Skip to content


       Szűrés lista

Merre tovább, Magyarország? - Ukrajna sarkában

A Merrill Lynch és a Barclay's Capital londoni stratégái szerint nő a magyar államcsőd veszélye. Széles Gábor szerint ez bármikor bekövetkezhet.

Egyelőre a nemzetközi hitelkeret segíti a magyar államadósság finanszírozását. Ahogy Ukrajnában is, akik viszont már 1 lépéssel előttünk vannak. Ott ugyanis az IMF bekeményített, és nem engedi lehívni a következő hitel-adagot. Vajon miért? Van-e hasonlóság Ukrajna és Magyarország között? A szlovák példa után íme, Ukrajna:

Ukrajna hazánk után a második legnagyobb, 16,4 milliárd dolláros IMF mentőcsomagban részesült tavaly év végén, hogy elkerülje a pénzügyi összeomlást. Azóta viszont nem sok minden történt, azonkívül, hogy a tavaly értékének 40 százalékát elvesztő nemzeti fizetőeszközt, a hrivnyát úgy ahogy sikerült stabilizálni, részben a nemzetközi pénzügyi forrásokból. Az ipari termelés összeomlott, a társadalmi feszültségek növekednek. Befektetőházak az idén 5 százalékos GDP visszaeséssel számolnak.

Összeomlás szélére kerülhet Ukrajna, ha nem sikerül nemzetközi partnerekkel (Oroszország) megállapodni egy 5 milliárd dolláros hitelkeretről. Az IMF ugyanis várhatóan visszatartja a 16.4 milliárd dolláros hitel aktuális részletének folyósítását. 

A The Wall Street Journal Europe értesülései szerint a Nemzetközi Valutaalap (IMF) felfüggesztheti az Ukrajnának szánt hiteleket, miután a kormány nem teljesítette a bank szigorú feltételeit. A múlt heti tárgyalások a bank és a kijevi kormány között nem vezettek eredményre. 

Az IMF a hitel második részletének folyósítását a költségvetési egyensúlyba hozatalához vagyis zéró deficithez kötötte, míg a kormány három százalékos hiánnyal számol az ide évre. Ennek végrehajtása a szociális kiadások befagyasztását igényli, ami további társadalmi feszültséget gerjesztene a 46 milliós országban, ahol a válság miatt már eddig is nagy tömegek veszítették el állásukat. 

Ukrajna óriási IMF hitelt vett fel - Magyarország szintén.

Azóta nem sok minden történt ott - Nálunk
szintén.

A hrivnya elvesztette tavalyi értékének 40%-át - A forint csak
30%-át.

Az ipari termelés összeomlott  - Nálunk
szintén.

A társadalmi feszültségek növekednek - Nálunk
szintén.

5%-os GDP csökkenéssel számolnak  - Nálunk
4-5%-ot várnak.

Az ukrán kormány nem teljesítette a bank szigorú feltételeit - Gyurcsány kormány
szintén.

Ukrajnában be kellene fagyasztani a szociális kiadásokat - Nálunk
szintén.

Nagy tömegek veszítették el az állásukat - Nálunk
szintén, de ez még csak a kezdet.

Az IMF befagyaszthatja a hitel többi részét -  Nálunk ....................???


Nos, nálunk tegnap Gyurcsány felbontotta a csomagját, a válság kirobbanása utáni negyedik (!) hónapban, ami Lendvai Ildikó szerint nem megszorítás, Mesterházy Attila szerint "MSZP programja olyan koherens, hogy nem csak a pénzügyi egyensúlyt állítja helyre, hanem a jövőbeni versenyképességnek is megágyaz, sőt kezeli a válság akut tüneteit, azaz segít megőrizni a munkahelyeket is."

Sőt!
"A válság megfékezése, Magyarország megerősítése nem egyszerű feladat. A kormány tudja, mint kell tennünk. Tudja és teszi a dolgát. Határozottan és keményen. Önöktől azt kérem, hogy gondjaik bajaik között is gondoljanak az egész országra" - szólá tegnap este a népéhez a Miniszterelnök Úr ....

Aki eddig nem aggódhat, annak most már van erre oka. Gyurcsány, Lendvai, Veres, Mesterházy menti meg az országot? Te jó ég, mi lesz még itt ...

Akkor leegyszerűsíteném, hogy mi is a helyzet: ha nincs IMF hitel ----> game over, államcsőd. Roló lehúz, reset, reboot.


Argentína közeleg ...

Remélem lesz valamikor akciós, 1-et fizet 2-t kap ételkonzerv akció a Tesco-ban.


Mert igény, az lenne rá ...


Sőt, ez az igény egyre növekszik ...






 

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr36935131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:16:54

@kill004: óóó bazze, eztmostmijjé ? :)))))

mind2 (törölt) 2009.02.17. 13:18:03

@Vizibusz: veszélyes játék ez... ha bedőlés lesz, akkor akasztás is lesz, nincs az az Isten, aki mederben tudná tartani a történéseket...
" Nekünk Mohács kell "
A rendszerváltás késett 20 évet, de ez a mostani véres lesz, ....
Annyi indulat van mindenkiben , - csak ha a saját környezetemet nézem, - hogy nem ússza itt meg senki...
Széttaktikázhatják az agyukat... a tömegharag egy szint után már kezelhetetlen..
És ha minden mindegy hangulatod van, akkor legalább azoknak meg akarsz fizetni, akik azt okozták...

rolika 2009.02.17. 13:18:55

@Őrnagy Őrnagy: egy ilyen felállástól akár még egy megszorítást is elfogadnék, de csak és kizárólag akkor, ha történne egy jó mélyreható felelősségrevonás. ha mást nem is, de meglebegtetni, hátha elpucolnak az országból, akiknek félni valójuk van...

mind2 (törölt) 2009.02.17. 13:19:33

@Prakt!: lettek... és azóta többet vannak az utcán, mint otthon !!!

kill004 2009.02.17. 13:20:49

@Seduxen: Van itt pénz basszátok, mit sírtok! :)

_alesi_ (törölt) 2009.02.17. 13:20:58

@mind2: a patkány mindig tudja mikor kell elhagyni a hajót, hogy az ne vigye a hullámsírba. Az igazi felelősöket a népharag ritkán éri el...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:21:08

@mind2: és gyanítom, ha üres lesz a kassza, akkor a birodalmi rohamosztagosok sem fogják - hivatástudatból - megvédeni a seggüket...

De ne ábrándozz, ferenc-testvér nagy tűlélő, gondolom erre is van forgatókönyve...

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.17. 13:21:35

@ionsrác:

Én úgy tudom, kint az itthon "alja" munkának titulált állásokat is jól megfizetik. Tény, hogy nem Bill Gates leszel belőle, de fennmaradáshoz és lassú gyarapodáshoz már elég.

belzebubó 2009.02.17. 13:23:37

@Seduxen: valahogy vissza kell adni az ő segitségét amit még életében tett egyes SZDSZ-es politikus-csemeték kanadai és angliai középiskolai és egyetemi tanulmányaiknak finanszirozásáért.Osztálytársam és gimnáziumi évfolyamtársam ment ki Tom Lantos Alapitványával tanulni 1991-ben Angliába és az UCC-re Kanadába.Nekem csak az tünt fel,hogy mindegyik SZDSZ-es politikus csemetéje és együtt mentek szombaton is ahová kell.Én meg nem kaptam ilyen támogatást Lantos bácsitól.Ezt viszonozni kell, egyetértünk?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:23:59

@kill004: én nem vagyok egy különösebben agresszív állatfajta, de ezt az idióta varánuszt még akkor is ütném, amikor már nem lélegzik...

A kurvaaa anyádat ferenc!

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.17. 13:25:55

@Virág et.:

Látom, nem hazudtolod meg magad. Akárhányszor sarokba szorítanak tényekkel, hülyeségekkel állsz le vagdalkózni. És ha legyelo. is kap hitelt? Akkor már verheted a melled, vagy mi?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:26:05

@belzebubó: óóó, értelek. én azonban szívesebben adnék vissza a szadeszeseknek (és holdudvaruknak) minden szépet és jót (kamatostul), amit ezzel az országgal tettek...

belzebubó 2009.02.17. 13:26:15

@Virág et.: az is,hogy nincs adósságspirál.Én nem kérdőjeleztem meg,de Lengyelo. alapkamatát is össze kéne hasonlitani,Ha már...

Virág et. 2009.02.17. 13:31:11

@belzebubó: És ez nem engem igazol? Én írtam, hogy az IMF hitel a szar fokmérője? Biztos nem zero? Akkor meg vele vitatkozz, hogy itt van Lo, ahol nincs adóssgspirál és mégis úton az IMF hitel. Hogy is van ez?

@Tarackos Sül:

Kb az első hozzászólásom óta ugyanazt mondom. Tényleg jó ötlet, ha olvas is az ember írás előtt.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.17. 13:31:27

Én csak annyit tudok, hogy júliusban lejár a 1. kedvező kamatozású évem. Elvileg 165 Ft-os CHF mellett ugrott volna 83e Forintra a törlesztőm. Nézzük meg ezt mondjuk 207.3 Svájci franknál.

Mg42-vel rendelkező albérlőt felveszek. Megtaláljuk a módját, hogy felerősítsük a erkélykorlátra.

Utcában megfelelő számú lámpavas van. Bodzás az út végében, onnan nagyobb arányú rajzás várható államcsőd esetén.

derelyegrádi szellem 2009.02.17. 13:33:28

@Virág et.:

Tényleg kezdesz lecsúszni a kapcsolat kommetelőkhöz.

- 2002-2008 végéig volt gazdasági válság? Nem
- 2002-2008 nem folyamatosan csúsztunk le gazdaságilag, adtunk el midnenünket, vettünk fel kapitális hiteleket? De.
- Minden szomszédos orszság álmmcsődhelyzettel válaszolt a válság 10 percére? NEM!
- A világ pénzbősége nem fennállt 2006-ig még ferenc szerint is? De

Vagy midnezek 2008 novemberétől 2009. fenruárjáig történtek? UGYE NEM!

Te milyen almáról és körtéről beszélsz?

mind2 (törölt) 2009.02.17. 13:37:07

@Virág et.: ha nem túl tolakodó, megkérdezhetem, hogy milyen munkát végzel mint alkalmazott ?

belzebubó 2009.02.17. 13:37:13

@Virág et.: ott van egy szócska is,LEHET. És Mo. közel fél éve tárgyalt már erről.Közben történt egy és más, nem?
Mo. volt az első az EU-s országok között.

Virág et. 2009.02.17. 13:39:14

@derelyegrádi szellem: Ezeket nem is vitattam.

Alma-körte. Alma: 98-02, Körte: a jelen.

Nem én írtam fél oldalt az Orbán-kormány dícséretére, hanem te. Én annyit mondtam (ami tény), hogy EGYETLEN kormány sem nyúlt hozzá azokhoz a pénzügyi fekete lyukakhoz, amelyek a költségvetés kiadási oldalán a legsúlyosabban jelentkeznek. Ez is tény.

Fenének kell mindent Gyurcsány vs Orbán szintre levinni? Nem lehet észrevenni, hogy a politikai elit homogén? Ti itt kapcsolatoztok, meg kommancsoztok, ők meg a kapcsolaton náciznak. Persze mindketten sokkal okosabbnak tartjátok magatokat a másiknál.

Ez szerintem szánalmas és legalább tőled derelye ennél többet várnék.

Virág et. 2009.02.17. 13:40:30

@mind2: Jogász vagyok. A gazdasági szférában, alkalmazásban.

@belzebubó:

És ezeket sem vitattam sehol.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.02.17. 13:45:27

Előbb rendet tenni, aztán felelősségre vonni....

Ezt a marhaságot te se gondolod komolyan! Köztörvényes bűncselekményekről van szó!

Ez olyan, mintha az összes rabló meg gyilkos perét bizonytalan ideig elnapolnák, mert előbb helyre kell állítani a közbiztonságot. Ne röhögtess már.

Kormányváltás után, azonnal a vádlottak padjára ültetni az összes érintettet.


Különben mit dolgozik Virág:

Ezt már bevallotta egyszer korábban:

NBH alkalmazott az Andrássy úton.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:48:07

@Virág et.: "Ti itt kapcsolatoztok, meg kommancsoztok, ők meg a kapcsolaton náciznak. Persze mindketten sokkal okosabbnak tartjátok magatokat a másiknál."

Javaslom hasonlítsd össze, hogy hány OV-t (és pártját) kritizáló komment van itt, és hány ferenc-bohócot, és holdudvarát kritizáló komment van ott (az a kevés, ami túlélte a cenzúrát, javarészt az itteniektől származik...)

De nem akarok beleszólni, hogy Szellemmel hogyan ostorozzátok egymást :))

Virág et. 2009.02.17. 13:48:58

@anti_troll: Részmunkaidőben. Napi 4 órát az ügyészségnek végzek pr munkát.

Én politikai felelősségrevonásról beszélek. Te büntetőjogiról. Ha ilyenről van tudomásod, most is megteheted a feljelentésed.

Virág et. 2009.02.17. 13:50:22

@Seduxen: Életemben nem olvastam semmit kapcsolaton és most sem akarok.

Az egészről csak annyit tudok, amennyit itt írtok róla. Azalapján nem olyan hely, ahol elő szeretnék fordulni. Meg minek is, ha úgyis kimoderálnak?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 13:52:27

@Virág et.: akkor javaslom el se kezd... komoly vérnyomásnövelő az a fajta személyi-kultusz, ami ott van... Szerintem Kim Dzsong Il kutya fasza ehhez képest...

Nem olyan gáz, még Combi is tud oda kommentelni, ami azért nagy szó :)))

Jól -e mondom -e te barna főveszedelem ? :)))

reKorrekt 2009.02.17. 13:52:46

A fidesz nem hiába kussol. Ekkora szarból szinte lehetetlen jól kijönni, így inkább kivár, hisz két eshetőségből választhat:

1. beszáll a reformba:
1.a, kilábalunk: MSZP veri a mellét és begyűjt minden dicsőséget
1.b, államcsőd: bukik a libsikomcsi társasággal együtt

2. nem száll be a reformokba:
2.a, kilábalunk: majdnem kizárt hogy ez megtörténjen, de 2010-ig szinte biztos hogy jelentősen nem fog javulni a helyzet és jelen állás szerint még a 2/3-os jobb is elképzelhető
2.b, államcsőd: libsikomcsik lámpavasra kerülnek, a jobboldal totális többséghez jut

Jóhogy a 2-es pontot választják. Az a baj hogy nekik szinte mindegy hogy azon belül mi jön.
Ettől függetlenül a fidesz is szarjon ágyneműtartót amiért a szociális pénzekhez ők sem nyúlnának soha.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.02.17. 13:56:12

Jó nagy populista vagy barátom.

Már most megtehetem a feljelentésemet.

Pont azért kell előbb kormányváltás, hogy legyen rendőrség, ügyészség, meg bíróság aki nem védi meg ezt a maffiát.

Virág et. 2009.02.17. 13:57:00

Most mennem kell. Lejárt a műszakom az NBH-nál és kezdek az ügyészségen.

Egy darabig nem tudok majd válaszolni.

Addig is, szebb jövőt! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 14:00:03

@Korrekt Standartenführer:

2/c: államcsőd, libsikomcsik lámpavas, de miután egy polgárháború nem a kimértségéről, és hideg fejjel gondolkodásáról híres, szorítanak helyet Vikinek, és a komplett fityesznek is a lámpavason....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 14:01:36

@Prakt!:

Gazdasági Rádió, MTI, 2008. december 16. 10:18
IMF-hitel: a litvánok köszönik, de nem kérnek belőle
www.gazdasagiradio.hu/cikk/10332/

2009-02-10 20:42
A litvánok sem ússzák meg IMF-hitel nélkül?
"Litvánia kormánya ugyan ez idő szerint még nem látja szükségesnek pénzügyi támogatásért folyamodni az IMF-hez, de egy ilyen lehetőségnek egyre nagyobb az esélye."
www.hirszerzo.hu/cikk.a_litvanok_sem_usszak_meg_imf-hitel_nelkul.97345.html

derelyegrádi szellem 2009.02.17. 14:02:17

@Virág et.:

"Ez szerintem szánalmas és legalább tőled derelye ennél többet várnék."

Na ezzel pont így vagyok veled khmmm...Kapcsolatban most.

"Nem én írtam fél oldalt az Orbán-kormány dícséretére, hanem te"

Ezt jó lenne ha beidéznéd mert én ilyenre nem emlékszem. Vagy ha valaki azt állítja hogy az ország gazdasági helyzete sokkal jobb volt 2001-ben (ami egyébként TÉNY) mint most vagy akár a válság előtti hónapban, akkor az a orbán kormány dícsérése. Érdekes meglátás, mert ide akkor a megyonak is be kell sorolnia, azzal amit 2002-ben mondott. Reális elképzelésnek tűnik...

"Nem lehet észrevenni, hogy a politikai elit homogén?"

Ezt hogy kell érteni? Ha úgy, hogy most mindenki osztozzon feri és bandája "eredményeiben" akkor hagyjuk is. Mert amikor elkúrnak valamit de nagyon akkor szokott azon az oldalon mindjárt minden "homogén" lenni. Addig soha.

Alma-körte

tehát szerinted a magyar gazdaság helyzete összehasonlíthatatlan akét időszakban. Akkor viszont a közgazdaságtan jeletős részét ki kell vágni a könyvekből. Persze ez sem jelethet problémát...

Mo 1998-2002 alma, 2002-2009 körte.

Ahhha, a következő az lesz hogy Mo hétfőn alma, kedden körte, szerdán meg borsó. Ez komolytalan, Kapcsolatra való érv virág et.

jozicsenko 2009.02.17. 14:02:42

hi!

a lengyeleket én írtam, mert most ők a hibásak a média szerint (nameg a patásördög)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.17. 14:04:28

@Virág et.:

LOL

neked már 2 munkahelyed is van?
Pedálgép ...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.17. 14:21:14

@Seduxen:

"De mi volt a tapasztalat február 1. óta? Teljesen 2visszaesett a készpénzforgalom?

Zéró tapasztalatom van."

Köszönjük Emese :)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.17. 14:22:28

@Seduxen: Nem, töröltem magam a picsába miután a cenzorok egymás után 4 hozzászólásomat kimoderálták mondvacsinált indokokkal. Még törlés előtt ímélben elküldtem a moderátorokat azért a kurvaannyukba, hogy jobban érezzem magam :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.17. 14:26:06

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Én is uyganezt tettem! De mellre vette a moderátor, mert válaszolt és nem mosta magát, hogy ő csak moderátor...

panki83 2009.02.17. 14:36:03

Na az unió fél milliárd dollárral segítené ki az ukrán bankokat.
Amúgy nem csoda, hogy ilyen szarul megy ma az otp, ez lehet, majd kicsit visszatolja őket.

rolika 2009.02.17. 14:41:31

globusz.net/node/1464

no, ha bukunk, legalább elrántjuk a nyugatot is...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 14:52:20

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: wehehehe... Pedig jó muri. A múlt heti kommentemre a II. vh nagy szakértője (Humanista51) mondjuk nem válaszolt, igaz csúnyán lealáztam :)))

Néha még odaböffentek valamit, de igazából pusztába kiáltott szó... Azok annyira sötétek ott, hogy a néger fasza világítana a szájukban...

@VonPerez: hiányolom is Önt El' Presidente :)))

belzebubó 2009.02.17. 14:54:06

@rolika: ez az a cikk,amitől tegnap megindult a forint zuhanása.Már vagy 4 elemző erre hivatkozott ma a rádióban és a sajtóban.De Feri továbbra is csak kommunikál.
Hiába ébresztgetik,ő álmodik tovább.És legalább már értem amit pár hete hallottam,hogy a rafibank alatt rezeg a léc.Ha már kalapolniuk kell mentőcsomagért,akkor nagy baj lehet.
www.hirszerzo.hu/cikk.a_309_forintos_euro_meg_csak_a_kezdet.98181.html

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.02.17. 14:59:52

Offtopic, bar megsem. Kovetelem a lenti video peldamutato koveteset, mind kivitelezesben, mind kreativitasban!

www.youtube.com/watch?v=vbnySBqioB0

rolika 2009.02.17. 15:00:48

@belzebubó: ha ez valóság, akkor idő kérdése a bukta. 400 milliárd eurót nem lehet előteremteni csak úgy, amikor mindenki sz.rban van... az egyes államok polgárai nem engednék, hogy holmi k-európai suttyóknak odaöntsék számolatlanul a dohányt

szerintem nyugaton most az mérlegelik, mikor nagyobb a kár: ha hagyják bedőlni ezt az egész hóbelevancot, vagy belapátolják (megint...) a zsét, teljesen bizonytalan kimenetellel.

Virág et. 2009.02.17. 15:11:45

@zero: A tárgyalás a tény, nem a hitel folyósítása. Csak ennyit írtam. Ha viszont már a sajtóban megjelenik a hír, akkor biztos lehetsz abban, hogy egy letárgyalt draft is van az íróasztalok mélyén.

Két állás: hát igen, válság van! :)

@derelyegrádi szellem:

A kapcsolaton érvelnem sem kellene, mert a te hozzászólásod úgyis törölnék, nem? :)

belzebubó 2009.02.17. 15:16:25

Úgy látszik ébredeznek az USA-ban megint zuhanásban van a forint.

derelyegrádi szellem 2009.02.17. 15:21:45

@belzebubó:

dehogy is, csak a patásördög fordult a másik oldalára, amiatt van...:-)

belzebubó 2009.02.17. 15:21:49

www.klikkbank.hu/valsag/20090217-kozel-van-a-monetaris-sztalingrad.html

"Közel állunk ahhoz, hogy a Nemzetközi Valutaalap pénzt bocsásson ki a világ számára."

rolika 2009.02.17. 15:26:49

@belzebubó: egyre f.szább cikkek jönnek

az imf-pénzt hogy hívnánk? kredit? :-)

belzebubó 2009.02.17. 15:36:03

@rolika: ma reggeli interjú a német gazdaságról Zentai Péterrel 6.40-kor Kossuth.

A német gazdaság rosszabban teljesit mint kalkulálták. Japán,német,USA depresszióban van mint az 1930-as évek elején volt. Ha No. tüdőgyulladásban van mi Kelet-Európa mivel túlzás nélkül elmondhatjuk tőlük függünk igy a ránk váró sorsot nem lehet megjósolni.
-De mindez előre jelezhető,ha több mint 3% a csökkenés ez kihat ennyire Mo-ra is?
-Nem csak Mo-ra,egész Európára.Irek,spanyolok,görögök,olaszok nem adtak reális képet gazdaságukról. Igy vagy úgy ők is No-tól függenek.Olasz,osztrák bankok valóságos csődhelyzetbe kerültek mégpedig azért mert Kelet-Európából involválódtak és a németektől várják a mentőövet.De a németeknek nincs pénzük,az autóipar és a saját bankjaik megmentése miatt.A vezető gazdasági intézetek kilátástalannak látják a helyzetüket.Államositani akarnak autógyárakat.A privát szféra gondjai magával ránthatják az államot,de ez nem csak No-ban,hanem bárhol megtörténhet.

Interjú Zentai Péterrel német tudósitóval.

derelyegrádi szellem 2009.02.17. 15:47:03

"A privát szféra gondjai magával ránthatják az államot,de ez nem csak No-ban,hanem bárhol megtörténhet."

Kivéve nálunk, mert itt az állam gondjai rántják magukkal a privát szférát, meg mindenkit. Itt az állam az első menet első másodpercében kifeküdt, azóta csak úgy történnek a dolgok, akármit hablatyol ez a félkegyelmű.

belzebubó 2009.02.17. 15:56:04

@derelyegrádi szellem: "első menet első percében" ez igy igaz. Még csak a hire volt itt és már bedobták a törölközőt,egyedüliként és elsőként az EU-ban.
Nagyon szomorú ez az egész.És mennyien nem látják ezt.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.17. 16:11:06

én ezt most nem értem, a külföld hogyhogy így látja a helyzetünket?

Fontos stabilizáló tényező, hogy a Nemzetközi Valutaalap (IMF) támogatja a magyar adóterveket, írta keddi elemzésében az egyik vezető londoni gazdasági előrejelző csoport, amely szerint Magyarország még az idén az euróövezet előtt kötelező ERM-II. árfolyamrendszer tagja lehet.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.17. 16:12:25

és 2010 re eurósok leszünk azt írja,ezek honnan szedik ezeket? komolyan gondolják, hogy ezek az adótervek bármilyen hazsnot eredményeznek?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.17. 16:16:30

és még ez is...hogy összehasonlíthassuk...

Nem csak Magyarországon, Csehországban is válságellenes intézkedés-csomagot fogadott el a kormány. A 16 pontból álló programot a kormány által felállított Nemzeti Gazdasági Tanács (NERV) dolgozta ki és szerdán bocsátják a képviselőház elé megvitatásra - jelentette be Mirek Topolánek, cseh miniszterelnök a kormány hétfői ülése után megtartott sajtótájékoztatón - írja az Új Szó.

Az intézkedés-csomag legfontosabb pontjai: csökken a társadalombiztosítás mértéke, az új gépkocsi vásárlásnál levonható lesz a forgalmi adó, csökken a társasági adó, az állam garanciát vállal a cégeknek nyújtott banki hitelekért, támogatni fogják az exportot, támogatást kapnak a mezőgazdasági vállalkozók, a kutatásba és fejlesztésbe összesen 32,4 milliárd koronás (1 korona = 10,41 forint) beruházást valósítanak meg, az állami közlekedési alap 92,3 milliárd koronát kap, vidékfejlesztés, 2009-ben a cégeknek nem fog kelleni jövedelmük után adóelőleget fizetniük.

rolika 2009.02.17. 16:27:47

@laca42: hazudnak nekik. nem tudják áttekinteni egy ország pénzügyeit pár nap alatt, amikor egy apeh-es adóellenőrzés hetekig is eltart. abból dolgoznak, amit eléjük raknak fletóék

belzebubó 2009.02.17. 16:30:52

@laca42: Ha bedől a forint esetleg akkor...
Egyébként ERM II-t 2008.szeptemberében 2009-re jósolták már londoni elemzők. De még az nem jelent semmit,mert ott vannak a máástrichti kritériumok.Az euró bevezetése előtt az adott országnak két évet kell eltöltenie az ERM-II.-ben. Az árfolyamrendszer lényege, hogy a helyi deviza árfolyamának megengedett mozgásának két szélső értékét meghatározzák, de ezek közt az árfolyam szabadon mozoghat. Az ERM II nem egyenlő az euró bevezetésével.2009-re jósolták ezt tavaly szeptemberben és abból most 2010 lett. Nem kell itt semminek sem örülni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.17. 16:33:23

"Valóban egyre közelebb látnak minket egy államcsődhöz nemzetközi befektetők, állítja egybehangzóan Hamecz István az OTP Alapkezlő és Heim Péter, az AEGON Alapkezelő vezérigazgatója."
atv.hu/hircentrum/2009_feb_hamecz__allamcsod_szelen_az_orszag____video.html

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.17. 16:34:31

@belzebubó: @rolika: köszi.okosabb lettem télleg.
nem régóta dühítem magam politikával, közélettel,még sokat kell tanulnom erről,de látom itt lehet...köszi nektek...

picur3ka 2009.02.17. 16:39:26

@rolika: Epp ezt akartam mondani, hazudtal ezek mar maskor is. Egyebkent ezek szerint, Mo a legrosszabb a regioban, hah, meglepo.

www.capitalfm.co.ke/business/International/Horror-news-on-Europe%27s-economy-1634.html

belzebubó 2009.02.17. 16:40:21

@laspalmas: húha, Heim ezt mondja? Ő akitől már félek,mert tavaly amikor mindenki happy volt év elején 260 körüli eurónál ő megmondta egy éven belül 300 lesz ha nem csökkentenek a kiadási oldalon. Azóta figyelem mit mond,mert általában bejön.

redriot77 2009.02.17. 16:51:38

Nem tudom milyen csoda mentheti meg az országot. Fletó legújabb pogramjából mi az, ami konkrét és azonnali válaszlépés a válságra? Semmi!

Azonnali és nagymértékű kiadáscsökkentés nincs. Pedig évek óta minden külföldi és hazai szakértő ezt hiányolja. Marad a drága, bürökratikus, túlduzzasztott, korrupt államapparátus. Továbbra is csak ködösen, konkrétumok nélkül szövegel a csökkentett létszámú parlamentről, önkormányzatokról, hivatalokról.

Ezek helyett beígért egy olyan adócsomagot, amit kb. 2006-ban kellett volna.

Ráadásul ezt az adócsomagot is lassan, részletekben szándékozik bevezetni. Ha lenne is pozitív hatása, évek telnének el addig. Miközben a válság gőzhengere nem fog megállni az ország határainál, és megvárni amíg a nagy "adóreform" beérik.

És mit lép erre az ellenzék?
"A kormány hadat üzent a nyugdíjasoknak" - Navracsics. Ez kész...

Miután a kormány többszörösen bebizonyította, hogy alkalmatlan az ország vezetésére, minden vágyam, hogy az ellenzéki oldal felmutasson valamit. Higgadt gondolkodást, konkrét és a jelen helyzetben kivitelezhető terveket. De nem, mert csak ennyire képesek: "ne a zemberekkel fizettessék meg" vagy "aggyuk a zemberek kezébe a döntést"

Bíztató kilátások.

belzebubó 2009.02.17. 16:54:43

@redriot77: a legjobban tennék,ha meg sem szólalnának! Komolyan,múltkor is nem Feri győzött,hanem ők vesztettek Mikolák, 14.havi nyugdijak és Kövérek beszólásai miatt.

redriot77 2009.02.17. 17:06:24

@mind2: "Nincs itt egy közgazdász, aki a forgatókönyvet vázolni tudná ?
Mivel indul ? Az emberek megrohamozzák a bankokat ( lásd Argentína ) a félretett pénzükért, de azok nem tudnak fizetni ? "

Ha államcsőd lesz:
-még nagyobb lesz a munkanélküliség
-akiknek megmarad a munkahelyük a fizetésük alig ér majd valamit
-ha van is pénzed, a boltokban nem lehet majd importárút vagy import anyagokból készülő árukat kapni
-kurvasok zavargás (legalábbis az első hónapokban)
-növekszik a bűnözés mértéke
-közszolgáltatások színvonala kritikus alá csökken: áramszünetek, gyengébb minőségű csapvíz, a gázzal is lehet gáz. Utak karbantartása megszűnik, kráteres utak.

Gyakorlatilag nem kezdődik új korszak, csak minden sokkal szarabb lesz mint most, mindenhez nehezebb lesz hozzájutni, mindent nehezebb lesz elintézni.

Bankok megrohamozása: Argentínában a peso bedőlése külön eset: évekig mesterségesen fenntartottak egy 1USD-1peso árfolyamot, aminek persze semmi fedezete nem volt. Mikor ez kipukkadt, az emberek mind át akarták váltani a pénzüket USD-re. Erre a kormány befagyasztotta a bankbetéteket. A bankok pedig acéllemezekre cserélték a függönyöket. Talán abban reménykedhetünk, hogy ilyen lépésre nem kerülhet sor az EU-ban... Bár olyan intézkedést egy bank is hozhat, hogy nagyon NE érje meg kivenned a pénzedet a bankból...

redriot77 2009.02.17. 17:10:58

@belzebubó: így igaz. Emlékszem arra a Fidesz-gyűlésre, amit a választások előtt adott a tévé. Ahol Mikolát meg Raksányi Gellértet meg minden hibbantat odaengedtek a mikrofonhoz. Ha az a gyűlés nem lett volna, lehet hogy ma nem Fletóék "kormányoznának".

jozicsenko 2009.02.17. 17:34:28

off, Argentinához (bár gondolom olvastátok)

eduflores.freeblog.hu/archives/2007/05/06/Argentina_akkormost_mi/

majd kiütitek a hozzászólást, ha felesleges

on

jozicsenko 2009.02.17. 17:45:11

ERM I-II: min 2 évet kell eltölteni egy olyan sávban, ahol BENN kell tartani a Ft-ot, ha a fene fenét eszik is: így bizonyítjuk, hogy komolyan gondoljuk az eurot és közben a többi célt is elérjük/megtartjuk

ennek gyakorlatilag megfeleltünk/megfeleltünk volna elég sokáig, de most 2008 nyarán léptünk ki ebből (pontosabban: volt egy sáv, amin belül tartották a Ft-ot és ezt mondta fel az MNB)
még nem volt az ERM,de lehetett volna

ha Virág e.t. bálványai nem qrtak volna ki az ablakon 10e MRD, vagyis 10.000.000.000.000 FT-ot (bakker, ez testvérek között is 13 db Nulla!!!)

gratulálok Virág e.t, ennyit a körtédről: főzz belőle pálinkát, másra nem jó...

szabogyula 2009.02.17. 17:55:40

@laspalmas: Ezt nem mondod komolyan , hogy ez lement az ATV-n.
Hú vazze ! Napok, hetek, vagy órák ?

szabogyula 2009.02.17. 18:05:21

@BálnaUhr: Ha csak poénnak szántad bocs.
sirva röhögök hogy min poénkodunk. Kórház.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.17. 18:09:50

@ostoba 8o: Jobb vagyok mint a forint. Vagy mint egy ejró?
De hogy a poszthoz is hozzászóljak mán. Én elég optimista ember vagyok, és csak egyszer lehet átvágni. Ez anniyban tartozik ide, hogy már csak remélni tudom, hogy nem ez irányba tartunk. Abban sajna biztos vagyok, hogy újabb hitelt kell majd valahonnan még szereznünk előbb-utóbb.
Azt viszont kurvára nem értem, hogy mi a faszé vagyunk az EU tagjaként enniyre kiszolgáltatva. Okés, azt tudom, hogy a vezetésünk ilyen félnótások egyesülete, azonban a gazdasági közösség éppen erre jött létre, hogy meg tudjon védeni a másik tagállamot.
Mondom, először azt hittem, hogy az EU jó dolog, de átvágott...

szabogyula 2009.02.17. 18:20:23

@BálnaUhr: Az EU nem szólhat bele hogy "nekünk" egy volt KISZ titkár a miniszterelnökünk . Ez a tagállam dolga . Minket az EU egy felnött országnak tart , ahol az állampolgárok döntik el hogy adott időben ki vezeti az országát.
Na most ezt a szitut / amiben élünk / próbád meg elmagyarázni mondjuk Sárközinek .
Kiröhög , és az örök poénnal élve : ülj le fiam, egyes.

panki83 2009.02.17. 19:06:43

Na valami történt, mert öt perc alatt 309.6-os árfolyamról 307,9-nél vagyunk egyszerre, érdekes dolgok mehetnek itt a háttérben azér.

belzebubó 2009.02.17. 19:10:14

@panki83: majd ismét vissza 309 fölé...

panki83 2009.02.17. 19:32:57

@belzebubó: hát durva kilengések vannak még mindig 307,5-309,5 között hullámzik.

Meddig van forgalom?

Amúgy ha holnap reggel ilyen 309-es szinten kezdünk, és nézem, hogy mi van usában (bankrészvények -10% GM -nél meglebegtették a csődhelyzetet, -14%) akkor nem sok jóra számíthatunk.

belzebubó 2009.02.17. 19:46:14

@panki83: 1 kezem elég rá,hogy megszámoljam mennyit is kell aludni a tömeges bedőlésekig amit 310 körül jósolnak. Az államkötvényeink pedig a kutyának sem kellenek igy nem lesz nagy kereslet a forintra,hogy javitana egy kicsit.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.02.17. 19:47:19

@ostoba 8o: Elég jól ismerem az EU-s dolgokat, tudom, hogy mit tehet és mit nem. Ezért is írtam "gazdasági közösséget" először, aztán az EU-t. Érted?

belzebubó 2009.02.17. 19:48:40

@panki83: délután2-ig, érdekes lehet.

szabogyula 2009.02.17. 20:30:45

@BálnaUhr: Isten látja lelkem okosabbtól mindig elfogadok tanácsot . mi a helyzet ? Ebben a káoszban /én az ostoba 80 / hogy láthatnám a kiutat ? email is jöhet

Roxvox 2009.02.17. 20:54:49

Az ukránokat "valaki" majd kihúzza a szarból, nehogy az orosz nagytestvér újra hozzáférjen, a hidegháború még él, de minket ki fog megmenteni, mert mi nem tudjuk, mint a mellékelt ábra mutatja :(

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 22:13:04

@Roxvox: hogy-hogy KI? Buta kérdés. Sam nagybácsi. Ugyanúgy, mint '56-ban....

Roxvox 2009.02.17. 22:21:43

@Seduxen:
Még szerencse, hogy 56-ban olyan jól sikerült :((

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.17. 22:40:46

széjjelbasz az ideg...

azok a sötét barmok (agyhalott-blog) mit értenek meg a cafeteria tervezett megadóztatásából? "Jaaj, nem lesz welnes-nyaralás)...

Nem, Te idióta munkásőr-csökevény. Ha nem lesz üdülési csekk, munkahelyek fognak megszűnni, és családok megélhetése lehetetlenül el...

ááá, komolyan, ennyire sötét állatok még élnek ebben az országban?

irrelevant 2009.02.18. 09:43:45

Elkezdték rángatni 305 és 307 között.

irrelevant 2009.02.18. 10:12:51

Zuhanunk... negyed óra alatt 305-ről 308-ra és tovább.

irrelevant 2009.02.18. 10:17:33

309. Mi van, az MNB elengedte a forintot?

kill004 2009.02.18. 10:35:05

@otvospeter: Nem is tudom, tud még valamit tenni az MNB?

belzebubó 2009.02.18. 10:38:48

@otvospeter: szerintem a zloty miatt javult kicsit,de ott is bajok lehetnek,nem birják tartani igy akkor mi is mozgunk velük a mélybe. Ők tegnap bejelentették,hogy interveniál a jegybankjuk,ha kell.Csak győzzék...

rolika 2009.02.18. 11:20:46

szerintetek milyen árfolyamnál érdemes elindulni az otp-be kivenni a pénzt? :-)

rolika 2009.02.18. 11:22:48

@belzebubó: győzik? nem hinném... kicsit feljebb van a cikk, hogy 400 milliárd euró kellene, hogy győzze a régió...

derelyegrádi szellem 2009.02.18. 13:00:39

@kill004:

Igen, a forintot saját halottjának tekinti. :-(

süti beállítások módosítása