Skip to content


       Szűrés lista

Velünk mindent meg lehet csinálni....

A múlt csütörtökön rendezett Euro-liga selejtezőn, a Steaua Bucuresti - Újpest meccsen mutatták fel a hazai szurkolók ezt a feliratot:

Pár percig mutatták, aztán eltüntették. Az amúgysem kisangyalkás újpestdrukkerek persze kiakadtak, de különösebb rendbontás nem volt, a román rendőrök nagyon profin, felesleges brutalitás, verés és könnygáz nélkül tereltek vissza mindenkit a szektorába.

A fiúk hazajöttek, és az indulatok itthon forrnak tovább. Főleg, hogy

1, a transzparensről nem nagyon számoltak be a kertévék, hírportálok, nem volt semmi felháborodás, mintha meg sem történt volna; sokkal inkább a magyar drukkerek balhés utazásáról, viselkedéséről szóltak a hírek

2, Balázs Péter külügyminiszter egyenesen megmondta, hogy nem érdekli az eset

Mátrai Zsuzsanna, a külügy szóvivője ezt volt képes nyilatkozni a Nemzeti Sportnak:

"A Külügyminisztérium nem tud tenni semmit mondta Mátrai Zsuzsanna szóvivő. – A futballhuligánok felirataira nem is kívánunk reagálni. Sajnos a magyar szurkolók egy része is szokott olyanokat mondani, ami nem feltétlenül vállalható. Ha minden ilyesmivel kapcsolatban lépéseket tennénk, akkor csak generálnánk az eseményeket. Azt nem tudom, hogy fordított esetben mi történne, de nem hiszem, hogy a diplomaták foglalkoznának ezzel az üggyel."

Értitek, nem tudnak tenni semmit! Mikor a magyar nőket, és az egész magyar népet, az összes magyar állampolgárt megalázták, meggyalázták ezzel a felirattal. Nem érdekel, hogy az állítólagos eredeti viccben zsidó, néger, francia vagy kínai van, ez most a magyarokról szól. A miniszter urat nem zavarja, hogy a saját édesanyját és őt magát is mocskolja ez a transzparens? Meg a nejét és a gyermekeit? Az egész országot?

Nem tud tenni semmit? Az is szégyen lenne, de ez, hogy nem akar...ez elképesztő. Mátrai kisasszony kérdezte, hogy fordított esetben mi lenne. Hááát.......Súgjuk meg neki: nagyon csúnya botrány!

Az UEFA vizsgálatot indított, az egyik nagy romániai napilap címlapon kér tőlünk bocsánatot, a külügyet meg nem érdekli az eset? Hát milyen emberek ezek?!

 

Az meg kimondottan pikáns, hogy az a Külügyminisztérium, kormány mondja azt, hogy nem foglalkoznak a futballhuligánok felirataival, amelyik négytagú, három főrendőrt tartalmazó bizottsággal nézette át a Magyar-Málta meccs előtt a transzparenseket, és csak nagy nehezen engedélyezte a "Stop killing the wild birds in Malta!" lepedőt, mert diplomáciai bonyodalomtól tartott. Mert hogy a rendőrök annakidején nem az ujjukból szedték a zászlócenzúra ötletét, az biztos...

Draskovics megnyilatkozása a mostani ügyben a pofátlanság netovábbja:

"Ha egy mérkőzésen bűncselekmény történik, azt a rendőrségnek meg kell szakítania és eljárást kell indítania"

De ugye meccsen gusztustalan gyalázkodó feliratot kifeszíteni nem bűncselekmény, szóval várhatóan nem fognak tenni semmit a román szurkolókkal, ha a bukarestihez hasonló lepedőt hoznak.

Természetesen ezért is a Fidesz a hibás!

"Kitért arra is, hogy egy korábbi, az alkotmányt módosítani szándékozó indítványban nevesítetten benne volt: a magyar nemzet és más nemzetiségek gyalázása nem fér bele a véleménynyilvánítás szabadságába. Ám ez a módosítás azért nem valósulhatott meg, mert a Fidesz visszavonta és leszavazta a saját módosító javaslatát, amelyet az MSZP egyébként támogatott volna."

Az újpestieket vajon szétverik-e, ha huhogni, cigányozni fognak? Meglátjuk...

Mindenesetre adódik a kérdés: mi is a magyar külügy taktikája?

Mi nyaljunk mindig mindenkinek, és tűrjük el, hogy mások belénktöröljék a lábukat?

Nem veszik észre, hogy ezzel bebetonozzák az országot az örök vesztes szerepkörbe?

Hogy már lassan mindenki minket használ felmosórongynak?

A "sajnálatot keltő" szlovák nyelvtörvényt is csont nélkül benyelte az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet), a kisebbségügyi főbiztos szerint minden rendben van vele, nem vetődtek fel aggályok se az emlékművek szövegezésével, se a helytelen nyelvhasználatért járó 5.000,- eurós bírsággal kapcsolatban... A szlovákok persze röhögnek a markukba, és már be is vetették a "magyarok a hibásak"-kártyát.

Miroslav Lajcák szlovák külügyminiszter ezt mondta:

"Felvetődik a kérdés: a magyar diplomácia szakértői valóban meggyőződtek-e a törvény bírálatának jogosságáról, vagy világosan látták a labilis alapokat, s ezért a tárgyilagos érvek hiányát hangerővel próbálták meg elfedni, hogy megfeleljenek a politikai megrendelésnek. Az egész ügy nagy kárt okozott a szlovák-magyar kapcsolatoknak, de ezért nem Pozsony a felelős."

Nem a Malina Hedvig-ügy, nem a tankönyvbotrány, nem a dunaszerdahelyi magyarverés, hanem a szlovák nyelvtörvény elleni magyar kiállás rontott az amúgy példás szlovák-magyar viszonyon! Na, ezeknek aztán van bőr a képükön!

És hogy mit reagált erre a mi tökös, határozott külügyminiszterünk?

Szerinte a szlovák nyilatkozat "lehet, hogy nagyon egyoldalú volt".

Ezenkívül, nem fogjátok elhinni: randit beszélt meg szerdára az EBESZ-hez a szlovákokkal, hogy majd hármasban kiötöljenek valamit, de ahogy mondta: "A szlovákok először nem válaszoltak, utána egy olyan furcsa cselt csináltak, hogy ma utazott oda egy szlovák delegáció, egy nappal előttünk."

Arra emlékeztet a dolog, mint mikor az iskola hülyéje meghívatja magát a menők bulijára, de szándékosan rossz címet/dátumot mondanak neki, ő meg csak néz bambán....és próbálkozik újra meg újra, és nem érti, mi a baj... A rutinos, vén külügyes róka is beszopta a szlovák cselt, szép ... Miért nem MI vertük át a Szlovákokat? Miért nem MI találkoztunk előbb az EBESZ-szel? Hmmm?

Nem nagyon hallani a magyar külügyről azzal kapcsolatban sem, hogy Kolozsváron, Erdély történelmi központjában, Mátyás és Bocskai szülővárosában szép lassan fogyatkoznak a magyar utcanevek. Most épp az öt évet élt Dsida Jenő utcából lett Pablo Picasso, előtte a Móricz Zsigmond utcából Bukarest út, a Petőfi Sándor utcából pedig Avram Iancu....Avram Iancura keresztelték át a Petőfi utcát, ez nagyon durva provákáció... Iancu a névadója egy történelmi magyar város utcájának, aki az 1848–49-es forradalom és szabadságharc ellen Erdélyben szervezett császárhű román felkelés vezetője volt, és akinek a nevéhez magyarmészárlások, gyűlöletből végzett népirtások kapcsolódnak! Zalatnán 700 civilt, Nagyenyeden 900-at, Hariban, Nagylakon, Borosbenedeken és Járán újabb magyarokat gyilkoltatott meg, az ő kezéhez tapad Vasvári Pál vére is. Azt ne is említsük, hogy Iancut a magyar forradalom leverése után nem vonták felelősségre a mészárlások vezetése, szervezése miatt, ma két település, több utca, tér viseli a nevét, és Kolozsváron a katedrális előtt Mátyásénál nagyobb szobra áll...

Mindenki ott rúg belénk, ahol tud...

(Isten látja lelkem, én nem szeretem Morvai Krisztinát. De nagyon-nagyon szívesen látnám külügyminiszterként. Pont azon tulajdonságai miatt, amiket nem szeretek benne. A Barátokközt-Bűvölet tengelyt lenyomva a külügyi közvetítés lenne a legnépszerűbb műsor az országban, abban biztos vagyok. Ahogy egy ilyen szlovák beszólás, vagy román kötözködés után Morvai miniszterasszony magához hívatja az adott ország nagykövetét, és szokásos stílusában, totálisan felhergelve magát elküldi a bánatos francba...

Istenem, de szép lenne.....)

Címkék: politika sport abszurd külügy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr861260018

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Jani 2009.07.22. 15:33:36

szégyellem, hogy egy olyan országban élek, ahol a nép nem kergeti el a hazaárulókat, hanem birka módjára megvárja, míg azok maguktól elrohadnak!!!!

szempontpuska 2009.07.22. 15:34:15

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate): mossál fogat

szempontpuska 2009.07.22. 15:34:54

@K.Jani: jó hogy jössz, az előbb épp a paranoiásokról beszélgettünk :-)

37_'etrebiL 2009.07.22. 15:36:10

@K.Jani:
Hát költözz haza! Most hol élsz?

K.Jani 2009.07.22. 15:39:55

teljesen kiírtották ebből az országból az életösztönt.
a "hadseregünk" rosszabb állapotban van mint a két világháború után!!!!!!!!!!!!
ez az első időszak, hogy békeidőben is fogyik a lakosság!!!!!!!!!!!(a cigányok iszonyatos szaporodása mellett ez kimondottan veszélyes!!)
és akinek fontos még a hazája azt leszélsőségezik, lenácizzák!
az ország nagyon beteg, és ha nem lépünk időben, akkor még el is veszíthetjük!! AHOGY TELLIK AZ IDŐ, ÚGY LESZ SZÜKSÉG EGYRE RADIKÁLISABB MEGOLDÁSOKRA!!!

szempontpuska 2009.07.22. 15:42:00

"békeidőben is fogyik (sic !) a lakosság" :-)))
úgy látom te a magyar nyelvvel is hadban állsz
muhahahaha

K.Jani 2009.07.22. 15:43:50

@szempontpuska: @37_'etrebiL:
akik a tényeket nem hajlandóak tudomásul venni, azok vagy birkák, vagy szarnak bele mindenbe!
a helyzet komoly, és eszerint is kell hozzáállni!!

szempontpuska 2009.07.22. 15:45:46

@K.Jani: én is így látom, ezért van tele a hócipőm a magadfajta szájkaratésokkal....

Plutonic 2009.07.22. 15:47:07

@laspalmas: Valami ilyesmire gondoltam, igen. :)

Légy óvatos, mint a róka,
Tiszta, mint a fehér rózsa,
Mint a tigris, olyan bátor,
Hűséged vedd a kutyától,
Szelíd, mint az őzek népe,


Gyors, mint a sas repülése,
Szorgalmas légy, mint a méhek,
Nemes, mint a telivérek,
Fáradatlan, mint a hangya,
Erős, mint a medve mancsa,
Derűs, mint az ég tavasszal,
Olyan lágy, mint lágy a hajnal
Egyenes, mint az a nyárfa,
Vidám, mint a lepke tánca,
Nyílt, akár a nyári rózsa,
Nótás, mint a rét rigója,
Jó, akár a búzakenyér,
Liliomként buja fehér,
Merész, mint merész a sólyom,
Hangod, mint a gerle szóljon,
Nyugodt, mint a békés tenger,
Egy szóval, légy: magyar ember.

Alföldi Géza: Magyar ember

Pedig nem vagyok oda a versekért, de ez...

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 15:50:57

@szempontpuska: persze, miután az ömlött fél éven keresztül minden kormánypárti médiumból, hogy majd idejönnek, aztán nem lesz nyugdíj,meg egyéb hazugságok

picur3ka 2009.07.22. 15:52:34

Kocziha Tünde, a békéscsabai szervezet elnöke és Gajdos Attila, a szarvasi szervezet alelnöke megállapítja, hogy két békés megyei városban, Békéscsabán és Szarvason él a hazai szlovákság jelentős része. E két város meghatározó politikai erejeként és szlovák származásúként is, kötelességüknek érzik, hogy az itt élők nevében szolidaritásukat fejezzék a Szlovákia, területén élő magyar nemzeti közösséggel.

Elítéljük az erőszakos asszimilációt szolgáló nyelvtörvényt. Az állami elnyomást, a magyar nemzeti közösség megsemmisítésére, kirekesztésére irányuló több évtizedes gyakorlatot - írja Kocziha és Gajdos hozzátéve, hogy a Jobbik európai uniós képviselőin keresztül és majdan parlamenti pártként is fel fog lépni minden nemzet, így a magyar nemzeti kisebbségek elleni törekvés ellen.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 15:53:29

@szempontpuska: logikára kicsit még gyúrjál rá ;)

Tündér_Lala 2009.07.22. 15:53:59

@szempontpuska: Én sem voltam szavazni dec.5.-én. Nagyon beteg voltam, és nem tudtam elképzelni, hogy ne legyen érvényes azt eredmény. Rettenetesen bánt a lelkiismeretem és ma akármilyen állapotban is, de valahogy elvánszorognék szavazni.
Igen ami ott történt az szégyen és gyalázat, elárulása az eszakadt nemzettesteknek. A propaganda pedig a baloldal örök szégyene marad.

37_'etrebiL 2009.07.22. 15:55:39

@Plutonic:

Szép kis költemény, de inkább csak vágyakat jelenít meg.
Minden sorára lehetne erős ellenpéldákat hozni magyar emberek (nem egy, sok!) példáival.

Óvatos? Szorgalmas? Fáradatlan? Derűs? Egyenes? Vidám? Nyílt? Nyugodt?

Hát sajnos nem ezek a jelszők jutnak eszembe az átlag magyar emberről.

37_'etrebiL 2009.07.22. 15:56:12

@wladyslawsky:
szívesen!
máskor is szívesen segítek, csak szólj bátran!

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 15:57:31

@37_'etrebiL: Talán a szorgalmas illik a MAGYAR emberekre -világviszonylatban- szeretik is külföldön a magyar munkaerőt....

szempontpuska 2009.07.22. 15:57:40

@wladyslawsky: peched van mert erre emlékszem :-)
a "NEM" csak az utolsó 1-2 hétben jelent meg, addig inkább olyan farizeus hozzáállásuk volt, ami nem is nevezhető kampánynak. Ha jól emlékszem nyíltan NEM-et Gyurcsány mondta ki először, méghozzá azon a vitán, ahová a Fidesz el sem ment, helyette ott égett a stúdióban szegény Tőkés, Duray és még vmelyik...

szóval ne próbáld itt átírni nekem a múltat, ideje volna már megemészteni a népítéletet. Amúgy meg laszarom, hogy mit mondott a kormánypárt

szempontpuska 2009.07.22. 15:59:53

@Tündér_Lala: szerinted. És ezzel jelentős kisebbségben maradtál. Ilyen a c'est la vie

reKorrekt 2009.07.22. 16:02:52

@szempontpuska: Látom már trolloskodsz is. Jó úton haladsz a helyi közutálat felé...

szempontpuska 2009.07.22. 16:06:20

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate): és ebben te mi leszel ?
a "köz" vagy az "utálat" ? :-)

Bélapáti Béla 2009.07.22. 16:06:21

@szempontpuska:
a baj az, hogy nem döntött a nép, ugyanis érvénytelen volt a szavazás; azok pedig, akik elmentek, többségében az igenről döntöttek.
Az pedig elég álságos, hogy azt mondod, leszarod, mit mondott a kormánypárt; ezzel azt tagadod, hogy senkit nem befolyásolt a döntésében a kormánypárt kampánya ami nyilvánvalóan nem igaz. És azt is mondod, hogy leszarod, ha egy hatalmon levő politikai erő hazugságokkal, félelemkeltéssel manipulálja a választokat. Ha ezt tényleg így gondolod, az elég nagy baj.

K.Jani 2009.07.22. 16:07:28

@szempontpuska: nekem meg a fotelninjákkal!

Bélapáti Béla 2009.07.22. 16:07:29

@Bélapáti Béla:
bocsánat, nem tagadod, hanem állítod

Tündér_Lala 2009.07.22. 16:08:14

@szempontpuska: Tévedsz. A félrevezetett emberek (népítélet) már rájöttek, hogy akik a 23 M román munkavállalóval riogatták őket és csőd közeli állapotba viiték az anyországot (minden szempontból) azok gazemberek és nem lehet elhinni azt sem amit kérdeznek. Nem csak szerintem.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 16:10:13

@szempontpuska: a kormánypárti médiában nem csak az utolsó 1-2 hétben jelent meg a NEM-re buzdítás (ha nem is konkrétan így konrétan - bolgárúrtól emlékszem egy K-Ny Németországgal való hasonlat fejtegetésére, amiben a fő érve az volt, hogy dehát az NSZK a gazdag volt, mi meg nem - holott teljesen más volt a két helyzet. Meg hasonló csúsztatások) hanem már a fidesz aláírásgyűjtése után.

szempontpuska 2009.07.22. 16:16:11

@Bélapáti Béla: mindkettő manipulált. És mindkettő a saját (bel)politikai érdekei szerint. Azoknak akik elmehettek szavazni csak töredéke szavazott igennel. Aki akarta a kettős állampolgárságot, szerintem elment. Aki nem az mindegy hogy elment és nemmel, vagy nem is ment el. Az eredmény egyenértékű. bele kéne már törődni

37_'etrebiL 2009.07.22. 16:16:53

@turner:
Nyilván a hivatalokban nem magyar emberek nem dolgoznak, meg az útépítéseken és még sorolhatnám.


@Tündér_Lala:
Jaja :(.
Utcán, metrón, moziban, utakon, hivatalban, stb

szempontpuska 2009.07.22. 16:17:43

@Tündér_Lala: jah nyilván. Ha kisebbségben maradsz a véleményeddel akkor a többséget "félrevezették - megtévesztették". Ha többségben, akkor az egyfajta megvilágosodása a népnek.
Sajátos demokráciaképed van, mondhatom...

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 16:19:15

@szempontpuska: belenéztem 1-2 blogbejegyzésedbe - így már minden világos :))

szempontpuska 2009.07.22. 16:21:25

@wladyslawsky: magam sem voltam tisztában a kettős állampolgárság mivel járhatott volna ?
Sosem derült ki. Mindennek vannak árnyoldalai és előnyei. Hogy ez mibe került volna az itthon élőknek, itthon adófizetőknek az bizony nem világos. A Fidesz kijátszott a nacionalista kártyát, a szocik meg beszartak, hogy a Fidesz állandó HT szavazóbázist épít ki (lásd Mikola félévvel később).
Mocskos játék ez a szememben. Szerencsére lefutott.

Tündér_Lala 2009.07.22. 16:21:45

@szempontpuska: Azt értsd meg, hogy nem nekünk kell beletörődni, hanem azoknak a tőlünk erőszakkal elszakított nemzetrészeknek, akiket érintett a népszavazás. Akik azt gondolták, hogy legalább lélekben velük vagyunk.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.22. 16:22:14

@szempontpuska: a liblingjeid (elődeinek) 40 éves áldásos nemzetromboló tevékenysége nélkül elő nem fordulhatott volna, hogy dec. 5.-én a nemek legyenek többségben

szempontpuska 2009.07.22. 16:22:32

@wladyslawsky: köszönöm az érdeklődést

szempontpuska 2009.07.22. 16:23:49

@Tündér_Lala: tévedtek. Kár volt - és méltánytalan - őket feltüzelni. Ők az igazi kárvallotjai, mert onnan nem látták, csak díszletnek használják őket. Mi ez ha nem manipuláció ?

szempontpuska 2009.07.22. 16:24:43

@wladyslawsky: a lieblingjeim ??? Nos akkor mégsem olvastál tőlem semmit.

Bélapáti Béla 2009.07.22. 16:29:30

@szempontpuska:
mindkettő manipulált, csak az egyik aljasul, hazugságokkal, és a rossz irányba, a másik pedig a jó irányba, vállalhatóan.
Ez egy elég erős csúsztatás amit írsz, ugyanis a megjelentek nem töredéke, hanem 51,57%-a szavazott igennel (íme a link: www.valasztas.hu/nepszav04/main_hu.html).
És marhára nem mindegy, hogy a meg nem jelentek mit gondoltak, mint ahogy a parlamenti, önkormányzati választásnál sem az van, hogy a megjelentek 10%-a x-re szavazott, 90%-a y-ra, de mivel 70%-nyian nem jelentek meg, azok tuti c-re szavaztak volna, így holnaptól c alakít kormányt, lesz a polgármester, stb.
Osztán a beletörődést folytatva az EU miért nem törődött bele az ír nem-be? Demokratikus-e megtartani mégegyszer a népszavazást?
Változhat-e egy nép véleménye x idő alatt ugyanarról?

Bélapáti Béla 2009.07.22. 16:32:35

@wladyslawsky:
bocs, de ahogy az előbb írtam, nem a nemek voltak többségben! Azok, akik vették a fáradstágot a véleménynyilvánításhoz, kis többséggel, de az igenre szavaztak. Csak érvénytelen volt a szavazás, mert nagyon sokan még ennyi fáradtságot sem vettek maguknak, hogy elmenjenek szavazni.

Tündér_Lala 2009.07.22. 16:33:33

@szempontpuska: Igazad van, az én demokrácia felfogásomba nem fér bele, hogy törvényeket alkotunk azután a választások után azonnal visszacsináljuk (ÁFA), hogy eltagadjuk az ország valódi állapotát, hogy homlokegyenest az ellenkezőjét csináljuk mint amivel kapányoltunk. Magyarul minden módon becsapjuk az embereket és a "népítéletre" hivatkozva ellopjuk amit csak lehet.
Tényleg furcsa a demokrácia felfogásom.

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2009.07.22. 16:35:21

@Tündér_Lala: Az enyémbe se, ahogy az ország szerintem 80%-ának se. Ott a pont... ;)

szempontpuska 2009.07.22. 16:37:55

@Bélapáti Béla: bocs, valóban nem az elmentek töredéke, nem ezt akartam, hisz tudom hogy a megjelentek többsége igennel szavazott. A távolmaradók esetében nincs értelme értelmezgetni. Ha igant akartak, akkor elmentek volna és kész.

Plutonic 2009.07.22. 16:39:30

@37_'etrebiL: Ez szerintem egy felhívás, hogy ilyen légy. :)
Számomra követendő, de mindenki maga dönti el!

szempontpuska 2009.07.22. 16:39:44

@Bélapáti Béla: egyébként a népszavazást meg lehet tartani (2 év letelt azóta). Sőt, még csak nem is kell népszavazás egy ilyen krédésről, ki lehet mellette tartani, referendum nélkül is lehet törvényjavaslatot benyújtani. Mégsem történt semmi. éppen ezért az egyik uo. mocskos manipuláció mint a másik.

szempontpuska 2009.07.22. 16:40:43

@Bélapáti Béla: nem vették a fáradtságot. Ennyi.
Én is közéjük tartozom és elmondtam, hogy miért.

szempontpuska 2009.07.22. 16:42:28

@Tündér_Lala: a te demokrácia képed azért sajátos, mert amelyik nem egyezik a véleményeddel max. (és jobb esetben) megtévesztett lehet.
Dehát ez természetes olyanoknál, akik a zsebükben horják a bölcsek kövét :-P

Bélapáti Béla 2009.07.22. 16:53:35

@szempontpuska:
írtam egy hosszút, de eltűnt.
Lényeg, hogy abban egyetértek, hogy simán be kéne nyújtani egy törvényjavaslatot, elfogadni, és kész, illetve hogy a Fidesz is jópárszor elárulta a határon túli magyarokat (lsd. Románia csatlakozásának feltétel nélküli megszavazása, liszaboni szerződés feltétel nélküli megszavazása, stb.) de az ő mocsokságuk nem menti a másik oldal mocsokságát.
Illetve azt írtam még, hogy + költség nem lenne az állampolgárság, mert a tartózkodási engedély ugyan arra jogosít fel (eü, nyugdíj, stb) csak szavazni nem szavazhatsz, és nyilván aki nem itt él és dolgozik, nem innen kapna nyugdíjat, de arra jó lenne, hogy senki nem mondhatná, hogy idegen ország belügyébe szólunk bele, hiszen a saját állampolgárainkat védenénk (lsd. Oroszország-Dél-Oszétia, Románia-Moldova /még csak terv/).

Tündér_Lala 2009.07.22. 16:55:22

@szempontpuska: Ha neked van igazad, az még szomorúbb, mert azt jelentené, hogy a 60 éves agymosás telejsen kiirtotta az emberek többségéből a magyar identitás tudatot.
Ha csak megvezették őket és elhitték a riogatást (a munkahely fétés nagy úr) akkor jobb a helyzet. Én csupán az utóbbit remélem.

szempontpuska 2009.07.22. 17:00:04

@Tündér_Lala: sajnos amikor magyar identitástudat kerül szóba, az az esetek 90%-ában konfrontációról szól.
Tavasszal voltam Írországban (írtam is róla posztot :-) ) és egészen megkapó/üdítő volt ahogyan az írek megélik a nemzettudatukat. Képesek rá, fel sem merül, hogy valakivel szemben legyenek azok amik. Náluk a nemzettudatuk nem valakivel szemben határozza meg magát, nincs szükségük külső/belső ellenségre.
Egyszerre volt felemelő és szívsajdító, hogy mi miért nem vagyunk erre képesek.... (persze, tudom tudom, a komcsik, meg a tudjukkik... és innentől a régi nóta)

szempontpuska 2009.07.22. 17:01:34

@Bélapáti Béla: hidd el, ez nem tartana vissza senkit, sem a környező nacionalistákat, magyarverőket, sem a román futballcsürhét semmitől. Sőt, félek hogy csak fokozná a dühöt és haragot, amit csendesíteni nem lehet.

Tündér_Lala 2009.07.22. 17:10:08

@szempontpuska: Próbálj egy szlovák politika közeli emberrel beszélni. Ők tényleg másokkal (elsősorban velünk másodsorban a csehekkel szemben) határozzák meg magukat és igencsak sovinizmusba hajló nézeteik vannak.
Ehhez képest mi konszolidáltak vagyunk. Talán egyszer felismerik ők is, hogy egymásra vagyunk utalva, hogy így kijátszanak egymás ellen bennünket (ha úgy tetszik versenyeztetnek pld. a multik). Csak reménykedni lehet, hogy ez egyszer bekövetkezik.

szempontpuska 2009.07.22. 17:16:10

@Tündér_Lala: Igen, de én nem a szlovákokhoz, szerbekhez, románokhoz (Slotához, Funarhoz, Seseljhez, Haiderhez) képest szeretnék konszolidált országban élni. Mi döntjük el, hogy mit tekintünk viszonyítási pontnak. Ha lefelé nézünk, akkor lefelé igazodunk (egyre mélyebbre). És mindig találunk felmentést, hogy ugyanolyan bunkók lehetünk, mint azok. Lásd: futbalhuligánok.

Most egyelőre lépnem kell, de köszönöm a beszélgetést mindannyiótoknak! Most már örülök, hogy benéztem a posztba

tudi 2009.07.22. 17:22:35

Megáll az ész ez nem külügy, hanem komédia, tragikomédia.

Horizont 2009.07.22. 17:35:50

Olyan jó lenne ha a visszavágón megmutatnák a magyar szurkolók , hogy mennyivel különbek mit ők. Mélyen meg vagyok bántva a felirat miatt, de mégis az lenne az igazi válasz, hogy nem adnak választ!
( Azért magamban gondoltam a felirat kitalálójának az édesanyjára. Sajnálatból.)

szempontpuska 2009.07.22. 17:50:45

@tudi: na még egy... :-(
tépjél sorszámot magadnak

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2009.07.22. 18:33:34

Sziasztok
Ezt most megszavaznám minden idők legjobb vastagbőr-posztjának.
Megint későn értem haza (kivételesen nem dolgoztam;)), úgyhogy lemaradtam a kommentek elejéről, úgyhogy ez valszeg senki sem olvassa.

Roxvox 2009.07.22. 19:23:20

@Félkupica_Fehér_Főnök:
Banánköztársasági banánverseny? Hehehe.....

szempontpuska 2009.07.22. 19:24:29

@Eltiron72: minden idők legjobbjának ? :-O
Laspalmas ! Eszerint most hagyjátok abba... :-)

Roxvox 2009.07.22. 19:32:59

@szempontpuska"Mi döntjük el, hogy mit tekintünk viszonyítási pontnak. Ha lefelé nézünk, akkor lefelé igazodunk (egyre mélyebbre)."
Na most az a helyzet, mivel mi vagyunk legalul, így csak felfelé tudunk nézni mert lefelé minek. Ha viszont feljebb ez zajlik és ez nekünk nem tetszik, akkor merre menjünk, még lejjebb? :((((((

szempontpuska 2009.07.22. 19:55:33

@Roxvox: scrolloz vissza Tündér Lalához. Láthatóan nem vagy képben miről van szó. Ezek a lózungok most öngólt érnek :-)

nagyo78 2009.07.22. 21:02:59

Muhahaha. Ilyen elképesztő faszokat. És ti ezt tűritek? Komolyan, nem akarom elhinni. Próbálnák ezt megtenni ezekkel a félállatokkal itt Szerbiában. Szakértői kormány - szakértői külügy. :D
Ezt eltűrni... gerinc, az már rég a múlté?

cooper (törölt) 2009.07.23. 00:20:14

milyen emberek ezek?

olyanok mint a jobbikosok

pepitába

cooper (törölt) 2009.07.23. 00:57:39

amúgy, azért basztatnak minket, mert ezek a szcsimbókok(mik!!!!! kiírták ezt a szöveget) is olvasnak újságot, és tudják, hogy AMAGYAR A MÁSIK MAGYAR BELÉT IS KITAPOSSA, HOGY NEKI JOBB LEGYEN
utolsó le a a lámpát

redriot77 2009.07.23. 08:56:56

Szerintem ne foglalkozzon vele a külügyminiszter hogy néhány bunkó miket firkál egy lepedőre unalmában. Mint ahogyan a román külügyminiszter se foglalkozzon azzal, hogy az újpest drukkerek mit műveltek odaát.

Nehogy már néhány agynélküli agresszív barom óbégatása a legkisebb szinten is befolyásolja két ország diplomáciai kapcsolatát! A rendőrség helyében én rájuk zárnám a stadiont, és hagynám hogy hogy a szart is kiverjék egymásból. Nem hiányoznának senkinek.

A tévében és az újságokban sem kéne mutogatni őket: ennek egyedül ők örülnek, ha nyilvánosságot kapnak azt hiszik tényleg érdekel valakit a hőbörgésük, hogy fontos a véleményük.

Horizont 2009.07.23. 09:19:33

@redriot77:
Nincs teljesen igazad! Az igaz, hogy néhány baromagyú, embernek sem nevezhető förmedvény drukker miatt ne legyen két ország között diplomáciai vita. De a nem tetszésünknek igenis hangot kell adni, minden szinten. (nem a visszavágón az ő stílusukban). Ez a fene nagy demokrácia nem tett jót a nekünk, és ha anno az első perctől reagálunk minden szemét, aljas dologra ami történt, talán nem mentünk volna le a ennyire a pokol bugyraiba.(itthon is)

molaris 2009.07.23. 09:21:42

@laspalmas:
"Szívből szól minden sor" Kár!!- jobb higgadtan, ésszel írni.

Nem akarom senki érzékenységét sem megbántani, de ezt nem lehet érzelmi alapon művelni. Amiket leírtál igazak.
Csakhogy!! Csakhogy ez nem így működik. sajnos az országot a hazaáruló banda olyan helyzetbe kormányozta, hogy ennél többet nem lehet tenni. Az, hogy mekkora bűn volt amit műveltek, most tudjuk lemérni. És nem ez az utolsó pofon.

Elérték, hogy teljesen súlytalanná vált a külügy, és vele a teljes magyar kormány. Az a kancellári berendezkedés, amit Gyurcsány alkotott, most és itt köszön vissza. Pszichiáter,- mint külügyminiszter? Inkább kezelgette volna a főnökét.

De nem csak ez, hanem minden miniszteriális szint degradálódott. Ma sincs másképp. A miniszteriális felelősség eltűnt. Minden a Prime Minister megnyilvánulásába zsúfolódott. Lassan hívhatnánk királynak is. Csak ne lenne ilyen hülye mameluk. És főleg: ne lenne hazaáruló.

Amiket írsz, azok következmények. A hazai pol- elit bénázásainak eredménye. Ebben, a két főtettes mellett, bőven részes a Fidesz is. Akármint is lakkozzák, nem lehet nem észrevenni, hogy a külügyi bizottságot mégis csak ők vezetik.

Amennyiben a következő kormány nem hoz radikális változtatásokat, nem lehet javulásra számítani. Helyére kell tenni a dolgokat, a törvényességi rendet biztosítani kell.

Csak egy példa: a Ház rugózik a költségvetés elfogadásán. Már ez egy ingyencirkusz, de miután, végre,- megvan; januárban a pénzügyminiszter, rendelettel felülírja az egészet. Nonszensz! És így működik ez az ország. Működik???

Szóval, fel a fejjel, és tényleg szebb jövőt.
Ahol nem engedjük, hogy belénk töröljék mocskos talpukat azok, akik ezt büntetlenül tehetik most.

szempontpuska 2009.07.23. 10:29:39

@molaris: ergo Németh Zsolt lesz a külügyminiszter, olyat szól, hogy Bucurestiben majd nem mernek ilyet csinálni. Értem.
A kormányt leszidtad...
esetleg néhány szó a huligánokról ?

Squazee 2009.07.23. 13:09:21

Szomorú, hogy nem lehet úgy főként foci meccseket szervezni, hogy az egyik félnek néhány/több tagja ne kezdjen el úgy viselkedni, mint egy primitív egysejtű. Bocs, még az egysejtűeknek is sértő ez. Nullasejtűek.

A románok legalább bocsánatot kértek a szurkolóik nevében, mi meg legyezgetjük magunkat, holott mi sem lehetünk feltétlenül büszkék a mieinkre.

Ami meg pláne hülyeség az az ebből való botránykavarás. A magyar-román kapcsolatoknak nincs szüksége diplomácia botrányokra, főleg nem degenerált futballszurkolók miatt. Az, hogy egy-két nullsejtű mit csinál, az csak őket minősíti. Az, hogy Fico mit mondd... az már inkább mérvadóbb, mégis csak az ország egyik vezetője, de most néhény huligán miatt felesleges rázni a rongyot.

Sajnálom azokat a szurkolókat, akiknek ehhez nincs közük, ők ne vegyék ezt magukra se magyar, se román részről.

Ez a bombariadó is akkora bunkóság volt. A sport alja, szégyene. és az is, hogy a szurkolókat külön meg kell kérni arra, hogy kulturáltan szurkoljanak. Persze, érezzék jól magukat, igyanak, ez vele jár, na de a többi...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.23. 13:59:58

Érkeznek a szurkolók Romániából:

"Értesülések szerint az egyik busz utasai még Aradnál olyan tombolásba kezdtek, hogy könnygázt kellett bevetni ellenük. A buszról állítólag leszállították a sofőrt a rendőrök, majd bedobtak két könnygázgránátot. Miután a bent őrjöngők „lecsillapodtak” a gáztól, őket is leszállították. A rendcsinálás után továbbindulhattak. "

dessert eagle 2009.07.23. 14:04:59

@Geza: Azért ha belegondolsz nagy példányszámú lapokban kértek bocsánatot és a szurkolóinkkal is normálisan viselkedtek a rendőreik. Jó, aláírom, elég alpári volt tőlük ez a transzparens, de nem kellene túllőni a célon.
A románokkal úgy néz ki kezd konszolidálódni a viszonyunk, különösen a Cozma ügy óta. Én nem tapasztaltam, hogy az erdélyi románok gyűlölnék a magyarokat. Most már jóval kevésbé paranoidok, hogy rájöttek nem vesszük vissza Erdélyt. Nem zaklatják a székelyeket, a román nyelvet tanulhatják első idegen nyelvként (pl. az angol helyett), nemzeti ünnepeinket békésen megtarthatják, nézd csak meg pl. Csíkszereda honlapját. Így haladva kis eröltetéssel a területi autómia is meglehet. Nem kellene ezt elrontani. A románokkal akár jó viszonyt is ki lehetne alakítani, hiszen meggyőződésük, hogy ők nem szláv nép és ezért a szlávok rendesen gyűlölik is őket.

37_'etrebiL 2009.07.23. 14:20:24

@laspalmas:

Nem látom a posz kiegészítését vagy új posztot, ahol ezeket a telefonbetyárokat elítéled.

Vagy megvárjuk, mit reagál a tökös román külügy?

picur3ka 2009.07.23. 14:20:25

@laspalmas:

Mibe kerulhet eves szinten, hogy a rendorseg kisergeti ezeket a 'szurkolokat'!

Geza 2009.07.23. 14:39:37

@dessert eagle:
Van abban igazság, amit írsz, persze nem szólsz a Bolyai egyetem kétnyelvű(!) feliratainak a problémáiról, a történelmi magyar utcanevek sunyi románosításáról meg pár egyéb dologról, de alapvetően jól mondod.

Csak... azért erre az 'orrbavágom-azt mondom hogy bocsesz-megbocsátja' sorozatra nem kéne alapot adni.

Igen, szép, hogy bocsánatot kért a sajtójuk, ez így korrekt is, mint ahogy azt is teljesen korrektnek érezném, ha az itteni stadionokban ők kapnának valami olyasmi odamondást, amit nem akasztanak a házioltár mellé a dísztáblára - aztán természetesen a mi sajtónkban is illendően elnézést kérni tőlük(!). Na ekkor lennénk kvittek.

Nem kell persze valami túl súlyosra gondolni, csak valami 'Talpszeszt hoztál, dákó-román?', vagy 'Honnan tudod, hogy a román nőn nincs bugyi? Korpás a papucsa', vagy valami hasonló apróbb kedvesség :).

Geza 2009.07.23. 14:56:48

Jut is eszembe: a vastagbor.blog.hu/2009/07/22/velunk_mindent_meg_lehet_csinalni?fullcommentlist=1#c6568810 hozzászólásom kimoderálásából úgy veszem ki, hogy a beszólás utáni elnézéskérés mégsem elegendő :). Akkor meg miről is beszélünk, kéremalássan :) ?

dessert eagle 2009.07.23. 15:40:27

@Geza: Én egy szóval sem mondtam, hogy Romániával minden OK, hiszen én is tudnám bővíteni a panaszlistát. Azonban azt gondolom, hogy egy a jelenleginél határozottabb, ugyanakor pozitív értelemben nagyvonalú külpolitikával jó eredményeket lehetne elérni a románoknál, mert nem olyanok mint a szlovákok. (Megjegyzem, a csallóközi bevonulás már nem sokáig várat magára....) Szóval, a román az egy sötét, elmaradott, paraszt társaság, de pont ezért apró dolgokal is megnyerhető a rokonszenvük. (lásd Cozma ügy)
Szerintem is valami lightos, humoros szöveget kellene kiírni, amiből lejön, hogy nem mentünk le kutyába, meg az is, hogy nem europér dolog ordenáré módon sértegetni a másik nemzetét.
Esetleg, ki lehetne tenni valami Cozmával kapcsolatos megemlékező dolgot is, hogy akinek az előbbi – a fent említettek folytán - nem esne le, az is biztosan elszégyellje magát.

dessert eagle 2009.07.23. 15:52:27

@laspalmas: Szerintem jó lenne Gézánk kommentjét előkeríteni, míg mielőtt mérgében kerít egy román szótárt és ki tudja mit eszkábál össze belőle...

molaris 2009.07.23. 16:36:43

@szempontpuska:
Rólad most nem beszélünk.::))
@dessert eagle:
Miért kell "Géza"- t baszogatni? Vannak itt rosszabbak is.

dessert eagle 2009.07.23. 18:32:36

@molaris:
Én kimondottan értékelem az ő hozzászólásait, azért is válaszoltam neki. Eszem ágában nem volt baszogatni, szerintem ő sem annak vette. Legalábbis remélem:)

eldiablomismo 2009.07.23. 21:52:26

Na lesz e poszt a visszavágóról palmi? :P

Maddox 2009.07.24. 00:20:30

dessert eagle - miért van egy olyan érzésem, hogy valami távoli bolygóról, inkább galaxisból figyeled a romániai eseményeket? Kezd rendeződni a románokkal a helyzet? Szerintem épp hogy csak most kezd igazán eldurvulni, nem mintha eddig rózsás lett volna.

Geza 2009.07.24. 07:29:46

@dessert eagle:
Nyugi, a felszíni b@$zogatás szinte néphagyomány errefelé, úgyhogy természetesen nem szívom mellre én sem :). (Nem is volna szép, ha már egyszer én se akadémiai stílusban írogatok...)

Ellenben, így a visszavágó után ( kuruc.info/r/49/44136/ ) szerintem levonhatjuk a tanulságot, miszerint a hegyifranciával kár előzékenykedni és játszani a grállovagot, mert még érteni sem értené, és ugyanolyan tapló marad, mint volt, és a pofátlanságát egészen pontosan addig engedi nőni, amíg az orrára nem koppintanak. Ami persze a polkorrekt és européer reménykedés miatt rendre elmarad.

Mondjuk figyelembe véve, hogy egy havasi toportyán által vemhesre hágott hegyikecskétől származnak (a toportyántól örökölték a szőrös talpat, a hegyikecskétől a testszagot), sokkal többet nem is várhatunk tőlük :), csak ezt lassan a hozzád hasonló (amúgy dícséretesen) optimisták is igazán letisztázhatnák magukban.

Nincs olyan, hogy román-magyar barátság. Amikor a román ütni, rúgni, szúrni tud rajtunk, akkor megteszi, amikor pedig nem tud, akkor elvan csendben és a jól felfogott érdekében hallgat. Tudom ajánlani Wass Albertnek a 'Mire a fák megnőnek' c. kisregényét, abban szépen le van írva Erdély román kézre kerülésének, majd visszatérésének a hatása egy vidéki kisnemesi gazdaság szemszögéből. Na, a nyustyuk természete és hozzáállása azóta sem változott.

De képzeld csak magad az ő helyükbe: ha egy megátalkodott, csökött homlokú szűklátókörű górbarom volnál, akiben a tudat felett csak a sör és a jegy ára közötti prioritás eldöntése, tudat alatt pedig csak a rosszindulatnak a lustasággal való harca zajlik, és előtted lenne egy általad már a történelmed mind a kétszáz írott éve során gyűlölt ellenséged polkorrektre kötözve, akibe büntetlenül belerúghatnál, rászarhatnál, majd a kuládat a bocskoroddal egyenletesen szétcsapkodhatnád rajta, ugyan miért ne tennéd meg?
Persze, egy minimális empátiával bíró, esetleg tényleg a megbékélést kereső _ember_ nem tenne ilyet, de (mint tudjuk) ezek _románok_.

Mindenesetre szolgáljon okulásul ez a mostani eset arra, hogy
- akarnak-e a románok megint a Tiszáig ill. budapestig jönni
- ha módjukban áll, megteszik-e
- mi lesz, ha pl. felvásárolják Békés megyét (folyamatban!)
- egyáltalán: számíthatunk-e tőlük bármi jóra?

Si vis pacem, para bellum, meg (a hadsereg eltartásával kapcsolatos mondás alapján) aki nem érzi a saját nemzeti büszkeségét, az rövidesen érezni fogja a szomszédaiét...

Geza 2009.07.24. 07:38:51

@dessert eagle:
Hagyd csak, nem volt alaptalan a modera, ugyanis elég mocskosszájúan minősítettem Squazee édesanyját benne, majd a román szaklaphoz hasonlóan elnézést kértem, és végül megkérdeztem, hogy ugye ezzel minden rendben van-e. Valljuk be, tényleg nem volt szép dolog.
Román szótárat a világ minden kincséért sem szereznék, akkor már inkább kerítenék latint és írnám ki a mondandómat latinul, hogy duplán üssön: először amikor a nagy dákóromán-elméletük ellenére se értik, másodszor meg amikor utólag csak lefordítják maguknak :).

Persze lehet, hogy ezzel túlzott kifinomultságot tételezek fel róluk és az ő szintjükön is érthető válasz inkább egy falka behergelt kuvasz rájuk uszítása volna :).

Geza 2009.07.24. 07:44:19

@picur3ka:
"Tuczakov Szilvána elmondta, az elsődleges adatok szerint a szurkolók konvojának egyik busza hajnali negyed négy körül a nagylaki határátkelőtől mintegy ötszáz méterre hátulról beleszaladt az őket kísérő rendőröket szállító mikrobuszba.
A mikrobuszt először nekitolta az előtte haladó rendőrautónak - amelynek sikerült kitérnie, így az csak könnyebben rongálódott meg -, majd egy másik szurkolói busznak. A balesetben a Készenléti Rendőrség nyolc munkatársa sérült meg, négyen súlyosan, négyen könnyebben, őket a makói kórházba és szegedi klinikákra szállították a mentők - közölte az őrnagy."

Nos, mérhetetlen sajnálkozásomtól alig jutva szóhoz, csak annyit fűznék hozzá, hogy:
'Nesztek, sündőrök, most látjátok, hogy kiket védtetek. Na, hogy ízlik a román láb a pofátokban? Velük lettetek volna nagylegények, kétszínű banda.'

picur3ka 2009.07.24. 08:27:24

@Geza:

Nyugodjon meg, Geza, egyszeru baleset.

Geza 2009.07.24. 08:45:16

@picur3ka:
Pedig már úgy belelendültem egy jóízű kis összeesküvés-elmélet koholásába így reggel :).

Mindenesetre akkor a román busz fékjeit érdemes lenne megcsináltatni, ha már azalatt is képtelenek voltak megállítani a buszt, hogy a sündőr-mikrobusz előtt haladó kocsi elkotródott az útból, plusz megtették az utat az elől haladó oláhbuszig, plusz még gondolom a mikrobuszban ülő sündőrök is beleálltak a fékbe, plusz szimpla koccanásnál jóval több energia maradhatott még, mert a páncéldroid nem az a törékeny fajta, és mégis négyen súlyosan sérültek.

Azért valahol sajnálom persze szegény sündőreink sérülését, hiszen így nem tudtak mentegetőzni az oláhoknak, amiért nem kotródtak el időben az útjukból, és ez a feladat így a minisztériumi apparátcsikokra háramlik.

picur3ka 2009.07.24. 09:22:32

@Geza:

Kib&szott nagy lejto lehetett.

Geza 2009.07.24. 09:27:55

@picur3ka:
Meg gondolom a hajnali pára is ráfagyott az útra, természetesen. (Vagy esetleg csak itt is a 'speciális', évek alatt kötő aszfalt volt, ami cseppfolyósodott a kerekek alatt :) ?)

picur3ka 2009.07.24. 12:01:49

A román csendőrök szerint a magyar rendfenntartó erők csütörtökön későn avatkoztak be az Újpest–Steaua Bucuresti Európa-liga labdarúgó-mérkőzésen a szurkolók között kirobbant konfliktusba.
Gheorghe Stan, a román csendőrség ezredese a Realitatea hírtelevíziónak elmondta, hogy a félidőben a magyar szurkolók előre megfontolt szándékkal dobták a petárdát a román szimpatizánsok szektorába.

Nem, bz+, veletlenul elrepult.

szempontpuska 2009.07.24. 12:24:52

@picur3ka: fényesen bebizonyosodott, hogy miért nem kell a minisztréiumoknak leereszkedni a szurkolótáborok szintjére...

Horizont 2009.07.24. 12:26:01

@picur3ka:
Nem szokták átvizsgálni a szurkolókat a kapuknál?
Hogyan tudtak ennyi petárdát bevinni?

BigBlueI 2009.07.24. 22:03:23

@Plutonic: Komám, mutass nekem egy magyar embert, akiről ez a vers szól és én leborulok előtted:D

kelyka 2009.07.26. 20:21:50

Ez a transzparens Janos Szekelynek szólt, vegyétek már észre.. :)

szempontpuska 2009.07.28. 09:36:15

A visszavágó után csináltam egy ellenposztot:
orulunkvincent.blog.hu/2009/07/28/veluk_mindent_meg_lehet_csinalni_ellenposzt

szeretettel várok mindenkit !

süti beállítások módosítása