Skip to content


       Szűrés lista

Minden idők legelkúrtabb beruházása

Ezekben a percekben adja át Orbán és Tarlós az ország eddigi elkúrtabb beruházását. A 4-es metró messze túlszárnyalja a "Kőröshegyi völgyhíd" vagy az "autópálya-alagutak a búzamező alatt" típusú elkúrásokat. 
A metró építése egyidős a bloggal, amit ugye 2007-ben kezdtünk írni és akkor már javában fel volt túrva a város. 

452 milliárd forint. 
452 milliárd forint. 
452 milliárd forint. 

Ennyibe került, hogy két pályaudvart, ami között van vasúti kötöttpályás közlekedés, összekössenek egy metróvonallal.

046_2_anim.gif

Szemezgessünk a metró és a blog bőséges kapcsolatából.

Demszky Gábor 2008-ban: "Ez nem választási metró". 
Megkérdezték, hogy miért kellett 400 méterre építeni egymástól megállókat?
A válasz:
"A két megálló közel van egymáshoz (Fővám-Kálvin), de a Kálvin téri megállón a 80 méteres szerelvény az átszálló utasokat a 3-as metróról, és ez egyéb átszálló utasokat és a térségben közlekedő embereket NEM TUDJA elszállítani, ha a Fővám téri megállóról, tehát a 2-es villamosról is ide érkeznek be az utasok. Kell, az emberek 6%-át el kell vinni a Fővám térre ahhoz, hogy a másik megálló is biztonsággal működhessen. Ugyanaz a helyzet a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér esetében. Nagyon közel van egymáshoz a 2 megálló, de a Móricz egyedül nem lenne képes lebonyolítani azt az ÓRÁSI nagy forgalmat amit a Bocskai úti megálló és a Móricz körtéri megálló együttessen jelentene ...."

Szintén 2008, az Index, a Veke és  DBR egy emlékezetes számháborút vívott, hogy megtérül-e egyáltalán a 4-es metró. Ide tartozik, hogy a 4-es metró üzemeltetése évi 7 milliárd forintba fog kerülni, ami többe kerül, mint a 2-es és a 3-as metró üzemeltetése együtt. A +7 évi milliárdot a BKK-nak kell kigazdálkodni, a kérdés ugye az, hogy lesz-e több utas a 4-es metró miatt, eleve lesz-e +7 milliárd jegy és bérletbevétel? Ha nem lesz, akkor nemhogy az 452 milliárdos árát nem fogja soha visszahozni, de még az üzemeltetése is veszteséges lesz.

Vörös Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársának elemzése szerint elemzése szerint a metró 400 milliárdos árából a következő beruházások lettek volna megvalósíthatóak:

"• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) = 150 Mrd
• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) = 50 Mrd
• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, a budai kerületek tehermenetesítése) =20 Mrd
• a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) = 50 Mrd
• villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése 
(az UV-k kivonása a forgalomból) = 50 Mrd
• a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva) = 50 Mrd
• a Moszkva tér átépítése = 20 Mrd"

Szintén 2008, megnéztem az épülő Fővám téri állomást, majd átnyálaztam a szerződéseket. Csak ez az 1 állomás 9,2 milliárd forintba kerül. Csak a BKV felsővezeték bontásra 400 millió forintot számláztak ki, és ez csak egy aprócska tétel a hosszú-hosszú listából.

Aztán viccelődtünk, hogy a svájci részecskegyorsító 27 km-es alagútja olcsóbban jött ki, mint a 7 km-es 4-es metró alagút. Elhatárolódok 2008-as önmagamtól!

Csokorba szedtük Demszky Gábor nyilatkozatait. Mindig négy évre voltunk a 4-es metrótól!

"A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása." (Sajtótájékoztató, 1998. január 28.)

"A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket - a szükséges engedélyek birtokában - ez év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró. (Sajtótájékoztató, 2004. január 14.)

 "Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva,2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón." (Alapkőletétel, 2006. június 8.)  

"Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal első szakasza Budapesten." (Alagútfúrás kezdete, 2007. április 3.) 

"A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, továbbá a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső átadási határidőként." (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 25.)

"A 4-es metró 2010-re elkészül ugyan, de csak 2011 júniusától szállíthat utasokat. Semmiféle politikai szempontot nem hagyok érvényesülni a metróberuházásnál. Nem választási metrót építünk, ezért vállaljuk azt a kockázatot, hogy a beruházás egyes elemei átcsúsznak 2011-re" - fogalmazott. 
A második fúrópajzs egyébként tegnap érte el az első, Tétényi úti állomást, vagyis 733 méteren már kész az alagútpár, a főpolgármester szerint ez is azt mutatja, hogy "a metróépítés, amely befektetés a jövőbe, jó ütemben halad". A főváros rövidesen átadja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a metró támogatását megalapozó pályázati anyagot, amelyet a kormány még az idén benyújthat Brüsszelnek, az uniós döntés pedig 2008 első felében várható. A Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz 348 milliárd forintba kerül, amelyből 289 milliárdot kér az uniótól Budapest. (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 26.)

2010-es kampányban az MSZP már egyenes azzal kampányolt, hogy a Fidesz (!) miatt nincs még kész a metró.

Az új városvezetés elkezdte átnézni a metrószerződéseket, és olyan csontvázak potyogtak, amik alapján például Demszky teljesen máshogy értelmezte a "vis majort". Érdekesség, hogy Demszkyt nem háborgatják, nem gyanúsították meg semmivel, még tanúskodnia sem kell, pedig ő volt a polgármester. A legnagyobb "vesztesége" hogy nem hívták meg az átadásra.

De liberálisok azért megköszönték neki. Nem trollkodnak!

ps_2014.03.28_09h28m34s_001_.jpg

Az is kiderült egy vizsgálati jelentésből, hogy a fővárosi óriásberuházások nem voltak megfelelően előkészítve, azokat nem irányította senki.

A Hagyó-perben is előkerült a 4-es metró, a "visszaosztási-ábrán" például 5% szerepel.

Apró kis mellékes a EU-s támogatási szerződésben, de be kell vezetni a dugódíjat, mert ezt vállalták Demszkyék a támogatás egyik feltételéül. Mindenkit rá kell terelni a metróra, hogy úgy-ahogy kijöjjenek az utasszámok.

Végül tavaly novemberben megnyitották a lezárt Thököly utat, öt és fél év után, bár azt ígérték, hogy csak 3 hónapra zárják le. Egy kicsit elhúzódott az építkezés ...

10155884_10152295732924183_1650963779_n.jpg

Összefoglalva:
- A 70-es években megtervezett nyomvonal a XXI. században teljes elhibázott, a külső kerületekben lakókon és az időközben az agglomerációba kiköltözötteken semmit sem segít a 4-es metró, ami egy igazi "belvárosi" metró lett, miközben időközben olyan forgalmas területek jöttek létre, mint például az Infopark Budán.
- Az elkúrt nyomvonalat megfejelték olyan fantomállomással, mint a Köztársaság tér, vagy egymáshoz pár száz méterre lévő állomásokkal (Fehérvári út - Móricz, Szent Gellért tér - Fővám tér - Kálvin).
- 2004-ben 195 milliárdos árat mondtak, a vége 452 milliárd lett.
- A metró árában 181 milliárd EU-s támogatás teljesen felélte a Közép-Magyarországi régi közlekedésfejlesztési támogatását, a 4-es metró mellett semmilyen más EU-s fejlesztésre nem jutott pénz, miközben a BKV eszközparkja a teljes szétrohadás szélén áll, és csak az isteni csodának köszönhető, hogy nincsenek még halottak. 50 éves HÉV, kisföldalatti és metrószerelvények.10 km/h-val haladó "gyorsvillamosok". 30 éves buszok. 
- Az elmúlt 20 éven nemcsak a teljes magyar politika, hanem a szakma is totális csődöt mondott, hogy ez a metró így ebben a formában megvalósulhatott.

5777434_d4cc157dbf17ca1b8d8570b0ce3443c6_wm.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr885882685

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így oldhattuk volna meg 4-es metró helyett buszokkal egész Budapest tömegközlekedését 2014.03.31. 09:39:14

4-es metró? Ugyan már ne röhögtessenek minket ilyen drága kampánymulatságokkal. Például Bogotában 30 Km metró helyett építettek ugyanabból a pénzből 388(!) Km hosszú felszíni buszrendszert... Felidézzük, hogy mit mondott Lányi András 2002-ben, hozzáves...

Trackback: Megkezdődött a négyes Metro döntés előkészítése! 2014.03.28. 20:48:12

Megbízható sajtóértesülések szerint vagy 300 vagy 900 milliárd forintból vagy a főváros, vagy a kormány vagy az EU által kezelt adóforintjainkból, lehetőleg 200 méterenkénti megállókkal egyszer majd megtervezik a beruházást.Az eredményeket vagy a kormá...

Trackback: A Vitézy-Hankiss-Erdős-Orbán-klán 2014.03.28. 13:43:27

Hankiss Ágnes (született Erdős Ágnes), a Fidesz európai parlamenti képviselője. Első férje Hankiss Elemér, aki után felvette a Hankiss Ágnes nevet. Hankiss Ágnes második férje Vitézy László filmrendező; közös gyermekük Vitézy Dávid, előbb a VEKE alapí...

Trackback: A négyes metróról (1998-2007) 2014.03.28. 11:26:01

A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.28. 10:59:41

" metró 400 milliárdos árából a következő beruházások lettek volna megvalósíthatóak:"
Nana! Plusz költségtúllépés, plusz mutyi, ezek közül bármelyikre elvertek volna 452 millát :D

Nekem nem az a bajom, hogy lett 4-es metró, csak
- miért ennyi idő alatt
- miért került ilyen kuvva sokba?

Máshol ennél nagyobb metrókat megoldottak kevesebből gyorsabban. Mint ahogy az itteni beruházásoknál mindig minden gyorsabban elkészül. W T F
Elég vót má' ebből... Pártfüggetlen ez a teszetoszaság, pazarlás, lopás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.28. 11:00:30

"Végül tavaly novemberben megnyitották a lezárt Thököly utat, öt és fél év után, bár azt ígérték, hogy csak 3 hónapra zárják le. Egy kicsit elhúzódott az építkezés ..."
3 hónap volt, na. Ez 3 hónap. Unortodoxul.
EPIC :D

Wendiii · http://hivataliagyhalal.blog.hu 2014.03.28. 11:11:10

Moszkvában dolgozom. Itt van 12 metróvonal, az 1-es (1935-ben épült) vonalat most bővítik. Mit látok mellé kiírva? "2020-ig 150 km új metróvonalat építünk, 70 új állomással." És megcsinálják!
Én már annak idején is azt mondtam, hogy a budapesti metróépítést az oroszokra kellett volna bízni, akkor már Budapest-Moszkva vonalukn lenne ugyanebből a pénzből.
Egyébként a metrószerelvényeik is kifejezetten kellemesek.

dr. Aullah 2014.03.28. 11:23:43

Gyönyörű poszt.
i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/620/799/57a.jpg

Mindenki szégyelje magát, akinek köze volt ehhez az abszurd dologhoz!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.28. 11:33:03

Azért nem lett kész a metró, mert a Fidesz 1998-ban leállította a munkálatokat. Ennek a hatása akkora volt, hogy a ballibek 8 év alatt sem tudták a munkálatokat újraindítani. Azaz Orbán a hibás.

bozon 2014.03.28. 11:33:59

Köszönjük az összefoglalót!

Az az igazság, hogy a négyes metróval dőlt el, hogy Budapest nem lesz vezető városrégió Közép-Európában. Egy ilyen szar helyzetben levő város húsz év gyakorlatilag _teljes_ közlekedésfejlesztési pénzét sokkal körültekintőbben kellett volna, hogy elköltse. Bukás, pótvizsga nélkül.

Ezt tényleg Demszkynek köszönhetjük. Az ő politikai karrierje, úgy látszik, megért ennyit. Aztán persze az új vezetés 2010-ben képzeletben már rögtön odaállt a nemzetiszínű szalag elé vigyorogni. Ki fogadott volna arra az elmúltnégyévben, hogy nem 2014 tavaszára lesz kész a metró?

Virág et. 2014.03.28. 11:58:12

A 4-es metrót már akkor feleslegesnek tartottam, amikor ez még nem volt divat és nem voltak itt a narancstrollok sem.
Azt viszont látni kell a "mit lehetett volna ebből megvalósítani" felsorolásnál, hogy egyáltalán nem garancia, hogy az ottani projektekre kaptunk volna vagy ugyanennyit kaptunk volna az EU-tól, mint a metróra. Az ilyen grandiózus beruházásokra könnyebb pénzt szerezni, mint pl. új buszokra.

Tarlós meg pitiáner volt, hogy nem hívta meg Demszkyt. Az illem megkívánta volna.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2014.03.28. 12:14:05

@Virág et.: Demszkyt maximum a büntetőperére, és nem meghívni hanem beidézni kellett volna. Szégyen, hogy szabadlábon lapít.

Petrow 2014.03.28. 12:43:59

Vörös Attila elemzésére mutató link nem működik.
Amúgy tényleg vicvces / siralmas visszaolvasni, hoyg az akkori mutyi-árfolyam mellett mi készült volna el...

wkdsogkr 2014.03.28. 12:57:47

400 méter 2 megálló közt...vicc

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.03.28. 13:02:38

Hiba volt, hogy Demszky nem lehetett ott. A korrupció és az ostobaság ezen emlékművének átadásán ott kellett volna lennie minden politikusnak, akinek ehhez köze volt. Persze nem meghívóval, hanem vezetőszáron.

Virág et. 2014.03.28. 13:05:43

@Karmadealer: Demszkyt meg sem gyanúsították semmivel, sőt, nyomozás sem folyt ellene soha. Erre tekintettel értelmezhetetlen, amit írsz. Ha van valami információd, tehetsz feljelentést. De azt gondolom, te sem gondolod komolyan, hogy ha lenne BÁRMI a fidesznél, akkor már nem vitték volna vasban el a Demszkyt? Ma épp másodszor mentik fel első fokon a Szilvásyt a nagy semmiért indult ügyében. Ezek szerint Demszkyvel szemben még ennyit sem sikerült előkaparni. Ez azért beszédes.

A jólneveltség és az illem meg azt kívánja, hogy ilyenkor meghívjuk a politikai ellenfelet is, akinek munkája volt a sikerben. 2004-ben Megyó meghívta Orbánt az EU csatlakozási szerződés aláírására.
Ezekből hiányzik ez a fajta jó modor.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.03.28. 13:15:07

""A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása." (Sajtótájékoztató, 1998. január 28.)"

Ez olyan kétségbeejtően gyönyörű, hogy ez tulajdonképpen szabadvers...(hüpp...hüpp) Írni kéne ebből az egészből egy elbeszélő költeményt, egy mítoszt, olyat, mint pl a Kalevala (zokog).

ARANY JÁNOS, HOL VAGY BAZMEG!!! SZÜKSÉGÜNK VAN RÁD! MOST! 444 !!!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.28. 13:41:32

én már alapból azt sem értem, kelenföldre miért kell metró, mikor a nyugatihoz megy metró

kossuth tér, völgyhíd, megyeri híd, m6 alagútjai. margit híd felújítás, mi van még?

még jó, hogy vitézy dávid kikerült a vekéből, különben most kompromittálódva lenne, hogy orbán vágja át a szalagot...
kkbk.blog.hu/2013/08/07/a_vitezy-hankiss-erdos-klan

hát de akkor még ellenzékben voltak az elvtársak

Virág et. 2014.03.28. 13:45:57

@tesz-vesz: Az eredeti elgondolás még 20 évvel ezelőtt ugye az volt, hogy majd Kelenföldön mindenki ledobja az autóját és lesz ott nagy P+R parkoló. Ezáltal a dél-budai ingázó forgalom letudva.

Időközben viszont megszületett Újbuda (mármint nemcsak a név, hanem az irodák, a bevásárlóközpontok stb) és a (forgalmi-)dugózóna kitolódott, emiatt ma a kelenföldi autóletétel már eleve értelmetlen lenne. Még akkor is, ha lennének P+R parkolók, de nincsenek. Helyette épp az ellenkezője lett: ami kevés parkolóhely volt, az is mind fizetős lett. :)

Eredmény: senki nem fog autóról metróra szállni. Az egész úgy lett elcseszve, ahogy. Ez a legfőbb tragédiája a 4-es metrónak és nem az ára meg hogy sok a megálló.

dr. Aullah 2014.03.28. 14:24:11

A 4-es metró pénteki átadásáról kitiltották az új vonal építésében részt vevőket, egyedül egy főosztályvezető lehetett ott - írta forrásának megnevezése nélkül a Portfolio.hu.

hvg.hu/itthon/20140328_Allitolag_tobbeket_is_kitiltottak_a_4es

Kovács Nóra Anna 2014.03.28. 14:32:31

Szerintem ez egy kalap sz@r, nem egy nagy durranás Kelenföldről a Keleti pályaudvarig ez a metró. Eddig az ember elment vonattal a Délibe, és úgy ment a 2-es metróval a Keleti pu-ig, ha akart, most pedig egy állomással előbb leszáll a vonatról, és onnantól kezdi a metrózást.
És tényleg egy belvárosi metró, tök feleslegesen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.28. 14:49:31

@Virág et.: most olvasok egy jó ötletet, h ne kelenföldnél legyen a p+r:

Szabó György fővárosi képviselő azt mondta, ők tovább építenék, hogy értelme is legyen.

Szabó György azt mondta, 330 milliárd forinttal került többe a beruházás, mint az reális lett volna. Felhívta a figyelmet, hogy a szerelvények 13 perc alatt futnak végig a vonalon, aminél volt gyorsabb, gyorsjáratú 7-es busz. Hozzátette: 240 milliárd forintos uniós támogatást nyert el a főváros, azonban eljárási hibák miatt ebből 60 milliárdot visszavontak, ezt így az adófizetőknek kellett állniuk.

A képviselő szerint a beruházás abból a szempontból is hibás volt, hogy a vonal nem ér el lakótelepeket, így várhatóan szellemvasútként fog működni. A működési költsége évi 10 milliárd forintra tehető – tette hozzá.

A Jobbik álláspontja az, hogy a jelenlegi projektet tovább kell folytatni, mert a 4-es metró csak akkor fogja teljesíteni a korábban elvárt funkcióit, ha az valós utazóközönséget ér el. A beruházás feltétele volt a dugódíj bevezetése is, amit a metróvonal szállítókapacitása miatt kellene a szerződés szerint létrehozni. „Ez jelen pillanatban elfogadhatatlan, és mindent meg fogunk tenni, hogy ne kerüljön bevezetésre, mert súlyosan terhelné az itt élőket, és semmit nem oldana meg” - közölte Szabó György.

alfahir.hu/eljott_a_nagy_nap

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.28. 14:56:14

@tesz-vesz: mikor a DÉLIHEZ megy metró, elírtam
@Kovács Nóra Anna: még jó hogy írtad, különben el se tűnt volna

béla a görög (törölt) 2014.03.28. 15:24:52

1) Mit keres ott az a gumicsizmás paraszt? Az ilyenek miatt lett kifejlesztve a vezető nélküli metró!
2) Kis gyökerek (Orbán/Tarlós/Fidesz) nem adtak hozzá semmit, most meg ott feszítenének az első sorban - buktátok parasztok.
3) a posztoló egyszerű lélek (remélem ez politikailag korrekt) - most nem megyek bele miért mert mennem kell (ott van egy infografika az árakról - lehet nézegetni)

mojoking77 2014.03.28. 15:33:01

Hiszti, hiszti, hiszti, es semmi egyebb csak felesleges hiszti.
Ti mar szex kozben is nyavajogtok, hogy miert nem lehet megdugni az asszonnyal egyutt a hugat is, es kulonben is mi a fenenek ennyi energiat kiadni, mikor ugy sem akatok mar gyereket, es most e miatt feleslegesen meg kellett borotvalkozni, es kulonben is dogoljon meg mindenki... ?
Csak mert a post es a hozzaszolasok egy jelentos hanyada nagyon olyannak tunik...
Inkabb oruljetek, ezt a penzt sem tudtak 100%-ban ellopni. Arrol vegkep egy szot sem szolva, hany embert is erint a hozzaszolok kozul valojaban...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.28. 15:34:08

Az egész 4-es metró koncepciója és megvalósult formája egy nagy gőzölgő, drága és haszontalan szarkupac. Ebben a formában semmi szükség nem volt rá, de abból a majd 500 milliárdból "fél Bp." közlekedésre rendezhető lett volna úgy, hogy agglomerációs problémákat is részben orvosolja

A 4-es metrót a főváros utazóközönségének kb. 90-95%-a soha a büdös életben nem fogja használni, semmit nem érez belőle azt leszámítva, hogy annyi forrást vitt el, hogy egy évtizeddel visszavetette a pl. buszpark megújítását. 500 milliárdból kb. az alábbira telne még mutyis viszonyok között is:

3-as metró befejezése. Merthogy basszák meg a kedves döntéshozók még mindig nincs bejejezve 40+ évvel az építés kezdete után, mikor már fel kellene újítani, mert a legújabb része is 25 éves, a legrégebbi meg majdnem 40... Sokan csak a metró ígérete miatt költöztek fel északra oszt most zötyöghetnek villamoson... Ők sanszosan talán már meg sem élik azt, hogy befejezzék...

A teljes busz- és trolipark cseréje. Ez kb. 80 milliárdba, ha kerülne. A buszgarázsok fejlesztése is legfeljebb tízmilliárdos nagyságrend. Ezt mindenki megérezné a városba. Lassan mondom, hogy mindenki megértse, mindenki.

A HÉV szerelvények cseréje is értett vannak 40 évnél idősebbek is... Kis túlzással egy guruló múzeum az egész járműpark...

Kisföldalatti szerelvények cseréje, kb. 40 évesek... A Ganz villamosok is velük egyidősek, egymás rokonai tervezésben...

Két új Bp. híd, pl. Csepel és Dél-Buda között.

M0 ény-i szektorának befejezése.

Néhány tucat km. villamosvágány felújítás, hogy valóban versenyképes alternatívák legyenek.

És még mindig nem vagyuk 500 millárd közelében sem szóval bőven lehet ehhez még hozzáadni. A 4-es metró helyett gyorsvillamos vagy végig buszsávot is ki lehetett volna jelölni, semmivel sem lett volna lassabb, mint a metró és P+R-re is telt volna. Ja, merthogy azt is kispórolták a metróból... Mondjuk ehhez sok értelme nincs is, mert aki Kelenföldig bejön, az már tovább megy, nem teszi le a kocsit...

Aki szerint a 4-es metróra szükség volt annak fényében, hogy milyen komplex, átfogó és egész városra kiterjedő lehetőségek lettek volna megvalósíhatóak ebből a pénzből azt elsőre csak elküldöm a francba másodjára meg virtuálisan - vagy nem is virtuálisan - fejberúgnám. Aki azzal jön, hogy "utazz a 7-es-en, hogy lásd" azt is fejberúgnám. Ugyanis az 500 millárdból simán telt volna olyan alternatíváa, ami a 7-es buszcsalád gondjait is megoldja és még másra is.

Akik ezt jóváhagyták és részt vettek benne azoknak kellene belerverni fejüket a falba. Tökmindegy, hogy milyen fal csak fal legyen...

mojoking77 2014.03.28. 15:35:49

JA es persze, aki nem ert egyet a ti JOGOS nyavajgasotokkal, az egesz biztos, egy idegenlelku, Fidesz droid... Tudom, persze... :)

Marcellusca 2014.03.28. 15:36:39

@dr. Aullah: Már máshol írtam: állítólag a Lego-gyár átadásakor sem lehettek ott a dolgozók. Senkinek nem kellett bemennie/haza zavarták. De nem ám csak úgy, ááááá, nem. Majd egy szombati napon le kell dolgozniuk.

Csak azt tudnám, hogy a metrófúróknak mikor és hol kell majd ledolgozniuk a mai napot! :)

mojoking77 2014.03.28. 15:38:14

@molnibalage: Bocsas meg, hogy nem lelkesedek 100%-ban az esszedert, ded valami tenyeket tudnal idebigyeszteni? Csak mert az altalad felsorolt beruhazasok, legalabb is szerintem, kb 4-5-szoroset vittek volna el. Ugy hogy szerintem gyomlald ki a 4-5 szerinted legdragabbat, es akkor kb igaz lesz...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.28. 15:38:46

"• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, a budai kerületek tehermenetesítése) =20 Mrd"

Na ez az a lépés, aminek semmi értelme, és ebben az esetben az UNESCO féle világörökség besorolás is ugrana. Erős kétségeim vannak, hogy ennyiből kijönne. Valahogy beruházásoknál meg azt mintha nem számolták vonla bele soha, hogy miféle károkat okzott, amíg tartott az építés az által keltett dugó miatt...

Veridicus76 2014.03.28. 15:38:47

A rohadék szar Demszkynek sitten lenne a helye hűtlen kezelés miatt.

Mesterlövész 2014.03.28. 15:39:42

@mojoking77: Igazából 120%-ban lopták el a lét, nézd meg, mennyibe került máshoz viszonyítva. 20 év alatt pedig sajnos tényleg változott annyi minden a fővárosban, hogy a vonal nem a leghasznosabb már.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.28. 15:40:08

@mojoking77: Akkor tanulj meg számolni. Ennél még a blogbejegyzésben levő lista is ütősebb és az sincs a végösszeg közelében sem. Vagy akkor mond meg, hogy szerinted az én listám mennyibe kerülne, mert nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy te hogyan áraznád be.

mojoking77 2014.03.28. 15:42:33

@molnibalage: Csak az M0 eszak nyugati osszekotoje kicsivel tobbet fog elvinni.....

Fölk Elek 2014.03.28. 15:42:50

Hát, ha ennyire el van cseszve az egész 4-es metró, és ráadásul fölösleges, akkor talán be kellene tömedékelni az egész kifúrt-kiépített hóbelevancot, állomásostul, alagutastul. Egy csomó embernek adna a projekt jó időre munkát , és talán még EU támogatást is lehetne szerezni hozzá.

Szevasztok 2014.03.28. 15:45:15

@maxval a gondolkodó birca: "Azért nem lett kész a metró, mert a Fidesz 1998-ban leállította a munkálatokat. Ennek a hatása akkora volt, hogy a ballibek 8 év alatt sem tudták a munkálatokat újraindítani. Azaz Orbán a hibás. "

Igen OV a hibás. De nem azért mert eddig húzódott, hanem azért mert egy tisztán szakmai alapú döntés helyett tisztán politikai döntést hozott 1998-ban a projekt leállításáról.

Mert vagy megépíti, vagy leállítja véglegesen!

A szocik részéről erre persze nem lehetett más ellenreakció 2002 után, mint a dafke megépítés, dupla áron. (Ezzel nem mentegetem őket - nem érdemlik meg.)

Egyébként deja vu érzés kerülget a paksi ügy kapcsán...

mojoking77 2014.03.28. 15:47:01

@Mesterlövész: Valoban loptak. Sajnos jelenleg meg mindig ez az altalanos hozzaallas Magyarorszagon a lakossag elgnagyobb reszetol, es nem tunik szamomra fel egyenlore semmilyen halvany feny az alagut vegen. De valami megint tortent, ami megmarad 10-20-50 ev mulva is, es azok a buzeransok, akik ilyenkor csak nyigni tudnak, azok nem is erdemelnek nagyon mast. Es most nem elsosorban a fizetett bertollnokrol irok, hanem sokkal inkabb a hozzaszolokrol...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.28. 15:48:34

@mojoking77: Ne fárasszál már. 30-35 km-es szakaszról van szó. Alagutastúl ,mutyistól és midenestül nem jön ki olyan ár, aminél többe kerüle mint 150 milliárd... A többi amit felsoroltam még 250 milliárd sem volt és ebből a legnagyobb a 3-as metró felúítása...

mojoking77 2014.03.28. 15:57:29

@molnibalage: Van otleted mennyit vitt el a regi szakasz felujitasa? Kb a fenit osszeg 75%-at.
Udvozollek a Valo Magyarorszagon. Ha nem lopta volna szet magat mindenki, aki akar csak egy picit is erintett volt, ez is kijott volna kenyelmesen 200-bol

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.28. 15:59:34

@mojoking77: így van 450 milliárdból ellopnak 350 milliárdot és meg se szólaljunk, csak tapsoljunk.

"Magyarország miniszterelnöke", ennyi elég
ÉS TAPS!

Hamajd 2014.03.28. 16:00:01

A ruszkik ezt a harmadából megcsinálták volna? De akkor hol a mutyi?

mojoking77 2014.03.28. 16:07:22

@tesz-vesz: Akkor szolj. Menj ki az utcara, foglalj hidat, TV szekhazat, vallald fel a velemenyedet merj akar bortonbe is vonulni erte, ne csak a klaviatura mugul legyel ember, az eletben meg egy ugyanolyan meztelen csiga, mint a tobbi hoborgo... Ja, hogy annyira azert nem fontos...

Horizont 2014.03.28. 16:23:27

Háborgunk a 8 év miatt? A 2-es metrót 1949-ben határozták el aztán át is adták 1970-ben :)

Magyarország vízfeje Budapest. Vidéken mi a helyzet? Óránként 1 helyijárat. Vidéken még tudnak gyalogolni az emberek, a pestiek (tisztelet a kivételnek-ha van) ha nem jön 3 percen belül a metró, villamos, busz már fel vannak háborodva.
Demszkyt lehet, hogy nem lehet megvádolni, mert nincs semmire bizonyíték, de meghívni se kellett volna, mert ez nem siker történet. Nem kellett volna villogni se Tarlósnak, se Orbánnak. Halkan, csendben át kellett volna adni, az ország drága kudarcának nem kellett volna csindratatta!
Az emberek meg barmok mint mindig (tisztelet a kivételnek)
www.youtube.com/watch?v=H2OHXflaIXQ

mojoking77 2014.03.28. 16:32:53

@Horizont: Csend van a 2-es metrorol is Debrecenben... :)
Beszelgettem multkor helyiekkel, a nyomvonal 70%-ban ugyanazt a sinpart hasznalja, mint az egyes... Kurva fontos volt megepiteni azt is... :)
Csak hogy elkeruljuk a halalosan felesleges "I'm a redneck and proud" tipusu ideroffeneseket...

Horizont 2014.03.28. 16:36:52

@mojoking77:
Nincs igazad! Nem akartam azzal jönni, hogy bezzeg vidéken....csak tényként közöltem azt amit. Baj?

slowmotion 2014.03.28. 16:36:58

@molnibalage: nyugi. még soha nem sikerült előzetesen kalkulált költségkereten belül maradni egy beruházásnál sem - ha pedig igen, akkor az úgy is sikerült.
szép lehet a BME-s szakember elemzése is, de az érdekelne, hogy számolt-e például emberi és gazdasági tényezőkkel (lásd még: sikkasztás, nyersanyag-infláció)? mert ugye egy dolog az elmélet, egy másik meg a rögvalóság...

micsoda? 2014.03.28. 16:37:43

Egy biztos mi semminek sem tudunk örülni. Kossuth rádió mai ütközőző műsorában, a nemtom milyen egyesület elnöke ahogy ócsárolta a 4- es metrót, felháborított. Mást se hallottam, hogy a pesti ember hogyan, merre, miért utazik. A vidéki ember pénze is benne van, és nagyon jó, hogy a két állomás között egyszerűsödik az utazása.
Sokba került? Nálunk bármi sokba kerül, mert sok adó rakodik a költségekre, (visszaosztást nem mondanék, mert még nem tapasztaltam) ráadásul a minőséggel is baj van. A mindennapi térkövet ha nézem - muszáj nézni, mert orra bukok, nem sima. Remélem ha bejön a jó idő megnézhetem én is. Szépnek tűnnek az állomások.

mojoking77 2014.03.28. 16:38:58

@Horizont: Nem, egyaltalan.
Csak idovel belefarad mindenki, hogy szegyenkezni kell csak amiatt, hogy Budapesten el. Nagy a varos, elfer benne meg sok ember, gyere te is nyugodtan... :)

lifelike 2014.03.28. 16:42:05

Aprilis 6-an ne felejtsetek el azokat a partokat akiknek kozuk volt ehhez a szarhoz
Pontosabban _azokat_ felejtsetek el

smartdrive 2014.03.28. 16:42:57

annyit korrigálnék, hogy a Köztársaság téri nem fantomállomás, mert ott szállhatnak át a Kőbányáról villamossal jövők

Horizont 2014.03.28. 16:43:53

@mojoking77:
Szerintem te teljesen félreértettél! Mert félre akartál érteni! Éltem Budapesten, három felnőtt gyerekemből kettő ott él.Én már nem vágyódom oda..... de ha megyek nyugodtan megyek!:)

smartdrive 2014.03.28. 16:46:51

@dr. Aullah: örüljenek, hogy kaptak érte fizetést

mojoking77 2014.03.28. 16:46:57

@Horizont: "...Magyarország vízfeje Budapest. Vidéken mi a helyzet? Óránként 1 helyijárat. Vidéken még tudnak gyalogolni az emberek, a pestiek (tisztelet a kivételnek-ha van) ha nem jön 3 percen belül a metró, villamos, busz már fel vannak háborodva. ..."

Hat, azert ezt nehez mashogy erteni, mint ami, de azert en kerek bocsanatot.

Horizont 2014.03.28. 16:53:20

@mojoking77: Nem kell bocsánatot kérned! Amúgy megbocsájtok :DDDDDDD
Megőrülök az állandó általánosítástól. Tehát: én nem az a bunkó vidéki vagyok aki azon rinyál, hogy miért nem ugyanaz van a falujában mint Pesten, mert ott vannak azok az úri lusta pichák :)
Ne képzelj többet abba amit tényként írtam, hozzátettem tisztelet a kivételnek!
Nem tudom Budapesten élsz-e, vagy külföldön vagy? Éltél-e vidéken? Nagyon vidéken!!??
De tudod mit, azt nézel ki a kommentemből amit csak akarsz! :DDDD Megengedem:)

nyünyüge 2014.03.28. 17:04:58

Azért le lehetne már nyugodni.
Ezerféle okból lehet kritizálni a négyes metrót, de hogy tisztára kidobott pénz, az erős túlzás.
Tessék megkérdezni a vonattal bejárókat, akik most Kelenföldön leszállva sokkal hamarabb eljutnak a munkahelyükre, mintha bedöcögnének a Délibe vagy a Keletibe és ott szállnának át valamilyen BKV járműre. És ha elkészül a Keleti - Bosnyák tér, neadjisten Keleti - Újpalota szakasz, akkor százezrek lesznek beljebb.
A metróberuházás költségéből meg le lehet vonni azoknak a közműfelújításoknak az értékét, amiket emiatt meg kellett csinálni.
--
A völgyhídat meg végképp illenék elfelejteni, amikor a ballib kormányokat tetszik szidni szakmányban- azt a nyomvonalat bizony a Balaton parti, egyáltalán nem ballib helyi polgármesterek lobbizták ki, nem más!

nyünyüge 2014.03.28. 17:07:38

@nyünyüge:
Ja, és nem Tarlós érdeme, hogy ilyen szépek, igényesek (Tarlós megfogalmazásában pazarlóak) a 4-es metró állomása. Pedig ha valami évtizedekre épül, ráadásul nagyrészt belvárosi területeken, akkor az igényes megoldás nem pénzkidobás. )

Xebu 2014.03.28. 17:11:48

Szerintem 100 Milliárdot és 4 évet biztosan a baloldal kúrt el.
Ebből a 100 milliárdból le lehetett volna cserélni az összes busz és villamost.
Nincs bajom a M4-el, szerintem nem felesleges beruházás, sőt folytatni kellene.
Csak a feleslegesen elbaszott 100 milliárdot és 4 évet sajnálom, illetve az fáj, hogy az elbaszott 100 milliárdból nincsenek új buszok és villamosok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.28. 17:17:29

A 4-es metró története tényleg szomorú ügy. Az Index mai cikkéből jól látszik, hogy miközben van ennél olcsóbb és néhány drágább (általában botrányos) metró is a világon, az mindenhol egyértelmű, hogy átlagosan 1-1,5 km távolság kell két megálló között. Ennek nálunk csak a 2-es metró felel meg... A nyomvonal pedig semmit sem ér, az eredetileg tervezett Gazdagrét-Bosnyák tér még talán manapság is vállalható lenne, de ez a rövid szakasz teljesen elhibázott.

Algopirin 2014.03.28. 17:17:44

@nyünyüge: tehát minden rendben van, de ami nincs arról a fidesz tehet. logikus.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.28. 17:26:02

@Horizont: Milyen 8 év? 11 éve már feltúrták a Fehérvári utat a 4-es metró miatt...
Vidéken mekkora távolságra megy a helyi járat és mennyi embert szállít? Azokban a kisvárosokban, ahol óránként jár, ott nem is szokott teli lenni. Persze sok helyen nincsen helyi járat, de a nagyobb városokban nem óránként jár a busz.
Mielőtt kérdeznéd, éltem Budapesten, vidéki nagyvárosban, nem Pest megyei falun és külföldön is, valamint rokonokhoz látogatva is láttam pár települést...

nyünyüge 2014.03.28. 17:27:58

@Algopirin:
Ezt mondtam volna?

Minden idők legelkúrtabb beruházása akkor volna, ha a metró nem tudott volna elindulni - hiába költöttek rá sok száz milliárdot, ....
Így egy drága beruházás volt, amiről utólag most a legbutábbak is elégedetten megállapíthatják, hogy másra is lehetett volna költeni ezt a pénzt.
Hogy akkor mit tettek volna, arról meg jó elfeledkezni.
Talán egy akkori Tarlós nem kezdett volna bele? Dehogynem. Sőt.

fran7 2014.03.28. 17:31:44

Mi megmondtuk, hogy felesleges. 8 milliói vidéki tudta, csak a pestiek nem. Milyen jó érzés felszállni a metróra és azon remegni, hogy beérj a következő állomásra. Kellett ez?

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2014.03.28. 17:37:42

Szerintem igenis jó, hogy megépült.

1. Most is mindenki Demszkyt meg barátait gyalázza
2. Orbán Viktor és Tarlós István adták át, bebizonyítva, hogy igen, megcsináltuk!

A legjobbkor. :)

Szúnyog 2014.03.28. 18:03:11

Olyan is hozzászólhatna már, aki I love 4M kitűzővel rohangált annak idején.

Horizont 2014.03.28. 18:06:40

@Online Távmunkás: 32 ezer lakos az kicsike város? Vagy nem is város? Tudod mennyi faluban csak 2 busz van naponta? Egy reggel egy este, hétvégén nincs.Ja, hogy nincs tele? Akkor igazad van, mi a francnak nekik? Ragadjanak a lakóhelyükre nem is értem mi a francnak virgonckodnak! Ott a bicikli!
Ja ...."Vidéken mekkora távolságra megy a helyi járat"
Ebben is milyen igazad van! Két villamosmegálló között mérhetetlenül nagy a távolság :)

tudi 2014.03.28. 18:57:52

B..-a + komolyan mondom ha feljutok a fővárosba tutira végigmegyek rajta had lássam mire ment el ez az 500 milla. Emiatt minimum Demszkyt annyi évre kellene börtönbe zárni, hogy rá rohadjon a műanyag lakat.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.03.28. 19:24:16

@nyünyüge: "Tessék megkérdezni a vonattal bejárókat, akik most Kelenföldön leszállva sokkal hamarabb eljutnak a munkahelyükre, mintha bedöcögnének a Délibe vagy a Keletibe és ott szállnának át valamilyen BKV járműre. "

Az a a baj, hogy nagyjából össze is foglaltad az összes pozitívumot... megnézted a nyomvonalát? Megálló mondjuk Újbuda-Kp és a Móricz között, amelyek közt a "távolság" gyalog két perc (sétálva) és jár köztük három (3) villamos? Mindezt 452 milliárdért...

Ennek a szarnak akkor lett volna esetleg némi értelme, ha a tizedébe kerül, és van négy megállója: Kelenföld, Móricz, Kálvin, Keleti...

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.03.28. 19:42:52

hát ja, úgy sz@r ahogy van a röhejes megállótávolságokkal és a menetidővel együtt. viszont ebből csak úgy lehetne jól kijönni, ha minél gyorsabban mindkét irányban meghosszabbítanák, persze normális megállóközökkel, akár kéregvasútként v felszínen is...

nyünyüge 2014.03.28. 19:45:00

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"Újbuda-Kp és a Móricz között, amelyek közt a "távolság" gyalog két perc (sétálva) és jár köztük három (3) villamos?"

Nyilván nem azért, hogy ezt távolságot (ami azért nem két perc sétálva, mérd ki egyszer!) metróval tehesd meg, hanem mert a körtéren van a 6-os villamos, igen nagy kapacitásával, ott van a Bartók Béla úti villamosok-buszok (ebből valamennyi nyilván megmarad), a Villányi útra érkező buszok, a Fehérvári-Bocskai sarkán meg a 4-es villamos és a Fehérvári úti csarnok.

balkon-úr 2014.03.28. 20:14:46

Dicsérjétek csak Tarlóst. A kampányában azt ígérte egységesíti a budapesti parkolást, (kicsit hazudós, de legalább fideszes) ehelyett megduplázódott a parkoló társaságok száma, ha véletlenül rossz automatába fizetsz (pl: Király utca két oldala két kerület) a másik kerület nem engedi el a büntetést, mert fizetés nélkül parkoltál náluk. Tehát Tarlós sem tartotta be az ígéretét, csak még nem ismerte be egy "öszödi beszédben". Ez nagyobb probléma a mindennapi életben mint a már elköltött metró pénz.

Démonmac1 2014.03.28. 20:35:27

Az lenne a lényege, hogy a buszok, helyett metró menjen. (környezetkimélőbb)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.03.28. 20:55:24

A metroépítés célja maximálisan megvalósult!

A rendszerváltá utáni magyarok arra szokták használni az ilyen helyzeteket, hogy 250 milliárd Ft helyett inkább 450 milliárdot költsenek.

Számmisztikai okokból ez sokkal jobb, mert az uránus meg syrus fényszögből ez logikusan következik, ha négyzetre emelkedünk!

Az se baj hogy nincsen társadalmi hasznossága és hogy kúrva sokba kerül fenntartani!

A lényeg, hogy olyan szép!

Egy cikk egy 1971-es kutatás tanulságaiból kiindulva elemzi a metro építést egy bizonyos fázisban. Asszem, amikor negyedjére elkezdődött és már túl voltunk vagy 30 milliárdon, de az EU még nem mondta hogy mennyit ad.

reszvetelidemokracia.blog.hu/2008/05/26/megkezdodott_a_negyes_metro_dontes_elokeszitese

Mitzimackó 2014.03.28. 21:27:45

basszátok meg, úgy pofáztok, mintha Demszky is egy kétharmados seggdugasz lett volna a fővárosi közgyűlésben! mindenki benne volt, aki 20 év alatt megfordult a főváros vezetésében, és azért azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy vajon mi a lófaszért volt olyan nulla a többi párt, hogy a fővárosiak ÖTSZÖR megválasztották Demszky-t! :-D

Blikknépe (törölt) 2014.03.28. 22:19:10

@Virág et.: vajon miért nem? csak nem azért, mert van egy csillagos útlevele is? nem, nem ötágú vörös. vagy mert a horvát tengerparton csupa algás...izé, moszatos lett?

@béla a görög:
te csicska:
"Tarlós győzött, az Alstom utalta a BKV-nak a 30 milliárdot
2011. 6. 15. 13:40|Vállalatok » Közlekedés
Az érintett bankok a BKV számlájára átutalták a metrószerelvények bankgaranciájának összegét, mintegy 30 milliárd forintot - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója."
30Mrd-t szerzett Orbán és Tarlós azzal, hogy a franciákkal megetették a saját szarukat. én ezt veled vagy demszkyvel ingyen is szívesen megcsinálnám. de előtte 1 hétig csak guineau denevért zabálhatnátok...

Blikknépe (törölt) 2014.03.28. 22:22:35

@Mitzimackó: okoska. emlékszel arra, amikor az MSZP a saját főpolgármestere ellenében az algást támogatta?

az vajon miért lehetett, hogy 95-ben nem kellett neki, hogy a ruszkik kifúrják ingyé a 4-es metró alagútját az adósságuk fejében? oszt hogy lehetett az, hogy már ekkor arról cikkezett a sajtó, hogy 'odaígérte' a beruházást a franciáknak? még döntés sem volt róla. aztán mit ad isten, 8-9 évvel később a franciák megnyerik a tendert.

minden normális ember tudja, hogy franciától max sajtot vagy bort szabad venni.

Blikknépe (törölt) 2014.03.28. 22:37:59

jah és ki az a fasz, aki csak a bosnyákig akarná vinni a metrót? mi a lófsz van a bosnyákon? ha már valaha nekiállnak hosszabbítani, akkor egyszerű résfalas megoldással, kéregvasútként a pólusig/asiacenterig. ott hely is lenne egy másik járműtelepnek.
másik irányba meg budaörsig. a sasadin ki szállna fel rá?

a csepeli/ráckevei hévet meg be kell vinni kálvinig/astoriáig ahogy tervezik, az is vinne rá utast. 5ös metróra úgysem lesz pénz.

ugyanígy az eredeti terveknek megfelelően a gödöllőit is legalább a stadionoknál lévő középső vágányhoz bevinni, vagy megvizsgálni a lehetőségét egy keletiig történnő hosszabbításnak.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.03.28. 22:54:23

@nyünyüge:

Tudom, mi van a Körtéren, baszod... nem több mint két perc, mérd le te. De legyen három. Mire lesétálsz, megvárod a metrót, elmész a Körtérre felsétálsz, addigra gyalog kétszer ott vagy. A lényeg, ha valaki PONT a Kelenföldről a Keletibe akar menni, annak tök jó lesz, leülhet, olvasgathat... ez ugye nyilván sok embert érint.. nade pl a Móricz és a Keleti közé fúrni egy alagutat, mikor ezt a két pontot már eleve kismillió járat köti össze, és a legnagyobb csúcsforgalomban sem lehet több a menetidő mint huszonöt perc...

De mondom, sok esetben kényelmes lesz, persze ugye a legkényelmesebb az lenne, ha minden teret minden másik térrel metró kötne össze. Csak néha azon is el kéne gondolkodni, hogy mit engedhetünk meg magunknak. Megvettük a Mercit, sajnos benzinre meg kajára nem maradt, zágsón.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.03.28. 23:20:54

Nos, valamely szélesebb néprétegnek tuti kellett ez a metró. Ha nem érdekelte volna a kutyát sem, nem építik meg.

Krisz101 2014.03.29. 01:24:45

@fghjk: én annyira amatőr vagyok, hogy 1-2 évvel ezelőttig azt hittem, hogy ez így is lesz, és az épitkézés folytatódik tovább, csak a középső részt addig átadják használatra... aztán leesett, h erről szó sincs.

a posztot meg köszönjük, nagyon klassz cikk. Én és nem értem, h miért nincs még sitten demszki.

Mark Bolt 2014.03.29. 02:37:12

"A 70-es években megtervezett nyomvonal a XXI. században teljes elhibázott, a külső kerületekben lakókon és az időközben az agglomerációba kiköltözötteken semmit sem segít a 4-es metró, ami egy igazi "belvárosi" metró lett, miközben időközben olyan forgalmas területek jöttek létre, mint például az Infopark Budán."

Bizonyára elkerülte a figyelmedet a kelenföldi buszpályaudvar, ahova az ingázók tízezrei érkeznek be. Ez nem egy belvárosi metró, Kelenföld amúgy sem a belváros, egyszerűen felháborító olvasni ilyen ostoba írásokat, ráadásul a megnyitó napján.

jog-ász 2014.03.29. 08:48:31

sőt ha jól emlékszem az első orbán kormány teljesen le is állította, bíróság kötelezte az államot hogy folytatni kell, most meg jól átadták.

nyünyüge 2014.03.29. 10:16:43

@jog-ász:
már az is baj, ha jogkövetők:) ?

vazzup 2014.03.29. 11:31:40

Ez kell nektek, Bős-Nagymaros népe. Ha valamit építenek, akkor az szar, mert drága, mert így, mert úgy.
Lófaszt. A tököm tele van, hogy mindig akad egy-két olyan magától eltelt komcsi faszfej, amelyik megfúrja az értelmes beruházásokat, hogy azután befejezni ne lehessen, de legalább rohadjon ránk az egész, drágán. S ennél az Orbán se jobb.

Ennek ékes mementója Bős-Nagymaros, a Gödör meg a 4-es metró is. Gratulálok, vállon veregethetitek magatokat, csak ha lehet szöges léccel.

STIRLITZ 2014.03.29. 12:08:19

Szögezzük le: Orbánnak nincs köze a 4 –es metróhoz. Egyébként semmilyen más, hasznos vagy előremutató dologhoz sem volt soha köze, ami ebben az országban épült. (Egyetlen kivétel a kertje végében épülő stadion.) Ami a 4-es metrót illeti: Orbán neve annyiban függ össze az egésszel, hogy korábban ott hátráltatta az építkezést ahol csak tudta.
koznaplo.blog.hu/2014/03/29/a_4_-es_metro_atadasanak_modja_ravilagit_az_orban-mentalitas_lenyegere

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.03.29. 14:15:23

Amolyan magyaros megvalósítás,mint az elmúlt évtizedekben.

vazzup 2014.03.29. 14:45:20

Mi a különbség Haynau és Geringer valamint Orbán és Tarlós között?

tenyleg.com/index.php?action=recordView&type=places&category_id=3115&id=824301&fb

én már a fény gyermeke vagyok 2014.03.30. 06:15:47

@STIRLITZ: Az Orbán földjén épült stadion mihez hasznos és előremutató ?

Kisfiúkat hozat oda magához ?

Hamajd 2014.03.30. 12:53:40

@Démonmac1:

Ha ez a sok korrupt szarházi eltűnne, az lenne környezetkímélőbb.:((

Hamajd 2014.03.30. 13:06:06

@STIRLITZ: " Orbánnak nincs köze a 4 –es metróhoz."

Igazad van, csak nekem van közöm hozzá.

Hamajd 2014.03.30. 13:09:48

Csak nem a Kulka is kapott a lóvéból, azért örül ilyen fenemód.:))

SirTocy 2014.03.31. 08:13:01

Én csak ennyit fűznék hozzá:

444.hu/2014/03/28/alig-verte-meg-az-autot-es-a-biciklit-az-uj-metro/

Szóval az elkúrt nyomvonal, a költségtúllépés, illetve a nevetséges építési idő mellé nyugodtan hozzá lehet még venni, hogy tökéletesen felesleges.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.31. 10:05:05

szerintem ennel jobban elkurtabb beruhazas egy stadion a kert vegeben szigoruan fa szerkezeti elemekkel
ki kell szamolni, hogy egy evben mennyi idot sporolnak meg osszesen, hogy ott van a stadion es az mennyibe kerul, siman kiderulne, hogy ubereli a negyes metrot egy vagy ket nagysagrenddel is!!!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.31. 10:10:54

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "Ennek a szarnak akkor lett volna esetleg némi értelme, ha a tizedébe kerül, és van négy megállója: Kelenföld, Móricz, Kálvin, Keleti..."
szerintem is

a legnagyobb poen az hogy jelenleg a belvarosi szakaszon pont egy megalloval tobbszor all meg a villamos, mint a metro :)))

Kovács Ferenc 14 2014.03.31. 12:47:45

@Virág et.: ezt még mindig ki lehetne korrigálni, ha elvinnék azt a négyesmetrót Gazdagrétig. Ott ugyanis még van egy csomó hely a lakótelep és Budörs között, ahol simán lehetne p+r. No meg nem mellesleg egy lakótelepnyi ember közlekedését is megoldanák vele. Plusz ha Gazdagrétről menne a metró, akkor nem kellenének a gyűjtőbuszok sem a Budaörsire, meg lehetne szüntetni a buszsávokat, és egyből 1,5x-ére nőne annak is a kapacitása. De nagy összegbe le merem fogadni, hogy ezt sosem fogják megcsinálni.

@Karmadealer: Lehetett volna a kettőt kombinálni is: demszkit meghivni, és szalagvágás után bilincsben elvezetni a Markó utca irányába. :) És ennek olyan kampányértéke lett volna, hogy a 3/3-ot kapott volna a fidesz... (Utána meg akár ki is engedhették volna pár millió kártéritéssel.)

Erdélyi Ágoston 2014.03.31. 12:53:39

Üzenem politikusainknak. Mindegyiknek. És mindenkinek.

www.youtube.com/watch?v=N3T0T_cE-BU

BPO654 2014.03.31. 23:04:35

@SirTocy: Egyáltalán nem elkúrt nyomvonal.
Költségek; az MNB honlpján van inflációkalkulátor, ha 1998-tól számítom, és a kezdő 130 Mrd-dal, akkor kb 305 Mrd-ra jön ki. Ehelyett lett 452 Mrd......... . S akkor jönnek, h miből van pénze eltitkolt számlán ennek-annak. Na miből?:D
Az autópálya alatt a Gazdagréti ltp széléig mindenképp meg kéne hosszabbítani, és a másik irányba is a Bosnyákra, Hungária krt-zugló vmh köztes megállóval. Dózsa és róna u.-i megállók nem játszanak! 400 m.-es állomástávolságok vannak uott megáll ahol a 47-49 kivéve a Bercsényi u.-t. Egy állomás 20-30 Mrd Ft. Azt is ki lehet számolni jelenáron a 3 felesleges állomás( Újbuda kp.,Fővám, II.János P p tér) most 100 Mrd. Ebből elmehetne a Bosnyákra idő is lett volna rá, és akkor most a Bosnyákig járna. Másik irányba meg gazdagrét, így már értelme is lenne az egésznek. Én Gazdagréttől kijjebb nem vinném (Madárhegy felé).

Ha már a buszokat körny véd okból váltják metróval, akkor megdöbbentő, hogy le kell állítani egy projectet, mert elfogyott a pénz!!!! 5-ből 4 mozdonyt átalakítottak, az 5.-re meg nincs pénz.:D Jellemző.:S

www.gyermekvasut.hu/wp/mk452005-visszaerkezett/

Meridian74 2014.04.01. 00:09:34

@ColT: "Nekem nem az a bajom, hogy lett 4-es metró, csak
- miért ennyi idő alatt
- miért került ilyen kuvva sokba?"

Nekem meg nem az a bajom hogy miért ennyi idő alatt és miért került ilyen kurva sokba, hanem az a bajom, hogy:
- ezért senki nem lett picsán rúgva
- ezért senki nem lett tételesen elszámoltatva
- ezért senki nem lett karóba húzva.
Sehol egy rohadék felelős. Kötbérezés legalább vó't? Vagy az sem...?

Meridian74 2014.04.01. 00:13:36

@tesz-vesz: "13 perc alatt futnak végig a vonalon, aminél volt gyorsabb, gyorsjáratú 7-es "

Mivel sokat nyomorogtam ezen a járaton, csúcsidőben reggel-este, ezt erősen kétlem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.01. 06:03:08

Demagóg, Vastagbőrhöz méltatlan poszt.

Egy metró sosem arról szól, hogy mi a két vége, vannak közbenső megállók is.

Vastagbőr poszt is volt róla, hogy a dugódíj mellé még mi mindennek kellene megépülnie, most mégis másképp van írva.

Demszky nem volt tökéletes, de inkább 20 év Demszky, mint 4 év Tarlós.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.01. 08:55:28

@Meridian74: hát ez nekem is nagyon furcsa volt..
de nem tudtam, ennyire lehet komolyan venni ennek a hülyének a többi mondatát is?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.03. 11:05:40

@BPO654: "és a másik irányba is a Bosnyákra, Hungária krt-zugló vmh köztes megállóval. Dózsa és róna u.-i megállók nem játszanak!"

na ez volt az egyik legnagyobb elb.szarintas
anno kerdeztek hogy ugyan mar miert is nem hagyjak ki azt a ket megallot, erre hogy a vasutepitesi igazgatosag(vagy valamelyik balfasz masik tarsasag!) ugy adta ki a tervet hogy az a 2 extra megallo ott van, es ha ujrakervenyeznek, az idobe telne
es akkor filoztam hogy egy lefuggonyozott Pobeda miert is nincsen a fovaros szolgalataban... bekiserik az eppen aktualis burokrata idiotat hogy akkor addig benntartjhjak amig nem kepes engedelyezni...

Perillustris 2014.04.03. 22:52:38

"• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) = 150 Mrd
• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) = 50 Mrd
• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, a budai kerületek tehermenetesítése) =20 Mrd"

Négysávosítsa a kertet otthon, kedves Vörös úr! Az első három tétel ugyanúgy baromság (lett volna). Inkább a teljes járműállomány cseréjére kellett volna költeni (beleértve a 3-as metró szerelvényeit), és Káposztásmegyerre kimehetett volna végre már, valamint az 1-esnek is rég Kelenföldig kellene csörömpölnie.

Fölk Elek 2014.04.08. 00:03:15

@SirTocy: Megírtam fentebb, hogy mi a megoldás.

süti beállítások módosítása