Brazília, Koszovo, Újzéland, Spanyolország, Magyarország.
3. Egy kis halmazművelet: a 2. pontban található halmazt, kivonja a föld országai halmazából (általános iskola alsó tagozat), így meg is kapta az első kérdésére a választ.

„Tehát van 193 nemzetközileg elismert független államunk, van 8 nemzetközileg el nem ismert államunk, s van 3 vitatott államiságú területünk. Ez összesen 204 ország. A legszűkebb szempont szerint 192 ország van, a legtágabb szerint pedig 204. Én a 201-re szavazok: a 192 ENSZ-tagállam + Vatikán + Abházia, Dél-Oszétia, Észak-Ciprus, Hegyi Karabah, Koszovó, Szomáliföld, Tajvan, Transznisztria.”

A 2. pontban található halmaz mindössze 7 országot jelent.

Ha a Föld országai halmazát 204 országnak vesszük és ebből levonjuk a 7 kitüntetett országot amely az alaveteli.org/about-2 áldásait élvezheti, marad még 197 ország amelyik kiesik az alaveteli.org/about-2 aranykosarából.

Igazságtalannak tartom, hogy velünk ennyire kivételeztek és bevettek az első hét közé, noha bizonyára még sok ország van, amelyik jobban megérdemelné, hogy az alaveteli.org/about-2 áldásait élvezze.

Én felajánlanám, hogy egy darabig felejtsenek el bennünket és erőforrásaikat fordítsák a többi, arra érdemesebb ország alaveteli.org/about-2 alá vetésével.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.23. 14:12:25

@Peng György: Tisztelt Peng György!
Először is gratulálok az oldalukhoz.
Másodsorban úgy gondolom, hogy Ön új itt a Vastagbőrön, különben nem törődne Vidéki fideszes troll-bot-tal. (néhányan már régóta szűrjük, mert csak a blog témájának a széttördelése a célja, vitatkozásra képtelen, az észérvekre meg egyszerűen nem reagál. - Maximum néhány Madách idézettel válaszol.) Így tanácsolom, hogy ne törődjön vele, nem is érdemes válaszolnia neki, mert nincs értelme.

Ironfist 2012.06.23. 15:49:53

@Peng György:
Tudom milyen sértő lehet elsőre egy ilyen féreg, mint Vidéki, de volt itt már informatikus, aki egyszerű módszerrel bebizonyította, hogy Vidéki egy trollbot, ahogy @Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): már mondta. Egyszerűen fog néhány szót, amire triggerel, és előre programozott válaszokkal irritál. Lehet, hogy néha a gazdája is ott ül, és valóban ő válaszolgat, de ő sem magától teszi, hanem őt meg az ő gazdája utasítja.

szabogyula 2012.06.23. 18:17:40

@Peng György: Őszintén szólva részemről is örülök , és köszönöm , hogy ilyen higgadtan válaszolt ennek a gyökérnek .
Hajrá , sok sikert a működésükhöz !!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.23. 22:52:31

@Vidéki: Felvilágosítanálak, hogy
- az EU-ban mindenkinek joga van az Európai Intézmények bármelyik hivatalos dokumentumát kikérni és (szintén nyilvános) rendelet (1049/2001, további info: ec.europa.eu/transparency/access_documents/index_en.htm) szabályozza, hogy mely esetekben tagadható meg a hozzáférés. Az asktheeu.org honlap az EU-s megfelelője a szóbanforgó magyar lapnak.
- Svédországban minden kormányirat szintén kikérhető és hasonló szabályozás van érvényben egy sor EU országban.
- Magyarországon is van törvény a közérdekű adatok nyilvánosságáról.
Tehát ezek a lapok csak közvetítenek, és természetesen csak olyan információt kérnek, amely kiadandó (ezzel elő is szűrhetik a kéréseket, tehát munkát takarítanak meg a címzetteknek).
Szerintem a költség egy tized Közgépet sem éri el.

Vidéki 2012.06.24. 08:26:02

@Kuviklacz:

Nem érzi visszatetsző részrehajlásnak, hogy az alaveteli.org/about-2 mindössze hét ország alávetésével foglakozik?

Ugyanakkor olyan arra érdemes államok, mint például Abházia, Dél-Oszétia, Észak-Ciprus, Hegyi Karabah, Szomáliföld, Tajvan, Transznisztria „kimaradnak a szaknévsorból”.

De vannak adóparadicsomok is. Az alaveteli.org/about-2 miért nem foglalkozik velük?

Az Üzleti tipp 24 2008.06.11. 11:16 számában részletesen foglalkozik az adóelkerülés témájával.

Többek között ilyeneket ír:

„A környező országokba vándorló adóforintok mellett az igazán nagy vagyonok az adóparadicsomokban landolnak. Egyre jellemzőbb, hogy a sikeres magyar cégek tulajdonosai miután Szlovákiában, vagy Horvátországban fizették ki a céges terheket, az osztalékokat is külföldre viszik.

Számos oka lehet annak, ha egy vállalkozás adóparadicsomban keres kiutat a fejlett országok adóterhei alól.

Lehet, hogy éppen a kereskedelemi ügyleteket szeretnék adómentesen megúszni,

vagy éppen a névtelenség megőrzése a fontos.

A nagyobb személyes vagyonok utáni örökösödési illetéket is el lehet kerülni egy cégalapítással valahol a Karib Szigeteken, de családi vállalkozást, vagy alapítványt is be lehet jegyeztetni valamelyik kis európai országban – tipikus példa erre Lichtenstein. A cél mindig az államnak járó adók és illetékek lefaragása.

Cipruson virágzik az adóelkerülés. Európai építőipari cégek ezreit jegyezték be a szigetországban, ugyanis ha a cég telephelye ott található, a kontinensen felépített ingatlanok után egy fillér adót sem kell fizetni.

Csak arra kell vigyázni, hogy évente eladják a vállalatot, ugyanis az adómentesség csak 12 hónapig érvényes.

Cipruson a magánszemélyek adóját is el lehet süllyeszteni, nem kell hozzá más, csak egy igazgatósági- vagy felügyelőbizottsági tagság, és a tiszt utáni jövedelem máris adómentes, hasonlóan a tanulók tandíjához és a sportolók keresetéhez.”

Érdekes, hogy az atlatszo.hu-t, Bodoky és Mong Atilla urakat,akik szenvedélyesen törnek az átlátszóságra, ebben az irányban mégsem mardossa a kíváncsiság, sőt ingerküszöbük végtelen magasra emelkedett.

Próbálja megfejteni, mi okozhatja ezt a szelektív átlátszóság vágyat?

Peng György 2012.06.24. 09:36:11

@szabogyula:
@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): Köszönöm, igyekszünk...

@Ironfist:
@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül):
Nem célom itt és most, hosszabb szociológiai elemzésbe bocsátkozni a troll jelenséget illetően, de ennek is megvannak az előnyei. (Most függetlenül attól, hogy mekkora a valóságtartalma annak az állításnak, hogy vidéki egy bot.) Ugyanis a provokáció segíthet bizonyos mondanivaló előcsalogatásában, amit mondjuk az adott cikk írója nem mondott ki egyértelműen. Illetve következmények nélkül nem mondhat ki egyértelműen, viszont a kommentelők igen. Tekintettel arra, hogy mindannyian más környezetben szocializálódtunk, ezek az információk egyeseknek fontosak lehetnek, hogy összeálljon a kép. Ezért hálásak lehetünk Vidékinek, hogy életben tartja a témát, így egyre több infót oszthatok meg az olvasóval. Gyakorlatilag úgy reklámozhatjuk a "termékünket", hogy a megfigyelőknek fel sem tűnik, hogy az unszimpatikus troll (akarva, vagy akaratlan) a mi malmunkra hajtja a vizet.
Jelen esetben az üzenet, hogy "KiMitTud a világon a 8. Alaveteli motorral működő közadatigénylő portál." Namármost elég visszatetsző megnyilatkozás lett volna a részemről, ha egyszerűen ráborítom a tisztelt olvasókra ezt az infót. Többen gondolták volna, hogy "Mit fényezi itt ez magát." Vagy egyszerűen átsiklanak felette.
Bizonyos blogok saját trollt alkalmaznak a fenti megfontolásokból. Egyszerű irányított kommunikációs stratégia. Örüljünk neki. Ezért aztán azt javasolnám a hevesebb vérmérsékletű kommentelőknek, hogy a saját méltóságuk megőrzése érdekében a verbális pofozkodás helyett keressék a troll mondandójában a lényeget.
Az idézetek használata egyébként csak hab a tortán. Fordításuk egyszerű, hogy stílusos legyek én is egy klasszikust idéznék: "Az kizárt dolog, mert nem tudom!"

@Vidéki:
Ön azt írta: "Én felajánlanám, hogy egy darabig felejtsenek el bennünket és erőforrásaikat fordítsák a többi, arra érdemesebb ország alaveteli.org/about-2 alá vetésével."
Nagyon szívesen segítünk a többi országban is bevezetni ezt a rendszert. Örülnék ha Ön is támogatná a projektet ( www.mysociety.org/donate/ ) , illetve erre buzdítaná ismerőseit is.
Aki a magyar projektet támogatná az megteheti itt: atlatszo.hu/impresszum/tamogatok/

Peng György 2012.06.24. 10:37:28

@Vidéki:
Őn ezt írja "Érdekes, hogy az atlatszo.hu-t, Bodoky és Mong Atilla urakat,akik szenvedélyesen törnek az átlátszóságra, ebben az irányban mégsem mardossa a kíváncsiság, sőt ingerküszöbük végtelen magasra emelkedett."

Örülök, hogy felhozta ezt a témát, de szerencsére Ön a fenti állításában téved, ugyanis több cikk is napvilágot látott az atlatszo.hu -n az offshore-lovagokkal kapcsolatban. (keresse a cimkefelhőben az offshore tag-et)
Meg szeretném még említeni, hogy Bodoky az OCCRP zsurnalistájaként Daniel Perl díjat kapott “Offshore Crime, Inc.” című project kapcsán. Részletek itt: atlatszo.hu/2011/10/17/daniel-pearl-dijat-kapott-az-occrp/

Kulisszatitokként elárulhatom, hogy a google hírdetéseket is azért vettük le az atlatszo.hu -ról, mert a google offshore témájú hirdetéseket kezdte megtölteni azokat.

Vidéki 2012.06.24. 10:59:24

@Peng György:

Azért kár, hogy Bodoky és Mong az offshore-lovagokkal kapcsolatban lefolytatott hadakozása nem kap széles nyilvánosságot, míg kormányellenes tisztasági mániájuk az eget verdesi és súlyos aggályaikat elharsogják kelettől-nyugatig.

Világosítson fel:

Mondott-e Bodoky és Mong egy ejnye-bejnyét, amikor kiváló jegybankelnökünk is favorizálta Ciprust, amikor adóoptimalizálási céllal oda menekítette csaknem egy milliárdos vagyonkáját?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.24. 12:27:10

@Vidéki: Miért is alávetés? Állampolgárok kérdezhetnek a hatalomtól.
Ha meg már a kit hol hogyan és ki kofigásolt, idézd ide azt a posztodat, amikor hasonlüan felháborodtál, amikor a gazdáid karácsony előtt elárasztották az államigazgatást kérdésekkel árasztották el?

Vidéki 2012.06.24. 18:08:20

@Bodoky Tamás:

Valóban, Bodoky úr ezt írta 2009. június 4.-én, és ez sokkal több volt egy ejnye-bejnyénél:

„A lichtensteini botrány legnevesebb érintettje Klaus Zumwinkel, a német posta elnöke volt, aki még aznap lemondott, hogy meggyanúsították és házkutatást tartottak nála, majd le is tartóztatták potom egymillió adóoptimalizált euró miatt. Zumwinkel lebukása sokkolta a német közvéleményt: a kormány megengedhetetlennek nevezte, hogy a felső tízezer tagjai megkerüljék a közteherviselést, az újságok pedig arról cikkeztek, hogy a jóléti társadalmak válságának egyik fő oka az, hogy a gazdagok adóparadicsomokba rejtőznek a társadalmi szolidarítás erkölcsi és törvényi kötelessége elől.

Azóta mindezt megfejelte a válság is, Obamától az EU-n keresztül a G20-ig mindenki ezt a nótát fújja reggeltől estig.

Ehhez képest ma Magyarországon aligha várhatjuk, hogy Bajnai miniszterelnök a rettenetes adómorálra apellálva lemondásra szólítsa fel egykori mentorát, a HVG szerint 800 millió forintot (cirka 2,8 millió eurót) Ciprusra optimalizáló Simor jegybankelnököt, hiszen maga is vastagon érintett hasonló ügyletekben.”

A németországi és magyarországi viszonyok közötti óriási különbséget mutatja, hogy

„ a lichtensteini botrány legnevesebb érintettje Klaus Zumwinkel, a német posta elnöke volt, aki még aznap lemondott, hogy meggyanúsították és házkutatást tartottak nála, majd le is tartóztatták potom egymillió adóoptimalizált euró miatt.”

Ehhez képest a cirka 2,8 millió eurót Ciprusra optimalizáló Simor jegybankelnöknek arcizma sem rándult, haja szála sem görbült, annyira független a Magyar Nemzeti Bank elnöke a magyar államtól.

süti beállítások módosítása